REKLAMAA1-AUCHAN-01-01----30-06-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (ZTM)

    Pod wielkim znakiem zapytania znalazła się kolejna duża inwestycja na Ursynowie. Projektowanie i budowa parkingu Park & Ride przy stacji PKP Jeziorki może się opóźnić. Powód? Miasto unieważniło konkurs na wykonawcę inwestycji. Ceny w przetargu znacznie przekraczają założenia urzędników.

    Wydawałoby się, że firmy budowlane w obliczu kryzysu gospodarczego wywołanego pandemią koronawirusa będą obniżać swoje wymagania w przetargach publicznych po to, by w tych niepewnych czasach łapać zlecenia. Nic bardziej mylnego. Kolejny już przetarg dotyczący inwestycji na Ursynowie kończy się fiaskiem. 

    Tym razem chodzi o parking typu "Parkuj i Jedź" PKP Jeziorki. Kierowcy już za dwa lata mieliby korzystać z miejsc postojowych w sąsiedztwie ulicy Karczunkowskiej, przy oddanym niedawno do użytku wiadukcie. Wszystko wskazuje na to, że inwestycja - włączona do projektów dofinansowywanych ze środków unijnych - opóźni się.

    Oferty wyższe niż budżet

    Na początku kwietnia urzędnicy otworzyli koperty z ofertami na parking. I... przecierali oczy ze zdumienia. Wpłynęły cztery oferty i wszystkie znacznie przekroczyły budżet inwestycji. ZTM za projekt i budowę P&R Jeziorki był w stanie zapłacić maksymalnie 4,65 mln złotych, a najniższa oferta złożona przez warszawską spółkę MKL-BUD opiewa na 6,6 mln złotych, czyli aż o 40% więcej. Pozostałe oferty oscylują wokół 7 milionów. Najwięcej, bo ponad 7,44 mln chciało przedsiębiorstwo Wod-Kan-Bruk z Żelechowa.

    Urzędnicy miejscy mieli dwie opcje: albo dosypać pieniędzy, podpisać kontrakt i ruszyć z projektowaniem, albo unieważnić przetarg, ryzykując, że inwestycja znacznie się opóźni. Wybrali to drugie rozwiązanie.

    - W związku z faktem, iż nie ma możliwości zwiększenia kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia, konieczne stało się unieważnienie postępowania - poinformował Zarząd Transportu Miejskiego.

    Co dalej z tym bardzo potrzebnym projektem, który ułatwi kierowcom znalezienie miejsca postojowego i dalszą podróż kolejką podmiejską?

    - Będziemy chcieli powtórzyć przetarg w najbliższym czasie. Liczymy, że zgłoszą się firmy, które zaoferują kwoty dla nas do przyjęcia - mówi nam Tomasz Kunert, rzecznik ZTM.

    Ta inwestycja nie pójdzie pod nóż

    P&R PKP Jeziorki ma powstać w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w metropolii warszawskiej, czyli w oparciu o dofinansowanie ze środków unijnych. Dlatego miasto - nawet w czasach kryzysu finansowego spowodowanego epidemią koronawirusa - będzie chciało ją zrealizować. - Inaczej środki unijne przepadną - dodaje Kunert.

    Jednopoziomowy parking na Jeziorkach ma mieć ok. 140 miejsc postojowych, w tym sześć dla osób z niepełnosprawnościami oraz nie mniej niż 40 zadaszonych miejsc postojowych dla rowerów. Na parkingu ma powstać stanowisko do ładowania samochodów i rowerów elektrycznych. Będą też miejsca typu Kiss&Ride, czyli z możliwością postoju do minuty. Parking ma być ekologiczny - m.in. zasilany będzie energią z paneli fotowoltaicznych.

    - Parking planowany jest przede wszystkim z myślą o mieszkańcach części dzielnicy Ursynów oraz Piaseczna, Góry Kalwarii, Konstancina-Jeziornej, Tarczyna, Prażmowa i Lesznowoli.  To dogodne miejsce do przesiadek do pociągów i autobusów - mówi Tomasz Kunert, rzecznik ZTM.

    Parking powinien być gotowy do połowy 2022 roku, na razie zarządca komunikacji miejskiej nie chce zmieniać tego terminu.

    - Parking przy stacji jest konieczny i mam nadzieję, że będzie do niego dobry dojazd, bo w przeciwnym razie nie spełni swojego zadania. Mam niestety obawy, że kiedy zostanie wybudowane osiedle Mieszkanie Plus, praktycznie bez miejsc postojowych, to jego mieszkańcy będą zostawiać swoje samochody przy stacji, blokując w ten sposób miejsca ludziom, którzy będą chcieli się przesiąść na pociąg - mówił nam we wrześniu Paweł Osiński z zarządu pobliskiego osiedla „Etap”.

    Dotychczas w ramach ZIT podpisano umowy na realizację 62 parkingów w metropolii warszawskiej, na których powstało ponad 5 900 miejsc parkingowych dla samochodów oraz ponad 2 800 dla rowerów.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 11

    • 2
      BARDZO PRZYDATNY
    • 1
      ZASKOCZONY
    • 1
      PRZYDATNY
    • 1
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 4
      WKURZONY
    • 2
      BRAK SŁÓW

    4Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~zwykły obserwator 4 miesiąc temu

      Ot to to, za mały. Taki jest cel Burmistrza, jak najmniejszy (by pożytek był jak najmniejszy) i jak najdroższy (maks odwirowane), najlepiej tylko dla rowerów, hi, hi.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 3 miesiąc temu

      Ten parking już na etapie projektu jest za mały, a nowe bloki na Zamieniu i w całej Lesznowoli powstają cały czas.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Balbina 2 miesiąc temu

      Parking - dobre. Tam jeszcze windy nie działają a myślą o parkingu.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zakręt 1 miesiąc temuocena: 100% 

      Rozumiem że parking ma powstać na terenie należącym do gminy. To może na początek wystarczy po prostu wyrównać teren i wysypać tłuczniem. Do tego ze 3-4 lampy (ewentualnie kamery do monitoringu) . Ludzie mogli by już parkować, a "normalna" budowa czekać na lepsze czasy.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3053 sekundy
    REKLAMAA2-SanGiovanni--01-06----30-06-2020