REKLAMAA1 KUCHAREK6  26.11.2022 - 25.02.2023
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ24 września 2022, 10:46 komentarzy 25

    (SK)

    Problemy z parkowaniem na Kabatach, zły stan chodników na Ursynowie, działka po Tesco oraz losy skwerku przy Zaruby. O to pytali burmistrza mieszkańcy na pierwszym jesiennym spotkaniu otwartym. Sielankowa atmosfera popsuła się podczas spięcia o zapomniany parking Park&Ride.

    Burmistrz po raz pierwszy od 2018 roku, odkąd spotyka się z mieszkańcami w plenerze, na Kabatach zszedł z linii metra. Czwartkowe spotkanie zorganizowano przy nowej szkole na rogu ul. Zaruby i Iwanowa-Szajnowicza. Swoimi problemami i bolączkami mogli się podzielić mieszkańcy okolicznych osiedli.

    Sporo osób było zainteresowanych losami skwerku przy Zaruby. To niezagospodarowany teren, na którym nie ma nawet ławek, ostatnio przybyło parę drzew i to wszystko. Teren tylko częściowo znajduje się w rękach dzielnicy, reszta należy do spadkobierców właścicieli dawnych włości kabackich.

    - Państwo postanowili postawić kilka ławeczek przy chodniku, a chodzi o to, by postawić ławki na skwerku! - mówiła seniorka.

    - Są przeszkody w planie miejscowym, chodzi o zgodę właścicielską. W planie z 2008 roku istnieje zapis, że jakakolwiek forma zagospodarowania terenu wymaga 100 proc. własności, a my jej tu nie mamy - odpowiadał burmistrz. Na razie więc na skwerku nic się nie zmieni.

    Co z tą zielenią?

    Mieszkańców interesowały też inne tereny zieleni na Ursynowie - m.in. projekt zmian we wschodniej "leśnej" części Parku Przy Bażantarni oraz parku Cichociemnych przy Kazurce.

    - Postawy mieszkańców się zmieniają, chcemy coraz więcej natury, a nie betonozy - mówiła mieszkanka.

    - Żyjemy w dzielnicy, w której jest najwięcej zieleni, nawet odliczając Las Kabacki. Moją rolą jest wyważyć różne kwestie - mówił burmistrz.

    - Jeśli coś co było zielone, staje się pustynią betonową, to coś jest nie tak - odpowiadała mieszkanka. - Dyskutujmy o efekcie finalnym - kwitował Robert Kempa.

    Wyjaśniał, że zlecono już projekt wschodniej części parku na styku Kabat i Natolina. Projekt został ograniczony w stosunku do koncepcji i - zgodnie z prośbami mieszkańców - zrezygnowano z pewnych elementów w niej zawartych. Będzie mniej ingerencji człowieka w naturę, więcej "dzikości". Pracownia, która przygotowuje projekt będzie musiała przeprowadzić ponowne konsultacje społeczne. 

    "Chodniki w opłakanym stanie"

    - Drogi dla samochodów są wiecznie poprawiane i łatane. A co z chodnikami? Chodniki przy głównych ulicach i wielu innych są w opłakanych stanie - zgłaszała seniorka. - Znam dwie osoby starsze, które się przewróciły z konsekwencjami. Jaki jest plan na te chodniki? - pytała seniorka.

    Kempa przypominał, że na Płaskowickiej jeszcze w tym roku na odcinku od Dereniowej do alei KEN zostanie wykonany nowy chodnik. To jeden z najstarszych i najgorszych chodników w dzielnicy.

    - Przekazaliśmy pieniądze ZDM. Natomiast ZDM ma problem z ul. Ciszewskiego przy Pileckiego, tam utrudniają budy, których właściciele nie chcą się wynieść. Rozmawiamy na temat remontu na odcinku od alei KEN w stronę Rodowicza "Anody" - deklarował burmistrz.

    Seniorce taka odpowiedź nie wystarczała. Przyciskała burmistrza coraz bardziej. - Swoje chodniki realizujemy i monitujemy w ZDM, żeby remontował chodniki przy głównych ulicach. Też mamy swoje za uszami, ale sukcesywnie realizujemy te modernizacje. Przypomnę, że ponad 2 mld złotych rządzący zabrali miastu z budżetu - odpowiadał szef zarządu dzielnicy.

    Wróciła sprawa budowy przedłużenia ul. Ciszewskiego, którą zablokował wojewoda. Po dwóch latach, po wyroku sądu i rozstrzygnięcia Samorządowego Kolegium Odwoławczego sprawa wróciła do dzielnicy Wilanów, która prowadzi sprawy środowiskowe.

