REKLAMAA1-SanGiovanni--01-10----31-10-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (SK)

    Od 1 grudnia warszawiacy zapłacą 12,73 zł opłaty śmieciowej za każdy zużyty metr sześcienny wody. Taką uchwałę przyjęli stołeczni radni, głosami Koalicji Obywatelskiej. Uchwała oznacza podwyżki dla gospodarstw wieloosobowych i obniżkę dla osób samotnie mieszkających.

    W kasie miasta brakuje ponad 0,5 mld złotych na zbilansowanie systemu gospodarki odpadami. Mieszkańcy, zwłaszcza samotnie zamieszkujący w blokach, narzekali, że ryczałt za śmieci liczony od gospodarstwa domowego jest niesprawiedliwy.

    Z tych dwóch przyczyn miasto powróciło do propozycji rozliczania opłaty za wywóz odpadów od zużycia wody. Powróciło, bo radni mieli się nią zająć już w maju, ale Koalicja Obywatelska wycofała projekt ze względu na trwającą kampanię prezydencką. Taka uchwała mogłaby zaszkodzić ubiegającemu się o prezydenturę Rafałowi Trzaskowskiemu.

    - Kampania wyborcza minęła, więc teraz już można. Hulaj dusza, piekła nie ma - kąśliwie komentował szef klubu radnych opozycji Dariusz Figura z PiS. 

    Dla gospodarstw wieloosobowych zużywających 4 m3 wody na osobę projekt władz stolicy oznacza kolejną już w ostatnich 9 miesiącach podwyżkę. Zamiast ryczałtu - 65 złotych za mieszkanie w bloku oraz 94 zł za dom jednorodzinny - mieszkańcy zapłacą opłatę, która wyliczona zostanie na podstawie zużycia wody. Wystarczy przemnożyć zużycie przez stawkę 12, 73 zł, by otrzymać rachunek za śmieci.

    Miasto przyjmuje na podstawie danych GUS za 2018 rok, że statystycznie warszawiak zużywa 4 m. sześc. wody, ale - jak przekonywał wiceprezydent Michał Olszewski - w praktyce wyjdzie ok. 2,5 metra sześc. na osobę.

    Burzliwa debata. "Wy nic nie potraficie!"

    Debata na temat proponowanego rozwiązania trwała w radzie Warszawy kilka godzin. Opozycyjni radni PiS grzmieli, że miasto nie radzi sobie z gospodarką odpadami i "potrafi tylko podnosić stawki". Wypominali, że od wielu lat w stolicy nie powstała spalarnia odpadów, która wpłynęłaby na obniżenie stawek.

    - Dlaczego ileś miast potrafi mieć spalarnię? Wy nic nie potraficie zrobić w tym mieście - grzmiał Dariusz Figura, szef klubu PiS. Wcześniej krytykował władze miasta za zbyt wysoką - jego zdaniem - stawkę. Wyliczał, że to kolejna skokowa podwyżka.

    - W mojej rodzinie 2+3 to będzie między 100 a 120 proc. w stosunku do pierwszej, marcowej fali podwyżek - argumentował Figura.

    Wiceprezydent Michał Olszewski, odpowiedzialny za politykę odpadową kontratakował. Na slajdach (pokazujemy je w galerii pod tym artykułem) przedstawiał historię wzrostu opłat śmieciowych w całej Polsce i jego przyczyny. 

    - Wyższe ceny są skutkiem wyższych kosztów działania instalacji do przetwarzania odpadów. Kolejne regulacje podwyższające standardy tylko przyspieszyły ten wzrost - mówił Olszewski i dodawał, że Warszawa będzie miała stawki podobne do sąsiadów z województwa mazowieckiego.

    Obficie cytował też słowa wypowiedziane publicznie przez ministrów z rządu PiS, mówiących o tym, że "czas tanich śmieci się skończył", wskazywał na raporty rządowych instytucji (m.in. UOKiK), które potwierdziły, że wzrost kosztów to wina rozregulowania systemu kolejnymi ustawami z 2016 i 2019 roku. Wypominał wiceministrowi klimatu Jackowi Ozdobie z PiS (byłemu radnegmu stołecznemu), że sam widząc problem z odpadami w Polsce, chce wycofać się ze zmian w systemie wprowadzonych w ubiegłym roku.

    - Już czwarty rok czekamy na rozszerzoną odpowiedzialność producentów, co obniżyłoby opłaty dla mieszkańców - skarżył się wiceprezydent Olszewski.

    Atakował radnych PiS, przedstawiając m.in. bardzo podobne uzasadnienie dla podwyżek, nad którymi dyskutowali radni w Katowicach, gdzie większość ma PiS.

    12,73 zł za metr sześc. wody i pakiet osłonowy

    Po chaotycznej dyskusji pełnej politycznych przytyków i wypominania sobie błędów przez radnych PiS i Koalicji Obywatelskiej, Cezary Jurkiewicz z PiS wezwał do głosowania.

    - Nie róbcie Państwo z nas wariatópw. Państwo realizujecie swój plan, a my radni jesteśmy rylko i wyłącznie koniecznością, przez którą musicie przejść. Zakończmy to. Głosujmy. Mieszkańcy widzą jak się o nich troszczycie - apelował radny.

    Chwilę później głosami KO odrzucono wniosek PiS o skierowanie uchwały o zmianie systemu rozliczania opłat za śmieci do komisji, a przyjęto cały projekt. Za głosowało 39 radnych, przeciw 18, wstrzymała się jedna osoba.

    Nowa stawka - 12,73 złotych za jeden metr sześc. zużytej wody - wchodzi w życie 1 grudnia. Pierwszą opłatę miasto naliczy 28 grudnia, a nowe deklaracje śmieciowe wspólnoty, spółdzielnie i właściciele domów jednorodzinnych będą musieli złożyć do 11 stycznia 2021 roku.

    Miasto zapowiedziało plan osłonowy dla rodzin wielodzietnych. Posiadaczom karty dużej rodziny samorząd dopłaci miesięcznie 30 złotych za każdą osobę w wieku pow. 4 lat. Trzeba spełnić kryterium dochodowe - do 1848 złotych dochodu na rękę na osobę.

    JAK MIASTO ARGUMENTUJE WYSOKĄ STAWKĘ ZA ŚMIECI?

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 124

    • 13
      BARDZO PRZYDATNY
    • 5
      ZASKOCZONY
    • 5
      PRZYDATNY
    • 2
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 64
      WKURZONY
    • 35
      BRAK SŁÓW

    116Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~śpiwój12 116 dzisiaj 11:50ocena: 0% 

      To robota POkracji w kochanej Warszawie.

