REKLAMAA1-BRICOMAN-od-01-02-do-02-03-2018
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    Pasy rowerowe na Cynamonowej do likwidacji?

    Pasy rowerowe na Cynamonowej do likwidacji? (SK)

    REKLAMA

    Referendum ws. odwołania władz Ursynowa, likwidacja komunikacji miejskiej, likwidacja pasów rowerowych na Dereniowej i Cynamonowej czy przeniesienie bazarku "Na Dołku" na... parking P&R Stokłosy. To najbardziej oryginalne projekty zgłoszone do Budżetu partycypacyjnego 2018. Padł rekord. Zgłoszono aż 207 pomysłów.

    O północy minął termin na zgłoszenie pomysłów do Budżetu Partycypacyjnego na 2018 rok. Po raz kolejny padł rekord. Mieszkańcy Ursynowa zgłosili ponad 200 projektów.

    - W tej chwili wg naszych szacunków mamy 207 zgłoszonych projektów, zarówno tych elektronicznych jak i papierowych. Ta liczba może się jeszcze zmienić, bo wprowadzamy do systemu kolejne projekty i eliminujemy te zdublowane - mówi Łukasz Ciołko, wiceburmistrz Ursynowa.

    Liczba 207 robi wrażenie, w poprzednich latach projektów było zdecydowanie mniej. W 2014 roku - 123, w 2015 - 125 a w 2016 - 194.

    Zdaniem wiceburmistrza, to przykład wielu zrealizowanych i ciekawych projektów zachęcił mieszkańców do zgłaszania własnych pomysłów.

    - To też efekt pracy u podstaw. Promocji w szkołach, maratonów pisania projektów, zaangażowania lokalnych komitetów oraz spokojniejszego klimatu, jaki był w ubiegłym roku wokół akcji - przekonuje Ciołko.

    Wśród pomysłów - odwołanie władz Ursynowa i likwidacja pasów rowerowych

    Najwięcej projektów dotyczy małych spraw, które od lat "leżą odłogiem". Mieszkańcy chcą masowo doświetlać niewidoczne przejścia dla pieszych, jest też kilka sygnalizacji świetlnych - m.in. na Dereniowej. Widać wpływ codziennych informacji o smogu w Warszawie - zgłoszono pomysły budowy trzech wież antysmogowych, instalacji oczyszczających powietrze przy udziale mchu, czujników skażenia powietrza czy stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

    Jak co roku jest parę projektów, które już teraz wzbudzają emocje. Wśród nich - dwa dotyczące likwidacji pasów rowerowych na ul. Dereniowej oraz Cynamonowej. W zamian autorzy proponują budowę ścieżek rowerowych.

    - Stojący autobus zatrzymuje rowerzystę jaki i pojazdy służb ratunkowych. Chcemy by rowerzyści także ci mali w towarzystwie rodziców mogli czuć się bezpieczni bez ryzyka iż wpadną na pieszego, a także żeby nie było ryzyka kolizyjnego z pojazdami jak to ma miejsce na Cynamonowej, gdzie pas urywa się w kilku miejscach bez śladu. nie wiadomo co dalej robić - pisze autor projektu poprawy bezpieczeństwa na tej ulicy.

    Zwolennicy pasów rowerowych już sprzeciwiają się tym pomysłom, dając temu wyraz w komentarzach pod projektami.

    - Projekt wygląda na zgłaszany raczej przez "Samochodowe Kabaty" niż przez "Pieszy Ursynów". Pasy rowerowe są bezpieczne, rowerzyści nimi jadący są znacznie lepiej widoczni zza kierownicy co zmniejsza ryzyko potrąceń na przejazdach rowerowych przez ulice poprzeczne. To rozwiązanie stosowane powszechnie w Europie zachodniej, chociażby w Berlinie, gdzie jeżdżą po nich również dzieci. Infrastruktura rowerowa poza jezdnią nie zapewnia większego bezpieczeństwa - pisze pan Jakub.

    Wszystko wskazuje na to, że oba projekty cofnięcia zmian na Dereniowej i Cynamonowej będą rozpalały emocje do czerwoności.

