Zamknij

Otworzyć lasy! "To ważne, ze względów zdrowotnych" LIST CZYTELNIKA

11:19, 09.04.2020 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 11:27, 09.04.2020
Skomentuj SK SK

Zamknięcie lasów budzi wątpliwości nie tylko prawne, ale również zdrowotne. - To od stanu zdrowia może zależeć czy po zetknięciu się z koronawirusem będzie potrzebna intensywna opieka medyczna czy nie - pisze nasz czytelnik, który apeluje do władz o otwarcie Lasu Kabackiego. Jego list publikujemy w całości, komentujcie i piszcie do nas: [email protected].

Wprowadzone ograniczenia dotyczące uprawiania sportu i ruchu na świeżym powietrzu spotykają się obecnie z krytyką wielu lekarzy. Istnieje duża grupa ludzi, dla których sport i utrzymanie kondycji fizycznej jest ważne ze względów zdrowotnych. W grupie tej można wymienić osoby z nadciśnieniem, cukrzycą, chorobami układu nerwowego, oddechowego oraz będące w trakcie rehabilitacji po różnych urazach.

Jest też inna grupa ludzi, dla których utrzymanie kondycji jest ważne. Należą do nich sportowcy, trenerzy, uczniowie szkół sportowych oraz wszystkie inne osoby, których działalność zawodowa wymaga utrzymania kondycji fizycznej.

Umożliwienie aktywności fizycznej, oczywiście przy zachowaniu wszystkich zasad ostrożności związanych z epidemią jest ważne, ponieważ prawdopodobnie każdy w końcu zetknie się z nowym koronawirusem i to między innymi od stanu zdrowia będzie zależało czy będzie wówczas potrzebna intensywna opieka medyczna a system zdrowia jest obecnie nadmiernie obciążony.

Udostępnienie terenów zielonych (parków i terenów leśnych) w celach sportowych we wczesnych godzinach porannych, np. od 6:00 - 8:00 nie stanowiłoby istotnego zagrożenia epidemiologicznego. Jest mało prawdopodobne, żeby ludzie zaczęli masowo spotykać się w lesie o szóstej rano. Decyzja taka umożliwiłaby natomiast zaspokojenie dużej grupie osób podstawowych potrzeb zdrowotnych bez ryzyka naruszania przepisów związanych z epidemią. Prawdopodobnie zmniejszyłaby się też liczba osób biegających, spacerujących i jeżdżących na rowerach w ciągu dnia po chodnikach i ścieżkach rowerowych co mogłoby pozytywnie wpłynąć na powstrzymywanie epidemii.

Obecnie jedyną legalną formą aktywności fizycznej stało się wyjście do sklepu po „niezbędne zakupy”, co na pewno nie sprzyja ograniczaniu kontaktów społecznych.

W związku z powyższym zwracam się do wszystkich władz odpowiedzialnych za wprowadzanie przepisów przeciwdziałających epidemii o rozważenie umożliwienia uprawiania sportu we wczesnych godzinach porannych.

pozdrawiam
czytelnik Piotr Tłaczała

******************************************
Zamieszczony tekst jest osobistą opinią autora. Śródtytuły pochodzą od redakcji. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za powyższe stwierdzenia. W dziale "Opinie" lub "List czytelnika" publikujemy stanowiska mieszkańców i instytucji, które wnoszą cenne uwagi do debaty na dany temat. Zachęcamy do komentowania i nadsyłania własnych opinii: [email protected].

