Czy na Rodowicza „Anody” brakuje przejścia dla pieszych? Jeden z ursynowskich radnych twierdzi, że tak. I apeluje do drogowców o jego wybudowanie.
Przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Rodowicza „Anody” i Ciszewskiego oraz Rodowicza „Anody” i Jastrzębowskiego dzieli 750 metrów. Pomiędzy nimi nie ma żadnej zebry czy świateł. Wobec tego ci, którzy chcą dostać się na drugą stronę, często skracają sobie drogę, łamiąc przy tym przepisy.
Piotr Świątkowski, ursynowski radny PiS, złożył w tej sprawie interpelację do burmistrza Roberta Kempy. Prosi w niej o sprawdzenie, czy istnieje możliwość wytyczenia nowego przejścia na wysokości wjazdu H na kampus SGGW. Z problemem zwrócili się do niego mieszkańcy. Ponadto uważa, że zebra w tym miejscu przydałaby się studentom.
- Wytyczenie nowego przejścia dawałoby lepsze dojście do kampusu Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie od strony stacji metra Stokłosy – stwierdza radny.
Ania, studentka SGGW, uważa, że i tak lepiej jest dojść na uczelnię ulicą Ciszewskiego.
- Jak idę od metra Stokłosy do budynków mojego wydziału to i tak łatwiej mi iść wzdłuż Ciszewskiego, ponieważ znajdują się one przy tej ulicy, za Rodowicza – mówi.
Dodaje, że być może przejście przydałoby się ludziom z innych wydziałów, np. dietetyki. Jednak, jak twierdzi pan Daniel, pracownik uczelni, studenci i tak nie chodziliby tamtędy, bo mają lepszą drogę, prosto do przejścia przy ul. Jastrzębowskiego.
- I tak wysiadają na metrze Ursynów i idą Bartoka – zauważa. - Mogłoby to być ułatwienie dla studentów z akademików, którzy robią zakupy w Biedronce – dodaje.
Studentom, którzy na zakupy muszą udać się na drugą stronę ulicy, nie przeszkadza jednak brak przejścia pomiędzy istniejącymi.
- Do sklepu chodzę przez przejście przy Jastrzębowskiego, a następnie osiedlem na ZWM. Dodatkowe nie jest mi potrzebne – mówi Adam, który mieszka w akademiku zaraz przy Jastrzębowskiego.
Pytani przez nas mieszkańcy nie mieli natomiast zdania na ten temat. Nowa zebra przydałaby się najprawdopodobniej osobom, które przychodzą na teren kampusu ze swoimi psami. Za wjazdem H znajduje się dużych rozmiarów trawnik, gdzie właściciele wyprowadzają swoje czworonogi.
Ewentualną budową przejścia zająłby się Zarząd Dróg Miejskich. Jednak, jak twierdzi rzecznik ZDM Jakub Dybalski, nikt próśb o wytyczenie przeprawy nie wysyłał przynajmniej od dwóch lat. Zwraca również uwagę, że przejście w tym miejscu, w którym miałoby się pojawić, prowadziłoby donikąd.
Wjazd H prowadzący na kampus uczelni.
- Mówimy o odcinku wzdłuż bardzo długiego płotu SGGW z bramą na wjeździe na teren uczelni mniej więcej pośrodku. Nie ma w tym miejscu przystanku ani innego celu dla pieszych – stwierdza.
Z kolei miejskie Biuro Polityki Mobilności i Transportu twierdzi, że nowa zebra źle wpłynęłaby na koordynację sygnalizacji świetlnej na pobliskich przejściach, ponadto przepisy dotyczące drogi klasy G, a taką jest ul. Rodowicza "Anody", zakazują lokalizowania przejść w odległości mniejszej niż 400 metrów, bez budowy świateł.
Koszt samej sygnalizacji świetlnej to ok. 300-400 tys. złotych. Do tego należałoby doliczyć koszt projektu oraz wykonania potrzebnych prac. Największą, i być może jedyną, zaletą zebry w tym miejscu byłoby zmuszenie kierowców do zdjęcia nogi z gazu, jednak na ten moment drogowcy nie widzą potrzeby wytyczenia dodatkowego przejścia.