    Sporo jest projektów tworzących placyki zabaw, sadzenia nowych drzew, budowania chodników, ale też projektów "miękkich": zajęcia plastyczne dla dzieci, klub młodzieżowy na Ursynowie, maratony zumby czy dyskusje nad stanem edukacji. 

    Kilka oryginalnych projektów jak zwykle złożył Krzysztof Olędzki, ursynowski korwinista, m.in. rozpisania referendum o odwołaniu władz dzielnicy, rozpoczęcia dyskusji o likwidacji komunikacji miejskiej, wprowadzenia lokalnej waluty na Kabatach czy kursu dla obecnych 20-40 latków - "Jak przeżyć za 200 zł z emerytury, gdy ZUS zbankrutuje". 

    W tym roku do wydania jest 6,3 mln złotych. Ursynów podzielono na trzy obszary: Zielony Ursynów (1,5 mln zł), Ursynów Wysoki Północny (Jary, Stokłosy) - 2,7 mln zł oraz Ursynów Wysoki Południowy (Natolin i Kabaty) - 2,1 mln zł. Zrezygnowano z obszaru ogólnodzielnicowego.

    Zgłaszanie zakończone, czas na weryfikację

    Ursynowscy urzędnicy już zabierają się za sprawdzanie i weryfikowanie projektów. W tym roku będzie na to więcej czasu.

    - Nowością jest to, że urzędnicy zaangażowani są jeszcze przed dyskusjami nad projektami. Wcześniej będziemy mogli wyłapać ew. konflikty społeczne - mówi Łukasz Ciołko.

    W poprzednich latach autorzy projektów mieli poważne zastrzeżenia do pracy urzędników zajmujących się Budżetem Partycypacyjnym. Narzekali na brak przepływu informacji. Urząd obiecuje, że to się zmieni.

    - Opracowaliśmy reguły, które wyeliminowały problem w komunikacji. Stawiamy na skuteczną informację dla projektodawców - dodaje wiceburmistrz Ciołko.

    Być może projekty będą rzetelniej weryfikowane niż w przeszłości. Po raz pierwszy urzędnicy, którzy odrzucą projekt mają bowiem obowiązek stanąć przed zespołem ds. BP - będą musieli wytłumaczyć powody swojej negatywnej opinii.

    Do 8 maja urząd będzie weryfikować projekty, w marcu rozpoczną się publiczne dyskusje z autorami projektów organizowane w urzędzie dzielnicy a najważniejsze - czyli głosowanie odbędzie się od 14 do 30 czerwca.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

    • 0
      BARDZO PRZYDATNY
    • 0
      ZASKOCZONY
    • 0
      PRZYDATNY
    • 0
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 0
      WKURZONY
    • 0
      BRAK SŁÓW

    46Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~ekolog 46 ponad rok temuocena: 32% 

      "Obwodnica przez Ursynów" do likwidacji!

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~elfw 45 ponad rok temuocena: 100% 

      Byłoby sprawiedliwe, gdyby na każdy projekt można było głosować tak/nie i później wybrać te o najkorzystniejszym współczynniku głosów. Dlaczego tak nie jest, to już zupełnie inna historia ...

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Czubaka 44 ponad rok temuocena: 38% 

      Jako mieszkaniec Cynamonowej - wara od pasów rowerowych. Łatwiej mi wyjechać samochodem, przyjemniej jeździć rowerem. Jak Wam nie pasuje, to won spod moich okien na KEN i Rosoła.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 30 49 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • stefan 43 ponad rok temuocena: 64% 

      W takim razie, bedzie Ci bardzo przykro, kiedy zdemontują tę kosmiczną bzdurę.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 38 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~adam 42 ponad rok temuocena: 64% 

      Jakp mieszkaniec Cynamonowej będę głosował za zlikwidowaniem ścieżki rowerowej gdyż: - utrudnia dojazd Straży pożarnej, - utrudnia dojazd pogotowia ratunkowego - brak zatoczek autobisowych powoduje zatory i wydłuża mój czas przejazdu - jako rodzic nie widzę możliwości skorzystania z tej pseudo ścieżki rowerowej z dzieckiem - wolę jeździć po ścieżkach obok chodnika