(Redakcja Haloursynow.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(38)

polpol

23 10

Otworzyć las dla spaceru.....TAK.
Zwracam się jednak do wszystkich ,żeby nie były to spotkania grupowe towarzyskie np paląc ogniska na polanie w Powsinie 11:36, 09.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

Warszawiak2Warszawiak2

19 11

Popieram!!! 11:44, 09.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rakkrakk

11 8

Nie popieram otwierania lasu na dwie godziny - albo jest otwarty dla wszystkich albo nie.
CZy jeżeli Las Kabacki miałby być otwarty, to zamknięte miałyby być inne lasy np. Kampinos? Nie! A parki? Moim zdaniem też nie.
Oczywiście ryzyko zarażenia w lesie jest mniejsze niż np. w sklepie. Ale jednak jest. Ludzie chodzą/jeżdżą/ biegają po ścieżkach. I tam się mijają w niedużej odległości. Gdyby LK miał być jedynym otwartym terenem zielonym to ścisk byłby duży.Iszansa zarażenia byłaby porównywalna z np. sklepem. A przecież ograniczenia zakładają, że wyjścia do sklepu mają być tylko te niezbędne. Do lasu nie są. Ale oczywiście pogarsza to stan zdrowia wielu osób i z tym się zgodzę. Ale w wielu przypadkach w medycynie by coś leczyć dajemy leki które szkodzą na coś innego. Leczy się schorzenie najpoważniejsze. I tak jest w tym wypadku. Mam nadzieję, że zakaz wstępu do lasów/parków itp. będzie zniesiony jako jeden z pierwszych przy luzowaniu ograniczeń. 12:00, 09.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bez mandatuBez mandatu

19 11

Jaki zakaz codziennie robie rowerem 20km lasem kabackim kilka razy mijam patrole nie zatrzymują bo wiedzą że nie ma podstaw do zatrzymania nie ma artykółu paragrafu itp. A przede wszystkim nie ma stanu wyjątkowego ,wszystkie mandaty są nie ważne ! 12:04, 09.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

P.P.

11 4

Jasne. Chodzi tylko o to, żeby biegając nie trzeba było rozglądać się za policją oraz żeby przepisy były jednoznaczne i precyzyjne. Teraz nie za bardzo można dyskutować z policją, bo dostali specjalne uprawnienia a nigdy nie wiadomo na jakiego człowieka się trafi. Zakazy, szczególnie takie jak zamykanie ludzi w domu powinny być przemyślane, jeśli chcemy, żeby ludzie ich przestrzegali. 13:15, 09.04.2020


Bez mandatuBez mandatu

8 5

@P ,,Teraz nie za bardzo można dyskutować z policją''oczywiście że nie ma co dyskutować ,ale nie przyjmować mandatu wszystko jest w internecie jak w tej sytuacji ,,stan epidemii''wygrać sprawę w sądzie wiele osób w krakowie za jazdę rowerem dostało 12000zł mandatu ci co nie przyjeli wygrają w sadzie nie ma ogłoszonego STANU WYJĄTKOWEG! 14:41, 09.04.2020


kabaciarakabaciara

25 11

Wszystkie lasy i tereny zielone powinny być otwarte dla wszystkich z zaleceniem dystansu społecznego i nadzorem policji. Jak mogą ścigać rowerzystów, to mogą zamiast tego pilnować, żeby tłoku nie było i zgromadzeń. Osobiście zaraz zakrzepicy dostanę o chodzenia jedynie po domu. Dzieci całe życie ćwiczą a teraz ledwo się ruszają. Żadna domowa gimnastyka nie zastąpi ruchu na dworzu. 12:06, 09.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

FaziFazi

14 6

I będą tłumy ludzi? Od paru dni jak zrobiło się ciepło całe rodziny spacerują grupami i całą szerokością chodnika, że muszę uciekać na ulicę. Wyobraź sobie co się będzie działo w lesie!! 13:12, 09.04.2020


już wapno 65+już wapno 65+

19 11

A może wprowadzić zasadę, że po lesie Kabackim można tylko biegać lub jeździć na rowerze. Podczas tego rodzaju aktywności trudno będzie prowadzić pogawędki, czy też organizować zgromadzenia.
12:30, 09.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JurekJurek

16 5

Moze w koncu ktos wyłączy internet. Tylu debili swiat nie widzial. Kiedys bylo tak pieknie 12:49, 09.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kurkawodnakurkawodna

14 0

Debili było tyle samo, tylko nikt o tym nie wiedział. 13:14, 09.04.2020


NickNick

0 0

Od długiego czasu twierdzę że na "internaute" powinien być egzamin. 20:58, 09.04.2020


