Zamknij

Poszerzą Rosoła i Relaksową. Dzielnica na ostatniej prostej

18:31, 27.06.2017 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 18:54, 28.06.2017
Skomentuj Google Google

Dzielnica rusza z poszerzeniem ul. Rosoła i Relaksowej. Przetarg ma zostać ogłoszony za dwa tygodnie. Kierowcy czekają na tę inwestycję już kilkanaście lat. Wszystko wskazuje na to, że w końcówce roku będzie można już przejechać nową arterią.

Budowa Rosnowskiego - pierwszego połączenia Ursynowa z Wilanowem to nie jedyne drogowe przedsięwzięcie jakie czeka nas w tym roku na Kabatach. Dzielnica zrobiła właśnie ostatni krok przed rozpoczęciem długo planowanej przebudowy Rosoła i Relaksowej - na odcinku od Jeżewskiego aż do powstającej Rosnowskiego.

W ubiegłym tygodniu ratusz wystąpił o tzw. ZRiD, czyli pozwolenie na budowę ulicy.

- Jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli, uzyskamy to pozwolenie w sierpniu - mówi burmistrz Robert Kempa.

Jednocześnie, za dwa tygodnie, wystartuje przetarg na wykonawcę przebudowy. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, prace będą mogły się rozpocząć jeszcze przed końcem wakacji a zakończyć do grudnia.

Co się zmieni w tym rejonie?

Całkowicie przebudowane zostanie ok. 850 metrów drogi. Ulica Rosoła od Jeżewskiego zyska drugą nitkę, podobnie jak Relaksowa do budowanego połączenia z Wilanowem. Na nowo zaprojektowane zostało również newralgiczne dla Kabat skrzyżowanie z Wąwozową, które po puszczeniu ruchu z Powsina, będzie musiało przyjąć więcej aut. 

Prace rozpoczną się od południa, czyli od Relaksowej. - Najpierw wykonamy przekładki, które pozwolą na przejazd autom z ul. Rosnowskiego po starej, zachodniej nitce Relaksowej. Później, po wybudowaniu nowej, wschodniej nitki, ruch zostanie skierowany na nią a stara nitka będzie remontowana - zapowiada burmistrz Kempa.

Po obu stronach poszerzonych ulic powstaną ścieżki rowerowe (dotychczas ścieżka wzdłuż Rosoła urywała się na wysokości Jeżewskiego). Na parkingu przy blokach spółdzielni "Osiedle Kabaty" pozostanie parking, ale zostanie on ucywilizowany. Wyznaczonych zostanie 186 legalnych miejsc (dziś jest ponad 300 nieuporządkowanych). Na parking będzie można wjechać od strony centrum, ale aby wyjechać z niego w kierunku miasta trzeba będzie zawracać na skrzyżowaniu z Wąwozową.

W ramach inwestycji powstanie też droga odbarczeniowa, po wschodniej stronie Rosoła i Relaksowej. Do tej, która już jest i prowadzi do Lidla, dobudowany zostanie odcinek prowadzący do uliczek osiedlowych (m.in. do 5KUD, 6KUD czy ul. Kulisiewicza). Odbarczeniówka zakończy się na wysokości Rosnowskiego zawrotką, drugi jej odcinek powstanie za Rosnowskiego - czyli od ul. Jeża do domu przy Nowoursynowskiej 52e.

Co istotne dla kierowców z Kabat mieszkających w obrębie ul. Dembego i Zaruby, dzielnica chce jeszcze zmodyfikować projekt, aby utworzyć dwa dodatkowe zjazdy w prawo z nowej Relaksowej - w ul. Chodorowskiego oraz Iwanowa-Szajnowicza.

- To konieczne rozwiązanie jest mniej bezpieczne, ale ułatwi mieszkańcom powrót do domu. Nie wyobrażam sobie, aby go tu nie było - mówi burmistrz Kempa. Ratusz widzi możliwość utworzenia krótkiego trzeciego pasa do skrętu na 2-3 samochody i ma nadzieję, że przekona do tego miejskich drogowców.

