REKLAMAA1 SanGiovanni 01.09.2021 - 30.09.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ13 września 2021, 09:35 komentarzy 36

    (GDDKiA/K. Nalewajko)

    Dopiero co wybudowany, jeszcze nieoddany do użytku, a już zostanie rozebrany. 400-metrowy odcinek trasy S2 tuż przed wjazdem do tunelu na Ursynowie nie przeszedł odbiorów technicznych. Drogowcy nakazali budowlańcom rozbiórkę.

    Nowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy budowany jest w technologii betonowej. Zamiast asfaltu na dojazdach do tunelu i w samym tunelu pod Ursynowem jest nawierzchnia betonowa - bardziej trwała. 

    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad właśnie nakazała wykonawcy ursynowskiego odcinka POW rozebranie części trasy S2 - blisko węzła Ursynów Wschód.

    - Nasze laboratorium badając właściwości ułożonej nawierzchni betonowej wykryło nieprawidłowości. Są one zlokalizowane na ok. 400-metrowym odcinku lewego i środkowego pasa ruchu, na jednej jezdni pomiędzy zjazdem z trasy S2 na ul. Branickiego i wjazdem do tunelu. Nieprawidłowości dotyczą braku wymaganej mrozoodporności nawierzchni w badaniu z udziałem soli odladzających - poinformowała Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału GDDKiA.

    To już drugi taki przypadek na świeżo oddanej drogowcom inwestycji. Niedawno zakończyła się wymiana nawierzchni na moście Południowym, którą GDDKiA też zakwestionowała.

    Prace rozbiórkowe na ursynowskim odcinku Astaldi już ruszyły i mają się zakończyć do niedzieli, 19 września. Później budowlańcy mają położyć nowy beton, spełniający wszelkie wymogi, co potrwa około tygodnia.

    Dlaczego dopiero teraz drogowcy zorientowali się, że z betonową nawierzchnią na wjeździe do tunelu jest coś nie tak?

    - Badanie mrozoodporności jest badaniem długoterminowym, ponieważ wliczając konieczny czas dojrzewania betonu, wynik uzyskujemy po trzech miesiącach od pobrania próbek - informuje GDDKiA.

    Konieczność przeprowadzenia prac naprawczych na odcinku przy węźle Ursynów Wschód tylko potwierdza wcześniejsze nasze informacje o tym, że nie ma szans na otwarcie nowego odcinka S2 we wrześniu.

    - Stawiamy na bezpieczeństwo i jakość, dlatego w pierwszej kolejności pozytywnie muszą się zakończyć wszystkie testy i odbiory. Przed nami jeszcze kontrola Państwowej Straży Pożarnej. Kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Warszawie (WINB) o wydanie pozwolenia na użytkownie. To również złożona procedura administracyjna. Pracownicy WINB muszą sprawdzić obszerną dokumentację powykonawczą, następnie przeprowadzić kontrolę w terenie i wydać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie. Dopiero ten dokument daje nam możliwość oddania do ruchu trasy S2 wraz z tunelem pod Ursynowem - mówi Małgorzata Tarnowska.

    Nowy termin otwarcia tunelu dla kierowców to wciąż jesień tego roku. Przypomnijmy, jesień kończy się 21 grudnia.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 736

    • 63
      BARDZO PRZYDATNY
    • 47
      ZASKOCZONY
    • 30
      PRZYDATNY
    • 8
      OBOJĘTNY
    • 5
      NIEPRZYDATNY
    • 195
      WKURZONY
    • 388
      BRAK SŁÓW

    36Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Łuki 36 7 dni temuocena: 100% 

      A czy ktoś wie co stoi na przeszkodzie aby wiadukt nad Puławską przywrócono do ruchu na zasadach przed zamknięciem? Przecież obecny stan rzeczy jest nie do przyjęcia, przez korek jaki się tworzy na zjeździe z obwodnicy...