Bobełt Fuciaq14:22, 04.02.2021
Nie, niepotrzebne.. 14:22, 04.02.2021
Boom15:28, 04.02.2021
W tym miejscu ruch pieszych jest znikomy. Ci co idą od metra i tak idą inną drogą. 15:28, 04.02.2021
mdxncutehxhf22:24, 04.02.2021
Ruch jest znikomy, bo nie ma przejścia, więc argument z dudy. 22:24, 04.02.2021
Bobełt Fuciaq13:47, 05.02.2021
Ruch jest znikomy, bo mieszkańcy nie maja potrzeby tam przechodzic. Wiec argument, ze to nie jest argument, z dudy. 13:47, 05.02.2021
Kamilu 15:32, 04.02.2021
Bzdurny pomysł ale skoro radnego PiS to się nie dziwię. Tylko radny Antosiuk jest od nich gorszy 15:32, 04.02.2021
Wilkkk15:35, 04.02.2021
Słaby pomysł, bliżej mi z metra Ursynów przez ulicę Bartoka do SGGW lub z metra Stokłosy przy Bacewiczówny do wejscia SGGW przy ulicy Ciszewskiego. W obu przypadkach można autobusem podjechać a tu jak? nikt z tego proponowanego przejścia nie skorzysta oprócz kilku mieszkańców z psami. Lepiej zrobić przejścia dla pieszych przy ulicy Poloneza i jakiś chodnik lub przeznaczyć te pieniądze na poprawienie obecnych chodników w dzielnicy. 15:35, 04.02.2021
Jan16:23, 04.02.2021
Przez 8 lat jeżdżenia Rodowicza Anody widziałem może z 5x przemykającego pieszego w tamtych okolicach. To fakt, co piszą w artykule - przejście donikąd. A Świątkowski, jak mu się tyłka nie chciało raz czy dwa razy ruszyć, żeby przejść przy basenie, lub stacji benzynowej, niech sam zapłaci za to przejście, jeśli jest mu tak potrzebne. (trzeba zapamiętać sobie to nazwisko do następnych wyborów) 16:23, 04.02.2021
Mieszkaniec Imielina16:44, 04.02.2021
Przede wszystkim należy odtworzyć istniejące niegdyś przejścia dla pieszych które zostały bezmyślnie zlikwidowane:
1. przez ul. Ciszewskiego na przedłużeniu Pasażu Ursynowskiego
2. przez al. KEN na przedłużeniu Migdałowej
Ponadto przed otwarciem nowego Domu Kultury należałoby stworzyć na wprost przejście dla pieszych przez Indiry Gandhi. 16:44, 04.02.2021
kolo17:38, 04.02.2021
Nigdy nie odtwarzać przejścia przez Ciszewskiego w tym miejscu! To przejście miało sens gdy nie było jeszcze KENa, teraz jest przejście kilka metrów dalej, więc co ile metrów mają być przejścia? Niech się grubasy trochę ruszają. 17:38, 04.02.2021
srolo22:29, 04.02.2021
Kolo, sam rusz tłuste dupsko ze swojego grata. 22:29, 04.02.2021
Mieszkaniec Imielina23:03, 04.02.2021
Kolo, zwyczajnie kłamiesz.
To przejście przez lata funkcjonowało równolegle z pełną dwupasmową KEN. Można łatwo sprawdzić na zdjęciach historycznych na serwisie mapowym Urzędu Miasta, że przejście to było jeszcze w 2013 roku, natomiast w 2005 była już pełna dwupasmowa KEN. Poza tym jednopasmowa KEN istniała tam dużo dużo wcześniej.
Do tego nie jest to kilka metrów. Łatwo możesz sprawdzić w tym samym serwisie, że odległość między tymi przejściami wynosiła około 70 m, czyli dla starszej osoby idącej z osiedla w okolicy Hawajskiej do sklepów w Pasażu Ursynowskim oznacza dodatkowe 140 m do przejścia.