Długa droga do szerszej Rosoła

- Budowa ul. Rosoła ma już długą kilkunastoletnią tradycję. W planach budżetowych dzielnicy istnieje już od 2004 roku - mówi Barbara Mąkosa-Stępkowska, rzecznik prasowy ursynowskiego ratusza.

W latach 2004-2005 wybudowano drugą jezdnię Rosoła, na odcinku od Ciszewskiego do Jeżewskiego. W latach 2009-2010 - powstały parkingi na odcinku Belgradzka-Przy Bażantarni i Migdałowa-Belgradzka. Z kolei od 2006 roku wydano ponad 5,7 mln złotych na wykup nieruchomości pod poszerzenie ulicy na kabackim odcinku.

Pierwszy projekt przebudowy tego wąskiego gardła powstał w 2011 roku, ale ze względu na brak pieniędzy w budżecie miasta, nie doszło do rozpoczęcia inwestycji. Dopiero 4 lata później, gdy miasto przyznało środki (12,5 mln złotych), zlecono wykonanie projektu.

Nie obyło się bez protestów. Dzielnica została zmuszona do zmiany uzgodnionego już ze spółdzielnią projektu parkingu wzdłuż Rosoła, gdy mieszkańcy "Osiedla Kabaty" (wraz z lokalnym stowarzyszeniem Projekt Ursynów, współkoalicjantem burmistrza z PO) zaczęli sprzeciwiać się planom likwidacji ok. 90 z ponad 300 nielegalnych miejsc. Powstały one lata temu, by zaspokoić głód miejsc postojowych w okolicy. Projektant na polecenie burmistrza zwiększył liczbę aut kosztem drzew, których ostało się ostatecznie jedenaście.

ZOBACZ PROJEKTY PRZEBUDOWY:

(po kliknięciu na nazwę ulicy otworzy się duży plik pdf).

[ZT]9734[/ZT]

[ZT]9965[/ZT]

[ZT]10503[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(17)

kamilkamil

1 3

Tak to jest jak projektanta wybiera się w przetargu i decyzduje cena ale najważniejsze że jest NARESZCIE !!! 20:18, 27.06.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

UrsynUrsyn

4 1

Po co zawrotka na skrzyżowaniu Rosoła z Wąwozową? To wydłuży cykl świateł a wcześniej są światła i pas do skrętu do szkoły i sklepu. Bez sensu. Będzie stać na tych światłach, oj będzie. 21:02, 27.06.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzuSzu

4 0

Trochę oczom nie wierzę. Według tego projektu z Relaksowej jadąc w kierunku lasu będzie można skręcić tylko w lewo w Rosnowskiego, a później dopiero na końcu w lewo lub w prawo w Kabacką. Żadnego dostępu do osiedla po prawej stronie, co oznacza, że cały ruch w kierunku sporego kwartału bloków pójdzie w Wąwozową i Dembego (a nie ma tam wydzielonego pasa do lewoskrętu i cała Wąwozowa stanie), ewentualnie właśnie przez Kabacką. Nie można było od razu tych skrętów zaprojektować a nie teraz próbować zmieniać projekt i generować kolejne opóźnienie? 22:41, 27.06.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Krzysztof77Krzysztof77

7 13

Paranoja, ten projekt to jedna wielka pomyłka ! Likwidacja tylu miejsc parkingowych nie wchodzi w grę, ponieważ już teraz nie ma gdzie parkować :-/ Musimy się zebrać i zablokować budowę, tak aby nie ruszyła - nie ma innego wyjścia. 10:24, 28.06.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UrsynatorUrsynator

16 8

Czas kupić miejsce w garażu podziemnym lub jako spółdzielnia wybudować garaż. Miejsca wzdłuż Rosoła były zawsze jako tymczasowe. Kupując mieszkanie kupuje się również miejsce postojowe lub godzi z tym, że się miejsca nie ma. Własne miejsce postojowe to własność. Miejsca postojowe na zewnątrz to loteria. Dziś są a jutro spółdzielnia buduje na nich nowy blok albo kończy się dzierżawa np: z ZDM jak w tym przypadku i koniec. Nie ma miejsc 11:49, 28.06.2017


