REKLAMAA1-BOBOWOZKI-(X2)-04-02----03-05-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ17 stycznia 2019, 16:25 komentarzy 18

    Marta Siesicka-Osiak

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹

    (MSO)

    REKLAMA

    Oczekiwanie na autobus linii 136 jest prawdziwą zmorą pasażerów, którzy tracą na przystankach czas i cierpliwość. ZTM nie ma dla nich dobrych wieści – nie zamierza wykorzystać pomysłu ursynowskiego radnego, tłumacząc, że byłoby to niekorzystne dla mieszkańców... Woli.

    Długie minuty spędzone na przystanku, czasem przechodzące dosłownie w godziny, to efekt opóźnień jednej z głównych linii autobusowych na Ursynowie. - Ostatnio czekałam z dwójką dzieci prawie godzinę na mrozie, w końcu się poddałam i poszłam do metra - mówi pani Ania.

    Problemy związane z linią 136 dotykają praktycznie wszystkich mieszkańców Ursynowa korzystających z komunikacji miejskiej. Zarówno tych, którzy dojeżdżają nią do pracy na Służewiec, jak i poruszają się po dzielnicy w ciągu dnia. Część pasażerów otwarcie przyznaje, że niepunktualność autobusów zachęca ich do przesiadania się do samochodów.

    Winne utrudnienia

    Opóźnienia 136 stały się już „ursynowską legendą”, a widok kolumny składającej się z trzech autobusów tej linii, nikogo już nie dziwi. Ciekawi zaś przyczyna tej sytuacji, której Zarząd Transportu Miejskiego dopatruje się głównie w ruchu drogowym.

    Na bardzo długiej trasie autobusu pojawiają się utrudnienia związane m.in. z budową drugiej linii metra na Woli i zamknięciem Płockiej oraz z zatorami drogowymi w al. Prymasa Tysiąclecia i w rejonie Służewca.

    - Dla zachowania regularności kursowania, linia wymaga uwzględnienia w rozkładzie jazdy odpowiednio długich postojów na przystankach krańcowych w celu zniwelowania opóźnień – mówi Renata Wiśniewska z ZTM.

    Tłumaczy też, że operator komunikacji miejskiej stara się m.in. „optymalizować czas przejazdów wydłużając je na odcinkach, gdzie występują utrudnienia” i dodaje, że "zagadnienie jest złożone", a "Zarząd nie jest w stanie wyeliminować wszystkich przejawów niepunktualności, bo są to zdarzenia losowe i zmienne".

    Zróbcie coś!

    Niejednokrotnie mieszkańcy zwracali się do redakcji Haloursynow.pl oraz do radnych dzielnicy z prośbą o interwencję w tej sprawie. Za ostatnie propozycje radnego Otwartego Ursynowa – Piotra Skubiszewskiego – ZTM podziękowało i odpowiedziało, że nie planuje obecnie wprowadzenia zmian na trasie 136.

    Radny zaproponował podział linii na dwie osobne trasy: Cynamonowa – Szczęśliwice oraz Szczęśliwice – Młynów (druga trasa – jako nowa linia, najlepiej po konsultacji z mieszkańcami tamtych obszarów). Taki podział zapewniłby zachowanie połączenia Ursynowa z Młynowem i jednocześnie mógłby sprawić, że linia stanie się bardziej punktualna.

    - Obecnie nie planujemy wprowadzenia takiego rozwiązania, gdyż w naszej ocenie byłoby ono niekorzystne dla mieszkańców Woli. Nie dysponujemy również dodatkowym taborem, który byłby niezbędny dla rozdzielenia linii, nawet przy zachowaniu dotychczasowej częstotliwości kursowania – odpowiada Wiśniewska.

    Radny nie zamierza odpuścić tematu i zapowiada, że będzie działał dalej. W planach ma włączenie problemu do obrad odpowiedniej komisji i zaproszenie do dyskusji przedstawicieli ZTM.

