REKLAMAA1 DaGRASSO 25.08.2021 - 24.11.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ13 października 2020, 14:05 komentarzy 40

    (pixabay.com)

    Od soboty Warszawa może być już w czerwonej strefie, z nowymi zakazami i obostrzeniami. W ciągu ostatnich 14 dni w stolicy stwierdzono 2,6 tys. zakażeń koronawirusem. Do wejścia do czerwonej strefy wystarczy 2,1 tys.

    Wszystko wskazuje na to, że w czwartek może zostać ogłoszona decyzja o włączeniu stolicy do czerwonej strefy ostrzegawczej Ministerstwa Zdrowia. Oznaczać to będzie dodatkowe obostrzenia dla mieszkańców i biznesu.

    - Technicznie już powinniśmy być w czerwonej strefie. Myślę, że jest to wariant bardzo prawdopodobny - powiedział w Radiu Kolor wiceprezydent Warszawy Paweł Rabiej odpowiedzialny w ratuszu za sprawy zdrowia.

    Wzrosła liczba zakażeń

    Przez ostatnie dwa tygodnie w Warszawie zanotowano 2,6 tys. zakażeń. Do wejścia do czerwonej strefy wystarcza pokonanie granicy 2,1 tys. zachorowań w ciągu 14 dni. Ministerstwo Zdrowia ma więc podstawy do ogłoszenia w najbliższy czwartek, że stolica trafia na listę "czerwonych" powiatów. W tej chwili znajduje się na niej 38 jednostek samorządowych w całym kraju, w tym takie duże miasta jak: Kielce, Sopot, Koszalin, Suwałki czy Piotrków Trybunalski.

    Czerwona strefa w porównaniu do obecnej żółtej, która obejmuje cały kraj, wprowadza dodatkowe ograniczenia. Są to między innymi:

    • zakaz organizowania targów i konferencji,
    • wydarzenia sportowe tylko bez udziału publiczności,
    • imprezy kulturalne z co czwartym zajętym miejscem, odległością min. 1,5 metra między uczestnikami,
    • obniżenie liczby gości na weselach, stypach i innych imprezach okolicznościowych z 75 do 50 (od 17 października).

    Kluby, restauracje czy kawiarnie w czerwonej strefie mogą być czynne tylko do godz. 22:00. Nie dotyczy to dostaw.

    Siłownie w strefie czerwonej mają mniejszy limit wejść - 1 osoba na 10 m.kw. powierzchni. A w transporcie publicznym pojazdy mogą przewozić 50 proc. liczby miejsc siedzących albo 30 proc. liczby wszystkich miejsc siedzących i stojących przy jednoczesnym zachowaniu co najmniej 50 proc. wolnych miejsc siedzących.

    Nie tylko czerwona strefa?

    Zastępca prezydenta Rafała Trzaskowskiego obawia się, że czekają nas kolejne, bardziej dotkliwe ograniczenia.

    - Mamy bardzo duże liczby w skali kraju i Warszawy. Jeśli one będą tak galopowały, to obawiam się, że nie tylko żółta strefa, nie tylko czerwona, ale pojawią się też jakieś dodatkowe ograniczenia - mówił Rabiej w Radiu Kolor.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 338

    • 59
      BARDZO PRZYDATNY
    • 12
      ZASKOCZONY
    • 24
      PRZYDATNY
    • 24
      OBOJĘTNY
    • 14
      NIEPRZYDATNY
    • 75
      WKURZONY
    • 130
      BRAK SŁÓW

    40Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Warszawa aaa 40 11 miesięcy temuocena: 63% 

      Czy ze względu na ograniczenia dotyczące komunikacji publicznej liczba taborów zostanie zwiększona w godzinach szczytu ( mam tu na myśli czas w którym ludzie przemieszczają się do pracy, ect czyli 6-10 oraz 15-18)

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~demin 39 11 miesięcy temuocena: 28% 

      Czy jest gdzies w necie mapa Warszawy z liczba zarazen, kwarantanny i zarazen w szkolach wg dzielnic? Takie mapy publikuja duze miasta Europy i Stanow.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~demin 38 11 miesięcy temuocena: 14% 

      PS. Zwykle sa one aktualizowane raz w tygodniu, co do tej pory wystarczalo.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 2 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~krul 37 11 miesięcy temuocena: 21% 

      Nie tylko w czerwonej, ale i w zielonej i granatowej. Żadnych imprez i żadnych kontaktów między ludźmi, szczególnie rodzinnych. Tylko internet.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 27 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 36 11 miesięcy temuocena: 59% 

      bardzo słusznie pacanie. jak się czyta twoje wypociny, to rzeczywiście lepiej cię odizolować. A w domu będziesz mógł do woli pluć jadem. PS a wiesz, że ziemia jednak nie jest płaska?

