REKLAMAA1 AUCHAN 01.01.2021 - 30.06.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ24 kwietnia 2020, 10:42 komentarzy 10
    Stacja PKP Warszawa Dawidy

    Stacja PKP Warszawa Dawidy (SK)

    Jeszcze przez dwa dni - do niedzieli - można się wypowiedzieć w sprawie planów dobudowania osobnych torów dla kolejki podmiejskiej na linii kolejowej Warszawa-Radom, przebiegającej przez Zielony Ursynów oraz pociągnięcia linii pasażerskiej do Konstancina-Jeziornej. Mieszkańcy rozbudowującej się zielonej części naszej dzielnicy liczą na to, że kolejarze zdecydują się na nowe przystanki.

    Stacje: Okęcie, Dawidy, Jeziorki i tyle. Rozbudowujące się osiedla Zielonego Ursynowa oraz park usługowo-biurowy na przy ul. Poleczki mogłyby być lepiej skomunikowane, gdyby powstały nowe przystanki kolejowe, obsługujące ruch podmiejski.

    Taką potrzebę widać, gdy spojrzy się na mapę i plany miejscowe, które zakładają rozbudowę osiedli mieszkaniowych. Stacje Służewiec i Okęcie dzieli zaledwie 1,5 km, dalej trasa ma już wyraźnie "podmiejski" charakter, choć za kilka-kilkanaście lat będzie tu "miasto". Między Okęciem a Dawidami jest dystans aż 4,2 km, a Dawidami i Jeziorkami - nieco ponad 2 km.

    Biorąc pod uwagę fakt, że plany miejscowe przewidują (przy ograniczeniach związanych z lotniskiem) nową zabudową mieszkaniową zarządcy kolejowi powinni intensywnie myśleć o zmianach na linii aglomeracyjnej do Piaseczna.

    Przykłady? Plan Zachodniego Pasma Pyrskiego w rejonie Poleczki przewiduje dalsze rozprzestrzenianie się biurowców i innych usług, wokół Jeziora Grabowskiego dopuszczono zabudowę mieszkaniową. To samo w rejonie Krasnowoli: między ul. Pląsy a Kądziołeczki może wyrosnąć spore osiedle. Przy skrzyżowaniu przyszłej trasy ekspresowej S-7 z obecną S-2 też są tereny usługowe z dopuszczeniem mieszkaniówki. Poniżej ul. Sztajerka - to samo.

    Bardzo dużo domów jednorodzinnych może powstać na Jeziorkach Północnych - między trasą S-2 a istniejącą stacją Dawidy. Nie ma jeszcze planu miejscowego dla Jeziorek Południowych (okolice Karczunkowskiej), ale rządowy pomysł, by między tą ulicą a granicą Warszawy postawić gigantyczne osiedle z projektu "Mieszkanie Plus" z pewnością już działa na wyobraźnię urbanistów.

    Kolejarze pytają o nowe przystanki

    Jest więc miejsce na dwa nowe przystanki kolei podmiejskiej, która - jeśli jeździłaby często i regularnie - pełniłaby funkcję kolejnej linii metra, a mieszkańcy zamiast wsiadać do samochodów i stać w korkach na Puławskiej czy w przyszłości wjeżdżać na trasę S-7, wybraliby kolejkę.

    O takim rozwiązaniu wspomina zarządca linii kolejowych PKP Polskie Linie Kolejowe. W lutym zlecił firmie BBF opracowanie studium wykonalności budowy dwóch dodatkowych zelektryfikowanych torów aglomeracyjnych na ok. 20 km odcinku od przystanku Warszawa Aleje Jerozolimskie (na styku ze stacją Warszawa Zachodnia) do stacji Piaseczno. Zostanie także przeanalizowana możliwość wydłużenia układu czterotorowego również do stacji Czachówek Południowy. W tym projekcie jest miejsce do dyskusji nad dodatkowymi miejscami postoju kolejki.

    Trwają jeszcze konsultacje społeczne. Wykonawca studium chce poznać uwagi mieszkańców, którzy korzystają lub w przyszłości będą korzystać z pociągów na linii Warszawa - Piaseczno. Rzucają również pomysł na modernizację linii kolejowej Warszawa Okęcie – Jeziorna wraz z elektryfikacją i budową nowych przystanków. PKP PLK chciałoby utworzyć nowe połączenie Konstancina-Jeziorny z Warszawą, przez gminy Piaseczno i Lesznowola.

    Do niedzieli, 26 kwietnia można zabrać głos w konsultacjach internetowych. Wykonawca studium uruchomił specjalną ankietę, w której pyta o m.in. częstotliwość korzystania z kolejki, przystanków oraz pomysły i uwagi dotyczące rozbudowy torów.