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 35 10 dni temuocena: 93% 

      Nie ma się czym emocjonować. Zawsze pisałem, ze oddadzą we wrześniu i oddadzą. Rok się później ustali. Dobrze, że wykryto błąd, lepiej rozebrać to teraz, niż później, pod ruchem. Ciekawi mnie tylko jak ten beton przeszedł wcześniejsze testy robione przez wykonawcę na etapie kładzenia. I jak to możliwe w dzisiejszych zautomatyzowanych czasach.

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nick_znik 34 10 dni temuocena: 0% 

      Beton testuje się jeszcze po związaniu co najmniej 3 mce od położenia. Tych testów nie przeszedł.

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 0 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 33 10 dni temuocena: 89% 

      To spowoduje co najmniej 2 miesiące pracy. Najpierw rozbiórka, potem nowa nawierzchnia i czekanie min. 28 dni. A potem dopiero odbiory. I przyłączam się do pytania jak to jest możliwe, że beton nie przeszedł prób.

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 8 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~krasnowola 32 10 dni temuocena: 11% 

      Bloki dookoła tunelu obsuwają się ( np: ul. Hirszfelda) problemy dopiero się zaczną. Zaczną jeździć ciężarówki które przyspieszą opadanie gruntu.

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nick_znik 31 10 dni temuocena: 50% 

      Które bloki na Hirszfeldta się obsuwają? Numery 1 i 2? tylko te są w pobliżu. Można gdzieś o tym poczytać? Będę wdzięczny za linka lub wskazówkę.

      Edytowany: 9 dni temu

      oceń komentarz 4 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ale jaja Ale jaja 30 11 dni temuocena: 36% 

      na razie nie będą rozbierać bo są zajęci rozbieraniem przystanków , żeby nowe tramwaje ,zamówione przez stołeczny ratusz mogły jeździć

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 29 10 dni temuocena: 100% 

      Co ma wspólnego POW z miejskimi tramwajami?

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kurkawodna 28 11 dni temuocena: 100% 

      Niech teraz frajer który skopsał robotę oddaje forsę, albo robi za swoje

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nick_znik 27 10 dni temuocena: 0% 

      specjalnie tak piszesz bo wiesz, że na 100% tak się stanie i obwołają cię prorokiem! Sprytna bestia ..

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 0 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tuj 26 11 dni temuocena: 69% 

      A jak się mają prace przy parku linearnym. Rok minął co?

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UM 25 10 dni temuocena: 50% 

      Nie zadawaj niewygodnych pytan.

      Edytowany: 9 dni temu

      oceń komentarz 6 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 24 11 dni temuocena: 78% 

      Daleki jestem od chwalenia GDDKiA ale jak czytam tutaj komentarze to nie wiem co myśleć. WYKONAWCA wykonał niepoprawnie, GDDKiA wykonuje odbiory, przeprowadza testy. Coś nie przechodzi testów i ludzie obwiniają Gdakę? Wykonawca wykonał niezgodnie z wymaganiami, to mieli przyklepać coś co ich nie spełnia? Coś jest wykonywane z naszych pieniędzy, z naszych podatków, to chyba warto by było, by spełniało wszystkie wymagania - tym bardziej, że nawierzchnia nie przeszła testu mrozoodporności. Dopiero by GDDKiA była wyzywana od niegospodarnych jak by po 1 czy 2 zimach się okazało, że nawierzchnia pęka czy się zapada.

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 38 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~skolka 23 11 dni temuocena: 68% 

      Zgadzam się! Lepiej poczekać niż później płakać.

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 15 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Irfy 22 11 dni temuocena: 80% 

      Przecież pisali, że skończą we wrześniu. Więc nie wiem, o co ten rwetes? W końcu nadejdzie ten sławny wrzesień. A którego roku, to się zobaczy. Na razie będą zrywać ten beton, żeby położyć nowy. Potem będzie "czwarta fala", więc trzeba będzie przerwać. Potem zima, która tradycyjnie zaskakuje drogowców. Potem "piąta fala", czyli marcowy sezon grypowy, potem zaskakujący powrót zimy (beton nie mógł wyschnąć), potem znów coś walnie w tym tunelu. Ale jakaś szansa na wrzesień 2022 by tu była. A jak nie... cóż, wrzesień.

