REKLAMAA1 UCK 09.09.2022 - 31.12.2022
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹

    (Metro Warszawskie)

    Nowy pociąg Skoda Varsovia wjechał już w tunele warszawskiego metra. Na razie są to przejazdy techniczne i odbywają się tylko nocami. Podczas takich kursów sprawdza się przede wszystkim działanie systemów składu - poinformowało Metro Warszawskie. Do ruchu pasażerskiego pociągi mają zostać dopuszczone pod koniec wakacji.

    Na Stacji Techniczno-Postojowej na Kabatach znajdują się dwa nowe pociągi. Do Warszawy przyjechali również przedstawiciele producenta, czyli firmy Škoda Transportation. We współpracy z pracownikami Metra Warszawskiego przeprowadzają testy ruchowe, sprawdzają działanie hamulców i częściowo systemów składu. To wszystko dzieje się na STP Kabaty.

    Ale pociąg Skoda Varsovia testowany jest już także na linii metra. Nocami, gdy nie odbywa się ruch pasażerski, wyjeżdżał na I linię metra. Wszystko po to, żeby testować systemy MAV (bezprzewodowej transmisji danych), SOP (sterowania ruchem), a także inne, które funkcjonują w warszawskim metrze.

    - Testy pociągu realizowane są przez producenta – firmę Škoda Transportation. Są częścią procesu, który ma doprowadzić do uzyskania świadectwa typu pojazdu, by już latem pojazd mógł wyjechać na tory z pasażerami - informuje Anna Bartoń, rzeczniczka Metra Warszawskiego.

    Pierwszy pociąg Skoda Varsovia przyjechał do Warszawy pod koniec kwietnia. Jednoprzestrzenny, sześciowagonowy pociąg zabierze na pokład 1500 pasażerów. Jest w nim 230 miejsc siedzących - po 33 miejsca w wagonach czołowych oraz po 41 miejsc w wagonach wewnętrznych. Wnętrze zaprojektowano tak, aby ułatwić podróżowanie różnym grupom pasażerów i dostosowano do przewozu osób z niepełnosprawnościami, wózków dziecięcych i rowerów.

    Nowością dla pasażerów strefa przeznaczona do dłuższych podróży. Znajdują się w niej dwa rzędy sześcioosobowych siedzeń i liczne ekrany informacyjne.

    - Kolejna strefa została zaprojektowana z myślą o szybkiej wymianie pasażerów. To przestrzeń znajdująca się najbliżej drzwi wagonów. Jest tutaj dużo miejsc stojących, pionowy uchwyt pośrodku oraz wiele uchwytów bocznych - zachwala  Anna Bartoń.

    Przetarg na dostawy do 37+8 (w opcji) nowych, jednoprzestrzennych składów metra został rozstrzygnięty w październiku 2019 roku, a umowa na dostawę podpisana została 30 stycznia 2020 r. Kontrakt przewiduje dostawę 222 wagonów, w tym 74 z kabiną maszynisty i 148 wagonów pośrednich.

    - Jest dofinansowywany ze środków unijnych - dodaje warszawskie metro. Nowe pociągi mają zastąpić najstarsze rosyjskie składy, kursujące obecnie na pierwszej linii metra.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 56

    • 36
      BARDZO PRZYDATNY
    • 4
      ZASKOCZONY
    • 7
      PRZYDATNY
    • 2
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 4
      WKURZONY
    • 3
      BRAK SŁÓW

    13Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Nickt 13 4 miesiące temuocena: 100% 

      A czy są w planach przezroczyste ściany odgradzające peron od torów? Czy nowe stacje warszawskiego metra są już planowane na takie rozwiązanie? Czy potrzeba wtedy specjalnych składów?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby
    • ~DBC 12 4 miesiące temuocena: 75% 

      Nie ma takich planów. Specjalnych składów nie potrzeba, ale w Warszawie jest inny problem - mamy wiele typów wagonów, które mają drzwi w różnych miejscach, a przy ścianach, o których mówisz, wszystkie wagony muszą mieć drzwi w tych samych miejscach. Trzeba by zatem wymienić pociągi.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby
    • ~ats 11 4 miesiące temuocena: 100% 

      Niby bez podziału na wagony lepiej, ale jak zaraz jakieś brązowe książęta wlezą i będą napierały na akordeonach czy będą "dejpinionszkować" jak w Inspiro, to będzie średnio.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby
    • ~Tak dla przedziałowych 10 3 miesiące temu

      Zdecydowanie wolę te stare z przedziałami. Jest tam trochę spokojniej dzięki temu i można się oprzeć o ściankę siedząc na końcu przedziału.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby
    • ~judolf 9 4 miesiące temuocena: 38% 

      Gołębie należy tępić

      Edytowany: 4 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 5 wpisy tej osoby
    • ~Hmmm 8 4 miesiące temuocena: 50% 

      Czy wiadomo na którą linię metra trafia te składy, albo jaki będzie podział?

      Edytowany: 4 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby
    • ~Boom 7 4 miesiące temuocena: 89% 

      Mają zastąpić wagony rosyjskie, więc na pewno I linia. Rzadko jeżdżę drugą, a tam chyba rosyjskie nie jeżdżą.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 8 1 wpisy tej osoby
    • ~Hmmm 6 4 miesiące temuocena: 86% 

      Fakt, na drugiej linii rosyjskich nie ma, tylko Siemensy.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 6 1 wpisy tej osoby
    • ~DBC 5 4 miesiące temu

      Docelowo mają też być na linii III, jeśli kiedyś powstanie.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby
    • ~DBC 4 4 miesiące temuocena: 88% 

      Ładniutkie. A najważniejsze, że nowe i sprawne.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 1 wpisy tej osoby
    • ~To składy dla II linii Metra. 3 4 miesiące temuocena: 17% 

      I co z tego, skoro będą jeździły TYLKO na II linii Metra?

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 3 15 wpisy tej osoby
    • ~Hmmm 2 4 miesiące temuocena: 86% 

      Przecież w artykule napisane jest Nowe pociągi mają zastąpić najstarsze rosyjskie składy, kursujące obecnie na pierwszej linii metra. Więc jak TYLKO na II linii?

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 12 2 wpisy tej osoby
    • ~17 1 4 miesiące temuocena: 100% 

      Ważne że są cichsze od tych 30letnich w których rozmawiać się nie da nawet (w Alstomach się da normalnie a w Siemensach nawet głośniejszym szeptem). Metro które nie ma stacji na powierzchni wile lat jest sprawne.

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby
    Artykuł załadowany: 0.4548 sekundy
    REKLAMAA2 DaGrasso 26.08.2022 - 25.11.2022