      Edytowany: dzisiaj 12:23

      odpowiedz oceń komentarz 0 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jajko 115 wczoraj 13:23ocena: 29% 

      Ale to prawda, co piszą o Szczecinie - władze Warszawy powołują się na przykład Szczecina, jako miasta rozliczającego śmieci na podstawie zużycia wody. To prawda, ale niecała prawda. W Szczecinie system oparty na wodzie nie obejmuje domków, natomiast dla mieszkań jest ustalona kwota maksymalna opłaty: 112zł. To jest logiczne ponieważ każdy domek ma swój pojemnik, więc po co mieszać wodę w miejsce, gdzie na 100% wiadomo ile jest śmieci. Również wprowadzenie kwoty maksymalnej dla mieszkań ma swój sens.

      Edytowany: wczoraj 14:19

      odpowiedz oceń komentarz 7 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 114 2 dni temu 19:50ocena: 79% 

      @fakty, mateo, xxc, ljk, asdf - wszystko ok trollu? Bo gadasz sam ze sobą przybierając różne nicki. Wezwać lekarza? Czy rodzice wyszli na chwilę z domu i dali ci pobawić się laptopem? Do budy trollu

      Edytowany: wczoraj 16:24

      odpowiedz oceń komentarz 23 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~chochoł 113 wczoraj 11:43ocena: 86% 

      Rzeczywiście sam sobie odpowiada. No comments.

      Edytowany: wczoraj 14:19

      oceń komentarz 18 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jaki 112 wczoraj 16:18ocena: 11% 

      Powstrzymaj się proszę od inwektyw, dyskutujmy na argumenty, a nie wyzwiska. Brak kultury nie świadczy o tym, że się ma rację.

      Edytowany: wczoraj 16:25

      oceń komentarz 2 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~fakty 111 2 dni temu 17:27ocena: 28% 

      Władze Warszawy przywołują przykłada Szczecina - jako miasta rozliczającego śmieci na podstawie zużycia wody. To prawda, ale niecała prawda. Otóż w Szczecinie system oparty na wodzie nie obejmuje domków, natomiast dla mieszkań jest ustalona kwota maksymalne opłaty: 112zł. To wydaje się logiczne ponieważ każdy domek ma swój pojemnik, więc po co wplątywać wodę w miejsce, gdzie na 100% wiadomo ile jest śmieci. Także wprowadzenie kwoty maksymalnej dla mieszkań ma swój sens. Szkoda, że władze Warszawy próbują zarobić na mieszkańcach za wszelką cenę.

      Edytowany: wczoraj 15:29

      odpowiedz oceń komentarz 8 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mateo 110 2 dni temu 17:32ocena: 26% 

      W Warszawie wiedzą, że niezależnie co zrobią - i tak ponownie ich wybiorą.

      Edytowany: 2 dni temu 20:51

      oceń komentarz 6 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kasik 109 2 dni temuocena: 0% 

      Witam Czy ktoś się orientuje jak wybiera się te 6 mcy ? Czy to może być ostatnie półrocze 2020 - wtedy mamy jeszcze minimum wpływu na wysokość opłat za śmieci

      Edytowany: 2 dni temu 20:50

      odpowiedz oceń komentarz 0 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zxc 108 2 dni temu 17:14ocena: 18% 

      Żartujesz? To władze miejskie decydują, one wiedzą lepiej.

      Edytowany: 2 dni temu 20:51

      oceń komentarz 3 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~lkj 107 2 dni temuocena: 18% 

      Najpierw ustalmy terminologię. Przy prawidłowo działających oczyszczalniach ścieków, nie można mówić o "zużywaniu wody" przez mieszkańców - woda jest tak naprawę jedynie na kilka godzin zanieczyszczana, a potem oczyszczana. Wody nie ubywa, jest ona tylko nośnikiem zanieczyszczeń wytwarzanych w gospodarstwach domowych, które następnie są wychwytywane w oczyszczalni.

      Edytowany: 2 dni temu 20:50

      odpowiedz oceń komentarz 3 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asdf 106 2 dni temuocena: 28% 

      Obecną sytuację można lepiej zrozumieć gdy wróci się do niedalekiej przeszłości. Jakieś pięć lat temu przetarg na wywóz śmieci z niemal całej Warszawy wygrywa firma Lekaro Jolanta Zagórska. Jednoosobowa działalność gospodarcza, tak zwane PPHU, wygrywa ze spółką miejską MPO, posiadającą mnóstwo specjalistycznego sprzętu, oraz wiele lat doświadczenia. Takie cuda tylko w Polsce. Wyeliminowanie MPO oczyściło pole do następnej operacji - następny przetarg wygrywa w większości dzielnic francuska firma SUEZ. A po półtora roku okazuje się, że miasto "musi" podwyższyć opłaty mieszkańcom kilkakrotnie ....

      Edytowany: 2 dni temu 20:50

      odpowiedz oceń komentarz 5 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX2 105 2 dni temuocena: 21% 

      Wg danych GUS w Warszawie mamy ok. 4m3 zużycia na mieszkańca/korzystającego za 2019. Podobnie za 2018. Wiec o jakich 2,5m3 mówimy? O jakiej praktyce? Czyli mamy jedno wielkie kłamstwo ponieważ 4os rodzina zużyje 16m3 i zapłaci 203,68 a nie 120-150zl!

      Edytowany: 2 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 31 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 104 2 dni temuocena: 76% 

      Jezu, to już było sto razy wyjaśniane. GUS liczy faktyczne zużycie wody, do nominalnej liczby mieszkańców. I wychodzi mu 4m3. Tyle tylko, że w Warszawie mieszka znacznie więcej osób niż jest zameldowanych, więc szacowane, rzeczywiste, średnie zużycie wody wynosi 2,5m3 na mieszkańca. Strasznie już jojczysz AZX, weź się chłopie w garść. A co do podlewania ogródka - wkop sobie przy domu beczkę, albo betonowy zbiornik na deszczówkę (pis teraz za to płaci) i tym podlewaj zamiast zużywać wodę spożywczą.

      Edytowany: 2 dni temu

      oceń komentarz 19 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX2 103 2 dni temuocena: 18% 

      @jako - rusz d... i spójrz na stronę gus! Masz dane na mieszkańca oraz uwaga uwaga KORZYSTAJĄCEGO!!! Różnica to ok 0,5-0,6m3 wiec skończ p...ć i przyjmij do wiadomości że jak dostaniesz rachunek to ty będziesz jojczyć. Co do twoich pomysłów na deszczówkę i dopłaty to je w d.. sobie wsadź. Po to płace za wodę aby nią podlewać a niestety woda nie generuje śmieci. Rozumiesz?

      Edytowany: 2 dni temu

      oceń komentarz 6 28 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 102 2 dni temu 17:10ocena: 56% 

      dom zbudował, dzieci zrobił a czytać ze zrozumieniem nie umie. Poszukaj sobie mądralo definicji KORZYSTAJĄCEGO w tym GUSie, to może cię oświeci, choć śmiem wątpić, bo wychodzisz zwykłego pisowskiego pieniacza. A skoro nie pasuje ci deszczówka do podlewania, to po prostu zamknij już ryj i płać za to co używasz. Bez odbioru.