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 27 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Marek 41 ponad rok temuocena: 39% 

      Ciekawe ile głosów dostanie koleś który zgłasza likwidację pasów. Pewnie tylko tych kilkunastu krzykaczy z tego forum i ich rodzin.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 15 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~:P 40 ponad rok temuocena: 33% 

      Jako mieszkaniec okolic Lasu Kabackiego powinienem napisać to samo: won spod moich okien :) Podobnie mógłby zrobić każdy. Tyle, że wtedy trudno będzie spełnić takie postulaty.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 7 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Artur 39 ponad rok temuocena: 38% 

      Antyprojekt prawdopodobnie nie przejdzie werfyfikacji w urzędzie, aczkolwiek nigdy nie wiadomo czego się spodziewać po tych urzędowych mózgach.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 9 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • adamm 38 ponad rok temuocena: 100% 

      @Marek - może jednak się mylisz i mieszkańcy zagłosują za tym projektem? Osobiście jestem za! Ja wiem że Ty i tobie podobni umawiacie się jako masa krytyczna i zielone mazowsze gdzie i jak głosować... i jaka to idea budżetu partycypacyjnego jeśli grupa "reprezentująca środowisko warszawskich rowerzystów" jak to o sobie mówicie nie mająca żadnego mandatu do reprezentacji nas jako mieszkańców Ursynowa mówi nam co jest dobre a co złe? Na jakiej podstawie?

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~rowerzystka-kierowca-piesza 37 ponad rok temuocena: 58% 

      Tak myślałam, że następny projekt z budżetu partycypacyjnego zlikwiduje poprzedni "chory pomysł" na zbudowanie na ul. Dereniowej niebezpiecznych zarówno dla kierowców jak i rowerzystów oraz pieszych slalomowych ścieżek. Tylko utopionych pieniędzy żal.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • adamm 36 ponad rok temuocena: 90% 

      Słuchajcie my tu gadu gadu ale był karambol na A1! Natychmiast trzeba zwęzić autostradę do 1 pasa ruchu i wyznaczyć pasy rowerowe z przyległymi miejscami postojowymi! Nie należy zapominać aby wprowadzić na całej długości strefę "TEMPO 30" :)

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 35 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pełnynocnik_rowerowy 35 ponad rok temuocena: 97% 

      Na bramkach autostradowych powinny być punkty veturilo, gdzie kierowcy, albo raczej pasażerowie dowożeni pociągami i eko-busami przesiadaliby się na rowery i mknęliby po dwóch albo i trzech pasach !

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 28 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nie dla debili 34 ponad rok temuocena: 100% 

      zlikwidować parkingi i ustawić w zamian stojaki rowerowe

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 6 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~deklaracja 33 ponad rok temuocena: 81% 

      Do pogiętych zwolenników pasów rowerowych "w ciągu Dereniowej": - Absolutnie nie jest prawdą, że wszyscy rowerzyści bronią tego debilizmu! W sezonie często weekendowo przemieszczam się z Jarów do Lasu Kabackiego i dalej - i jeżeli wybieram ciąg Dereniowej to jadę ... po chodniku. BEZPIECZNIEJ I SPOKOJNIEJ. I deklaruję, że nadal będę to czynić, choć oczywiście wolałbym przyzwoitą ścieżkę w miejscu części szerokiego chodnika. Szkoda życia, szkoda zdrowia psychicznego. Nie po to w weekendy wsiadam na rower, by walczyć o życie, to nie moja bajka. Jak ktoś ma za wysoki poziom adrenaliny to może niech sobie kupi pompkę do penisa, a nie uszczęśliwia świat, w tym mnie. No chyba że to nie adrenalina, a genetyczny zanik płata czołowego ...

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 39 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Artur 32 ponad rok temuocena: 56% 

      Podziękujmy serdecznie przy następnych wyborach panom Kempie, Orłowi/Ciołkowi i Pomianowskiemu za ten cały syf wokół budżetu partycypacyjnego, za to skłócanie mieszkańców i co najważniejsze - za wyrzucanie naszych pieniędzy w błoto!