    - Jeśli mamy zachęcać ludzi do korzystania z transportu zbiorowego, to trzeba polepszyć jego jakość. W szczególności, gdy trwa budowa obwodnicy – podsumowuje Piotr Skubiszewski.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 104

    • 28
      BARDZO PRZYDATNY
    • 5
      ZASKOCZONY
    • 8
      PRZYDATNY
    • 4
      OBOJĘTNY
    • 7
      NIEPRZYDATNY
    • 19
      WKURZONY
    • 33
      BRAK SŁÓW

    18Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~olka24 18 2 miesiące temu

      Każdy może sobie sprawdzić w swoim telefonie o której jedzie dany bus i jakie ma ew. opóźnienie.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~unicorn 17 3 miesiące temu

      Kiedyś po godzinie i 10 minutach czekania na 136 (przystanek Konstruktorska w stronę Ursynowa) zadzwoniłem na numer ZTM, a pani z rozbrajającą bezczelnością powiedziała mi że nie ma żadnych opóźnień... ręce opadają. Miasto powinno monitorować jakość kursów i obciążać finansowo Dyrekcję ZTM za takie przypadki - wtedy szybko okazało by się że da się coś zrobić i nie trzeba wielkich pieniędzy.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Miszczuj 16 3 miesiące temu

      Ludzie Guziała to mają pomysły hihi :) może DARMOWY BILET dla użytkowników lini 136? :D i zajezdnia nowej podzielonej linii najlepiej na parkingu pod ratuszem? a może na petli Natolin? ohh wait...

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Anonime430 15 3 miesiące temuocena: 100% 

      Autobus linii 165 ma trasę, której czas przejazdu wynosi jakieś 17 minut, autobusy według rozkładu mają jeździć jakieś 12-15 minut, a jednak normą jest czekanie pół godziny na przystanku na autobus.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~qrczak 14 3 miesiące temuocena: 60% 

      Kochani pasażerowie, ogarnijcie się. Czy do pilotów samolotów również macie pretensję o opóźnienia? Tak, właśnie podobnie wygląda to w wypadku kierowcy autobusu.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • StasioJasio 13 3 miesiące temuocena: 100% 

      Dokladnie ta trasa jest zbyt dluga i pokonuje zbyt wiele dzielnic ktore sa aktualnie w przebudowie . Czesto jest jak ktos wspomnial ze 2 autobusy jada jeden za drugim - drugi wiezie powietrze. Co ciekawe na 'petli' nawet gdy stoi nadzor ruchu nic sie nie zmienia. Biedny czlowiek siexzi w tym aucie caly dzien wpisuje przyjazd autobusu i siedzi - i tak siedzi od rana do godzin popoludniowych a pozniej wieczorem w druga strone tez jest armagedon . Teraz jesli ktos ma umuwiona wizyte lekarska w przychodni na ursynowie to albo trzeba wyjsc godzine wczesniej -bo przeciez nie wiadomo kiedy bedzie autobus i czy wogole bedzie - lub szukac innych form dojazdu z przesiadka badz wybierac taxi (2 razy mi sie tak juz zdarzylo, ze niechcac sie spoznic a czekajac juz 30min na przystanku -wolalem nie ryzykowac )

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kierman 12 3 miesiące temuocena: 91% 

      Powiem Wam tak jest w rzeczywistości, bo jestem kierowcą autobusu, który nie raz jeździ 136. ZTM pisze, że długie postoje są na obu petlach. To bójda, na Młynowie nie ma dłuższych przerw niż 12min. a często się zdarza, że przyjeżdżamy od razu na odjazd, czyli defacto kierowca nie ma przerwy. Korki? Faktycznie są i to spore, ale nikt nie uwzględnia jednego, czasy przejazdów są nierealne. Przykład? Ruszając z przystanku "Rakowiec" mamy 0, tak ZERO minut na przyjazd na przystanek "Do Fortu". A z fortu na Miłobędzką 1min, tak jak mamy się wyrobić? W 1min. dwoje świateł, dwa przystanki na których zawsze ktoś wsiada, a przejazd? Inny lepszy. Ruszamy z Cybernetyki na Rondo Unii Europejskiej, korek tam zawsze jest do galerii, a szacowny ZTM daje nam, że zajmie to 1min. No to o czym my mówimy... My kierowcy czasem rozmawiamy z ZTM i gwarantuje Wam, że każdy zna tematy korków nawet tych stałych, ale wiecie na papierze się zgadza. Oni doskonale wiedzą, że nie ma ani taboru ani ludzi...