      Edytowany: wczoraj 08:09

      oceń komentarz 5 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX2 101 2 dni temu 21:26ocena: 11% 

      @jako - nie będziesz gnoju pouczać starszych. Ch... ci do tego co mam i na co zarobiłem swoją ciężką pracą. Nie mam również zamiaru sponsorować takich debili jak ty i tobie podobni którzy nie rozumieją że trzaskowski i jego świta dymają wszystkich na lewo i prawo a ty jeszcze do tego klaszczesz! Zbieraj sobie deszczówkę na balkonie w swojej klitce i bierz dopłaty od kolejnych mądrych a mi nie będziesz mówił za co ile mam płacić. Jeżeli nie rozumiesz co jest sprawiedliwe a co nie to ty jesteś pisowcem a nie ja.

      Edytowany: wczoraj 14:19

      oceń komentarz 2 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~PT 100 2 dni temuocena: 90% 

      Jeszcze jedno pytanie do wiceprezydenta: Czy kupując mieszkanie będę "przejmował" historię zużycia wody przez poprzedniego właściciela i płacił kilka miesięcy za śmieci wg. jego zużycia wody?

      Edytowany: 2 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kasik 99 2 dni temuocena: 100% 

      Problemem jest powiązanie kosztu śmieci z przeszłym zużyciem a nie bieżącym i mnożnik 12,73 Nigdzie nie widziałam analiz które by ten wskaźnik uzasadniały

      Edytowany: 2 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~PT 98 2 dni temuocena: 83% 

      "Obecnie proponowane rozwiązanie będzie oznaczało, że każdy z mieszkańców zapłaci za odpady dokładnie tyle, ile zużywa wody" – podkreślił Olszewski. Jak zaznaczył, mieszkańcy będą mieli realny wpływ na wysokość swojej opłaty. (cyt. Gazeta Prawna 13.10.2020 Panie wiceprezydencie "dokładnie tyle ile zużywał" a nie "ile zużywa" a to jest ogromna różnica!

      Edytowany: 2 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~PT 97 2 dni temuocena: 79% 

      Rozliczanie śmieci na podstawie zużycia wody z poprzedniego okresu to totalny nonsens! Jeżeli w lokalu mieszka 4 osobowa rodzina i zużywa średnio 4m3 na osobę to wyliczona zostanie opłata za śmieci 203 zł miesięcznie. Po wyliczeniu tej opłaty rodzina wyjeżdża i mieszkanie stoi puste ale nadal trzeba płacić ponad 200 zł miesięcznie za wywóz... ale czego? (skoro nikt już nie mieszka) Jak rozliczać najem? Np. wynajmuję kilku osobom mieszkanie. Zużywają dużo wody i płacą za media. Czy mam ich obciążać opłatami za śmieci kilka miesięcy po zakończeniu umowy najmu kiedy będą ciągle płacił opłaty za ICH wodę w postaci wysokich opłat za śmieci. Proszę wiceprezydenta Olszewskiego o odpowiedź na postawione tu pytania Jak już to opłaty za śmieci powinny być rozliczane według BIEŻĄCEGO ZUŻYCIA według liczników!

      Edytowany: 2 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~lsnvur7 96 2 dni temuocena: 29% 

      Przecież problem rozliczania wody w wypadku najmu istniał od zawsze. Jakoś nie słyszałem, by ktoś się skarżył. Teraz dojdą zależne od wody śmieci. Ale rozwiązanie jest bardzo proste. Podpowiem: wystarczy spisać liczniki gdy ktoś się wprowadza i wyprowadza.

      Edytowany: 2 dni temu

      oceń komentarz 5 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~PT 95 2 dni temuocena: 67% 

      lsnvur7 Problem polega na tym, że śmieci będą rozliczane na podstawie zużycia w poprzednich okresach a nie w bieżącym. Gdyby opłaty za śmieci były rozliczane tak jak woda według wskazań wodomierzy (jakkolwiek dziwnie to nie brzmi) to rzeczywiście nie byłoby problemu

      Edytowany: 2 dni temu

      oceń komentarz 6 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~W(BJS) 94 2 dni temuocena: 43% 

      Prosty sposób żeby zaoszczędzić , nie wynajmować mieszkania :-)

      Edytowany: 2 dni temu

      oceń komentarz 3 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~lsnvur7 93 2 dni temuocena: 44% 

      Przecież jeśli zostanie spisany stan liczników na wodę w chwili, gdy ktoś się wprowadza i wyprowadza, to dokładnie wiadomo, ile wody zużył. Wystarczy przeliczyć, to prosta matematyka. Zresztą z wodą też jest problem, rozliczenie półrocznego okresu przychodzi po kilku miesiącach, trzeba to rozliczyć z lokatorami. Także prognozy zużycia prądu, jeden lokator zużywał dużo i po nim przychodzi prognoza i opłata wysoka, a następny juz zużywa mało. Na szczęście do policzenia tego wystarczy matematyka na poziomie podstawówki, No chyba, że masz wiele mieszkań, ale wtedy stać cię na księgową.

      Edytowany: 2 dni temu

      oceń komentarz 4 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~PT 92 2 dni temu 19:57ocena: 100% 

      lsnvur7 Naprawdę nie rozumiesz czy udajesz?. Wodę rozliczasz według wskazań liczników za ten okres, w którym była zużywana. Śmieci będziesz rozliczał według średnich wskazań ale za poprzedni okres. Dla przykładu w 2021 r. będziesz płacił za śmieci nie według zużycia wody w 2021 r. tylko wg. średniego zużycia w 2020. I na tym polega różnica. Już jaśniej nie potrafię tego wytłumaczyć. Przykro mi jeśli nadal nie rozumiesz

      Edytowany: 2 dni temu 20:51

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~PT 91 2 dni temuocena: 77% 

      Rozliczanie śmieci na podstawie zużycia wody z poprzedniego okresu to totalny nonsens! Jeżeli w lokalu mieszka 4 osobowa rodzina i zużywa średnio 4m3 na osobę to wyliczona zostanie opłata za śmieci 203 zł miesięcznie. Po wyliczeniu tej opłaty rodzina wyjeżdża i mieszkanie stoi puste ale nadal trzeba płacić ponad 200 zł miesięcznie za wywóz... ale czego? (skoro nikt już nie mieszka) Jak rozliczać najem? Np. wynajmuję kilku osobom mieszkanie. Zużywają dużo wody i płacą za media. Czy mam ich obciążać opłatami za śmieci kilka miesięcy po zakończeniu umowy najmu kiedy będą ciągle płacił opłaty za ICH wodę w postaci wysokich opłat za śmieci. Proszę wiceprezydenta Olszewskiego o odpowiedź na postawione tu pytania Jak już to opłaty za śmieci powinny być rozliczane według BIEŻĄCEGO ZUŻYCIA według liczników!