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~maluszek z mamą 31 ponad rok temuocena: 75% 

      Niestety rowerzyści uważają, że są najważniejsi na ścieżkach rowerowych. Rowerzysta nie przepuści pieszego, nawet gdy na ścieżce rowerowej jest wymalowane przejście dla pieszych, jeszcze wyrazi słownie swój gniew, że pieszy wchodzi na pasy. Może dla rowerów powinno się stawiać np. znaki stop przed przejściami przez ścieżki rowerowe lub znaki ograniczenia prędkości?

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 40 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~elfw 30 ponad rok temuocena: 70% 

      Trudno się spodziewać, że taki rowerzysta, który nie przepuszcza pieszych i jeszcze na nich bluzga, będzie przykładnie zwracał uwagę na znaki. Dlatego proponuję nowy projekt "Bezpieczne przejścia dla pieszych na ścieżkach rowerowych", odtąd ścieżki rowerowe będziemy zwężać, względnie prowadzić je slalomem :)

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 31 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~marek 29 ponad rok temuocena: 23% 

      Tyle, że na dziś na ścieżkach rowerowych obowiązuje to samo prawo co na jezdniach - nie ma prawa nakazującego ustępowanie pieszym zbliżającym się do przejścia, jest tylko gdy pieszy już na przejściu jest. Nie sądzę, by odsetek ustępujących rowerzystów różnił się jakoś istotnie od odsetka kierowców, którzy grzecznościowo przepuszczają pieszych.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 7 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~elfw 28 ponad rok temuocena: 100% 

      ~Marek: tak naprawdę, nie ma sensu myśleć o rowerzystach i kierowcach jak o rozłącznych grupach, rozsądny kierowca będzie też rozsądnie jeździł na rowerze, natomiast chamski rowerzysta i kierowca-wariat to często ta sama osoba.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 13 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~obserw 27 ponad rok temuocena: 96% 

      @marek - ty na serio, czy chciałeś być zabawny ??? jeżeli pieszy wchodzi na przejście to ma pierwszeństwo - na ścieżce rowerowej również. jesteś w stanie to pojąć ?

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 22 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Do obserw 26 ponad rok temuocena: 5% 

      Dzieciaku, czy znasz przepisy dotyczące przejść dla pieszych? Jeżeli nie to sobie poczytaj i się doucz a nie siej głupot w komentarzach. W Warszawie na drogach rowerowych (w odróżnieniu od jezdni) nie ma żadnych przejść dla pieszych, te malowane zebry nimi nie są.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 1 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pełnynocnik_rowerowy 25 ponad rok temuocena: 81% 

      Czyli według rowerowców to pieszy ustępuje na ścieżce nawet jeśli są na niej pasy ? A zatem na Dereniowej/Cynamonowej samochody ustąpią pieszemu na przejściu, ale cykliści już nie ! Takie rzeczy tylko z HGW i jej pełnym....

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 17 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pusty nocnik 24 ponad rok temuocena: 10% 

      Ścieżki to są w lesie kołku!

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 2 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • adamm 23 ponad rok temuocena: 84% 

      Rowerzystom polecam w szczególności art. 33 ust1 http://isap.sejm.gov.pl/Downlo... @marek - jeżeli twierdzisz że nie masz obowiązku zatrzymać się i ustąpić pieszym to tylko potwierdza to o czym piszą mieszkańcy - że wy uważacie pieszych za wrogów i żadnej poprawy bezpieczeństwa pieszych w projektach BP nie ma a jedynie wasza wygoda za nasze podatki! @ pusty nocnik - twój nick i wypowiedź jasno obrazuje co masz pod kaskiem a wręcz to że czegoś tam brakuje. Może lepiej jednak zejść z kołka i usiąść na siodełku? Poluźnij też kask bo chyba za bardzo ciśnie...

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 16 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Do adamm 22 ponad rok temuocena: 13% 

      Co chciałeś polecać? Bo wskazany artykuł 33 ust 1 mówi o ustępowaniu pieszym na ciągach pieszo-rowerowych, na Ursynowie takich nie ma.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 3 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • adamm 21 ponad rok temuocena: 79% 

      Widzę że z czytaniem u was też problem... "...kierujący rowerem korzystający z DROGI DLA ROWERÓW i pieszych..." nie róbcie z siebie durni większych niż jesteście i nie próbujcie przeinaczać rzeczywistości...