PP

18 5

W Paryżu zakaz uprawiania sportu obowiązuje od 10.00 do 19.00. W pozostałych godzinach, kiedy na ulicach jest mniej ludzi nie ma zakazu. 13:10, 09.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FaziFazi

27 25

Siedź człowieku na 4 literach!!! Tylko o sobie i bieganiu myślisz, a pomyśl o pracownikach służby zdrowia, którzy będą ratować Ciebie i osoby przez Ciebie zarażonych!! 13:10, 09.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PP

9 7

Fazi bredzisz. Najprawdopodobniej nikt nie zaraził się mijając kogoś w parku, czy lesie. Koronawirus słabo przenosi się przez powietrze (nie jak odra) (musiałby ci ktoś kaszlnąć prosto w twarz), raczej przeniesienie rękami, przed dotknięcie przedmiotów. Szczególnie w warunkach ostrego słońca (promienie UV niszczą wirusa), więc szansa zakażenia się drogą kropelkową na słońcu minimalna. Większość zakażeń jest w zamkniętych pomieszczeniach, dlatego są duże ogniska są w takich skupiskach (szpitale, domy opieki). No i osoba zażywająca spacerów na świeżym powietrzu jest odporniejsza i zdrowsza niż osoby ciągle przebywające w zamkniętych pomieszczeniach. Więc chodźmy na spacery (byle z odstępem) by pomóc służbie zdrowia. 21:57, 09.04.2020


brynekbrynek

17 11

Jeżeli dla kościołów robi się wyjątki, to dla miejsc służących zdrowiu też powinny być. Większość z nas, nawet zakażona, nie będzie wymagać respiratora, jeżeli będzie w dobrej kondycji zdrowotnej! 13:44, 09.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HalinaHalina

6 11

A to, że możesz zakazić kogoś, kto nie ma odporności i umrze, to już cię nie obchodzi. Życzę, abyś spotykał w życiu samych takich, którzy będą mieli cię gdzieś. 19:34, 09.04.2020


piechurpiechur

6 18

Lasy powinny być otwarte ale z zakazem jazdy na rowerze. Trudno uciekać przed rozpędzonym rowerzystą, który przy wymijaniu nie trzyma dystansu 2 metrów i ociera się ludziom o plecy. 14:14, 09.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

issaaissaa

2 1

osobiscie uważam, że powinien być zakaz dla piechurów. Jedzie sobie człowiek rowerem a taki pałętajacy sie pod nogami (kolami) piechur nie wie, czy chce wejsc do lasu na prawo, czy na lewo, czy usiąśc na ławeczce , a w końcu wpada pod kola, nie zachowujac 2 metrowego dystansu.
ZAKAZ WSTEPU DLA PIECHUROW!!!
18:56, 10.04.2020


Bez mandatuBez mandatu

24 8

Z policją nie dyskutować ale nie przyjmować mandatu wszystko jest w internecie jak w tej sytuacji ,,stan epidemii''wygrać sprawę w sądzie wiele osób w krakowie za jazdę rowerem dostało 12000zł mandatu ci co nie przyjeli wygrają w sadzie nie ma ogłoszonego STANU WYJĄTKOWEGO! 14:45, 09.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

konstytucjakonstytucja

7 15

To podaj swoje dane co by frajerzy którzy w to uwierza mieli do kogo sie zgłosić z pretensjami. 18:15, 09.04.2020


Bez mandatuBez mandatu

18 8

Każdy nawet mierny adwokat z tego wybroni. 18:30, 09.04.2020


XENONXENON

15 16

Marsz miliona na PiSowski reżim! Ludzie nie dajcie się omamić! Trzeba wyjść na ulicę i razem, trzymając się za ręce śpiewając Odę do Radości wywalić tych złodziei w niebyt! 15:34, 09.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

eurokołchozeurokołchoz

13 12

"Odę do radości"-powiadasz i oczywiście cytować Spinellego?
Może prościej-spakuj się i zamiataj do jaśnie oświeconego eurokołchozu...Tam złap się za ręce z nachodźcami na dywanikach... 15:53, 09.04.2020