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 17 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mdo 35 11 miesięcy temuocena: 45% 

      Dalszy ciąg straszenia ludzi i tworzenia bezsensownej presji... Ci co już się dali zastraszyć nich wpisują czego się boją.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 40 48 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pol 34 11 miesięcy temuocena: 55% 

      Załóż maseczkę na pysk i nie roznoś swojego syfu. Teorie spiskowe godne antosia macierewicza. Wierzysz za to pewnie w świętą brzozę. Patologia.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 40 33 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Zły_porucznik 33 11 miesięcy temuocena: 66% 

      @mdo dziś 6,5 tyś, 116 zgonów. Na świecie około 1,1 mln - oficjalnie. A co byś powiedział/powiedziała, gdyby przez te 7 miesięcy te 1,1 mln zmarło na przykład na dżumę, co? I to tak bardzo rozproszoną globalnie? To też byłaby ściema i bezsensowna presja? COVID to jest ogromny problem - medyczny, społeczny, gospodarczy i wreszcie polityczny. Niestety bardzo wiele osób w ogóle nie jest tego świadoma, a przez to o wiele bardziej narażona na szeroko pojęte konsekwencje pandemii.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 37 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mdo 32 11 miesięcy temuocena: 31% 

      @ pol, strasznie dużo u Ciebie agresji - to typowy objaw leku. Uległeś presji i pewnie nawet nie wiesz kiedy. A jakie to ja teorie spiskowe głoszę? Przecież nie neguję covida. Napisałem o faktach - straszenie ludzi i stwarzanie presji - to są fakty.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 13 29 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 31 11 miesięcy temuocena: 61% 

      @mdo - to ja ci powiem bez agresji - maska na ryj, a potem pogadamy o twoich lękach. Na pewno jest na to jakaś pigułka, jeśli tylko nie jest za późno.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 19 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 30 11 miesięcy temuocena: 82% 

      mdo, tworzenie takiego zarządzania strachem przez rząd pokazuje ich nieudolność i brak pomysłów na opanowanie sytuacji. Przebimbali pół roku, nie wprowadzili reform systemu opieki zdrowia, kupili wadliwe koreańskie testy, zamówili wirtualne respiratory, nie zmienili nawet prawa i w dalszym ciągu stosują wadliwą podstawę prawną stosowania masek. Na dodatek obecne obostrzenia mają wiele wyłączeń i są po prostu idiotyczne - biegacz może być bez maski, podobnie jak rowerzysta. A na dodatek członkowie rządu oraz kler pokazuje głęboką pogardę dla wprowadzanych obostrzeń, nie noszą masek, nie zachowują dystansu, odwiedzają chorych w szpitalu, nie przestrzegają kwarantanny. Każdego dnia w mediach można przeczytać historie ludzi mających trudności z uzyskaniem pierwszej pomocy i skierowania na test. A jednocześnie straszą milicją, karami i aresztem. A tzw. pożyteczni idioci to potęgują. Nic dziwnego, że ludzie chodzą wkurzeni.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 9 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wwa123 29 11 miesięcy temuocena: 83% 

      Nie wiem jak wy ale ja, gdy idę chodnikiem w masce to czuję się jak debil. Nie widzę w tym żadnego sensu. Duszę się w niej, stresuje i nie potrafię się odprężyć co daje mi spacer na świeżym powietrzu. Rozumiem, w sklepie, w autobusie ale zewnątrz, gdzie sporadycznie się z kimś mijam. W teorii, piszę ten wpis o 22ej , pada deszcz, wieje, zimno psa z kulawą nogą nie widać , ale maska na gębie być musi bo na uparciucha mandat mi wlepić mogą chcieć.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 54 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~love tesco kabaty 28 11 miesięcy temuocena: 85% 

      W pełni popieram, a najgorsze, że wdychamy to wilgotne powietrze przez te mokre ścierki, pełne bakterii prosto do płuc. I że niby mam się troszczyć o przypadkowych przechodniów na ulicy, ale o swoich bliskich już nie, bo przy nich szmatławca nie muszę nosić. Stanie w kolejce jak żebrak w strugach deszczu pod piekarnią czy apteką też ma mnie ochronić? Fakty są takie, że tego wirusa nie da się już opanować, a władza miota się od jednego głupiego pomysłu do drugiego. Przecież jeszcze niedawno zapowiadali, że będziemy działać lokalnie i co? Jednym machnięciem cały kraj na żółto. Pomogło? Pytanie oczywiście retoryczne.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 35 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~uttt 27 11 miesięcy temuocena: 23% 

      Niestety, Twoje odczucia są prawidłowe - masz ograniczoną zdolność rozumienia. Maska chroni innych, nie Ciebie. Jak przejdziesz chodnikiem, to zostawiasz smugę wydychanego powietrza jak zapach wyperfumowanej cioci-kloci. I takimi smugami oddychają wszyscy idący tym chodnikiem. I teraz masz loterię - czy w tym, co wdychałem był wirus?

