REKLAMAA1-AUTO-WIMAR---11-09----10-01-2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (SK)

    Przed podstawówką na Lokajskiego stanęły pierwsze w Warszawie szkolne wiaty rowerowe. Miejscy drogowcy chcą zamontować 90 takich wiat przy placówkach oświatowych w całej stolicy.

    - Są estetyczne, a co najważniejsze - będą chronić rowery przed deszczem. Może powinno być ich jeszcze więcej? - mówi pani Anna, mama ucznia Szkoły Podstawowej nr 340 przy ul. Lokajskiego. To właśnie przy tej podstawówce stanęły pierwsze w Warszawie wiaty rowerowe z Budżetu Obywatelskiego.

    Na projekt znanego aktywisty rowerowego Roberta Buciaka zagłosowało w ubiegłorocznym głosowaniu ponad 18 tys. osób.

    - Projekt ma na celu dalsze zachęcanie dzieci do poruszania się rowerami do szkół i przedszkoli. Często barierą jest ewentualny możliwy deszcz i mokre siodełko. Postawienie wiat ma na celu zabezpieczenie rowerów przed zamoczeniem, czyli też uszkodzeniami elementów mechanicznych rowerów - przekonuje autor inicjatywy.

    Wiaty staną w 8 punktach Ursynowa

    Szkoły i przedszkola mogły same zgłaszać swoje lokalizacje. Ursynowska Szkoła Podstawowa nr 340 zrobiła to od razu, bo jest bardzo "rowerową" placówką. Dzieci bardzo chętnie przyjeżdżają na lekcje na swoich jednośladach, nie tylko rowerach, ale też hulajnogach czy deskorolkach. Chętnie też biorą w akcji "Rowerowy Maj", która polega na rywalizowaniu klas w eko dojazdach. Stąd plac przed wejściem do szkoły pełen jest stojaków na te pojazdy. Ich liczba okazywała się wciąż zbyt mała, a użytkownikom doskwierał brak zadaszonego miejsca postoju.

    Miejscy drogowcy postawią wiaty jeszcze przy 7 placówkach na Ursynowie: przy szkole na Mandarynki oraz przedszkolu przy tej samej ulicy, przy przedszkolu na Lokajskiego, przy szkołach na ZWM, Hirszfelda, Małcużyńskiego i Sarabandy.

    - Aktualny harmonogram zakłada montaż wiat na Ursynowie do połowy lipca, potem przenosimy się z montażem do innych dzielnic - mówi Mikołaj Pieńkos z Zarządu Dróg Miejskich.

    Ochrona przed deszczem

    Dostawa i montaż jednej wiaty rowerowej kosztuje niecałe 27 tys. złotych. Konstrukcja ma dach z przezroczystego szkła, co może dziwić, bo wiata nie chroni przed nagrzewaniem się rowerów od słońca.

    - Kilka takich wiat funkcjonuje już od paru lat i nie było dotąd żadnych sygnałów że coś jest nie tak. Wiata ma przede wszystkich chronić przed opadami, nie przed słońcem. Wygląd i konstrukcja wiaty są ustandaryzowane i zaakceptowane przez Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego - przekonuje Pieńkos.

    Wiaty rowerowe na razie staną tylko przy placówkach oświatowych. Miasto nie ma w planach projektu stawiania ich w innych miejscach.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 156

    • 85
      BARDZO PRZYDATNY
    • 2
      ZASKOCZONY
    • 58
      PRZYDATNY
    • 1
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 9
      WKURZONY
    • 1
      BRAK SŁÓW

    8Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Leon 8 3 miesiące temuocena: 50% 

      Na mokre siodełka wystarcza chusteczka. No chyba że zadaszenie jest na skutery i quady, to się przyda :)

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 7 3 miesiące temuocena: 63% 

      Trochę wydawanie forsy bez sensu. Siodełko przetrzesz chustką, hulajnog problem nie dotyczy. Potrzebne to tak samo jak wiata nad ławeczką w parku. Zawalanie przestrzeni publicznej wątpliwą architekturą wątpliwej przydatności.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 5 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mieszkaniec2 6 3 miesiące temuocena: 50% 

      Rower składa się też z łańcucha i przerzutek, warto chronić przetrzyj sobie kierownice w suwie dwusuwie i nie blokuj lewego pasa

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 2 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zet 5 3 miesiące temuocena: 67% 

      "Wygląd i konstrukcja wiaty są ustandaryzowane i zaakceptowane przez Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego" - no właśnie może być bez sensu, nie chronić przed słońcem, ale dla urzędasa najważniejsze, że zgodne z przepisami napisanymi przez innego półgłówka.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mieszkaniec2 4 3 miesiące temuocena: 69% 

      Szybko postawione, super inicjatywa, może mamuśki w SUW ach mniej zablokują okolice vtej szkoły bo naprawdę jest kabaret

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 3 3 miesiące temuocena: 70% 

      No niestety, kobiety jeszcze nie przyjęły do wiadomości że jest coś takiego jak auto miejskie. Ale spokojnie. Pomęczą się 5 metrowymi samochodami parę lat i sytuacja się poprawi. Na to jak szybko się uczą wpływu nie mamy.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 7 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~X 2 3 miesiące temuocena: 14% 

      Ochrona przed deszczem, a przed złodziejami? Takie punkty to bajka. Bez monitoringu z czujnikiem ruchu i alarmem dla każdej wiaty czy jakiegoś innego zabezpieczenia, nie będzie to skuteczne na dłuższą metę

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Irfy 1 3 miesiące temuocena: 89% 

      Jakieś brednie. Przed każdą szkołą na Ursynowie są stojaki na rowery, bo dzieciaki masowo na nich przyjeżdżają. Tyle że niezadaszone, więc jak pada, to sprzęt się niszczy. Teraz, pod największą szkołą w dzielnicy zrobili dwa daszki i od razu lament "łolaboooga, złodzieeeje!". Bez daszków też można te rowery zwinąć. Tyle że nie słyszałem o żadnych masowych kradzieżach spod szkół. Pewnie dlatego, że dzieciarnia w większości przyjeżdża gratami, które trudno potem sprzedać a ryzyko spore, bo szkoły to teren, gdzie kręci się sporo świadków. Co innego wózkownie, te faktycznie są regularnie obrabiane.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 8 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3376 sekundy
    REKLAMAA2-BONAVERBA--01-09----30-11-2020