      Edytowany: 2 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~antoni 90 2 dni temuocena: 82% 

      Jako powód stworzenia absurdalnego systemu powiązanego z wodą podaje się jakieś jednostkowe przypadki, że ponoć są mieszkania, gdzie mieszka dużo Ukraińców i produkuje za dużo śmieci. Pomijając już kwestie, że nawet jeśli gdzieś taki przypadek ma miejsce, to osoby te przyjeżdżają tu pracować całymi dniami, nie są szczególnie zamożne, nie kupują dużo, więc opakowań też nie ma za wiele. Nie słyną też z rozpasanych kąpieli. Urzędnicy miejscy starają się na antagonizować mieszkańców między sobą, żeby ukryć istotę spraw - tą, że nowe stawki za wywóz śmieci są absurdalnie wysokie, a to jest skutek ich niekompetencji (lub korupcji?).

      Edytowany: 2 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zenobia 89 2 dni temuocena: 88% 

      100% racji !!!

      Edytowany: 2 dni temu

      oceń komentarz 7 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ZImielina 88 2 dni temuocena: 44% 

      Moje gospodarstwo domowe to 2 dorosłe osoby, mieszkanie ok. 75m2. Bierzemy prysznic, myjemy się normalnie, zakręcamy wodę przy myciu zębów i goleniu - od lat zwracamy na to uwagę, by wody nie marnować. Rzeczywiście nie mamy wanny, więc nie ma też kąpieli - a to tu właśnie spore zużycie (prysznic - kilka razy mniej wody). Chodzi zmywarka (brak zmywania ręcznego, a więc też oszczędność), pralka itp. Wszystko energo- i wodooszczędne. Z rozliczenia za ostatnie m-ce wynika, że średnie zużycie wody (zimna+ciepła) u nas to około 4,6m3/m-c a więc opłata m-czna za śmieci wg nowego systemu wyniesie około 59 PLN.

      Edytowany: 2 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~antoni 87 2 dni temuocena: 67% 

      Tylko czego to dowodzi? Być może jest ktoś kto zużywa nawet mniej wody. Ale to nie znaczy, że płacenie za śmieci wg zużycia wody ma sens. Miasto jest tylko pośrednikiem, pomiędzy firmami świadczącymi usługi wywozu śmieci a mieszkańcami. Głównym zadaniem miasta jest wynegocjowanie niskich stawek z dostawcami, a nie tworzenie sztucznych systemów alokacji zbyt wysokich kosztów. Obecne miasto Warszawa płaci od 306zł do 752zł za wywiezienie tony śmieci (w zależności od dzielnicy). Teraz sobie policzmy ile kilogramów rocznie każdy z nas produkuje i zada pytanie skąd ta stawka wymyślona przez Radę Warszawy?

      Edytowany: 2 dni temu

      oceń komentarz 8 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Woda 86 3 dni temuocena: 73% 

      Wystarczy sie nie myc i rachunek zero. Mi sie podoba.

      Edytowany: 2 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX2 85 3 dni temuocena: 29% 

      Ciekaw jestem kto z was wie ile np kosztowała droga rowerowa na puławskiej? Ktoś coś? Ponad 70mln!!! Co za to miasto mogło zbudować dla mieszkańców w związku z utylizacją odpadów a nie dla kilkunastu „wybrańców” którzy z tego korzystają?

      Edytowany: 3 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~W(BJS) 84 3 dni temuocena: 79% 

      A co z pierwszymi 70 milionami , też można było je inaczej wydać . W przypadku , który opisujesz , coś pożytecznego jednak powstało .

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 11 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ZImielina 83 2 dni temuocena: 78% 

      To jeśli ja jeżdzę tam dość często, to rozumiem, że gdyby nie ja, byłoby tych osób "kilkanaście minus 1". Niesamowite! Czuję się wyróżniony bardzo, wydano na mnie jakieś 4 mln zł - to jak wygrać w totka! Sąd ty AZX2 masz takie dane o tych osobach, a więc o mnie? :-)

      Edytowany: 2 dni temu

      oceń komentarz 7 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX2 82 2 dni temuocena: 13% 

      @ZImielina - z badań ruchu które są prowadzone

      Edytowany: 2 dni temu

      oceń komentarz 1 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~issaa 81 3 dni temuocena: 71% 

      akurat pan "Figura, szef klubu PiS, 2+3" bedzie miał 1500 złociszy z naszych podatków więc na śmieci mu chyba wystarczy? co nie zmienia faktu, że system woda-śmieci jest bez sensu...Najmniej beda płacic brudasy

      Edytowany: 3 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX2 80 3 dni temuocena: 35% 

      A co Cię tak dzieci bolą? Zazdrościsz? Nie masz bo nie możesz mieć i dlatego czepiasz się dzieci? Odpuść. Temat śmieci nie jest powiązany z 500+.

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 7 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pytek 79 3 dni temuocena: 71% 

      oczywiście że 500+ i śmieci są powiązane. W kaczym dole zabrakło piniędzy na bombelki więc podnosi się podatki.

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 10 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX2 78 2 dni temuocena: 50% 

      @pytek - w Warszawie podnosi je pis czy po?

      Edytowany: 2 dni temu

      oceń komentarz 5 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pytek 77 2 dni temu 17:29ocena: 100% 

      Sprawdź sam nadrzędność aktów prawnych=pis. Ale tak naprawdę nie ma znaczenia kto rządzi - ja naprawdę pamietam 3x15% Tuska

      Edytowany: 2 dni temu 20:51

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX2 76 2 dni temu 21:35ocena: 100% 

      @pytek - masz racje ale ustawa przewiduje kilka sposobów naliczania opłat i jedną z nich jest woda. Pytanie tylko dlaczego nie zrobią dwóch lub trzech różnych stawek jeżeli już chcą taki sposób rozliczania aby np. rodziny 4-5 osobowe nie dostawały po d... za innych? Dlaczego mieszkając w domu płace teraz 94zł a bloki po 65zł? Czym moja rodzina różni się od tej w bloku? Naprawdę jestem za tym aby osoby starsze i samotne płaciły mniej niż teraz ale jak już pisałem kilkukrotnie woda nie generuje śmieci.

      Edytowany: wczoraj 23:48

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~to zależy 75 wczoraj 16:11

      jeśli dziecko jest 18+ w maturalnej klasie lub studiuje, rodzic nie dostanie 500+

      Edytowany: wczoraj 16:25

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX2 74 wczoraj 16:37

      @to zależy - a co ma do tego 500+? Jeżeli argumentem jest 500+ to proszę emeryci dostają 13/14 to mają w takim razie na śmieci i dlaczego mają płacić mniej niż inni jeżeli idziemy tym tokiem rozumowania?

