Zamknij

"Oby skończyli jak najszybciej!". Uciążliwy remont trasy kolejowej DK-8

19:15, 21.02.2016 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 11:58, 22.02.2016
Skomentuj SK SK

Trwa remont trasy kolejowej Warszawa-Radom. Na ursynowskim odcinku prace idą w dobrym tempie. Gotowa jest konstrukcja kładki nad stacją Okęcie, a przy Dawidach i Jeziorkach zakończyła się rozbiórka jednego toru i trwa układanie fundamentów przyszłego peronu. Pasażerowie z niecierpliwością czekają na... zakończenie robót. Dla nich modernizacja to głównie kłopoty.

Tłok w pociągach w szycie porannym i popołudniowym, brak możliwości schronienia się na przystankach, gdy pada deszcz lub śnieg i wreszcie bardzo częste ostatnio awarie trakcji i opóźnienia pociągów. Tak wygląda życie mieszkańców Zielonego Ursynowa korzystających z usług Kolei Mazowieckich, od czasu rozpoczęcia przebudowy trasy kolejowej Warszawa-Radom.

Wymiana torów, budowa przejazdów, nowe perony...

Przebudowa 6-kilometrowego odcinka torów od Okęcia do Piaseczna ruszyła pod koniec ubiegłego roku. Prace wykonuje firma Trakcja PRKiL, która wygrała przetarg ogłoszony przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Modernizacja całego odcinka od Okęcia do Czachówka będzie kosztowała 462 mln złotych. Ma być skończona za półtora roku.

Początkowo roboty obejmowały tylko rejon stacji Warszawa-Okęcie. W grudniu ruszyły prace w rejonie Dawidów i Jeziorek. Mieszkańcy mogli obserwować rozbiórkę jednego z torów linii kolejowej - drugi musi pozostać cały czas czynny dla ruchu pociągów.

Pasażerowie muszą się liczyć z utrudnieniami. Po pierwsze wycofano jeden z pociągów porannych, po drugie - na trasie bardzo często dochodzi do przestojów pociągów.

- Ostatnio koparka zahaczyła o wagon i ruch został wstrzymany na kilka godzin. Dalekie od ideału są warunki oczekiwania na pociąg - do dyspozycji na stacjach Okęcie, Dawidy i Jeziorki jest tylko część peronów, wyznaczone przez kolejarzy dojście do nich wiąże się z przejściem przez błoto - mówi Michał.

Nic nie zapowiada, aby w czasie remontu coś się zmieniło na korzyść. Koleje Mazowieckie odrzuciły ostatnio petycję Rady Dzielnicy Ursynów, w której radni poparli starania mieszkańców o to, aby na stacjach Dawidy i Jeziorki zatrzymywały się dodatkowe pociągi.

- W opinii samorządu województwa mazowieckiego wprowadzenie tego rodzaju zmian groziłoby niekonsekwencją w realizacji obecnej polityki transportowej oraz napływem podobnych postulatów ze strony podróżnych czy lokalnych samorządowców - mówi Jolanta Maliszewska z Kolei Mazowieckich. Przewoźnik uznał też, że zapewnienie lepszych warunków oczekiwania na pociąg nie należy do jego kompetencji a na awarie sieci i związane z tym opóźnienie nie ma wpływu.

Mieszkańcy: Niech ta budowa się jak najszybciej skończy!

Dlatego pasażerowie trzymają kciuki za budowlańców i mają nadzieję, że Trakcja wyrobi się z remontem w terminie. Tempo prac - z początku dość ślamazarne w ostatnich tygodniach wyraźnie przyspieszyło. 

- Na stacji Warszawa Okęcie stoi już konstrukcja kładki. Wykonawca wybudował nowy peron, z którego częściowo korzystają pasażerowie. Jesienią cała stacja zostanie ukończona. Wyższe perony będą w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wyposażona w windy kładka umożliwi bezpieczne i wygodne dojście dla osób niepełnosprawnych. Perony będą wyposażone w nowe wiaty, oświetlenie, megafony, ławki i tablice informacyjne - zapowiada Karol Jakubowski z PKP PLK. S.A.

Do połowy grudnia wykonawca przebudowuje stacje Dawidy i Jeziorki. Rozmontowana została już część starych peronów i budowane są elementy nowych. Jak zapowiada spółka infrastrukturalna PKP, będą to obiekty w pełni dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych - wyposażone w wiaty, nowe tablice informacyjne, oświetlenie, megafony i ławki.

Na ulicy Baletowej wreszcie zostanie zmodernizowany przejazd kolejowo-drogowy, co ma poprawić bezpieczeństwo kierowców. Na Karczunkowskiej przy PKP Jeziorki ma powstać wiadukt, który całkowicie zmieni okolicę. Wykonawca niedawno wyciął kilkadziesiąt drzew, które kolidują z tą inwestycją. 

ZOBACZ JAK IDĄ PRACE NA DK-8

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(7)

??

0 0

DK-8? A może LK 8? 23:46, 21.02.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

olekolek

0 0

DK-8 - Droga Kolejowa 8 - taką terminologię stosuje PLK S.A. 14:08, 22.02.2016


reo

wojwoj

0 0

jak nic nie robią to jest źle.
Jak coś robią to jest jeszcze gorzej.
Standard. 08:10, 22.02.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HobieHobie

0 0

Szanowny Panie redaktorze Kińczyk, jak się Pan nie zna to niech Pan nie pisze...
Niech się pan zdecyduje czy pisze Pan o Drodze Krajowej czy Linii Kolejowej nr 8. 12:25, 22.02.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MajaMaja

0 0

Rynek Kolejowy napisał o tym: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/zmiana-rozkladu-jazdy-pociagow-kolei-mazowieckich-75505.html
14:41, 23.02.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

alicjaalicja

0 0

Mieszkamy przy torach.Właśnie wybudowano nam peron tuż przy naszej działce. Pisk hamulców pociągów, jak stają przy peronie, sygnały dwiękowe o każdej godzinie (szczególnie w nocy wyrywają nas z łóżek) to obecna nasza gehenna! Kto pozwolił na budowę peronów przy budynkach mieszkalnych? Kiedy peron był po przeciwnej stronie było to prawie niesłyszalne. Teraz to jest nasz koszmar. Jeszcze dojdą megafony!!!! Nawet mądry projektant wyprowadził zejście z peronu na prywatną działkę. Ot dobrze zorientowani fachowcy ,prosto w błotnistą drogę prywatną. A my teraz musimy z tym sąsiedztwem żyć..... 22:40, 19.08.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

alicjaalicja

0 0

Kiedy piszę negatywne opinie o uciążliwym i nie trafionym peronie, złej jego lokalizacji to nie mam zaufania w oczach opiniujących. Muszę znaleźć inne miejsce na wyrażenie prawdziwej opinii. Alicja 22:46, 19.08.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%