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~love tesco kabaty 21 11 dni temuocena: 100% 

      Nie wrzesień, a "jesień" i tego się trzymamy ;)

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 8 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MS 20 11 dni temuocena: 78% 

      Mi tam się nie śpieszy. Mieszkam blisko wylotu spalin, więc ten syf z tunelu akurat będzie zawiewał na mój blok. A dziecko bardzo wrażliwe na smog i kaszle przez te zimniejsze miesiące w roku. Strach, co będzie, jak to wszystko uruchomią.

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 7 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~doktorek 19 11 dni temuocena: 58% 

      Polska PiS wstała z kolan.

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~s 18 11 dni temuocena: 88% 

      zbyt duży ruch no i sie dziury zrobiły

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ats 17 11 dni temuocena: 69% 

      Wałologia na miarę naszych możliwości. Brakuje jeszcze żeby sufit w tunelu zwalił się na łeb pierwszemu przejeżdżającemu. GDDKiA zwali winę na wykonawcę, wykonawca znajdzie jakiegoś podwykonawcę, a ten powie że ich losowy zdzichu pomylił wajchę do mieszania w jednym miejscu "ale już został ukarany naganą więc nie ma problemu".

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zorientowany 16 11 dni temuocena: 56% 

      Sam hejt na GDDKiA jest nie zasadny. Skoro w badaniach betonu jeden parametr jest nie spełniony dla połowy jezdni w kierunku Poznania to słuszna decyzja żeby rozebrać. Chcecie żeby GDDKiA czekała aż coś zacznie odpadać i wtedy zamknęła na czas remontu 3/4 jezdni za jakieś 3-5 lat w okresie gwarancji? Do czasu zakończenia rozruchów tunelu jest czas na poprawki. To co jest nad tunelem na Ursynowie jest w gestii Urzędu Miasta st. Warszawy - jakby wyrazili zgodę to wszystko jest gotowe do puszczenia ruchu wszystkimi drogami. Czekają żeby najpierw ruszył ruch tunelem potem otworzą wszystkie drogi. Przedmówca boi się o ocierki - pytam się po co? Póki nie wjedziesz na trasę prędkość jest ograniczona w terenie zabudowanym do 50 km/h i nie ma mowy o żadnym rozpędzaniu się przed włączeniem się do ruchu A2. Przykro mi pisać, ale sami dyletanci się tutaj wypowiadają.

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 15 11 dni temuocena: 52% 

      Nie kłam. Czyja działka tego to co na działce. A działka należy do Skarbu Państwa i musi być dopiero podpisana umowa która zapewni warstwową własność, a coś takiego nie występuje powszechnie w Polsce. I gddkia ma obowiązek kontrolować parametry betonu na bieżąco, bo inaczej jak sobie wyobrażasz naprawę np. obudowy tunelu z powodu wady materiałowej?

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 11 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Adiii 14 11 dni temuocena: 89% 

      Dylentanci??? A od czego jest kierownik robót??? Zanim położony zostanie materiał jest sprawdzany w laboratorium. Więc w trakcie robót ktoś daje na to przyzwolenie??? Więc dziwisz się że ludzie oburzeni tym co się dzieje??? Ludzie mieszkający w pobliżu mają dość tego wieloletniego kurzu,brudu na drogach i hałasu maszyn!!!

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 16 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ats 13 11 dni temuocena: 60% 

      "Póki nie wjedziesz na trasę", panie ~zorientowany, rozumiem że pan to się włączasz tą 50 wprost na eskę, co nie? "Halo uwaga bo ja jadę!" i cyk na początku rozbiegowego kierunek i heja! Popraw pan kapelusz i odpuść sobie drogi ekspresowe, pozostań w bezpiecznej pięćdziesiątce.

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 3 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mac 12 11 dni temuocena: 43% 

      kompromitacja GDDKiA... nie pierwsza zresztą !!

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~brak słów 11 11 dni temuocena: 65% 

      To nie kompromitacja GDDKiA ! tylko kto by.ł wykonawcą ???? Kto nadzorował te prace ???? kto za to odpowiada ????????!!!!!! Skąd my to znamy ? BETONOZA ! BTONOZA! BETONOZA !