      Edytowany: wczoraj 16:49

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Prosty 73 3 dni temuocena: 42% 

      Rozliczenie śmieci może być proste. Każda wiata śmietnikowa mogłaby mieć prostą wagę z czytnikiem spersonalizowanej karty mieszkańca która by otwierała wejście do śmietnika po zaczytaniu wagi odpadów. Wiem, sposób nie jest doskonały bo można włożyć jeden worek na wagę, później wrzucić trzy, ale systemu monitoringu są powszechne, a takiego sąsiada lecącego w trąbę inni z pewnością szybko wyłapią. Kolejne rozwiązanie uzupełniające to posadzka wiaty śmietnikowej na wadze. Jak waga samochodowa czy na skupie złomu. Myślę że wielu użytkowników takich śmietników wolałoby takie rozwiązanie i inwestycję w dokładny system rozliczania niż pchanie kasy w d...ę miastu

      Edytowany: 3 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zetis 72 3 dni temuocena: 92% 

      Za tydzien w necie bedzie mozna kupic karty bezimennen, ale dzialajace do kazdej wiaty, a przy drogach beda staly worki na smieci, codziennie swieze. Natomiast obsluga wiat, kart i wag godnych Japonii bedzie kosztowala wiecej niz obecne wywozenie smieci.

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 11 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~issaa 71 3 dni temuocena: 86% 

      tiaaa....ja proponuje żeby w ogóle rozbierać sie przed wejściem do smietnika "do na golasa", ważyć ze śmieciami bo wiadomo, że jak ktos mało waży to mało je = mało smieci. A na smietnikach powinny być ogłoszonia że panow w krawatach nie obsługujemy, jako awanturujacych sie.. Bareja się klania

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 6 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~W(BJS) 70 3 dni temuocena: 100% 

      A kto za te twoje "wynalazki" miałby zapłacić ?

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 6 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Plm 69 3 dni temuocena: 100% 

      I dyżur pracownika w każdym śmietniku który nadzorowałby co na wadze ważyć. Lub kosmicznie drogie analizatory. Bo przecież kg obierek to nie to samo co kg tektury. A koszt utylizacji kg tektury rażąco odbiega od kosztu kg plastiku. I jeszcze złom ile w nim miedzi ile stali ile cynku.....

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mesti 68 3 dni temuocena: 58% 

      Nowy sposob wyliczania oplaty jest SPAWIEDLIWY. Oczywiscie, wkurzeni sa ci ktorzy zerowali na samotnych babciach - babcie placily za ich smieci i bylo git bon. Natomiast inna sprawa to wysokosc oplaty smieciowej za kazdy m3. Takie zmiany lepiej zaczynac od nizszej i pelzajaco podnosic. W ostatnich latach ceny wszystkiego w Polsce rosna drastycznie, ale malymi kroczkami i prawie nikt tego nie zauwaza.

      Edytowany: 3 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX2 67 3 dni temuocena: 35% 

      Sprawa skierowana do RPO który może zaskarżyć uchwałę - innym doradzam to samo.

      Edytowany: 3 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX2 66 3 dni temuocena: 32% 

      A może czas zastanowić się jak zaskarżyć uchwałę i iść z tym do sądu? Dlaczego nagle mam płacić prawie 300zl miesięcznie?

      Edytowany: 2 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursy 65 3 dni temuocena: 13% 

      Na Ursynowie mieszkają zamożni, bogaci ludzie, takie podwyżki będą nieodczuwalne dla bogatej dzielnicy. Dziwi mnie ten lament, dodatkowo będzie to dobry uczynek wspomagający budżet Warszawy.

      Edytowany: 3 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 28 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pandora 64 3 dni temuocena: 35% 

      Od kiedy bandycki podatek można nazwać "dobrym uczynkiem" ? Czysta demagogia...

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 9 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~issaa 63 3 dni temuocena: 67% 

      ~Ursy, ja co miesiąc robie dobry uczynek sponsorujac pisiowe 500+, 300+ i nne "+" więc może teraz niech pisi zrobia dobry uczynek np. rezygujac z janosikowego - będzie na smieci w Warszawie

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 8 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~obiektywnie 62 4 dni temuocena: 61% 

      uchwalili maksymalna stawkę jak może być tj. 12,73 - jawna grabież !!!

      Edytowany: 3 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kasik 61 2 dni temuocena: 100% 

      Zgadzam się w 100% nigdzie nie widziałam analiz zastosowania wskaźnika 12,73

      Edytowany: 2 dni temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~078 60 4 dni temuocena: 83% 

      Bardzo dobrze, dziś przyszło rozliczenie za wodę. Wychodzi, że będę płacić ok. 20 złoty mnie. Opłata 65 zł dla osoby samotnej była skandalem.

      Edytowany: 4 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Kabat 59 4 dni temuocena: 61% 

      Było 12,50, potem 65.00, teraz >150 = a to oznacza, iż warszawskiej mafii POSTTUSKOWEJ będę płacić, ale NIE będę segregować. Mało tego, będę MIESZAĆ odpady w kontenerach dowolnie - i nie obchodzą mnie koszty separacji tego boordelu, ani opinia o mojej etyce. Zgadzam się z wnioskami "~Kazur", był czas na stworzenie wszystkiego w modelu skandynawskim, lecz został bezpowrotnie stracony na "taniec z szablami" tych kretyńskich ugrupowań, zawłaszczonych przez korupcję. STOP SEGREGACJI !

      Edytowany: 4 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 58 4 dni temuocena: 32% 

      I tak poparcie z 73% wzrośnie do 80%, jak zwykle, hi, hi.

      Edytowany: 4 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 26 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Annna 57 4 dni temuocena: 26% 

      Brakowało mi twojego hihi :-)

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 7 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~W(BJS) 56 4 dni temuocena: 100% 

      Zapomniałeś o neurobiałkach hi , hi

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 24 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Annna 55 4 dni temuocena: 100% 

      Widzę, że „zwykły obserwator” ma już fanów. Eh, tak powstają legendy :-))))

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 8 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kazur 54 4 dni temuocena: 46% 

      Czytam te wpisy wyznawców Trzaskowskiego i zachodzę w głowę, jak można być tak nierozgarniętym. Do wprowadzenia ustawy zobowiązywała UE. Był czas i środki w zasięgu ręki, aby pobudować spalarnię. Warszawa tego nie zrobiła. Poza tym wożenie szlamu z Czajki po całym kraju dużo kosztuje. I wreszcie, zamiast finansować ideologiczne i głupie projekty - z naszych podatków - należało dofinansować wywóz śmieci (jak wcześniej nie poczyniono inwestycji w tym kierunku lub wybudowano bubel Czajka - ciekawe, czy ktoś za to odpowie?). Wysokie podwyżki tylko w Warszawie i miastach zarządzanych przez totalną sitwę. W innych miastach podwyżki niewielkie lub wcale. Ale widać do ursynowskiego leminga to nie trafia. Powtarza głupoty swoich wybrańców.