    - Inwestor, czyli miasto, ma 90 dni na uzupełnienie dokumentacji środowiskowej, trzeba ją zaktualizować. Nie jestem optymistą, ale na wiosnę powinna być decyzja środowiska, potem wniosek o pozwolenie na budowę. Szanse na rozpoczęcie budowy w 2023 są, ale obstawiam 2024 rok - mówił burmistrz.

    Bardzo powoli klaruje się za to kwestia inwestycji firmy Echo Investment na działce po wyburzonym Tesco na Kabatach. Deweloper buduje tam bardzo długi apartamentowiec wzdłuż ul. Iwanowa-Szajnowicza. - A co z resztą działki? - pytają mieszkańcy.

    We wrześniu 2020 roku inwestor przedstawił atrakcyjne wizualizacje centrum rekreacyjno-handlowo-usługowego z "Ogrodem na skarpie" i placem miejskim. W międzyczasie zmieniła się sytuacja na rynku, osoba odpowiedzialna za tego typu projekty odeszła z firmy, a ta zaczęła przebąkiwać, że na Kabatach powstaną mieszkania na długoterminowy wynajem.

    Burmistrzowi nie podoba się ta alternatywa. Mieszkańcom zresztą też, poza najbliższymi sąsiadami, którzy nie zgadzali się na kompleks handlowo-usługowy.

    Na razie wystąpili o uwarunkowania środowiskowe dla obu wariantów. Miejskie Biuro Ochrony Środowiska uznało, że konieczne przygotowanie raportu oddziaływania tych inwestycji na środowisko. Więc w którymś momencie nam wszystko pokażą. Zazwyczaj mija rok od złożenia wniosku, więc przez ten rok nic się nie stanie. 

    Drugi wariant - mieszkań na wynajem długoterminowy czyli "kryptomieszkaniówka" - nie jestem jego zwolennikiem. Ta pierwsza koncepcja moim zdaniem była lepsza, ale to inwestor decyduje, co robi na swojej działce

    - mówił Robert Kempa.

    powyżej: koncepcja kompleksu handlowo-usługowo-biurowego przedstawiona we wrześniu 2020 roku przez Echo Investment S.A.

    Plan miejscowy pozwala na wybudowanie obiektów usługowych, ale to tak obszerne pojęcie, że usługi najmu lokali też w to wchodzą. Burmistrz widzi nadzieję w załamującym się rynku nieruchomości oraz powrocie inwestorów do budowy obiektów handlowych. Pogłoski o śmierci takich centrów okazały się przedwczesne.

    Burmistrz mówił też, co może powstać na gruntach za szkołą przy Zaruby. W planie miejscowym zostały tam wyznaczone tereny oświatowe, a prywatny właściciel raczej nie będzie chciał takich budować. Co prawda może wystąpić o pozwolenie na budowę w ramach tzw. lex deweloper, ale to procedura dla niego uciążliwa.

    Z kolei ulica Kabacka może zostać przedłużona, ale tylko jako ciąg pieszo-rowerowy. - My się z kolei zastanawiamy, co zrobić z ul. Iwanowa-Szajnowicza (łączącą wg planu miejscowego ul. Zaruby i aleję KEN, w tej chwili od strony obu tych ulic ślepą - dop. redakcji). Oprotestowaliśmy plany połączenia, bo ze względu na budowę POW i korki na Wąwozowej część mieszkańców skorzystałaby z przejazdu tutaj. Teraz po zakończeniu budowy POW mam mniejsze obawy, ale zdania są podzielone - mówił Kempa.

    Spięcie o parking P&R Kabaty. "Zalewają nas samochody z WPI"

    Na końcu spotkania doszło do utarczki słownej z mieszkańcem, który przyszedł po dwóch latach zapytać burmistrza, co z planami budowy parkingu P&R na pętli na Kabatach.

    -  WPI, Piaseczno, Grójec przyjeżdżają tu i zostawiają samochody, a ludzie nie mają gdzie parkować. Dwa lata temu wspominał pan, że może coś uda się zrobić w sprawie budowy parkingu Parkuj i Jedź, który jest w planie - mówił mieszkaniec.

    - Zapraszam do tego budynku (wskazał blok przy Zaruby 9) gdzie jest 30 miejsc wolnych parkingowych. Jeśli ja mam skasować tę zieleń, żeby wybudować miejsca parkingowe, to ja podziękuję - odpowiadał burmistrz.