NickNick

6 3

@XENON - Witamy obywatela z dykty i kartonu 21:00, 09.04.2020


HalinaHalina

15 18

Aby dotrzeć do lasu trzeba wyjść z domu. Po drodze można kogoś zarazić. Albo samemu się zarazić. Po to jest wprowadzona zasada dystansu i pozostawania w domu, bo niektórzy chorują bez objawów. Można zarazić kogoś, kto nie ma odporności i umrze. Jeśli to was nie obchodzi, to życzę, abyście spotykali w życiu samych takich, którzy będą mieli was gdzieś. 19:40, 09.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BarbaraBarbara

9 9

Aby wyjść na zewnątrz trzeba wyjść z domu... zainteresowani dostępem do lasów mają las bardzo blisko bądź dojeżdżają autem 21:27, 09.04.2020


NickNick

0 3

No autem już nie dojedziesz, burmistrz się postarał żeby Moczydłowską tylko rowery mogły podjechać. 10:29, 10.04.2020


ingainga

18 18

zamknięcie lasu to przykra konieczność , epidemia koronawirusa to nie czas aby biegać beztrosko po lesie 23:05, 09.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

issaaissaa

0 5

>> epidemia koronawirusa to nie czas aby biegać beztrosko po lesie 18:49, 10.04.2020


issaaissaa

2 7

ale że co? Słowik to, a nie skowronek zaatakuje cię beztrosko i śpiewem przeszyje
trwożne ucho twoje?
a może dzik? albo inny leleń? 19:01, 10.04.2020


Bez mandatuBez mandatu

8 0

Pozdrawiam paniusię z białym owczarkiem puszczonym bez smyczy i kagańca na polance przy moczydłowskiej ,ledwie udało mi się uciec rowerem przed pogryzieniem .Nastepnym razem montuje kamere i nie odpuszczę .
13:44, 10.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pieszypieszy

6 1

Jest tam też taka co ma przypiętego średniej wielkości kundla i wolno puszczonego czarnego doga co prawda w kagańcu ale to bydle nieraz mi napedziło stracha ,oczywiście na zwróconą uwagę straszy i zdejmuje kaganiec i szczuje! 13:57, 10.04.2020


issaaissaa

2 3

a dlaczego o 6.00-8.00? o tej porze to ja przewracam sie na drugi bok...
Jesli ma być "sprawiedliwie" to w ogole otworzyc dla "sportowców" a zamknac polane grillową 18:47, 10.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

P.P.

8 1

Prof. Krzysztof Simon, szef oddziału zakaźnego Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego we Wrocławiu, krytycznie ocenił niektóre z wprowadzonych przez rząd restrykcji, mających na celu ograniczenie epidemii koronawirusa. - Absolutnie nie rozumiem prześladowania ludzi i dawania mandatów za to, że biegają czy jeżdżą na rowerach. Niech założą maski i się ruszają. Przecież jak będziemy ćwiczyć, to chyba nas to uodporni, a nie odwrotnie. To właśnie tężyzna fizyczna przeciwdziała szerzeniu się tego rodzaju zakażeń, a nie siedzenie w domu powiedział w TVN24

21:21, 10.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ingainga

5 5

do issaa co to za parodiowanie komentarza , nie dociera do ciebie ze jest światowa epidemia koronawirusa, to nie jest czas na spacery po lesie . 23:23, 10.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PP

3 2

Niestety w sumie macie racje, że w lesie też jest niebezpiecznie, a to z powodu wałęsających się tam policjantów. To właśnie policjanci spotykając wielu ludzi, czasem z premedytacją ich zatrzymując, stanowią największe zagrożenie, bo mogą przenosić wirusa z jednych ludzi na następnych. 00:39, 11.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ingainga

3 1

koronawirusowi łatwiej zapobiegać jak leczyć , pamiętaj o tym issaa , 09:04, 11.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%