REKLAMAA1 MAGICAL PLACES 15.06.2022 - 14.09.2022
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (SK)

    W konkursie na przygotowanie pierwszego etapu projektu Parku nad POW wzięła udział tylko jedna firma. Oferta architektów nieznacznie wykracza poza budżet Zarządu Zieleni i być może zostanie wybrana. Teren gdzie ma powstać park, wciąż nie należy do miasta. Kiedy GDDKiA zdecyduje się go oddać?

    Przedłużająca się budowa tunelu POW spowodowała, że plany powstania Parku nad POW jeszcze do niedawna stały pod znakiem zapytania. Od 20 grudnia tunelem jeżdżą kierowcy, wciąż jednak nie ma porozumienia między Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad i miastem w sprawie przekazania terenów nad tunelem. Nie ma też wytycznych drogowców co do tego, jakie obiekty można stawiać na jego stropie, co jest kluczowe dla planów wielofunkcyjnego parku.

    Tylko jedna firma

    W połowie października Zarząd Zieleni m.st. Warszawy ogłosił przetarg na zaprojektowanie pierwszego etapu Parku nad POW. Wykonawca ma przygotować dokumentację, kosztorys, pozyskać wszystkie niezbędne zgody i zezwolenia. A przede wszystkim porozumieć się z GDDKiA co do możliwości wybudowania na stropie tunelu POW różnego rodzaju obiektów towarzyszących, m.in. bazarku. Miasto przeznaczyło na to 1 mln 60 tys. złotych.

    W konkursie wzięła udział tylko jedna firma - warszawskie biuro architektów "Palmett", która specjalizuje się w zagospodarowywaniu przestrzeni publicznej. Za wykonanie projektów ursynowskiego parku zażyczyła sobie 1 mln 165 tys. złotych, czyli blisko 100 tys. więcej niż chciało wydać miasto.

    Kim jest jedyny oferent? Dotychczas projektantom nie udało się zrealizować żadnego konkretnego projektu w Warszawie, bo jak twierdzą - w stolicy panuje w tej branży monopol jednego z biur architektonicznych.

    - Robiliśmy trudniejsze rzeczy niż park nad stropem tunelu. W Warszawie realizujemy teraz fontannę w ZOO i zrobiliśmy wsparcie skarpy wiślanej przy ul. Brzozowej. Trudniejsze projekty robiliśmy np. w Płocku - mówi Bartłomiej Gasparski, współwłaściciel biura "Palmett".

    Na razie Zieleń Warszawska nie zdecydowała jeszcze czy przyjąć złożoną ofertę. Jeśli ją odrzuci, ryzykuje, że kolejne oferty będą jeszcze droższe i że opóźni się projektowanie parku obiecanego ursynowianom na 2024 rok. A nadmiarowe sto tysięcy złotych w obliczu ciągle drożejących usług, nie wydaje się kwotą, której nie można zaakceptować.

    Burmistrz: Kwestia kilku tygodni

    A kiedy teren nad tunelem trafi do miasta? W tej chwili zaśnieżoną gigantyczną łąkę z parkingami - ciągnącą się od Pileckiego do Nowoursynowskiej - mają na utrzymaniu drogowcy z rządowej agencji. Porozumienie ratusza z GDDKiA w sprawie jej przejęcia wciąż jest negocjowane. Zdaniem władz Ursynowa jego podpisanie to kwestia bardziej tygodni niż miesięcy. 

    - Mam nadzieję, że już w połowie stycznia dojdzie do spotkania przedstawicieli obu stron. Myślę, że GDDKiA chętnie pozbędzie się terenu, który musiałaby utrzymywać - mówi burmistrz Robert Kempa.

    Jeśli ten optymistyczny scenariusz zostanie zrealizowany, a ZZW przyjmie ofertę firmy "Palmett", to - zgodnie z wcześniejszymi obietnicami ratusza - pierwszy etap Parku Linearnego będzie mógł zacząć powstawać w drugim kwartale 2024 roku - po rozstrzygnięciu kolejnego przetargu, tym razem na budowę.