    - Ale ci przyjezdni nie skorzystają z tych miejsc parkingowych. Pan mówi nie na temat. Pętla to jest ostatni tu taki teren, gdzie można postawić parking - ripostował mieszkaniec.

    - Skąd mamy znaleźć kilkaset milionów na zbudowanie takiego parkingu? Miasto ma politykę zatrzymywania aut w miarę możliwości na wjeździe do Warszawy. Kolejny parking P&R na pograniczu Wilanowa i Konstancina jest wpisany do Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, ale finansowanie unijne jeszcze nie ruszyło i obawiam się, że przez rząd, jeszcze przez 2 lata nie ruszy - mówił burmistrz coraz bardziej zniecierpliwionym tonem.

    - Chyba Pan nie na temat mówi! - odpowiadał sąsiad.

    - Budowa P&R gdzie jest infrastruktura metra, kosztowałaby może nawet 700 mln złotych. Wszystkie te napowietrzacze, kable trzeba by przebudować na tym odcinku. Poza tym miasto nie powinno budować miejsc parkingowych. Zaspokojenie miejsc leży po stronie zarządcy nieruchomości - kontynuował burmistrz Kempa.

    - Trzeba powiedzieć przyjezdnym, gdzie mają zostawiać swoje samochody. Dwa lata temu na spotkaniu był Pan bardziej przekonany do tego parkingu - mówił mieszkaniec.

    - Jeśli mamy prowadzić politykę, że ich nie wpuścimy, a my sami np. nie pojedziemy na Mokotów, to budujmy mury dookoła! - odpowiadał wyraźnie poirytowany burmistrz. Dodawał: - Najprawdopodobniej za mojego życia i życia mojego syna nie wybudujemy parking P&R Kabaty ze względu na gigantyczne koszty, które nie mają uzasadnienia. Za takie pieniądze to mamy sześć szkół takich jak na Kabatach. Stworzyliśmy na Kabatach dużo miejsc parkingowych często kosztem "zdezelowanych" trawników. 

    - Zabraliście nam miejsca parkingowe, gdy szkoła powstała - odpowiadał sąsiad.

    - Przepraszam, że wybudowaliśmy szkołę - odpowiadał Kempa. - Ta szkoła jest bardzo fajna i potrzebna - wtrąciła się jedna z mieszkanek.

    - Dzisiaj się z Panem nie dogadam. Zmieniam zdanie, nie będę na pana głosował! - mówił nieprzekonany mieszkaniec.

    - Nie mam wpływu na Pańskie decyzje - odpowiadał burmistrz. - Nie będziemy budować P&R za 400-700 mln złotych, bo nie ma to racjonalnego uzasadnienia. Poza tym, ta inna partia, na którą być może pan chce głosować, zabiera nam 2,5 mld złotych rocznie z budżetu miasta. Za te pieniądze nawet 6 takich P&R mogłoby powstać - tłumaczył Robert Kempa.

    - Nie wysłuchał mnie Pan, mam swoje zdanie. Do widzenia! - skwitował mieszkaniec.

    Kolejne otwarte spotkanie z burmistrzem we wtorek, 27 września w godz. 16-18 w bibliotece przy ul. 6 sierpnia.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 52

    • 19
      BARDZO PRZYDATNY
    • 0
      ZASKOCZONY
    • 6
      PRZYDATNY
    • 3
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 6
      WKURZONY
    • 18
      BRAK SŁÓW

    25Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Mati99 25 2 miesiące temu

      W miejscu tesco powinna powstać mniejsza galeria ze sklepem średniopowierzchniowym w podziemiu. W najbliższej okolicy znajduje się tylko Lidl, a hipermarkety są jednak kawałek dalej i są zatłoczone.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mesti 24 2 miesiące temuocena: 100% 

      Zamiast zastawiać dzielnice mieszkaniowz parkingami, należy myśleć 1.o tworzeniu linii metra naziemnego z Konstancina przez Miasteczko Wilanów i dalej podziemnie do Mordoru i Okęcia 2. albo przynajmniej odnogi pierwszej linii metra przez MW do Konstancina (od skarpy naziemna kolejka). I za miastem stawiać parkingi P&R, a nie na miejskich osiedlach mieszkaniowych, gdzie powinny powstawać powierzchnie handlowe i usługowe. Nie można ściągać do miasta ruchu kołowego z okolicznych dziur lecz trzeba wymuszać zatrzymywanie go poza granicami osiedli mieszkaniowych, kijem i marchewka.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~_xyz 23 2 miesiące temuocena: 75% 