      Edytowany: 4 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 26 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~hilary 53 4 dni temuocena: 55% 

      Jak bardzo trzeba być zaczadzonym propagandą, żeby twierdzić iż płacenie za śmieci według zużycia wody jest logiczne i sprawiedliwe. Przecież wywóz śmieci to usługa realizowana przez firmę zewnętrzną i płacona za metr sześcienny wywiezionych śmieci. Jest to doskonale mierzalne, bo stawia się pojemnik o określonej pojemności.

      Edytowany: 4 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mqc 52 4 dni temuocena: 73% 

      nie chodzi o rozliczenie między miastem a firmą od śmieci, tylko o rozliczenie ile w tym kontenerze jest śmieci sąsiada x i sąsiada y. Worki ze śmieciami są anonimowe, meldunek niczego nie mówi, dużo mieszkań jest wynajmowanych i nie ma pewnej informacji ilu jest w danym miesiącu mieszkańców - stąd opcje są 2 : albo ryczałt na mieszkanie (i wtedy przepłaca statystyczny singiel / emeryt kosztem rodzin wielodzietnych / mieszkań wynajmowanych przez wielu studentów) albo szacunek. A jak szacunek to trzeba coś przyjąć. Padło na ilość zużytej wody która jakoś podpowie czy jest tam jedna osoba czy kilka

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 11 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Chochoł 51 4 dni temuocena: 67% 

      Jest też WIELE innych możliwości. Począwszy od tej najbardziej uczciwej tzn. od ilości osób. A że tekturowe państwo nie potrafi zweryfikować tej ilości to wina jego nieudolności, której skutki przerzuca na ludzi.

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 8 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mqc 50 4 dni temuocena: 78% 

      najbardziej uczciwe byłoby gdyby śmieci nie były anonimowe, ale to jest nierealne. Każdy inny wariant to szacunki. Ilość osób byłaby bardzo dobrym kryterium ale nadal to szacunek który kogoś krzywdzi. Poza tym musisz wiedzieć ile w maju a ile w kwietniu było osób w danym mieszkaniu - to się zmienia. Co więcej możesz leżeć miesiąc w szpitalu albo na leżaku na teneryfie i śmieci nie robić, a możesz gościć teściową do opieki nad dzieckiem i znowu w danym miesiącu ilość osób się zmienia. Jak Twoim zdaniem można ocenić ile jest osób w danym mieszkaniu?

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 7 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Kabat 49 4 dni temuocena: 0% 

      I gdzie je utylizujesz ? W Wiśle, czy będziesz wozić do Sopotu ? I kto pokryje koszty utylizacji, które w istocie są niemałe, lecz ni pricziom do zatwierdzonych wczoraj pod dyktando m_a_f_i_i ?

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 0 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Chochoł 48 4 dni temuocena: 67% 

      Mqc gdyby śmieci nie były anonimowe to by lądowały w lasach. Dlatego system płacenia za rzeczywistą produkcję śmieci jest nierealny. Każdy gdzieś płaci za śmieci. Jeśli gościłeś teściową z Wawra to nie zapłaciłeś Ty, ale jej rachunek nie spadł. Poza tym nie popadajmy w paranoję.

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~akurat 47 3 dni temuocena: 83% 

      Ale rozliczenie wewnątrz spółdzielni czy wspólnoty, to już nie sprawa miasta. Gdyby stawka za wywóz metra sześciennego była niska, nikt by nie protestował przeciw ryczałtowi np. 15 zł za osobę. Problemem jest dlaczego miasto Warszawa nie potrafi tego tanio zorganizować, dlaczego wybiera najdroższe firmy, czyżby ktoś był na procencie?

      Edytowany: 2 dni temu

      oceń komentarz 5 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mqc 46 3 dni temuocena: 33% 

      Chochoł ja się z Tobą trochę zgadzam, natomiast odnosiłem się do pierwszego komentarza jakoby było to doskonale mierzalne. Właśnie nie jest i musi być jakiś szacunek który liczy średnio, a wiec ktoś płaci więcej a ktoś mniej. Cały czas jednak nie napisałeś o jednej z tych wielu możliwości - ja lepszej od wody nie znam, ale chętnie się dowiem. Poza tym nawet licząc ile jest osób będziemy zakładać że każdy średnio produkuje ich tyle samo: zarówno emerytka, rodzina 2+1 czy singiel który w tygodniu je na mieście a w weekend opiernicza słoiki, które potem dzielnie odwozi. I wcale nie koniecznie do Wawra, ale podobno poza Warszawą też są jacyś ludzie :-)

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 2 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~issaa 45 3 dni temuocena: 25% 

      ~mqc, proponuję stworzyć policje śmieciową itp służby, które stwierdzą ile smieci wyrzuca x a ile mqc...

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 1 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~issaa 44 3 dni temuocena: 17% 

      ~mqc. nadal istnieje obowiązek meldunkowy. Wystarczy sprawdzić w UD ilu jest lokatorów w mieszkaniu.

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 1 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ZImielina 43 2 dni temuocena: 100% 

      issaaa - ty serio o tym meldunku? A jeśli ktoś ma 3 mieszkania to nie jest w stanie się w 3 miejscach zameldować. Owszem jak jest tutaj, to nie jest tam. I tu też system związany ze zużyciem wody bardzo się sprawdzi: jest tu, zużywa wodę, płaci więcej za śmieci / nie ma go tam - nie zużywa wody, opłata za śmieci zerowa (jeśli oczywiście tam podjęto też decyzję, że opłata za śmieci zależy od wody, a nie m2 czy ilości osób)

      Edytowany: 2 dni temu

      oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mqc 42 2 dni temuocena: 100% 

      isaa to nie chodzi o policję śmieciową tylko stwierdzenie, że skoro mamy szacunek to zawsze ktoś będzie poszkodowany. Co do meldunku to jaki Twoim zdaniem % ludzi wynajmujących jest zameldowanych? I jak ogarniesz mieszkania z booking.com itd? Właśnie dlatego, że ani spółdzielnie ani wspólnoty nie wiedzą dokładnie ile osób mieszka to trzeba to jakoś szacować. padło na wodę. Cały czas czekam na tą litanię lepszych opcji szacunku, ale najwidoczniej się nie doczekam...

      Edytowany: 2 dni temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~LOL 41 4 dni temuocena: 48% 

      Najbardziej narzekają ci, którzy się najmniej myją. Dziwne.