MBeMBe

7 5

"mieszkańcy "Osiedla Kabaty" (wraz z lokalnym stowarzyszeniem Projekt Ursynów, współkoalicjantem burmistrza z PO) zaczęli sprzeciwiać się planom likwidacji ok. 90 z ponad 300 nielegalnych miejsc. Powstały one kilkanaście lat temu w ramach "parkingu społecznego", by zaspokoić głód miejsc postojowych w okolicy"

Co to za bzdury? Nielegalne miejsca powstałe kilkanaście lat temu? Te parkingi powstały wraz z kabackim odcinkiem ulicy Rosoła w 1990 roku. W tym samym roku zostały zasiedlone pierwsze budynki przy Rosoła / Dembego na Kabatach. Na początku lat 90-tych parkingi te zostały nielegalnie ogrodzone i wtedy zostały utworzone tzw. "parkingi społeczne". Same parkingi nielegalne nigdy nie były.

Panie Kińczyk, po co tworzy Pan fałszywy obraz sytuacji? Są za to jakieś premie, czy to tylko kompletny brak dziennikarskiej rzetelności? 13:50, 28.06.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HermanzHermanz

12 5

Ta inwestycja to niestety konieczność. Nie wyobrażam sobie jak ten obszar będzie mógł funkcjonować bez tej modernizacji. Bardzo żałuję, że Robert Kempa nie naciskał w sprawie Ciszewskiego BIS, bo to powinno być wybudowane jako pierwsze. Bardzo martwi mnie natomiast rozdawnictwa z publicznej kasy. Robert Kempa zafundował grupie, które go de facto szantażuje, garaż za grube BE. Obawiam się, że ten Pan nie jest jednak Panem a Paniusią, która nie umie odmawiać. Wielki wstyd burmistrzu. Pan tu jest dla nas, nie dla kolesiostwa politycznego. 15:48, 28.06.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bbbbbbbb

4 3

mieszkańcy Kabat i Ursynowa dziękują za likwidację miejsc parkingowych, za wpuszczenie pod okna ich mieszkań setek samochodów. Jednocześnie mieszkańcy podwarszawskich miasteczek i gmin jak Konstancin, góra kalwaria, powsin, piaseczno bardzo dziękują włodarzom dzielnicy i miasta za umożliwienie im wygodnego wjazdu do miasta kosztem jego mieszkańców. Jak rozumiem to że się tu mieszka, płaci podatki, głosuje ....... nie ma żadnego znaczenia. Spotkamy się przy urnach wyborczych i wyrazimy swoje podziękowanie. Pewnie burmistrz i spółka będą startować w wyborach tam gdzie robią ludziom dobrze. Jeśli chodzi o miejsca parkingowe wzdłuż Rosoła to wystarczyło wytyczyć nową drogę bliżej w wolnym pasie (tym między obecną Rosoła a np. Lidlem) a nie robić tam jakichś dróg odbarczających. W ten sposób byłaby i droga i parking ale po co? 12:16, 29.06.2017

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Stary Kabacok Stary Kabacok

0 0

czy jak chce Pan aby mieszkańcy domków na skarpie dojeżdżali do domów ??? chyba nic nam się nie należy, błoto po pacht 11:05, 30.06.2017


B.B.