Ponadto Al KEN w tym miejscu to zwykły ściek komunikacyjny bardzo nieprzyjazny dla pieszych. Dla niedojd w blachosmrodach nie potrafiących skręcać w lewo zrobiono chyba 5 cykli świetlnych na skrzyżowaniu z czego tylko 1 umożliwia przejście przez jezdnię. Natomiast na naturalnym ciągiem komunikacyjnym dla pieszych jest Hawajska i Pasaż Ursynowski. 23:03, 04.02.2021
kolo17:46, 04.02.2021
Najlepiej zrobić Ursynów jednym wielkim przejściem dla pieszych i rowerzystów, na Ciszewskiego mamy od Leclerka do "wsiocha", prawdziwi mieszkańcy Ursynowa wiedzą gdzie to jest, chyba z 15 przejść dla pieszych licząc razem z Metrem a i tak ciągle jakaś "krowa" wlezie pod samochód. 17:46, 04.02.2021
srolo22:27, 04.02.2021
Sam jesteś krowa. Święta krowa samochodowa. 22:27, 04.02.2021
Korbol23:03, 04.02.2021
Jak będzie przelot na Wilanów z Ciszewskiego, to i 16 przejść se tam walnijcie :-). Adaś Miauczyński w realu !!! 23:03, 04.02.2021
wara od pieniędzy po14:15, 05.02.2021
Niech psiarze wyłożą te pół bańki. 14:15, 05.02.2021
nowe metody nauczani14:26, 05.02.2021
Nie wiedziałem, że Jego Magnificencja Rektor Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz Senat tej Uczelni wyrazili zgodę, aby właściciele psów z całego Ursynowa przyjeżdżali na teren szacownej Alma Mater z psami, aby je tam wysikać i wykupkać. 14:26, 05.02.2021
Fue15:33, 05.02.2021
Przydało by się przejście przy Stryjeńskich na wysokości nr 17. Między przejściami jest tam 450m. I może takie z wyspą ograniczyło by prędkości pędzących od Belgradzkiej. 15:33, 05.02.2021
kolo17:49, 05.02.2021
Do Mieszkańca Imielina: Ja nie muszę oglądać zdjęć historycznych bo to wszystko pamiętam, przejście istniało i ale było niebezpieczne i niepotrzebne a jeśli mamy robić przejścia co 70 m. to udusimy się od smogu a starsi ludzie i tak pół dnia spędzają w "Leclerku" a nie na Pasażu. 17:49, 05.02.2021
Mieszkaniec Imielina02:53, 06.02.2021
Zgadza się, że udusimy się od smogu, dlatego należy ograniczyć ruch samochodów, zakazać wjazdu samochodów nie spełniających bardzo wyśrubowanych norm ekologicznych do Warszawy, wprowadzić bardzo wysokie opłaty za wjazd do centrum itp. 02:53, 06.02.2021
Co za absurd17:52, 05.02.2021
Nie, niepotrzebne. Ta droga póki co to jedyny szybki wylot z Ursynowa w stronę centrum (nie licząc Puławskiej). Przejście przy Ciszewskiego zdecydowanie wystarcza i mam nadzieję że nikt nie zrealizuje tego przerażającego pomysłu 17:52, 05.02.2021
Pieszy00:35, 06.02.2021
W dooopie mam twój wylot, przejście musi być 00:35, 06.02.2021
Babaryba16:22, 08.02.2021
Właśnie dlatego potrzebne, ten wylot jest zbyt szybki. Jak jedziesz na tym odcinku poniżej 100 to jesteś zawalidrogą. 16:22, 08.02.2021
czarna masa21:54, 06.02.2021
chodził,szukał aż wyszukał i zaistniał 21:54, 06.02.2021
MZC17:02, 11.02.2021
Jednym słowem przejście ma być dla psiarzy, żeby mogli chodzili wysr*wać swoje pupilki na uczelniany trawnik, zamiast pod własne okna? O nie, mają pieski, to niech nimi sr*ją u siebie. 17:02, 11.02.2021
pawian23:51, 11.02.2021
To przejście chyba tylko dla Radnego, który bez sensu chce wydać 400 tysięcy, plus spalone paliwo na światłach. Jeden z najgłupszych pomysłów ursynowskich radnych. 23:51, 11.02.2021
pol15:25, 04.02.2021
28 42
Potrzebne 15:25, 04.02.2021
Rowert Auciak15:56, 04.02.2021
36 20
Oczywiście, że to bzdura. 15:56, 04.02.2021