    Samo studium, które będzie zawierało rozwiązania sugerowane kolejarzom, powstanie do września 2021 roku. Kolejarze na rozbudowę węzła warszawskiego chcą przeznaczyć środki z perspektywy unijnej na lata 2021-2027 z rozliczeniem do 2030 roku. Nowe przystanki kolei podmiejskiej na Zielonym Ursynowie mogą zatem powstać w ciągu 10 lat. 

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 113

    • 48
      BARDZO PRZYDATNY
    • 8
      ZASKOCZONY
    • 39
      PRZYDATNY
    • 4
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 2
      WKURZONY
    • 12
      BRAK SŁÓW

    10Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~cov2 10 11 miesięcy temu

      Więcej przystanków? Więcej pociągów? Więcej pasażerów? A co na to koronawirus?

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 9 11 miesięcy temuocena: 100% 

      Miejsca na tory jest dużo, wystarczy spojrzeć na oznaczenia użytków gruntowych na mapach gdzie dominuje Tk oraz Tp i jest bardzo szeroko, do samego Zalesia Górnego mogą ciągnąć. Jeżeli będą to robić w takim tempie jak teraz, to szacuje to na 20 lat.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Balbina 8 11 miesięcy temuocena: 50% 

      (...) opracowanie studium wykonalności budowy dwóch dodatkowych zelektryfikowanych torów aglomeracyjnych na ok. 20 km odcinku od przystanku Warszawa Aleje Jerozolimskie (na styku ze stacją Warszawa Zachodnia) do stacji Piaseczno. - chyba piętrowe tory - he he

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~--- 7 11 miesięcy temuocena: 100% 

      Słowo "kolejka" po prostu doprowadza mnie do szału. To nie jest jakiś zabawkowy plastik, tylko zwykła linia kolejowa. Kolej po prostu.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Bo 6 11 miesięcy temuocena: 80% 

      Pociągi są fajne. Gdyby tak jeszcze ucywilizować stacje istniejące i chociaż biletomaty walnąć, żeby ludzie nie musieli się tłoczyć rano u pana kierownika pociągu... Okęcie po remoncie wygląda estetycznie, miastowo, megafon, ławeczki. A potem zderzenie ze starą rzeczywistością - długa kolejka w pociągu po bilety. Zdarzało mi się nie kupić biletu, bo się nie doczekałam przez 30 minut podróży. Bogata firma te Koleje Mazowieckie. I nie dla wszystkich ten luksus. Winda na stacji nie działa od paru miesięcy, więc kto mniej sprawny, na wózku, z wózkiem ma kombinować jak koń pod górkę, jak się dostać do pociągu lub w ogóle przeprawić się przez tory. Super remont "ułatwił" ludziom korzystanie z wygodnej komunikacji. Mieszkańcy nowych osiedli - kiedy już powstanie stacji wywalczycie, pilnujcie z surowością funkcjonalności, nie tylko estetyki wykonania prac.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mieszkaniec2 5 11 miesięcy temuocena: 50% 

      Piszesz ten post z telefonu prawda? Więc i biletomat masz w ręku.Pozstm podpisuje się obiema rękami pod tym.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 2 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Bo 4 11 miesięcy temuocena: 88% 

      Piszę z laptopa. I tak - od jakiegoś czasu mam aplikację i z niej korzystam. Ja daję z wynalazkami radę, rodzice nie. Nie każdy ma sprzęt, nie każdy ogarnia internet. Zalesie i dalsze miejscowości to kierunek wycieczkowy, nie tylko dla młodych, prężnych, instalujących każdą możliwą lokalną aplikację. Jeżdżą na grzyby i na rekreację dziadkowie i babcie, jeżdżą obcokrajowcy. Kontrolerzy mają dożynki. Niby jak się człowiek uprze, to sobie poradzi i bez internetów i smartfonów - np. przed planowaną podróżą zasuwając na stację Lotnisko Chopina, bo tam pełen luksus - kasa i biletomat (działający lub nie). Cała reszta sterczy pokornie w kolejkach, próbując zmieścić się przepisowo w pierwszym wagonie. Przy ostrych i niekoniecznie przez wszystkich znanych przepisach, jakim jest obowiązek wsiadania dla osób bez biletu do pierwszego wagonu, powinno się maksymalnie ułatwiać nabycie biletu na stacji. Biletomat zresztą kiedyś był, ale przy okazji remontu się zmył. Paradoks taki.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mieszkaniec2 3 11 miesięcy temuocena: 75% 

      Dobrze zwracam honor i faktycznie popieram biletomat

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mieszkaniec2 2 11 miesięcy temuocena: 38% 

      Tzn dla mnie mogą sobie wybierać Puławska i korek i jazde synchroniczna trzema pasami bo na siłę nikt nie zmusi do kolejki ale dla normalnych każde ułatwienie jest dobre.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MAD 1 11 miesięcy temu

      Biletomaty zostaną zainstalowane w sierpniu.

      Edytowany: 11 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3636 sekundy
    REKLAMAA2 DaGRASSO / KUCHARKI   14.02.2021 - 13.05.2021