REKLAMAA1 AUTO WIMAR 01.08.2021 - 31.10.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ13 września 2021, 14:17 komentarzy 7
    Odcinkowy pomiar prędkości na budowie autostrady A1

    Odcinkowy pomiar prędkości na budowie autostrady A1 (GDDKiA Katowice)

    Niewykluczone, że zdemontowany system fotoradarów z autostrady A1 pod Częstochową trafi do tunelu POW na Ursynowie. O odcinkowy pomiar prędkości zabiegają m.in. władze dzielnicy, które obawiają się codziennych wypadków w rejonie tunelu i zalewu aut na lokalnych ulicach Ursynowa.

    W styczniu na budowie autostrady A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego oraz od Kamieńska do obwodnicy Częstochowy drogowcy zamontowali odcinkowy pomiar prędkości. To pierwszy przypadek w Polsce, by na budowie drogi zainstalowano taki system. Zrobiono to nie bez przyczyny.

    - Powodem były nagminne i bardzo znaczące przekroczenia przez kierowców obowiązującej prędkości jazdy. W niektórych przypadkach przekraczano ją nawet trzykrotnie. Z obserwacji wynika, że wielu kierowców zapomina, że porusza się po placu budowy, na którym warunkowo dopuszczony jest ruch samochodów z ograniczeniem prędkości - tłumaczył wówczas katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

    Od początku września na wniosek GDDKiA odcinkowy pomiar między Częstochową a Kamieńskiem został wyłączony. Zdaniem drogowców spełnił swoje zadanie. System miał działać tylko w czasie budowy drogi. Teraz jest już niepotrzebny - liczba wypadków i kolizji spadła dziesięciokrotnie, a prace na drodze się kończą.

    OPP trafi na Ursynów?

    Częstochowska "Gazeta Wyborcza" podała dziś, że urządzenia, które wkrótce mają zostać zdemontowane, trafią na Ursynów, na trasę Południowej Obwodnicy Warszawy. Informacji tej nie potwierdza odpowiedzialny za pomiary prędkości Główny Inspektorat Transportu Drogowego.

    - Na razie tylko wyłączyliśmy urządzenia. Nie zostały zdemontowane - mówi gazecie Monika Niżniak, rzeczniczka GITD. - Nie zapadły jeszcze decyzje co do tego, czy zostaną przeniesione do tunelu pod Ursynowem. Wiem, że takie informacje się pojawiają, ale na dzisiaj nie mogę ich potwierdzić. Mogę za to powtórzyć naszą deklarację o tym, że jesteśmy gotowi zamontować fotoradary przed tunelem. Czekamy tylko na sygnał od GDDKiA, że tunel jest już gotowy.

    Deklaracja o zamontowaniu fotoradarów przed wjazdami do tunelu POW padła po naciskach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która wcześniej zmieniła zdanie co do konieczności mierzenia prędkości kierowców na tym odcinku S2. Do tego, by taki system na Ursynowie jednak był, przekonały drogowców liczne wypadki na trasie S8, która także rozprowadza ruch z autostrady A2 przez Warszawę.

    powyżej: OPP na budowie autostrady A1 (foto: GDDKiA Katowice)

    Z wiadomości o działaniach drogowców ucieszył się burmistrz Robert Kempa, który już w listopadzie 2019 roku domagał się od drogowców instalacji odcinkowego pomiaru prędkości.

    - Bez względu na to, czy urządzenia będą nowe, czy z demontażu na autostradzie A1, ważne jest, by kierowcy nie przekraczali prędkości, bo skutkiem tego będą wypadki i kolizje, które zamkną przejazd tunelem. A wówczas samochody zakorkują nam Ursynów - mówi Robert Kempa. W kwietniu tego roku instalacji OPP domagała się ursynowska rada dzielnicy.

