Zamknij

Nowe pasy, rondo i osobny wjazd do galerii. Tak ma wyglądać Płaskowickiej po przebudowie

09:00, 23.08.2018 Anna Łobocka Aktualizacja: 14:32, 25.08.2018
Skomentuj CH Ursynów CH Ursynów

Wydzielone skręty w ul. Puławską, dodatkowe pasy ruchu do wjazdu do przyszłej galerii handlowej. Tak ma wyglądać ul. Płaskowickiej po przebudowie, którą chce ufundować właściciel Centrum Handlowego "Ursynów". W środę poznaliśmy więcej szczegółów.

Ciągle zakorkowana ulica Płaskowickiej to od lat poważny problem dla mieszkańców Ursynowa, zwłaszcza pokonanie odcinka od ronda przy Roentgena do Puławskiej to prawdziwy koszmar dla kierowców.

Jak informowaliśmy, drogę chce przebudować firma Unibail Rodamco Westfield, właściciel CH Ursynów, które w najbliższych latach ma zostać rozbudowane. Znikną obecne parkingi naziemne, które zostaną zabudowane nowym obiektami handlowymi.

Prywatny inwestor chce rozpocząć poszerzanie ul. Płaskowickiej od Gandhi do Puławskiej w 2019 lub 2020 roku. Szacunkowy koszt tej inwestycji to 65 mln złotych.

Po dwa pasy w jedną stronę

Obecnie ulica ma tylko po jednym pasie w każdą stronę i rozszerza się dopiero przy skrzyżowaniu z Puławską, w nowej wersji ma mieć wszędzie po dwa pasy.

- Do nowej galerii handlowej będą prowadziły tunele z dojazdem z dodatkowych pasów ruchu, a nie jak dzisiaj z ronda na  wysokości Roentgena. Ma to upłynnić ruch w kierunkach wschód - zachód. Rondo będzie też inne tzw. turbinowe, gdzie pasy ruchu są od siebie oddzielone. Przystanki autobusowe zlokalizowane będą w zatokach co też wpłynie na poprawę przepustowości - mówiła na spotkaniu konsultacyjnym z mieszkańcami projektantka drogi Ewa Węgłowska.

Skrzyżowanie Płaskowickiej i Puławskiej zostanie również zmienione. Do skrętu w kierunku Piaseczna projektanci przeznaczą aż trzy pasy, a nie jak dzisiaj dwa i pół. Do skrętu w prawo będzie osobny dodatkowy pas.

Jest też plan, jak zorganizować ruch na węźle drogowym POW Ursynów-Zachód, który powstanie na skrzyżowaniu Płaskowickiej i Ghandi.

- Z prognoz wynika, że największy ruch będzie z POW na wschód, dlatego dwa pasy do skrętu zostaną odseparowane od pasów na wprost, podobnie będzie w odwrotnym kierunku. Przekonaliśmy do tego Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad - mówiła Ewa Węgłowska.

Inwestor wybuduje również ścieżki rowerowe po obu stronach ulicy Płaskowickiej, jedna z nich ma być szersza i przez to rekreacyjna, dla rodzin. Mają one zostać połączone ze ścieżką wzdłuż Puławskiej - na którą miejscy drogowcy wybudują do końca tego roku - a z przeciwnej strony łączyć się z planowanym parkiem nad tunelem POW.

Inwestor czeka na plan miejscowy

W grudniu 2017 roku CH Ursynów zawarło z Zarządem Miejskich Inwestycji Drogowych umowę partycypacyjną, w której zobowiązuje się do przebudowy Płaskowickiej na swój koszt. Będzie to jednak możliwe dopiero po uchwaleniu planu miejscowego dla obecnego centrum handlowego przy Puławskiej.

- Według harmongramu uchwalenie planu jest możliwe w pierwszej połowie 2019 roku -  zapowiedział obecny na spotkaniu burmistrz Robert Kempa. Jeśli tak by się stało przebudowa drogi rozpoczęłaby się w 2020 roku, a cała inwestycja z nowym centrum handlowym powstałaby do 2023 roku.

Centrum Handlowe Ursynów zostanie rozbudowane o dodatkowe dwupiętrowe skrzydło, w którym będzie m.in. kino. Oprócz tego ma powstać parking podziemny. Galeria ma się wyróżniać zielonymi terenami rekreacyjnymi na dachu i przeszkloną fasadą wzdłuż całej długości obiektu.