      Edytowany: 4 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~italiano 40 4 dni temuocena: 52% 

      Było 65 , będzie około 120 . Trzy osoby . A stopy procentowe 0% .Paranoja .

      Edytowany: 4 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Enter 39 4 dni temuocena: 57% 

      A co mają do tego stopy procentowe? Podziwiam logikę, a właściwie jej brak, u niektórych.

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 13 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ale jaja Ale jaja 38 4 dni temuocena: 58% 

      ~Enter zanim skomentujesz czyjąś logikę zastanów się nad własnymi brakami w podstawowej wiedzy - poczytaj sobie co to jest inflacja i co ma wspólnego ze stopami procentowymi - są takie strony pod hasłem "Edukacja ekonomiczna dla najmłodszych"

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 14 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Enter 37 4 dni temuocena: 50% 

      O moją wiedzę ekonomiczną to już się nie martw lepiej - jestem związany z finansami od 20 lat prawie. Podwyżka nie ma związku z inflacją, a zmianami w przepisach itp. Po co pisać głupoty?

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 8 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MrFrosty 36 4 dni temuocena: 100% 

      co więcej ostatnio stopy procentowe nie mają związku z inflacją. Jak za komuny.

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Chochoł 35 4 dni temuocena: 100% 

      Mr Frosty gorzej niż za komuny. Stopy procentowe ustawione tak by świadomie okradać obywateli. Im inflacja wyższa tym stopy niższe zamiast rosnąć. A NBP martwi się, że złoty za drogi i kombinuje co by zrobić, żeby był tańszy. Czyli żeby nasze płacę były niższe. Tego nawet komuna nie robiła.

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 9 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 34 4 dni temuocena: 52% 

      lał, ile tu drobnych pisiorków z płatnymi postami. Dzieciaki, ile teraz płacą za post? Sprzedajecie się za 50 gr, tylko po to by napluć na kogoś?? Czy podwyżka była? Nasz szczęście patrząc po IP jest was znacznie mniej, niż wynikałoby to z wielu nicków :-))

      Edytowany: 4 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 29 27 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Anabella 33 4 dni temuocena: 71% 

      Miastem powinni zarządzać ludzie wykształceni w tym kierunku, inżynierowie, a nie ktoś po politologii czy filozofii. Nie zapominajmy, że ci wszyscy ważni urzędnicy to są nasi pracownicy, a nie jacyś bogowie. Kiepskich pracowników się zwalnia, a nie czeka latami, że może coś wreszcie zrozumieją. Najwyższa pora przewietrzyć miejski ratusz! Dlaczego urzędnicy nie robią nic, żeby płacić mniej firmom zewnętrznym, lecz ich jedynym działaniem jest przerzucanie astronomicznych podwyżek na mieszkańców!

      Edytowany: 4 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Enter 32 4 dni temuocena: 78% 

      A krajem? Tam dopiero powinni zarządzać wykształceni i myślący. A jest jak jest :-( Najłatwiej przerzucać pewne rzeczy rządowi na samorządy. A jeśli do tego samorząd jest inną opcja polityczna, to w pisowskim rządzie aż ślinka cieknie z radości, że można dowalić zamiast pomóc. A że rykoszetem dostają ludzie - no trudno. Władza tez przecież mieszka m.in. w Warszawie ale tu jestem spokojny - zawsze się „wyżywi” jak to się mówi.

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 14 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~W(BJS) 31 3 dni temuocena: 100% 

      Anabell , dobry pomysł , ja bym to rozszerzył na wszystkich rządzących !

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Xxx 30 4 dni temuocena: 56% 

      Za 12 zl/m3 to moge w domu miec 1 kosz na wszystko. Trzaskowski posortuje sobie wedlug uznania albo spusci do Wisly.

      Edytowany: 4 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~qwr 29 4 dni temuocena: 94% 

      Przez całe lata firma Ekon potrafiła odbierać śmieci segregowane spod drzwi mieszkania ZA DARMO i jeszcze na tym zarabiała. Teraz za to samo musimy srogo dopłacać. Odkąd zmieniono przepisy gospodarką śmieciami zajmuje się MAFIA (podobnie jak np. we Włoszech) a skorumpowani politycy wprowadzają przepisy umożliwiające takie działania. Brawo PO-PiS!

      Edytowany: 4 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 30 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 28 4 dni temuocena: 61% 

      Przepisy to zmieniło PiS.

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 25 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Joker 27 4 dni temuocena: 47% 

      Na tvn warszawa napisali że Pis głosował przeciw.

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 17 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 26 4 dni temuocena: 63% 

      Joker, PiS głosował za zmianą ustawy w Sejmie. Na tej podstawie gminy musiały wprowadzić zmiany w systemie odbioru śmieci. To że w Warszawie głosowali przeciw uchwale m.st. Warszawy niewiele zmienia.

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 19 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Chochoł 25 4 dni temuocena: 92% 

      To, że PIS wprowadził przepisy które drastycznie podniosły koszty gospodarki odpadami to fakt niezaprzeczalny. I nic nie robi by to zmienić ciesząc się, że w powszechnym odbiorze winna podwyżek będzie rządząca Warszawa opozycja. I urządzając pokazówki, typu radni PIS głosują przeciw. To jedno. Ale prawdą jest też, że rządząca Warszawą KO nie ma żadnego pomysłu ani jak ustawę zmienić ani jakie podjąć kroki by w ramach swoich kompetencji te koszty ograniczyć. I że całość kosztów przerzuca na ludzi marnotrawiąc jednocześnie masę pieniędzy na różne głupoty. Są nieudolni.

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 22 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Enter 24 4 dni temuocena: 83% 

      Boom - nie tłumacz. I tak ciemny pisowski lud nie zrozumie. Obecna sytuacja ze śmieciami to efekt głosowania nad ustawami przez większość pisowską. System zgodnie z nimi musi się samofinansować. No wiec mamy :-) Dobra zmiana fundowana przez wylenialego starca z kotkiem wspieranego przez pinokia

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 20 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Fazi 23 4 dni temuocena: 58% 

      Podziękujcie pisowi za ustawę. Zresztą nie kumam po co ten płacz kiedy prezes powiedział, że macie 500+

      Edytowany: 4 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ale jaja Ale jaja 22 4 dni temuocena: 87% 

      niedługo kupisz jogurt za złotówkę a 1,5 zł zapłacisz za wyrzucenie kubka po nim

      Edytowany: 4 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Krzysztof 21 4 dni temuocena: 55% 

      Przestrzegałem przed ta formą opłaty ! I co ? Wygrała dyktatura towarzysza Trzaskowskiego i jego popleczników. Tylko przygłupy mogły głosować za tą opłatą. Jeśli któryś z tych przygłupów dowiedzie zależność zużytej wody do ilości śmieci, to go każdego z osobna przeproszę. Teraz "nowoczesne" możecie zacząć sobie wyobrażać, co będzie się działo, gdy znów do władzy dorwie się Platforma Obywatelska ! Po prostu dokończą dzieła przerwanego im przez zwycięstwo PiS w 2015 roku. A teraz chuzia na Józia za prawdę, którą wypieracie ze swoich umysłów.