    - Nad Południową Obwodnicą Warszawy posadzimy ok. 700 drzew, 28 tys. krzewów, stworzymy również wielogatunkowe łąki kwietne i rabaty bylinowe. Mieszkańcy będą mogli odpoczywać na nowych ławkach i piknikować na rozległych trawnikach - mówi Kamila Nowocin, zastępca dyrektora Zarządu Zieleni m.st. Warszawy.

    Oprócz nowych drzew i krzewów w pierwszym etapie zbudowane zostaną alejki i chodniki, pojawi się oświetlenie i monitoring. Elementem przewodnim w parku będzie promenada biegnąca od ul. Pileckiego do ul. Nowoursynowskiej oraz tzw. „żółta wstęga”, meandrująca przez wszystkie odcinki terenu, wykonana z różnych elementów i materiałów, których wspólną cechą jest barwa żółta. Będzie to charakterystyczny element Parku Linearnego zaproponowany w koncepcji arch. Katarzyny Łowickiej z 2016 roku, szeroko skonsultowanego z mieszkańcami.

    Jednak z całościowej wizji parku na razie nie za wiele zostało. Zarząd Zieleni m.st. Warszawy okroił koncepcję, albo ze względu na koszty, albo ze względu na warunki techniczne. Ze względów budżetowych, całą inwestycję podzielono na kilka etapów.

    Budowa Parku Linearnego w okrojonej postaci ma kosztować ok. 15 mln złotych. Ostatnio burmistrz zapowiedział przekazanie na inwestycję kolejnych 2 mln złotych. Oprócz zieleni w Parku nad POW mają powstać: bazarek, ścieżki rowerowe, część rekreacyjna i sportowa z boiskami. 

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 55

    • 15
      BARDZO PRZYDATNY
    • 7
      ZASKOCZONY
    • 7
      PRZYDATNY
    • 1
      OBOJĘTNY
    • 2
      NIEPRZYDATNY
    • 6
      WKURZONY
    • 17
      BRAK SŁÓW

    32Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Bazarek 32 5 miesięcy temu

      I ten 'bazarek', który pewnie rozrośnie się do kolosalnych rozmiarów. Będzie las obdrapanych bud, brudny śmierdzący pełen śmieci i rozjeżdżonych trawników przez samochody dostawcze i klientów. Przecież wiadomo że na Ursynowie to kupcy rządzą. Skoro 'bazarek' ma być czynny w weekendy to zorganizujcie go na parkingu przez urzędem dzielnicy, który w weekendy jest nieczynny wiec parking stoi pusty, a i metro jest blisko.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Anonimowy obserwator 31 6 miesięcy temuocena: 88% 

      Na moje oko te wszystkie nowe parki, skwerki powstające przeważnie w ramach BO, do pięt nie dorastają np parkowi Dreszera czy Promenada na Mokotowie . Jak to jest że tyle lat temu potrafiono zaaranżować park a teraz powstają same karykatury?

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~echo 30 5 miesięcy temuocena: 100% 

      Bo na wsi i w małych miasteczkach nie ma parków. A zleceniodawcy zamawiają zrobienie takiego „parczku" , na miarę swoich wyobrażeń 3 ławeczki na betonowym postumencie , a obok trawka.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nick_znik 29 5 miesięcy temu

      A możesz sprecyzować dlaczego? Bo na mój gust wskazałeś obiekty, które mają stare drzewa. Pewnie, że park w którym stoją stuletnie klony, dęby i wiązy jest fajniejszy niż taki, w którym nie ma takich drzew. Masz pomysł jak zrobić, żeby w projektowanym parku linearnym były stuletnie klony, dęby i wiązy?

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mieszkanka 28 6 miesięcy temuocena: 21% 

      Do widzenia z tym parkiem! Nie oddamy naszych miejsc parkingowych. Urządzajcie sobie park na wlasnym podwórku!