Propozycje inwestora nie wzbudziły większych zatrzeżeń obecnych na konsultacjach mieszkańców Ursynowa. Postulowane jedynie nieco inne rozmieszczenie przystanków autobusowych, bliżej centrum handlowego.

[ZT]15016[/ZT]

(Anna Łobocka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(13)

NileimiNileimi

15 5

Wreszcie. Mam nadzieję, że większość istniejących rond zostanie przerobiona na turbinowe i skończy się jazda 3/4 ronda albo i zawrotka po zewnętrznej. 09:24, 23.08.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

ImieliniankaImielinianka

10 2

Zdecydowanie! Turbinowych w tak bardzo uczęszczanych lokalizacjach powinno być zdecydowanie więcej. 09:59, 23.08.2018


abcabc

17 5

3/4 lub zawrotka po zewnętrznej jest w sprzeczności z przepustowością, ale jest zgodna z przepisami. Znacznie gorsze i bardziej niebezpieczne jest uzurpowanie sobie prawa do zjazdu z ronda z wewnętrznego pasa bez sprawdzenia czy zewnętrzny nie jest zajęty. 12:47, 23.08.2018


Paweł W-waPaweł W-wa

13 11

Ja jeżdżę zawsze zewnętrznym ponieważ mam pierwszeństwo, a jak ktoś tego nie wie albo nie rozumie to cóż, będzie stłuczka i przykrość jak przyjedzie drogówka :-) 10:46, 24.08.2018


NileimiNileimi

8 11

Paweł- typowy przedstawiciel Wolaka XXI w. W dudzie ma innych użytkowników drogi, prawo jazdy znalezione w paczce chipsów, ale prawo jest po jego stronie i "musienależy". Dla takich jak un powstają właśnie ronda turbinowe. 11:38, 26.08.2018


reo

AnnaAnna

6 1

Mnie się podoba. Bardziej koncepcja nowego, "otwartego" centrum ale ujednolicenie przebiegu Płaskowickiej na odc. Gandhi-Puławska "w gratisie" też jest ok. 10:52, 23.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MichałMichał

9 9

Przebudowa jest potrzebna, ale droga wygląda jak pas startowy. 4 pasy przy skrzyżowaniu z Puławską... 12:13, 23.08.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AnnaAnna

2 2

To koncepcja, jeśli temat doczeka się ciągu dalszego, to przeprowadzone zostaną nowe prognozy ruchu. Bardzo wyraźnie było to wczoraj mówione. Być może lewoskręt z Płaskowickiej w Puławską, ostatecznie będzie miał 2 pasy. 12:21, 23.08.2018


powpow

1 0

nie żadne pas bea ddry i ddp po obu stronach, koncepcja jest dobra może nieco na wyrost ale kto bogatemu zabroni, już w Poleczki sa 2 pasy gdzie jest pustawo, no ruch się zmienia po oddaniu nowych tras S 20:58, 23.08.2018


WarszawiakWarszawiak

11 5

Brakuje wiaduktów między Puławską i Płaskowicka. Po rozbudowie centrum handlowgo ruch znacząco wzrośnie i skrzyżowanie bez wiaduktów może nie podołać. Przykładem jest Auchan w Piasecznie, wszelkie próby usprawnienia ruchu dawały połowiczny i krótkotrwały efekt. Dopiero pojawienie się wiaduktów rozwiązało temat. Po zachodniej stonie Puławskiej budują się nowe osiedla, za klika lat będzie tam mieszkać dodatkwe kilka tysięcy osób. 12:30, 23.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SynUrsynowaSynUrsynowa

6 1

Nie da się ukryć, ale lepsze rozwiązanie połowiczne niż całkowity brak rozwiązania, jak obecnie. BTW, to jest ulica Płaskowickiej (Filipiny) ;). 14:27, 23.08.2018


tantan

2 2

warto myśleć o przebitce do Tanecznej, ruch generalnie tranzyt spadnie po oddaniu POW, centrum robi pod siebie ale może tak duży będzie ruch powodzenie oby 20:57, 23.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CesiekCesiek

2 5

To już w ogóle nie będzie można przejść po pasach dla pieszych, bo będą szybciej popylać samochodziarze. 10:50, 30.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%