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 19 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kabaty zielone 20 ponad rok temuocena: 89% 

      czytam te komentarze i zastanawiam się nad tym czy rowerowcy to nie jest czasem inny gatunek ?

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 17 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Do adamm 19 ponad rok temuocena: 21% 

      Jak można być tak ograniczonym umysłowo żeby nawet cytując tekst upierać się że jest w nim napisane coś innego nić się cytuje? Czytasz "droga dla rowerów i pieszych" i udajesz że nie rozumiesz??? Mam nadzieję że nie masz prawa jazdy.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 5 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • adamm 18 ponad rok temuocena: 90% 

      poluźnij kask i zdejmij lajkry bo uciskają... ograniczonym to trzeba być naprawdę jeżeli nie rozumiesz że prawo o ruchu drogowym nie posiada definicji drogi dla rowerów i pieszych. Jest albo droga dla rowerów albo dla pieszych czyli chodnik... I tutaj jest mowa o: 1) drodze dla rowerów 2) drodze dla pieszych czyli chodniku.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 18 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Artur 17 ponad rok temuocena: 5% 

      @Do adamm Dyskusja z tym frustratem "adammem" nie ma sensu, typ ma centralnie zakuty łeb, a zazwyczaj gdy brakuje mu argumentów to pisze coś o lajkrach albo jądra. Szkoda czasu na tego dziadka z projektu ursynów.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 1 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • adamm 16 ponad rok temuocena: 90% 

      Ja przynajmniej piszę pod jednym nickiem a nie zmieniam go co chwilę i udaje nie wiadomo kogo. Poczytajcie dzieciaki przepisy to pogadamy. W gimnazjach was widać nawet czytania ze zrozumieniem nie nauczyli. Oprócz obrażania i wyzywania innych nie macie żadnych argumentów...

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 19 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Do adamm 15 ponad rok temuocena: 0% 

      To sprawdź co oznacza znak C-13/16 i przestań się chwalić swoją niewiedzą.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 0 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • adamm 14 ponad rok temuocena: 87% 

      @Marek/do obserw/pusty nocnik/do adamm - jesteś tanim propagandystą - pisać pod różnymi nickami... akurat znaki C-13 i C-16 to są dwa znaki i dopuszcza się ich wspólną kombinację co nie oznacza że jest to jeden znak C-13/16 to tak tylko dla uściślenia. Jeszcze raz zapytam: gdzie w prawie o ruchu drogowym masz definicję drogi dla rowerów i pieszych? Zamiast się spierać poczytaj...

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 13 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~. 13 ponad rok temuocena: 0% 

      No to jak nie ma takiej definicji to po co przytaczasz artykuł w którym cytujesz o "drodze dla rowerów i pieszych"? I jeszcze uczysz innych że to to samo co droga dla rowerów.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 0 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • stefan 12 ponad rok temuocena: 100% 

      Typ powyżej chyba właśnie pobił rekord w ilości wpisów pod różnymi nickami :-)

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 12 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pełnynocnik_rowerowy 11 ponad rok temuocena: 76% 

      Zamienić ścieżki rowerowe na parkingi !

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~elfw 10 ponad rok temuocena: 72% 

      Albo sprywatyzować, a już nowy właściciel będzie najlepiej wiedział, czy zamienić na parkingi czy wprowadzić winiety! :)

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 13 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kodowiec 9 ponad rok temuocena: 59% 

      Ursynów nie ugiął się pod anty obywatelską nagonką rządzącej Ursynowem koalicji. Brawo Ursynów!