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 9 30 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 26 11 miesięcy temuocena: 93% 

      Ale nasz przywódca narodu to twardziel i ma gdzieś maseczki i dystans społeczny :-)

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 14 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ja 25 11 miesięcy temuocena: 80% 

      Popieram. Zwłaszcza że kontakt z przechodniami jest sekundowy, więc o jakim ryzyku mówimy? Zresztą kontakt to też za dużo powiedziane, bo przecież nie ocieramy się o ludzi, których mijamy.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 8 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 24 11 miesięcy temuocena: 94% 

      Ale informacji gdzie te zakażenia mają źródło nadal brak, czy korona-party w metrze i komunikacji, czy szkoły, czy ulice, czy szpitale, czy domy opieki. Bez takich danych to nieufność do zarządzeń o strefie gwarantowana.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 32 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 23 11 miesięcy temuocena: 54% 

      oderwij się od TVPiS i poczytaj coś innego, to się dowiesz, że głównym pasem transmisji wirusa w chwili obecnej są szkoły. Dzieciaki zarażają jeden drugiego, a potem rodziców, dziadków, a ci niosą to dalej. Zarażenia z innych źródeł, choć występują są znacznie mniejsze. Najtrudniej złapać wirusa w sklepie, czy na ulicy.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 39 33 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Klara12 22 11 miesięcy temuocena: 53% 

      Tak, Warszawa powinna być w czerwonej strefie i to już od tygodnia.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MarekB 21 11 miesięcy temuocena: 42% 

      To trzeba było wprowadzić, a nie jątrzyć

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MieszkaniecStolicy 20 11 miesięcy temuocena: 54% 

      Nie znasz się kompletnie na przepisach. To wprowadza rząd / premier, a nie prezydent czy wiceprezydent miasta, także pozdrów Mateusza "Wirus-Jest-W-Odwrocie" Morawieckiego i resztę zespołu.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 21 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mati 19 11 miesięcy temuocena: 66% 

      Cieszę się że coraz mniej obawiamy się koronawirusa i epidemii. To dobre podejście, bo COVID-19 jest w odwrocie. Już nie musimy się go bać. To mówiłem ja, Pinokio Morawiecki

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 43 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 18 11 miesięcy temuocena: 52% 

      @Ł - co ty nie powiesz, "mordo zdradziecka", "lepszy sorcie"

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 27 25 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Somsiad 17 11 miesięcy temuocena: 75% 

      A te melepety z ratusza jeszcze bardziej podwyzszają ludziom opłaty za parkowanie. Wincyj ludzi w komunikacji miejskiej, jeszcze wincyj. A ze sobie jeszcze postoją na przystanku, bo do autobusu wchodzi tylko czesc pasażerów, to kogo to obchodzi. Jasnie hrabia lolo z ratusza pojedzie służbowym autem i powie, ze sytuacja w komunikacji miejskiej zza jego szyby wygląda super.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 81 27 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zenio 16 11 miesięcy temuocena: 23% 

      Te opłaty przez lata były śmiesznie niskie, a i po tych „podwyżkach” wysokie nie będą. Miasto nie jest z gumy.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 23 77 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Somsiad 15 11 miesięcy temuocena: 85% 

      Autobus miejski tez nie jest z gumy, a ludzie maja sterczec na przystankach i lapac wirusa w zbiorkomie bo jakis oszolom nie lubi samochodow?

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 77 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ja 14 11 miesięcy temuocena: 28% 

      A kto ci broni korzystać z samochodu? Tylko trzeba zapłacić za parking.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 26 68 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Somsiad 13 11 miesięcy temuocena: 88% 

      Jak sie oplaty podwyzsza, powieksza sppn, do tego w czasie gdy wchodzimy w zolte i czerwone strefy, to sie ludzi zmusza do komunikacji miejskiej, bo malo kogo stac na placenie 1000 zl za parkowanie. Komunikacja to jedno z glownych miejsc zakazen. I im wiecej ludzi bedzie jezdzic komunikacja tym dluzej bedziesz sterczal na przystanku, wiec to tez w twoim interesie.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 59 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Antyk 12 11 miesięcy temuocena: 21% 