      A od kiedy to burmistrz jest tak za zielenią? Wystarczy spojrzeć na okolice Relaksowej i wszystko jasne! Ściema goni ściemę. Tyle w temacie w wydaniu Kempy. Idź już pan z Ursynowa, bo gorzej być nie może. Do tego tak buta i arogancja. Brawo THY!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~doktorek 22 2 miesiące temuocena: 0% 

      "- Dzisiaj się z Panem nie dogadam. Zmieniam zdanie, nie będę na pana głosował! - mówił nieprzekonany mieszkaniec". Szkoda, że mieszkaniec do tej pory nie zauważył, że burmistrzowie dzielnic nie są wybierani w wyborach bezpośrednich.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~DOTO 21 2 miesiące temuocena: 100% 

      Panie Burmistrzu, mogę zrozumieć, że w obecnych czasach ( finanse i polityka) nie stać gminy i miasta na budowę parkingu przy końcowej stacji metra Kabaty ale nie mogę zrozumieć dlaczego Pan nie widzi problemu z pozostawianymi na uliczkach Kabat samochodami osób dojeżdżających do metra. Po zlikwidowaniu parkingu przy TESCO kilkaset samochodów parkuje na osiedlowych ulicach. To jest utrudnienie i zmiana komfortu dla tu mieszkających. Powinien Pan to rozumieć.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~agnik 20 2 miesiące temuocena: 29% 

      P+R niech buduja oscienne gminy a nie Ursynów. Przeciez rdzenni ursynowianie nie beda tam parkowac tylko przyjezdni niech więc gminy Konstancin, Piaseczno itp. współfinansuja dla swoich mieszkańców takie parkingi

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Max 19 2 miesiące temuocena: 88% 

      Cyt. "ul. Kabacka jako ciąg pieszo-rowerowy". Na odcinku al. KEN - ul. Mielczarskiego jest już chodnik dla pieszych i ścieżka rowerowa. Tam jest teren zielony z wieloma drzewami i Park Motyli. Nie wolno niszczyć tej roślinności kolejnymi ciągami dla rowerów lub ulicami dla samochodów, bo to jest ostatnia ostoja zieleni na b. gęsto zabudowanych Kabatach. Na odcinku KEN - Mielczarskiego powinien powstać park.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 18 2 miesiące temuocena: 70% 

      Panie Burmistrzu, na murale Panu nie żal pieniędzy? Niech Pan wskaże choć jedną zrealizowaną przez Pana inwestycję/decyzję, która poprawia a nie pogarsza życia mieszkańców. (z wyjątkiem szkoły na Zaruby, którą od lat planowano). Gdzie Pan był, kiedy zatwierdzano węzeł Warszawa-Wschód bez komunikacji z tunelem, dzięki czemu dziś mamy tranzyt z Wilanowa- najszybciej rozwijającej się dzielnicy w Polsce? Dlaczego od lat blokuje Pan przedłużenie Belgradzkiej?itd

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 17 2 miesiące temuocena: 100% 

      Oczywiście miałem na myśli węzeł Ursynów Wschód.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Max 16 2 miesiące temuocena: 74% 

      Pilnie potrzebne przedłużenie Belgradzkiej do Pileckiego, bo to pomoże wypuścić z Ursynowa setki aut, które przyjeżdżają z Wilanowa, Konstancina, Piaseczna, Góry Kalwarii, Warki itd.!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 17 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~saadi 15 2 miesiące temuocena: 38% 

      @Max Trzeba naprawdę nie znać tych okolic by popierać jakiekolwiek przedłużanie Belgradzkiej do Pileckiego. I tak wszyscy się spotkają w korku przy Puławskiej albo Dolince Służewieckiej.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 3 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mesti 14 2 miesiące temuocena: 50% 

      Akurat blokowanie przdluzenia Belgradzkiej jest w interesie Urynowa i jego mieszkańców. Otwarcie tej jezdni zamieni Belgradzka w ściek komunikacyjny o wysokim natężeniu ruchu, który rozleje sie na KEN, Rosoła, czesc samochód zwiększy i korek na Wąwozowej. Stanie .Stryjeńskich. Tak będzie dwa razy dziennie. Piesi i dzieci zamiast wiatru z lasu beda wdychac spaliny z korkow.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~napewno nie zagłosuję na RK 13 2 miesiące temuocena: 58% 