    Tunelem POW wg szacunków początkowo ma przejeżdżać 5 tys. pojazdów na godzinę, a prognozy na 2035 rok przewidują nawet 7,5 tys. aut - czyli 180 tys. na dobę. To tyle samo ile dziś jeździ trasą Armii Krajowej i Trasą Toruńską, czyli odcinkiem S8. Liczba wypadków również może być podobna. W tunelu będzie obowiązywał limit prędkości 80 km/h.

    2,3 kilometrowym tunelem POW kierowcy pojadą jesienią tego roku - zapowiada generalna dyrekcja.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 38

    • 20
      BARDZO PRZYDATNY
    • 4
      ZASKOCZONY
    • 4
      PRZYDATNY
    • 1
      OBOJĘTNY
    • 1
      NIEPRZYDATNY
    • 3
      WKURZONY
    • 5
      BRAK SŁÓW

    7Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~asd 7 10 dni temuocena: 83% 

      Nie mówię, że powinno tam być ograniczenie do 120 km/h, ale 80 to przesada. W tunelu powinno być 100 km/h. Już widzę ostre hamowanie niektórych jegomościów, którzy będą hamować ze 160 km/h do 80 km/h przed samym wjazdem do tunelu. Efekt będzie, że do wypadków dochodzić będzie przed tunelem, bo w Polsce jak zostawisz przed sobą bezpieczny dystans na hamowanie to niektórzy myślą, że to zaproszenie.

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 6 11 dni temuocena: 58% 

      Ale co? w tunelu są jakieś rozjazdy, wjazdy, przejścia dla pieszych ??? A może jest tam coś zjepane i to dlatego ? Widzę to tak samo jak ograniczenie do 50 na Puławskiej przy murze wyścigów. Wyciskanie kasy z kierowców. Nie prowadzę bazy danych :-), ale nie kojarzę by na tym odcinku ktoś miał wypadek (nie uwzględniam tu słynnej hopki pana Z. Została poprawiona.) Zapewne to dlatego że wszyscy jadą tu zgodnie 50 km/h J.P.K. Fala - za 3,2,1 . Ps. Na Płaskowickiej zawsze ma 30. No

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MrFrosty 5 11 dni temuocena: 43% 

      kolejny "szybko ale bezpiecznie" idiota

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 13 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ats 4 10 dni temuocena: 62% 

      Znaczy się akurat odcinkowy w tunelu mógłby robić robotę - chodzi głównie o to, że to tunel i nawet jak ktoś będzie chciał pojechać szybciej a np. wyjedzie mu kapelusznik jak ~MrFrosty przed maskę, który np. jechał 80 czy 60(!) środkowym pasem (bo im wolniej, tym bezpieczniej, jak wiemy), to będzie kolizja i nawet nie będzie jak zjechać, a w przypadku ew. pożaru to już w ogóle Astaldi będzie miało swój konsulat obok, jak przyjdzie do remontów. Oczywiście to 80 jest oderwane od rzeczywistości i powinna tam być co najmniej setka, no ale wiadomo że w Polsce ogólnie ograniczenia pasują do ulic jak pięść do oka i tutaj nic na to się nie poradzi. Zaraz kapelusze się odpalą, że "szybko ale bezpiecznie", ale dla nich wszystko powyżej 50, albo lepiej 30km/h to śmierć w oczach..

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 13 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 3 10 dni temuocena: 71% 

      Słusznie. Na Czerniakowskiej jest 70 km/h, a na Wyścigach 50 by policja mogła suszyć.

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 10 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ks. Proboszcz 2 10 dni temuocena: 33% 

      Całe 80 km/h? Dlaczego nie 50 km/h? W końcu teren zabudowany...

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 3 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Malfoj 1 10 dni temuocena: 100% 

      Bez przesady .... to nie odcinek 23km gdzie być może różnica czy jedziesz 100 czy 80 parę minut by zrobiło. To raptem 230 0metrów. a różnica 20km/h w prędkości na tak krótkim odciku to raptem kilka sekund .

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3221 sekundy
    REKLAMAA2 DaGRASSO 25.08.2021 - 24.11.2021