Do końca kwietnia na skrzyżowaniu Stryjeńskich i Przy Bażantarni stanie sygnalizacja świetlna. Miejscy drogowcy wybrali wykonawcę, prace rozpoczną się w najbliższych tygodniach. Skrzyżowanie zostanie lekko przebudowane.
To jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc na Ursynowie. Piesi boją się wkraczać na pasy, bo nigdy nie wiedzą, czy szybko jadące samochody zahamują.
- Od kiedy mój syn chodzi sam do szkoły to zawsze się denerwuję i każę mu przejść na drugą stronę dopiero przy al. KEN - mówi pani Justyna. - Boję się przechodzić tędy, bo samochody bardzo szybko jeżdżą, a ja już trochę lat mam i nie przelecę na drugą stronę jak młódka, zwłaszcza, kiedy mam torby z zakupami. Trąbią na mnie - żali się pani Helena.
Mieszkańcy domagali się poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniu. Zebrali kilkaset podpisów pod petycją kierowaną do Zarządu Dróg Miejskich i władz dzielnicy. W 2017 roku ZDM przeprowadził audytu przejść w tym rejonie. Lokalizacja przy Stryjeńskich została wytypowana do postawienia świateł w pierwszej kolejności.
W 2018 rozpoczęło się projektowanie sygnalizacji i lekkiej przebudowy skrzyżowania. Pod koniec roku drogowcy ogłosili przetarg, do którego zgłosiły się trzy firmy. Ostatecznie wybrano najtańszą ofertę firmy PPHU "Podkowa", która za prace na skrzyżowaniu zażądała 1,2 mln złotych.
Co się zmieni przy Stryjeńskich i na Przy Bazantarni? Więcej miejsca dostaną piesi i rowerzyści. Poszerzone zostaną wysepki, czyli azyle dla pieszych do 2,5 m (obecnie mają 2-2,3 m). Powstanie ścieżka rowerowa wokół całego skrzyżowania szeroka na 2,5 m, w związku z czym, jedno z przejść dla pieszych przez Stryjeńskich będzie przesunięte o cztery metry.
Nowa sygnalizacja powinna pojawić się do końca kwietnia tego roku. Prace rozpoczną się w ciągu kilku tygodni, jeśli pozwolą na to warunki pogodowe.
[ZT]8748[/ZT]
Obserwator16:42, 03.02.2019
Bardzo potrzebna inwestycja. Światła są tutaj niezbędne. 16:42, 03.02.2019
TakiJeden17:52, 03.02.2019
Na pl. Wilsona światła to porażka !!?? Nie do końca jest jasne jak funkcjonują. A niektórzy decydują się na przejście na czerwonym, żeby dotrzeć do Autobusu. Czy też do Metra. Jak jest czerwone i wszyscy stoją i auta i piesi, to się robi nerwowo. 17:52, 03.02.2019
As21:28, 03.02.2019
W krajach cywilizowanych zachodniej Europy pieszy ma prawo przechodzić na czerwonym jeśli nic nie jedzie. 21:28, 03.02.2019
Ewa118:11, 03.02.2019
W końcu! Najgorsze przejście dla pieszych w tej okolicy. Baaaaardzo niebezpieczne. Co z tego, że stoi na jednym z nich pan od przeprowadzania dzieci ze szkoły, jeśli na pozostałych trzech kierowcy i tak robią, co chcą. 18:11, 03.02.2019
As21:26, 03.02.2019
A wszystko przez bydło za kierownicą łamiące przepisy. Wystarczy dziesięciokrotnie zwiększyć kary za przekraczanie prędkości, postawić w okolicy radary i wysłać samochody policyjne z fotoradarami i nagle zrobi się bezpiecznie bez instalowania świateł. 21:26, 03.02.2019
Obserwator08:12, 04.02.2019
Po zakończeniu budowy tunelu Stryjenskich zostanie zwezona. Ruch się uspokoi. Powstaną pasy rowerowe. 08:12, 04.02.2019
pedalarz09:24, 04.02.2019
Przykro mi (wcale nie) - nie zostanie :-) 09:24, 04.02.2019
Obserwator10:14, 04.02.2019
Owszem zostanie zwezona. Sprawa jest czasowo wstrzymana do zakończenia budowy tunelu. 10:14, 04.02.2019
Lajkra princess12:09, 04.02.2019
Pan Obserwator to widział już tez zwężoną i Rosoła i Ken... Teraz ma kolejne wizje. Nic tu nie będzie tu zwężane, a ścieżka rowerowa powstanie bez zwężania ulicy. I bardzo dobrze, jest tu wystarczająco dużo miejsca na ddr. 12:09, 04.02.2019
pedalarz09:23, 04.02.2019
Przykro mi (wcale nie) - nie zostanie :-) 09:23, 04.02.2019
Matmel23:08, 04.02.2019
Czy ktoś może wyjaśnić „lekką przebudowę skrzyżowania” za 1,2 mln ?? !!! Złota sygnalizacja stanie na tym skrzyżowaniu? Przejeżdżam Stryjeńskich/Przy Bażantarni niemal codziennie - ale nie sądzę, że należy ono do nadzwyczaj trudnych - w sensie przebudowy do sygnalizacji świetlnej. Poza tym ktoś podjął decyzję aby je stosownie doświetlić (słusznie?) i zatrudnić sympatycznego pana dla porannych pieszych (słusznie?) - ktoś to liczył w ogóle po stronie kosztów - może należało od razu inwestować w światła? Czy zastanawiali się Państwo, jaki wpływ miało otwarcie Lidla na koncentrację ruchu w tym miejscu ? Może wypada pomyśleć na przyszłość, dając zgody na tego rodzaju sklepy, aby inwestor partycypował w organizacji ruchu ?! Nie chcę wywoływać dyskusji czy coś jest potrzebne czy nie, ale o zwyczjne myślenie i przewidywanie skutków działań. 23:08, 04.02.2019
MarekKabaty19:59, 03.02.2019
30 8
Chyba zes na głowę upadł. Najbardziej chory pomysł z inwestycji na Ursynowie. Korki i tak sa już gigantyczne. 19:59, 03.02.2019
Obserwator06:49, 04.02.2019
19 30
Korki??? Jest na nie sposób. Miasto proponuję równowazenie mobilności czyli korzystanie z rowerów, komunikacji publicznej i podróży pieszych. W ZDM jest już nawet specjalny Wydział który się zajmuje tym, aby w Warszawie mobilność była równoważona. Aktualnie na deptak/miejsce spotkań mieszkańców przebudowane będzie skrzyżowanie ul. Brackiej i Chmielnej. Projekt w przygotowaniu. 06:49, 04.02.2019
karol09:59, 04.02.2019
18 30
Bardzo dobra inwestycja dla mieszkańców. Tranzyt jak zwykle bedzie narzekał. 09:59, 04.02.2019