      Burmistrz Kempa wkółko powtarza " Przypomnę, że ponad 2 mld złotych rządzący zabrali miastu z budżetu „. A ja przypomnę, że to kłamstwo. Pan Burmistrz obniżanie podatków Polakom traktuje, jako zabranie MU pieniędzy. To znaczy, że Burmistrz ma świadomość , że utrzymują GO podatnicy, ale nic dla tych podatników nie robi , nawet nie naprawia uszkodzonych chodników , a za do daje priorytet interesom deweloperów.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Szczupak 12 2 miesiące temuocena: 61% 

      Obniżenie czego Polakom? Podatków? Przez kogo? Kiedy? Pierwsze słyszę. O podwyższaniu i dokładniu nowych to owszem, słyszałem. Ale nic o obniżeniu. Widać za mało u mnie TVP.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 17 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zarubowicz 11 2 miesiące temuocena: 65% 

      Dlaczego tam tyle betonu a mało zieleni? Burmistrz to klepnął?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nie dla przedłużenia Ciszewskiego 10 2 miesiące temuocena: 19% 

      Po co wywalać pieniądze na dewastację skarpy warszawskiej i kolejne połączenie Wilanowa z Ursynowem? Nie dla przedłużenia Ciszewskiego.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 29 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~meme 9 2 miesiące temuocena: 84% 

      absolutnie TAK dla Ciszewskiego Bis

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 21 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kon 8 2 miesiące temuocena: 79% 

      Absolutne TAK slowiku kretaczu

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 11 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Max 7 2 miesiące temuocena: 88% 

      Pilnie potrzebny wyjazd z Ursynowa do Wilanowa przez Ciszewskiego bis!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 14 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~płatne parkowanie pomoże 6 2 miesiące temuocena: 94% 

      Strefa płatnego parkowania na Natolinie i Ursynowie skutecznie zniechęci do parkowania pojazdów nie należących do mieszkańców. Przy okazji uporzadkuje się parkowanie wyznaczając oznakowane miejsca postojowe. Panie Burmistrzu do dzieła.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 32 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~K 5 2 miesiące temuocena: 45% 

      Cudowne priorytety dziennikarskie. Niszczenie parku? Krótki paragraf. Co z kilkoma ulicami? Po zdaniu i załatwione. No już na temat prawdopodobnie największej inwestycji na od dłuższego ursynowie trzeba coś napisać to paragraf jest w miarę spory. Co to? Ktoś przyszedł pokrzyczeć że chce nowego parkingu? Oj toż to temat roku. Dać przedruk całej wymiany zdań. Tak bo to jest najbardziej palący problem dla mieszkańców Ursynowa. Co ludzie z Konstancja zrobią ze swoimi samochodzikami. Parking na miejscu pętli. Jeszcze nie daj Boże byśmy mieli lokalne centrum dzielnicy wokół stacji. Trzeba jakiś brzydki prostopadłościan z betonu zrobić. Od razu poszerzyć skrzyżowanie kenu z wąwozowa. Zrobić rampy podjazdowe. To priorytet wszystkich ursynowian. Przecież tak uwielbiamy ulegać szantażowi tych którzy swoimi autami rozjeżdżają od jakiegoś czasu każdy dostępny cm trawnika chy chodnika a jeszcze niedawno sami zrobili sobie p+r na pętli aż ich straż nie pogoniła. Z pewnością tak uważa redakcja

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Max 4 2 miesiące temuocena: 94% 

      Precz z P&R Kabaty! Tylko miejska strefa płatnego parkowania!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 15 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kamilu 3 2 miesiące temuocena: 84% 

      P&R za setki milionów a na Kabatach w każdym bloku miejsca na sprzedaż lub wynajem. Nie głosuję na partię Kempy, ale ma rację. Nie z moich podatków!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~dareńka 2 2 miesiące temuocena: 31% 

      Jest pełno ofert, bo ludzie nie chcą parkować w tych beznadziejnych garażach. Miejsca ciasno poutykane, połowa z jakąś kolumną dodatkowo zmniejszającą powierzchnię do parkowania, stromy wyjazd, często pod kątem. Wolę parkować na powierzchni co zajmuje pięć sekund, nawet z korektą, a nie męczyć się z manewrowaniem za każdym razem. Czekam na hejterów wysyłających na naukę jazdy. Niestety, nie każdy rodzi się Kubicą.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 9 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kurzył na urwisku 1 2 miesiące temuocena: 71% 

      Są dwie szkoły: otwocka i falenicka, do nas należy wybór własciwej...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.5894 sekundy
    REKLAMAA2 KUCHAREK6  26.11.2022 - 25.02.2023