2 1

Ja akurat mieszkam na Ursynowie i podróżuje codziennie do pracy w kierunku Konstancina. Całe szczęście, nie spotkałem tam oszołomów odmawiających wjazdu Warszawiakom. Dogodne połączenia i brak dziur w drogach to prawo każdego obywatela. Corocznie płacimy kilkadziesiąt miliardów złotych w podatków ukrytych w cenie paliwa - które powinny być użyte na ten cel.
Jeżeli ktoś ma ochotę mieszkać w odciętej od Świata enklawie - to polecam kupić sobie większy kawałek ziemi i odgrodzić się murem.
Kolego - dopóki nie jesteś właścicielem całego Ursynowa to pozwól żyć innym którzy niekoniecznie powielają twój schemat zachowań? 14:32, 03.07.2017


bbbbbbbb

0 0

niczego nikomu nie odmawiam tylko stwierdzam fakt że cała ta inwestycja jest robiona od d... strony. Zamiast najpierw zrobić tunel na Płaskowickiej i tamtędy puścić 80% ruchu to najpierw robi się drogę przez środek sypialni. Ta droga powinna być lokalnym połączeniem a nie główną arterią. To po pierwsze. Zabranie parkingu mieszkańcom w miejscu gdzie nie ma innych parkingów to granda i ukłon w stronę straży miejskiej, która będzie kosić kasę na mandatach. Tak jak napisałem wystarczyło zaprojektować drogę w osi Rosoła a nie robić jakieś dziwne zakola i problem parkingów był by załatwiony. Wystarczy użyć mózgu. To po drugie. Kolego - mam prawo do własnego zdania i do jego wyrażania i nie muszę do tego być właścicielem całego Ursynowa. Wystarczy że jestem właścicielem kilkudziesięciu metrów. Dobrze powiedziałeś pozwól żyć innym. 13:43, 04.07.2017


KabaKaba

1 1

Życie mieszkańców Konstancina i reszty wreszcie nabrało sensu! Bez tego połączenia ich życie było szare, nudne, bez sensu. Całe szczęście że będą mogli jeździć przez Ursynów, a na pewno mieszkańcy Ursynowa nie będą z niego korzystać. Ależ masz wąskie horyzonty, szok. Trzeba było bystrzaku popatrzeć z mzpz i inne plany zanim kupiłeś mieszkanie w MIEŚCIE które się rozwija i nie dostosuje do twoich zachcianek. Nie wypowiadaj się łaskawie w imieniu mieszkańców, bo ja się pod tym nie podpisuje. 20:17, 05.07.2017


stefanstefan

10 3

Ale że jak to, poszerzą?!! Czy Radek o tym wie? a Kris? 13:57, 30.06.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

2 10

A Kamil Orzeł wie, że tak hejtujesz Maciek? Czy robisz to na własną rękę? 17:10, 30.06.2017


B.B.

2 0

Poziom ślamazarności i nieudolności przy budowie tej drogi jest porażający. Każdego miesiąca ludzie tracą miliony wskutek rujnowania zawieszeń tysięcy samochodów i marnowania czasu tysięcy osób zmuszonych do jazdy dziurawym objazdem. 14:26, 03.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zadowolonazadowolona

0 0

A ja mieszkam na ul. Prawdziwka koło ogrodu botanicznego i dla mnie to będzie dojazd z Ursynowa na Ursynów, bowiem ul. Prawdziwka Szanowni Państwo również należy do dzielnicy Ursynów (największym maruderom co tego jeszcze nie odkryli radzę spojrzeć na mapę administracyjną Warszawy). W związku z powyższym jako mieszkanka Ursynowa bardzo cieszę się z umożliwienia dojazdu nowo wybudowaną drogą na Kabaty :) A co za tym idzie z uruchomieniem komunikacji miejskiej, która usprawni dotarcie do metra i nie będzie trwało to wieki. Dodam jeszcze, że Ci którzy muszą dotrzeć na Ursynów z okolic Konstancina i tak do niego docierają ulicą Gąsek, więc nie sądzę aby ruch samochód osobowych się znacznie zwiększył w okolicy. 15:47, 06.07.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ss

0 0

nareszcie już niebawem ruch na Wąwozowej właściwie prawie się nie zmieni (jak obiecał Burmistrz), bo już od nowego roku pojawią się 4 linie autobusowe z Wilanowa i Konstancina, rozbudowują pętle przy KEN i będzie fajnie 18:25, 20.11.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%