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 17 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 10 11 dni temuocena: 76% 

      Gddkia nadzoruje inwestycję i dokumenty potwierdzające zakontraktowane parametry materiałów budowlanych.

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 13 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~skąd wiesz ? 9 11 dni temuocena: 50% 

      Do Boom-a, który chyba jest rzecznikiem wykonawcy ! Boom nielogicznie oskarża GDKiA. Przecież chyba GDKiA sam siebie nie oskarża o złe materiały ! Piszesz , że "dokumenty potwierdzające zakontraktowane parametry materiałów budowlanych” sprawdzał GDKIA a skąd wiesz, że były zgodne z rzeczywistością ? A

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 7 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 8 10 dni temuocena: 62% 

      Pisowski trollu piszący pod wieloma nickami - nie każdy przychodzi tutaj trollować znikąd. Nazywając mnie rzecznikiem tych nieudaczników obrażasz mnie.

      Edytowany: 10 dni temu

      oceń komentarz 8 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Fazi 7 11 dni temuocena: 52% 

      Państwo z dykty. JPRDL.

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nieistotny 6 11 dni temuocena: 75% 

      Z dykty to by było, jakby wzięli w łapę i pozwolili na użytkowanie, a po 5-10 latach pęknięcia i dziury. Przedłuży się, ale przynajmniej wykonawca nie będzie robił fuszerki w przyszłości, bo to wykonawca poniesie koszty wymiany.

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 12 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~alisterkabat 5 11 dni temuocena: 86% 

      Szkoda, że - zgodnie z przewidywaniami antyentuzjastów POW - oni uczą się metodą prób i błędów paraliżując dzielnicę Ursynów od lat.

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 4 11 dni temuocena: 85% 

      Nic się nie stało, Astaldi, nic się nie stało ... A czas płynie, korki po wakacjach wzrosły, gotowy odcinek na ul. Płaskowickiej i Rosoła wciąż zamknięty. Ale google maps już udostępniło odcinek na ul. Płaskowickiej i co poniektórzy kierowcy jadą zamkniętą drogą wierząc nawigacji i ignorując znaki.

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 3 11 dni temuocena: 70% 

      A dopiero co pisałem "Dodam jeszcze parę groszy na temat zjazdu na A2 od wschodu. Tu po otwarciu będziemy świadkami wielu dzwonów i przycierek. Wyjazd - jeden pas i to jakoś tak z boku. Układ drogi i dwa pasy do Wilanowa będą przyczyną wielu skrętów w ostatniej chwili w prawo na zjazd do A2 i bum. A nie czekaj, udało się pojechać po zeberce i uniknąć przycierki. Niestety przed samy wjazdem na A2 ponownie zeberka i zwężenie do jednego pasa! Logicznie by było że skoro wjeżdżam na Autostradę to się rozpędzam, nie zwalniam! ...... Wjazd z A2. To jakieś kuriozum! Patrz na znaki bo się pomylisz i skręcisz na Wilanów. Następnie zdecydowanie zwolnij, bo jak nie to barierki twoje. Na szczęście za barierką ścieżka rowerowa. Co to kurna jest!!? Miejsca nie było, by zrobić to prosto ?! Ponownie droga z Wilanowa dwa pasy i to po lewej stronie ?! WTF! Światła na Rosoła, tu czeka nas zagadka" ... Polska, mieszkam TU TU TU

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~to trwa od lat 2 11 dni temuocena: 80% 

      TO czysta dywersja ! To samo jest po remontowej modyfikacji odcinka ul. Puławskiej do Rakowieckiej. Autobusy , samochody i tramwaje długie - dwuwagonowe muszą jeżdzić ostrym zygzakiem .

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 8 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zatrważające 1 11 dni temuocena: 74% 

      No super - jeszcze nie oddane a już rozbierane bo zagraża bezpieczeństwu! A co z nawierzchnią w środku tunelu? A co z filtrami? To dopiero fachowcy!

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3278 sekundy
    REKLAMAA2 AUTO WIMAR 01.08.2021 - 31.10.2021