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 27 6 miesięcy temuocena: 92% 

      @mieszkanka - ale tak darmo chcesz? Czy zapłacisz za odhumusowanie, podbudowę, wybrukowanie terenu, zbudowanie solidnych dróg dojazdowych, oświetlenie i utrzymanie tego wszystkiego? Jakieś 15k pln za miejsce + 200 zł miesięcznego utrzymania. Zapłacisz za to z własnej kieszeni? Czy może dzielnica ma ci to zrobić za darmo?

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 12 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mati 26 5 miesięcy temuocena: 0% 

      Nie czytasz uważnie. Nie chodzi o budowę nowego parkingu tylko o zostawienie tych miejsc parkingowych oraz łączek tak jak są teraz. Zaoszczędzi się przy tym dużo środków.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nick_znik 25 5 miesięcy temu

      Pewnie że tak. Dlatego "nie oddamy" oznacza "jak zajumaliśmy to nie oddamy" ;D a tak naprawdę to tam gdzie ma być park, to nie ma żadnych parkingów tylko trawa, no ale to trzeba czasem wyjść na spacer, żeby stwierdzić

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Miejscowa 24 5 miesięcy temu

      ~nick_znik - następnym razem przejdź się na trzeźwo.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ad vocem 23 6 miesięcy temuocena: 86% 

      A mnie się nie podobają projekty firmy warszawskiego biuro architektów „Palmett. Projekt bulwarów wiślanych, , świętokrzyska, torowisko tramwajowe - Puławska, i tym podobne które pokazują na swojej stronie jako realizacje. Absolutnie nudne, nieciekawe, zwykłe nasadzenia trawy wyższej, trawy niższej i krzewów. Mało kreatywnie. Bez fantazji. To chyba firma skrzyknięta na zarobienie pieniędzy, które od nas warszawiaków ma miasto . Teraz też poszukują projektantów krajobrazu. Wygląda na to , że mają możliwości wygrywania przetargów, choć brakuje wysoko wykwalifikowanego, w tych tematach , personelu .

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ats 22 6 miesięcy temuocena: 39% 

      Zostawić to pole tak jak jest! Kolejne parki-srarki, ktoś już węszy, czy miasto lub dzielnica nie będzie chciała utopić kilkuset tysięcy w zaaranżowanie kolejnego parku z rachitycznymi drzewkami (bo większe rozpieprzą tunel) i krzewami, które ładnie będą wygladały przez sezon, a potem się rozrosną w chaszcze, jak wiele innych nasadzeń. I te opowieści, jak to mieszkańcy będą sobie biegać, piknikować i leżeć na SPECJALNYCH ŁAWECZKACH (bo przecież jak to tak na kocu na trawie? Bez wydania taczki pieniędzy dla znajomka jakiegoś społeczniaka?!) A na końcu będzie tak, jak na dziesiątkach innych parków - 2 osoby na krzyż i to wszystko. To już lepiej nic nie wydawać i zostawić tak jak jest. Ściąć trawę kilka razy w roku, a ludzie sobie świetnie dadzą radę na takiej polance.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Dziedzictwo Burmistrza 21 6 miesięcy temuocena: 92% 

      Targowisko miejskie nad POW- W pierwszej kolejności konieczne są konsultacje społeczne wśród właścicieli okolicznych mieszkań. Przetrzymaliśmy kilka lat brudu i niedogodności związanych z budową tunelu- dajcie nam zieleń a nie paździerzowy jarmark europa im. R. Kempy. Czy to aktualny Burmistrz chce po sobie zostawić na Ursynowie? Niech bazar weźmie pod Ratusz, a nad POW przyjmiemy garażówki albo targi zdrowej żywności, po których zakończeniu nie ma śladu, że się odbyły. W przeciwieństwie do zafoliowanych pasiaków, które szpecą serce Ursynowa cały tydzień. Zapraszam Burmistrza na króciutki spacer- niech zobaczy jak to wygląda.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~warszafiak 20 6 miesięcy temuocena: 20% 

      A co, jak będzie bazarek to nie będzie można w ogłoszeniu napisać, że "mieszkanie przy zielonym parku" i cena będzie niższa?

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mieszkanka Na Uboczu 19 6 miesięcy temuocena: 17% 

      Zostawcie nasze miejsca parkingowe w spokoju! Gdzie mają parkować mieszkańcy Natolina? Zieleni wystarczy między blokami. Róbcie sobie park u siebie!

