Zamknij

Planujesz otworzyć sklep e-commerce? Sprawdź, jak prawidłowo pakować paczki

20:38, 07.03.2022 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 20:40, 07.03.2022
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Sprzedaż internetowa, czyli e-commerce, z dnia na dzień zyskuje coraz większą popularność. Przyczyniła się do tego w znacznej mierze epidemia koronawirusa. Działający do tej pory na rynku lokalnym sklep może zwiększyć zasięg i przychody dzięki sprzedaży online. Klienci mogą złożyć zamówienie z domu i również otrzymać przesyłkę pod drzwi. Jest to możliwe dzięki prężnie działającym firmom kurierskim. Zamówione produkty dostarczane są zazwyczaj po 1-2 dniach roboczych od momentu złożenia zamówienia. Jednak przed wydaniem przesyłki przewoźnikowi, należy towar odpowiednio spakować, zabezpieczając jednocześnie w sposób minimalizujący ryzyko uszkodzenia w czasie transportu.

Sposoby spakowania produktów

W zależności od kształtu, gabarytów i wagi wysyłanych produktów, istnieją różne możliwości spakowania ich spakowania. Niewielkie kosmetyki, książki czy pojedyncze sztuki odzieży można spakować w koperty bąbelkowe. Ten produkt posiada dwie funkcje - papierowa powierzchnia uniemożliwia obejrzenie zawartości, a wyściełanie folią bąbelkową chroni zawartość przed uszkodzeniem. Co więcej, taką przesyłkę można nadać do paczkomatu.

Jeśli do wysłania jest większa liczba produktów, należy je spakować w prostopadłościenne pudełka kartonowe. Również w tym przypadku istnieje możliwość nadania przesyłek do paczkomatu, należy jednak pamiętać, że skrytki mają obecnie trzy warianty wielkościowe, a do każdej z nich podawane są maksymalne wymiary opakowania i wagi. O ile sklep internetowy umożliwia kupującym odbiór przesyłki w paczkomacie, warto ustalić, czy hurtownia opakowań, z którą współpracuje, posiada kartony o takich wymiarach. Trzeba również pamiętać o zabezpieczeniu produktów przed uszkodzeniem w czasie transportu. Przydatna okaże się folia bąbelkowa, którą można owinąć poszczególne produkty lub ich części, przegródki z kartonu, wypełniacze papierowe lub foliowe. O ile nie jest to konieczne, nie należy owijać kartonu folią stretch. Przewoźnicy tak przygotowaną przesyłkę mogą uznać za niestandardową (folia utrudnia przesuwanie) i naliczyć dodatkowe opłaty.

O ile istnieje konieczność wysyłki towarów dużych wymiarach lub wadze, po zapakowaniu ich w karton należy posadowić je na drewnianej palecie, przymocowując do niej przy pomocy pasków lub taśmy z tworzywa sztucznego, metalowej lub tkanej. Z takiej formy zabezpieczenia korzystają często firmy sprzedające meble nawet w przypadku, gdy wymiar produktu pozwala na spakowanie go i wysyłkę w kartonie. Ze względu na ryzyko np. połamania blatu czy pęknięcia lustra bezpieczniejsze jest przewiezienie produktu na palecie.

Uszkodzenia przesyłek

Nawet najlepiej zabezpieczona przesyłka może czasem ulec uszkodzeniu. W przypadku realizacji zamówień dla konsumentów odpowiedzialność za doręczenie przesyłki w stanie nienaruszonym spoczywa na sprzedawcy. Oznacza to, że to on ma obowiązek dostarczyć bezwarunkowo nowy towar lub zwrócić należność za zamówienie, niezależnie od przyczyny uszkodzenia.

 

Ta zaś leży zazwyczaj po stronie niewłaściwego spakowania i zabezpieczenia towaru lub po stronie przewoźnika. Udowadniając winę firmy kurierskiej, mamy szansę uzyskać odszkodowanie. Jednak aby przewoźnik uznał swoją odpowiedzialność i wypłacił odpowiednią rekompensatę, należy wykazać, że towar był prawidłowo zapakowany i zabezpieczony. Co więcej, klient, który otrzymał przesyłkę uszkodzoną, winien dostarczyć wypełniony razem z kurierem protokół szkody. Dlatego przy przygotowaniu towaru do wysyłki warto pamiętać o jednym, istotnym szczególe. Taśma, którą zabezpieczamy karton, poza logo firmy, powinna zawierać pouczenie o konieczności otwarcia przesyłki w obecności kuriera celem sprawdzenia, czy nie doszło do uszkodzenia zawartości.

Warto pakować starannie

Proces likwidacji szkody jest długotrwały i nie zawsze kończy się wypłatą odszkodowania, stąd też należy dołożyć wszelkich starań na etapie pakowania zamówienia, aby zostało ono prawidłowo zabezpieczone i dostarczone do klienta w stanie nienaruszonym. Zadowolony z towaru i obsługi klient zamieści w sieci pozytywny komentarz, poleci sklep znajomym i być może zdecyduje się na ponowny zakup.

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%