      Jak nie stać Cię na samochód, to przesiądź się w autobus. Opłaty za parkowanie w Wawie są śmiesznie niskie. I tak są duże korki i brak miejsc do parkowania.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 13 48 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Somsiad 11 11 miesięcy temuocena: 87% 

      Moze jak sobie postoisz, zeby przepuscic ze trzy autobusy, to cos tam dotrze.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 47 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~dr 10 11 miesięcy temuocena: 29% 

      W metrze nikt pasażerów nie liczy.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 2 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Somsiad 9 11 miesięcy temuocena: 71% 

      Super. W tej jednej linii metra z ogonkiem? Do ktorej wiele osob musi dojechac autobusem, a po wyjsciu dotrzec jeszcze do biura autobusem lub tramwajem? I nikt nie liczy ludzi, czyli grypiarz bedzie ci prychal w twarz, a ta maseczka chroni moze w 2%? Jeszcze jakies rady?

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 5 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Irfy 8 11 miesięcy temuocena: 70% 

      Aha... Strefy. A ja się tak nieśmiało zapytam, kto za to wszystko zapłaci? Maseczki? Teoretycznie powinno się je zmieniać co 20 minut. Dzieciaki w szkołach muszą je nosić non stop, w szkole przebywają średnio 6 godzin dziennie. Nawet przyjmując, że jedna kosztuje 60 groszy, wychodzi 18x24x0,6 PLN dla jednego dziecka w dni powszednie. Wychodzi 259,2 złotych na jedno dziecko. Plus dorośli. Dalej - mam wykupiony karnet na fitness. Umowa roczna, nie mogę z niej zrezygnować. Co, jeśli właściciel nie będzie mnie tam wpuszczał, bo po pracy "wszyscy" idą poćwiczyć? Rząd zwróci mi pieniądze i za fitness i maseczki? Mogę pokazać rachunki. To samo z biletami komunikacji miejskiej. Będą jakieś zwroty? Nie? Tak myślałem. Zamiast tego umiłowani przywódcy kupią sobie pewnie dłuższe limuzyny, żeby móc trzymać "dystans społeczny" między szoferem a jaśniepanem.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 42 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kapralwojtek 7 11 miesięcy temuocena: 27% 

      Pokaż te rachunki, pokaż. To interesujące, jak nisko wyceniasz życie innych ludzi.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 13 35 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Somsiad 6 11 miesięcy temuocena: 71% 

      To interesujące jak nisko wladza ocenia zycie ludzi wpychając ich na siłe do zbiorkomu - myslisz, ze Cie te maseczki ochronia? Wiec spocznij, kapralu.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 29 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Irfy 5 11 miesięcy temuocena: 76% 

      A co ma piernik do wiatraka? Premier Holandii, kraju, który non stop wozi się po Polsce za "brak praworządności" stwierdził, że nie wyda powszechnego nakazu noszenia "maseczek" bo to dziecinada. Tylko cytuję, można to sprawdzić, to dostępna wiedza. U nas ta dziecinada kosztuje całkiem spore pieniądze. Nie licząc strat przedsiębiorców. Więc się pytam, kto za to zapłaci? NFZ w ramach ubezpieczenia zdrowotnego? Czy też może jacyś "inni ludzie"?

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 26 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ja 4 11 miesięcy temuocena: 67% 

      Wzrost zakażeń to wina szkół (dzieci bez maseczek), imprez (hulaj dusza) i mszy (księża bez maseczek, asysty liturgiczne w większości też, wierni - różnie), a nie pojedynczych osób spacerujących po osiedlu. Poza tym zastanawia mnie jedno: w strefie czerwonej w kinie może być zajętych 25% miejsc siedzących, tymczasem w kościołach współczynnik ten wynosi 50%, ale - uwaga! - obłożenia budynku (dla porównania: u mnie miejsc siedzących jest tysiąc, ale obłożenie to 5-7 tys.). W kościołach więc limitów de facto nie ma - bez względu na strefę.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 22 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Covid 3 11 miesięcy temuocena: 59% 

      Powinno się ograniczyć takie działalności, których ograniczenie nie skutkuje znacznymi stratami gospodarczymi Czyli wesela, stypy, pogrzeby itp. Do np. 10 osób. Zlikwidować wszelkie imprezy typu masowe biegi. Ograniczyć ilość uczestniczących w nabożeństwach.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 19 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~qwr 2 11 miesięcy temuocena: 56% 

      ~kapralwojtek Dlaczego niby ma mnie obchodzić życie innych ludzi? To są obcy ludzi, całkowicie mi obojętni.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 5 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3803 sekundy
    REKLAMAA2 AUTO WIMAR 01.08.2021 - 31.10.2021