REKLAMAA1-FortSłużew-01-07----21-07-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (mat. prasowe)

    Najważniejsze kwestie które przemawiają za tym, że sposób na odchudzanie, który większość osób wybiera jest zły to:

    • negatywne adaptacje metaboliczne
    • regularność posiłków nie ma znaczenia w kwesti redukcji wagi ciałą
    • brak treningu oporowego przekłada się na efekt jojo
    • spadek motywacji
    • restrykcyjne eliminowanie ulubionych produktów z diety
    • problemy zdrowotne i hormonalne
    • nie atrakcyjna sylwetka pomimo redukcji wagi

    Negatywne adaptacje metaboliczne

    Nasz organizm jest tak zaawansowanym tworem, że potrafi adaptować się do środowiska. Nie inaczej jest w przypadku redukcji. Nasze mitochondria po pewnym czasie porzytkują mniej energii na wykonywanie takich samych czynności. Wynika to z długotrwałego głębokiego deficytu i zbyt dużej aktywności w formie cardio. W skrócie po pewnym czasie przestajemy być w deficycie kalorycznym lub owy deficyt się zmniejsza. Np. kiedyś w 30 min cardio paliliśmy 400 kcal, a po miesiącu palimy zaledwie 200 kcal. Do tego dochodzi automatyczny spadek aktywności w ciągu dnia. Spadek beztłuszczowej masy ciała w wyniku braku treningu oporowego jeszcze bardziej potęguje ten proces.

    Regularność posiłków nie ma znaczenia w kwesti redukcji wagi ciała

    Jeśli rozpoczynasz dietę od jedzenia regularnie 5 posiłków zamiast dotychczasowych 3 to muszę Cię zmartwić, ale prawdopodobnie zacząłeś jeść więcej i zaczniesz przybierać na wadzę, a nie chudnąć....

    Brak treningu oporowego przekłada się na efekt jojo

    Tak jak wspominałem spadek beztłuszczowej masy ciała czyli masy mięśniowej i masy kości prowadzi do spadku zapotrzebowania kalorycznego, a dokładając do tego wzrost apetytu w wyniku spadku leptyny, mamy mieszankę wybuchową. Czyli po prostu chce Ci się jeść zdecydowanie więcej niż kiedykolwiek, a możesz zjeść dużo, dużo mniej niż kiedyś, dlatego tak szybko wracasz do wagi sprzed redukcji z tym, że zapotrzebowanie kaloryczne jest mniejsze niż kiedyś i kolejna redukcja będzie jeszcze trudniejsza.

    Spadek motywacji

    Chociaż teraz wydaje Ci się, że masz motywację i bez sensu tracić pieniądze na trenera, to uwierz mi, bardzo prawdopodobne, że za kilka miesięcy lub nawet lat zgłosisz się do takiej osoby :)

    Restrykcyjne eliminowanie ulubionych produktów z diety

    Eliminacja z diety ulubionych potraw to prosta droga do szybkiego jej zakończenia. Nie daj się zwariować, możesz jeść czekoladę, pizzę, chipsy na redukcji tylko w odpowiednich ilościach. 

    Problemy zdrowotne i hormonalne

    Bezmyślne odchudzanie szybciej niż atrakcyjną sylwetką skończy się problemami hormonalnymi, których leczenie jest dużo bardziej kosztowne niż współpraca trenerska, samo badanie to koszt około 700 złotych.

    Nieatrakcyjna sylwetka pomimo redukcji wagi

    Schudłam, a dalej wyglądam źle, mam obwisły brzuch, płaski tyłek, w ciuchach wcale nie wyglądam bardziej atrakcyjnie. A dlaczego masz wyglądać atrakcyjnie skoro zgubiłeś/zgubiłaś mięśnie? Do tego tłuszcz na brzuchu pozostał ze względu na to, że w wyniku utraty beztłuszczowej masy ciała spadło twoje zapotrzebowanie kaloryczne, a Twój organizm wolał pozbyć się mięśni niż tłuszczu, bo nie były Ci one do niczego oprócz wyglądu potrzebne - przecież do treningu cardio wystarczy muskulatura, która Ci pozostała. Nie oszukujmy się, sylwetka bez prawidłowego poziomu masy mięśniowej wygląda źle, a zapotrzebowanie kaloryczne jest bardzo niskie co skutkuje efektem jojo.

    Jak prawidłowo schudnąć?

    Po pierwsze deficyt kaloryczny nie może być zbyt wysoki a aktywność fizyczna powinna być na odpowiednim poziomie - po to by przeciwdziałać negatywnym adaptacjom metabolicznym oraz utrzymać/rozbudować beztłuszczową masę ciałą. Brak treningu z obciążeniem o odpowiedniej objętości to najgorsze co możemy zrobić podczas odchudzania. Jeśli chcesz mieć trwałe efekty bez obciążenia się nie obejdzie. Oczywiście wszystko możesz zrobić na własną rękę - trener personalny nie jest Ci potrzebny, ale tak samo na własną rękę możesz wymienić rozrząd, uszczelkę pod głowicą, ostrzyc włosy, zrobić makijaż na doniosłą okazję - ale czy efekt tego zabiegu będzie zadowalający, a czas poświęcony na te czynności adekwatny do efektu? Dlaczego w tak ważnej kwestii jak Twoje zdrowie i wygląd decydujesz się eksperymentować, a błahe sprawy jak pranie ubrań czy strzyżenie włosów powierzasz profesjonaliście?

    Jeśli jednak decydujesz się odchudzać na własną rękę musisz pamiętać o kilku kluczowych kwestiach

    • deficyt kaloryczny nie może być za duży
    • dieta nie może być katorgą
    • musisz uwzględniać trening oporowy z obciążeniem - trening o wysokiej objętości lub stretching czy joga tego nie zastąpią
    • nie możesz wykonywać zbyt dużo cardio
    • musisz konsekwentnie realizować zamierzony plan
    • wyjście z diety powinno być mądre i odpowiednio długie

    Jak to wygląda w praktyce?

    Osoby, które trafią na odpowiedniego trenera, który będzie prowadził ich do zamierzonego celu i posiadał wiedzę w tej dziedzinie mogą osiągnąć zamierzone efekty zdecydowanie szybciej i bezpieczniej niż robiąc to na własną rękę. Oczywiście nawet jeśli znajdziemy najlepszego trenera, a nie będziemy trzymać się założeń, to efektów niestety nie będzie.

    Artykuł załadowany: 0.1732 sekundy
    REKLAMAA2-AUCHAN----DODATKOWO