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 34 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~PARKING LINEARNY? 18 6 miesięcy temuocena: 84% 

      do Mieszkanki Na Uboczu: to znaczy, że zamiast PARKU linearnego, na Ursynowie powinien powstać PARKING linearny dla wygody kierowców z Natolina? Niesłychane!

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 16 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 17 6 miesięcy temuocena: 78% 

      @mieszkanka - bardzo słusznie! Ja też żądam DARMOWEGO miejsca parkingowego pod blokiem! Przy wejściu do klatki. Co prawda jest garaż podziemny, ale za drogi, a ja chcę mieć darmo! Dzielnica ma wyciąć drzewo, które stoi pod klatką i wyłożyć mi miejsce kostką granitową, a nie byle betonem. I jeszcze dodatkowe miejsce obok, bo teściowa czasem przyjeżdża. Tym bardziej granitem wyłożone, bo to dla teściowej.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 21 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ats 16 6 miesięcy temuocena: 32% 

      @jako pomyliłeś się w zeznaniach- zamiast drzewa powinna być ekopolitycznie poprawna ścieżka dla rowerów, oczywiście z gładkiego asfaltu a nie jakiegoś tam granitu. I to jeszcze podgrzewana, żeby śnieg nie leżał! A miejsca parkingowe? Po co, skoro w wielkiej płycie projektowane 0.x miejsca na mieszkanie, do tego miejsce na małego fiata, bo przecież mały fiat każdemu powinien wystarczyć, a gdzieś dalej to już wspaniała komunikacja 179, 166 i 503 + metro z przesiadkami, co nie?

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 8 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 15 6 miesięcy temuocena: 78% 

      I koniecznie te obskórne wiaty rowerowe zaśmiecające dzielnicę i stojące puste. Jak ktoś pisze o parkingu to zaraz słyszy kup sobie miejsce. Ale dla rowerów to się wycina drzewa, asfaltuje drogi i stawia garaże.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mieszkanka 14 6 miesięcy temuocena: 15% 

      ~parking - nic nie trzeba budować, niech zostaną miejsca parkingowe i trawa tak jest teraz. Zaoszczędzi się duże pienìądze na urządzanie niepotrzbnego parku. Spoleczniacy lubią organizować o budować pod oknami innych. Gdzie my mieszkańcy Natolina mamy parkować samochody? W "starych" blokach garaży podziemnych przecież nie ma. Tak jak teraz jest ok.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 2 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 13 6 miesięcy temuocena: 77% 

      @mieszkanka - skoro nie masz gdzie zaparkować, to może nie powinnaś mieć samochodu? Albo razem z sąsiadami wybudować sobie parking? Miejsca u was nie brakuje, możecie sobie zrobić nawet 2 podziemne kondygnacje. Drogo? A ci co kupują w blokach z podziemnymi garażami to nie płacą za nie? Zbierzcie się do kupy, zlećcie projekt, weźcie kredyt, zbudujcie garaż i będziecie mieć. Albo chociaż zróbcie sobie wjazd do pustki technicznej nad obwodnicą - wielka niewykorzystana przestrzeń idealna na garaż. Pod nosem

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 10 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ats 12 5 miesięcy temuocena: 8% 

      @jako, to raczej ty ptysiu wyskakuj z kasy i sypnij na kolejny wiecznie pusty park, tylko tym razem na "park-gigant", po którym hulanie wiatru będzie 2x bardziej słyszalne i 3x bardziej żałosne. Chodnik + ławki, a reszta niech będzie zwykłymi polami, a nie już kolejny społeczniak szuka źródła finansowania dla znajomka sadzącego drzewka...