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pierzy Ursynów 8 ponad rok temuocena: 39% 

      "Wcześniej będziemy mogli wyłapać ew. konflikty społeczne" - mówi Łukasz Ciołko odpowiedzialny za Budżet Partycypacyjny występujący z ramienia Projektu Ursynów wiceburmistrz ( ten sam który nie widział wcześniej żadnego problemu z pasami rowerowymi proponowanymi w ramach BP za który odpowiada ) "W poprzednich latach autorzy projektów mieli poważne zastrzeżenia do pracy urzędników zajmujących się Budżetem Partycypacyjnym. Narzekali na brak przepływu informacji. Urząd obiecuje, że to się zmieni." - to chyba już mówi Maciej Antosiuk który jako przewodniczący BP także nie widział żadnego problemu z weryfikacją projektów. Teraz Ci panowie pod przywództwem prezesa Orła protestują przeciw swoim własnym decyzjom. Jako anonim zgłaszają projekt likwidacji pasów do BP na co zostało wydane już ok 2 mln zł. Zgadnijcie kto za te lubelsko-białostockie zabawy niekompetentnych pseudo harcerzyków zapłaci? Ile kasy poszło na te przeróbki Cynamonowej i Dereniowej? Odpowiedzcie sobie sami

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • adamm 7 ponad rok temuocena: 83% 

      to trzeba było tego nie robić - ale ty wolałeś wspierać dwóch panów tj. Wałkuskiego i Nawrockiego. Wolę aby moje podatki poszły na coś sensownego a nie bzdury które tu próbują wprowadzać pod przykrywką poprawy bezpieczeństwa a tak naprawdę pasów rowerowych z których NIKT nie korzysta. Poza tym skąd wiesz że to wprowadził PU? Śmieszy mnie tylko wasz jęk i oczernianie innych którzy zaczęli słuchać WIĘKSZOŚCI mieszkańców.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 19 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mieszkaniec 6 ponad rok temuocena: 64% 

      Najfajniejsza jest manipulacja burmistrza, który twierdzi że ta liczba to wynik dobrej realizacji projektów. BUAHAHAHAHA. Gdyby był obszar ogólnodzielnicowy, jak to było w poprzednich latach, to zamiast dawać ten sam projekt w trzech obszarach byłby w jednym i automatycznie w każdym przypadku ilość spadłaby do jednego projektu z trzech, a tak to sztucznie zawyżono ilość poprzez zgłaszanie tych samych projektów w każdym obszarze. No ale może z brakiem wykształcenia idzie brak logicznego myślenia ?

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • adamm 5 ponad rok temuocena: 85% 

      Jak zwykle jakiś rowerzysta powołuje się na Europę zachodnią... tam dzieci mogą jeździć po pasach a tutaj nie o czym sami mówią!! Tutaj dla nich dziecko to wróg którego trzeba wyeliminować bo nie można szybko jechać! Bardzo dobrze że w końcu ktoś ma zamiar przywrócić normalność na Ursynowie!!!

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 35 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Befsztyk 4 ponad rok temuocena: 76% 

      W Berlinie to i panowie za raczke sie prowadzaja i nie jest to najlepszy przyklad. To, ze w Berlinie maja pasy rowerowe nie znaczy, ze u nas nie mozna budowac bezpiecznych sciezek z prawdziwego zdarzenia.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 22 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Facepalm 3 ponad rok temuocena: 81% 

      Bzdura w komentarzach. Zarówno jako koerowca, jak i rowerzysta uważam że znacznie bezpieczniejsze są ścieżki rowerowe oddzieone od chodników i ulic pasem zieleni. A ludzie optujący za tym pierwszym rozwiązaniem mają wyraźne klapki na oczach i nie są podatni na żadne merytoryczne argumenty. Co to za różnica czy projekt zgłasza kierowca samochodu, autobusu, tramwaju czy bombowca. Jakie to ma znaczenie w dyskucji o naszej dzielnicy?

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • adamm 2 ponad rok temuocena: 88% 

      dla rowerzystów każdy kto nie chce pasów rowerowych jest po prostu zły a ze złem trzeba walczyć wszystkimi metodami tylko nie przypadkiem na argumenty - bo tych akurat nie mają!

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 21 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • stefan 1 ponad rok temuocena: 87% 

      Nareszcie projekt zakładający likwidację obecnej dysfunkcjonalnej i niebezpiecznej BZDURY na Dereniowej, i utworzenie ścieżki rowerowej w miejsce obecnych pasów.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 76 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.1174 sekundy
    REKLAMA