REKLAMAA1 Pizzeria105   01.04.2022 - 31.05.2022
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (KW)

    Parking "Parkuj i Jedź" Jeziorki wreszcie powstaje. Budowa ruszyła z wielomiesięcznym opóźnieniem i w końcu widać pierwsze efekty. Tymczasem niedaleko kończy się budowa ursynowskiego odcinka trasy S7. Czy parking będzie do otwarcia węzła Zamienie?

    Na parking „Parkuj i Jedź” PKP Jeziorki kierowcy czekają od dawna. Przygotowywana od 2020 roku przez Zarząd Transportu Miejskiego inwestycja ruszyła dopiero na przełomie stycznia i lutego. Wykonawca - firma Delta - przejęła teren. Kiedy odwiedziliśmy plac budowy pod koniec marca, nic się na nim nie działo. Dopiero teraz widać pierwsze efekty.

    - Wybudowano kanalizację i odwodnienie. Zakończono prace polegające na zakryciu kanalizacji i odwodnienia oraz na organizacji placu budowy, m.in. ogrodzenie, tablice informacyjne, zaplecze budowy - wymienia rzecznik ZTM Tomasz Kunert.

    Kolejnym etapem będą prace drogowe: wytyczanie dojazdów i stabilizowanie gruntu. 

    600 metrów dalej trwa budowa ursynowskiego odcinka trasy S7. Tak zwana Puławska-bis łączy się z ul. Karczunkowską - tym samym z przyszłym parkingiem - przez węzeł Zamienie.

    - Niebawem nastąpi jego uruchomienie, co spowoduje znacznie większy ruch w tej okolicy, a biorąc pod uwagę, że parking nie powstał i codziennie sznury samochodów parkują na okolicznych uliczkach, pod Biedronką, wzdłuż ul. Gogolińskiej, a także na czekającej na remont i niebezpiecznej Karczunkowskiej, istnieje realne zagrożenie bezpieczeństwa w tej okolicy - zauważa ursynowska radna Olga Górna. 

    Zdążą?

    Obiecywany przez GDDKiA termin otwarcia ursynowskiego odcinka S7 to październik tego roku. Patrząc na stan budowy P&R Jeziorki, obawy radnej Górnej są realne. Rzecznik ZTM zapewnia jednak, że termin oddania parkingu nie uległ zmianie.

    - Termin 15 września jest aktualny - mówi Tomasz Kunert. 

    Czyli akurat przed otwarciem odcinka Lotnisko-Lesznowola. Ale pierwotne plany przewidywały, że P&R zostanie otwarty wiosną tego roku. Przedłużyło się zatwierdzenie projektów i uzyskiwanie zezwoleń. 

    Inwestycja od samego początku ma po górkę. Pierwszy przetarg na budowę parkingu ZTM musiał anulować. Najtańsza oferta była o prawie 2 mln złotych wyższa niż budżet wynoszący 4,6 mln zł. Po drugim udało się zejść z ceny, ale i tak na inwestycję miasto wyda 5,9 mln zł. 

    Ekologia i nowoczesność

    Budowany w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla metropolii warszawskiej parking posłuży mieszkańcom części Zielonego Ursynowa oraz Piaseczna, Góry Kalwarii, Konstancina-Jeziornej, Tarczyna, Prażmowa i Lesznowoli. Kierowcy będą mogli zostawić tam swoje samochody i zyskają dogodne miejsce do przesiadki do pociągów i autobusów.

    P&R Jeziorki będzie obfitował w nowoczesne i ekologiczne rozwiązania. Będzie zasilany energią z paneli fotowoltaicznych. Dzięki automatycznemu systemowi informacji kierowcy już przed wjazdem będą wiedzieć, czy starczy dla nich miejsca. Kamery będą zapisywać numery rejestracyjne pojazdu. Przed wyjazdem kierowcy będą musieli wpisać je i opłacić postój. Potem kamery znów odczytają numery i szlaban podniesie się. Bezpłatnie parkować będą mogli posiadacze biletu dobowego lub dłuższego, biletu seniora, biletu dla dzieci z rodzin z trójką dzieci lub uprawnienia do bezpłatnych przejazdów.

    Parking zapewni miejsce dla minimum 138 samochodów, w tym 6 dla niepełnosprawnych kierowców. Powstaną również zadaszone miejsca na nie mniej niż 40 rowerów oraz strefy Kiss & Ride.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 26

    • 12
      BARDZO PRZYDATNY
    • 2
      ZASKOCZONY
    • 5
      PRZYDATNY
    • 2
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 4
      WKURZONY
    • 1
      BRAK SŁÓW

    5Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Mad Max 5 8 dni temu

      138 miejsc k.... A nie wiem czy śmiać się czy płakać!!!

      Edytowany: 8 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 4 9 dni temuocena: 67% 

      Parking nie jest cudem inżynierii budowlanej, do września powinni zdążyć. Gorsza sprawa, że na Karczunkowskiej nie ma chodnika, ani zakazu postoju. Po wlaniu sie ruchu z Puławskiej w Karczunkowską w kierunku S7 naprawdę trzeba będzie zrobić tempo 30, bo remont to wiadomo, za 10 lat o ile forsy nie zabiorą.

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Michal_ 3 9 dni temuocena: 67% 

      5.9mln za 178 miejsc (w tmy 40 na rowery!!!) daje ponad 33k zł za miejsce, fajnie.... dodatkowo w tej okolicy tak na oko już parkuje jakieś 50 samochodów. 138 miejsc parkingowych to wartość śmieszna dla potencjału tej lokalizacji, sąsiedztwoa PKP z której do mordoru można dojechać w 10 minut co centrum w niecałe pół godziny. O tempie realizcaji inwestycji nie wspomnę.

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~FraNick 2 9 dni temuocena: 50% 

      138 samochodów? To jakieś 10 razy mniej, niż potrzeba.

      Edytowany: 2 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zbyszek 1 10 dni temuocena: 100% 

      o Matko-tragedia

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.385 sekundy
    REKLAMAA2 DaGRASSO 25.02.2022 - 25.05.2022