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 11 5 miesięcy temuocena: 67% 

      @ats - hmmm... interesujący pogląd - jednostka ma wyskoczyć z kasy na park dla wszystkich vs. wszyscy mają się zrzucić na parking dla jednostki. Ciekawe rozumowanie przyznam. Chyba jednak wszyscy się zrzucą na park dla wszystkich zamiast wszyscy zapłacą za parking dla wybrańca. Masz dużo miejsca pod blokiem. Zorganizuj się z sąsiadami i zróbcie sobie parking za własną kasę. Ptysiu. Aha - wiecznie pusty park też ma swoje zalety w tym zasmogowanym mieście.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak82 10 6 miesięcy temuocena: 82% 

      Może jednak park handlowy? Taki bazarek linearny od skarpy do Puławskiej. Tysiące bud i namiotów. Totalny syfilis, błoto po osie i latające na wietrze śmieci. Kupcy byliby zachwyceni. Projekt zrobią sami, wykonanie będzie bezkosztowe. Nie trzeba nic utwardzać czy nasadzać. Prąd i wodę pociągną sobie na lewo. Dzielnica jak zawsze odtrąbi sukces.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ats 9 5 miesięcy temuocena: 0% 

      Niee, dla nowobogackich słoiczków, to musi być "GALERYJA" - asortyment ten sam co na tym obskurnym bazarku (może bez spożywki), ale ceny 3x takie. Bo "we galeryji to modne a na bazarek to stare baby i dziady łażo!"

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Oby jak najszybciej 8 6 miesięcy temuocena: 81% 

      W Parku będzie 700 drzew, 28 tys. krzewów, łąki kwietne i rabaty bylinowe. Mieszkańcy będą mogli odpoczywać na nowych ławkach i piknikować na rozległych trawnikach - jeśli tak się rzeczywiście stanie, to Park Linearny będzie jedną z najlepszych inwestycji na Ursynowie w ostatnich latach i atrakcyjnym miejscem wypoczynku dla nas - mieszkańców Ursynowa. Jeśli tak się stanie, to ta okolica przestanie być kojarzona z pechowym tunelem autostradowym.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Miejscowa 7 6 miesięcy temuocena: 18% 

      Oby tylko nikt nie ruszył istniejących tam obecnie miejsc parkingowych! One są niezbędne mieszkańcom Natolina a nie zieleń...

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 6 28 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wybór jest prosty 6 6 miesięcy temuocena: 69% 

      do Miejscowej: z powodu braku miejsc parkingowych nikt jeszcze nie umarł, za to z powodu smogu w Polsce co roku umiera ponad 45 000 osób.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 11 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jacek Gacek 5 6 miesięcy temuocena: 43% 

      A jaki zwiazek maja te zgony z miejscami parkingowymi? Z powodu braku roweru tez nikt nie umarl, no i? Zreszta mieli kalesoniarze jezdzic caly rok i gdzie teraz sa? Kasa wywalona, powierzchnia publiczna pod ddr zmarnowana, nikt nie korzysta. Co do parkingow, to ja swoją zone do porodu wiozlem autem zaparkowanym pod blokiem, a ty swoja na siodełko wsadzasz? Jest juz taki troll na ursynowie, ktory uwaza, ze parkingi nawey pod centrum onkologii nie sa potrzebne, a chorzy niech sobie komunikacja jezdza albo rowerkiem, ale ten typ to juz ciezki przypadek, bez recepty sie nie obejdzie.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 3 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~po co park? 4 6 miesięcy temuocena: 13% 

      Najwazniejsze, ze bedzie bazarek.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AntyDziaders 3 6 miesięcy temuocena: 28% 

      Miał być park. Będzie parking. PO kocha PiSowskich blachosmrodziaży.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Dziaders 2 6 miesięcy temuocena: 83% 

      Nauczta się otografii.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 5 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ats 1 6 miesięcy temuocena: 33% 

      te, cyklista- wsiadaj na rowerek i bujaj przy -11C, albo rób pętelkę w 179 dookoła komina, jak ci tak te auta przeszkadzają. Jak to jest, że wszystkie społeczniaki najdalej zapuszczają się max. do końca swojego osiedla, a dalej jakoś już jest problem z transportem? Bo to trzeba 3 przesiadki i kilometr z buta iść, co nie?

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 6 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.4529 sekundy
    REKLAMAA2 KUCHNIA PUPILA 22.06.2021 - 21.07.2022