      Edytowany: 4 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~W(BJS) 20 4 dni temuocena: 64% 

      DEMAGOGIA . Pomyśl , czy jeden emeryt wyrzuca więcej śmieci i zużywa więcej wody od rodziny dwu lub trzy osobowej ? Twoje polityczne zaślepienie nie pozwala Ci logicznie myśleć ?

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 23 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~g 19 4 dni temuocena: 57% 

      Przecież pomysł powiązania ceny śmieci z opłatą od zużytej wody to pomysł radnych PIS z marca tego roku.

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 17 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Krzysztof 18 4 dni temuocena: 33% 

      Przestrzegałem przed ta formą opłaty ! I co ? Wygrała dyktatura towarzysza Trzaskowskiego i jego popleczników. Tylko przygłupy mogły głosować za tą opłatą. Jeśli któryś z tych przygłupów dowiedzie zależność zużytej wody do ilości śmieci, to go każdego z osobna przeproszę. Teraz "nowoczesne" możecie zacząć sobie wyobrażać, co będzie się działo, gdy znów do władzy dorwie się Platforma Obywatelska ! Po prostu dokończą dzieła przerwanego im przez zwycięstwo PiS w 2015 roku. A teraz chuzia na Józia za prawdę, którą wypieracie ze swoich umysłów.

      Edytowany: 4 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ziomek 17 4 dni temuocena: 61% 

      Tyle zawistnych PISiorów i każdy tylko obrzuca się ... , ci zrobili tamto a ci tamto. Jedyne wyjście to wspólne działanie i inwestowanie w infrastrukturę dla wszystkich mieszkańców (nowoczesne: spalarnie, oczyszczalnie, elektrownie (nie węglowe)), a nie super rozdawnictwo i najlepsze programy podnoszące tylko podatki typu 500 +, 300 +, 13 emerytura, 15 dla górników, policja podwyżka, nauczyciele podwyżka (która jest podwyżką tylko na papierku), nagrody dla rządu. Obecny rząd daje tylko rybę zamiast wędki i tyle w temacie.

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 11 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ares 16 4 dni temuocena: 100% 

      Czy tam jest w ogóle jakaś konkurencja w tym systemie gospodarki odpadami albo czy ktoś kto potrafi negocjować kontrakt ze spółką śmieciową czy też będziemy płacić w nieskończoność za to co jedna czy druga firma krzykną. Segregacja na pierdyliard frakcji dla dobra, żeby jeszcze obniżyć koszty tych firm i dać im zarobić miliardy za surowce wtórne a ceny rosną i rosną. Weźcie Wy się w końcu ogarnijcie Panie Prezydencie Trzaskowski.

      Edytowany: 4 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Przeciwnik nowych opłat 15 4 dni temuocena: 52% 

      No to pogratulujmy sobie- mamy super prezydenta, który super nam drenuje kieszenie- opłaty za wodę, parkingi i co nam jeszcze wymyśli?tak właśnie mu w tym pomogli pomysłowi klakierzy z koalicji obywatelskiej - strach nawet pomyśleć co by się działo gdyby był prezydentem, ale kraju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Edytowany: 4 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 29 27 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~me too 14 4 dni temuocena: 34% 

      Co sie czepiasz? Tramwaj roznorodnosci sfinansowal.

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 13 25 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pol 13 4 dni temuocena: 62% 

      Hipokryzja PISlamisty jest porażająca. Podziękuj swojemu uzurpatorowi z Żoliborza za janosikowe,które musimy płacić reszcie kraju. Myśl. To nie boli.

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 24 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Legionista 12 4 dni temuocena: 47% 

      POsrańce tak mają ze kochają podwyzki które serwuje im Rafałek

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 20 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Fazi 11 4 dni temuocena: 58% 

      Podziękuj swojemu prezesowi i całej pismafii za uchwalenie ustawy.

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 18 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~TKM 10 4 dni temuocena: 30% 

      W 2013 roku to akurat nie PIS rządził

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 8 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Annna 9 4 dni temuocena: 82% 

      Legionista - a ciemny pisowski lud łyka wypowiedzi jak twoje. I karuzela kreci się dalej

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 9 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Legionista 8 3 dni temuocena: 67% 

      Annna - dobrze, że wy jako wykształcona elita, z dużych miast, wszystko tak pięknie ogarnia, naprawdę oświecenie przy tym pisoskim średniowieczu. 2 lata rządów Rafała a ja tęsknie ze za HGW. Serio!

      Edytowany: 2 dni temu

      oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 7 4 dni temuocena: 84% 

      Ukarani za higienę. Nie dość, że część śmieci musimy umyć, posegregować, wynieść do osobnych pojemników, to teraz zostaniemy uszczęśliwieni kolejną podwyżką. Właśnie policzyłem, że teraz będę płacił 140 zł za wywóz śmieci. To jest rozbój.

      Edytowany: 2 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 37 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~TKM 6 4 dni temuocena: 65% 

      bandyctwo, pogarda, srodkowy palec mieszkańcom - fajnie sie tam bawią w ratuszu naszym kosztem. Moze czas pojsc drogą rolników, i zrobic przed ratuszem najwieksze smietnisko europy.

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 30 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kurkawodna 5 4 dni temuocena: 90% 

      Za taką stawkę to powinni pod drzwi przychodzić po śmieci, a oni jeszcze sortować każą. Takiego wała

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 28 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Fazi 4 4 dni temuocena: 56% 

      @Boom nie trzeba myć śmieci. Aha: podziękuj rządzącym za ustawę. Poczytaj ze zrozumieniem to dowiesz się skąd takie opłaty. Tylko pis, aż do śmierci!!!

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 9 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 3 4 dni temuocena: 22% 

      Fazi, spróbuj nie opłukać jakiegoś plastikowego lub szklanego opakowania i potrzymaj ze dwa dni w domu. I wiem kto przygotował i przegłosował obowiązującą ustawę.

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 2 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pffff 2 4 dni temuocena: 84% 

      MYĆ śmieci? właśnie od dziś nie umyję NICZEGO co mam wyrzucić! koniec z segregacją! Pierd.... to wszystko!!! W obliczu pandemii każą oszczędzać wodę! Teraz dziadki będą oligocenką spuszczać w kiblu!

      Edytowany: 4 dni temu

      oceń komentarz 16 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.2701 sekundy
    REKLAMAA2-BONAVERBA--01-09----30-11-2020