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mp 11 3 miesiące temuocena: 27% 

      Żeby 136 był o czas to pogonić słoiki z Warszawa

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~do MP 10 3 miesiące temuocena: 60% 

      Wielki Warszawiaku, gdyby nie te słoiki to Warszawa bylaby małym miasteczkiem a Ty nie mialbys ani tramwaju ani metra tylko dalej krowy pasł na łąkach na ursynowie.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 6 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak 9 3 miesiące temuocena: 100% 

      Uśmiechnij się. Mniej nienawiści.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pasażer z Młynowa 8 3 miesiące temuocena: 100% 

      136 w okresie od 22 grudnia do 6 stycznia jeździło zarówno w kursach o 8, 9,10,12 jak i o 16, 18, 20, czy nawet 22 PUNKTUALNIE. Winą są kierowcy utrudniający RUCH oraz nierozsądne pomysły wypychania ludzi na pętlę zamiast dołożenia kolejnej brygady by poprawić regularność kursowania. GRATULUJĘ ZTM. Jeśli macie problem z częścią ursynowską to utnijcie trasę na Rondzie Unii Europejskiej. Pasażerowie od strony Młynowa płakać nie będą, dojazd na Mordor zostanie nam uchowany :)

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Albin 7 3 miesiące temuocena: 25% 

      Zrobić linie po 2 przystanki i postoje po 30 minut i wtedy będą jeździć o czasie. Sprowadziły się rzesze słoików (wystarczy spojrzeć na rejestracje samochodów na osiedlach typu Odolany, Skarbka itp) I są tego efekty. A potem mówi bo ja Warszawiak chce żeby autobus dowozil mnie pod samą klatkę tak jak to bylo jak jeździłem pekaesem wtedy zawsze pod bramą stawał

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~do Albin 6 3 miesiące temuocena: 63% 

      Wielki Warszawiaku, gdyby nie te słoiki to Warszawa bylaby małym miasteczkiem a Ty nie mialbys ani tramwaju ani metra tylko dalej krowy pasł na łąkach na ursynowie. A Twoi rodzice czy dziadkowie skad sa????

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 5 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak 5 3 miesiące temuocena: 100% 

      Następny przepełniony nienawiścią.........PATOLOGIA

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kierowca 4 3 miesiące temuocena: 50% 

      to dziwne, przeciez 136 powinno kursowac co 12 minut, wiec znaczy ze nie wyjezdza co najmniej 5 na trase, skoro czeka sie godzine. Moze niezalezne od ZTM sluzby przyjrzą sie kursom 136. Bo jezdze tą trase i na pewno nie jedzie sie stale w korkach.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MIESZKANIEC TARCHOMINA 3 3 miesiące temuocena: 80% 

      A MOŻE TAK ZTM ZAINTERESUJE SIĘ WRESZCIE LINIĄ 518 ???? WIECZNIE OPÓZNIONA -JEŻDZĄ "STADAMI", ALBO NIE PRZYJEŻDZAJĄ WCALE. BYŁA KIEDYŚ LINIA 503, KTÓRA ŁĄCZYŁA TARCHOMIN ZE STEGNAM I JESZCZE DALEJ ALE JAKIŚ WYBITNIE "MĄDRY" SPECJALISTA OD LOGISTYKI TO BEZPOŚREDNIE POŁĄCZENIE SKASOWAŁ I TERAZ JEST TAKI SAM KOSZMAR JAK Z 136. JAK COŚ FUNKCJONOWAŁO PRZEZ LATA DOBRZE TO TRZEBA TO KONIECZNIE SCHRZANIĆ!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pozdro 600 2 3 miesiące temuocena: 64% 

      Ludzie ze stolicy czy wy jeszcze tego nie widzicie że ZTM i reszta spółek pod ztm to jest sitwa do wyciągania kasy z miasta. Autobusy nie są dla pasażerów tylko są po to by były by jeździły a najlepiej puste bo wtedy remontu taboru będą rzadziej wykonywane. Liczy się wozokilometr a nie pasażer

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ignacy 4 1 3 miesiące temuocena: 80% 

      Szkoda,ze ZtM nie zrealizuje tego pomysłu.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.2695 sekundy
    REKLAMAA2-GOODBIKE-11-04----10-05-2019