Zamknij

POW: Drogowcy rozbiorą dojazd do tunelu. Betonowa nawierzchnia nie przeszła testów

09:35, 13.09.2021 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 09:50, 13.09.2021
Skomentuj GDDKiA/K. Nalewajko GDDKiA/K. Nalewajko

Dopiero co wybudowany, jeszcze nieoddany do użytku, a już zostanie rozebrany. 400-metrowy odcinek trasy S2 tuż przed wjazdem do tunelu na Ursynowie nie przeszedł odbiorów technicznych. Drogowcy nakazali budowlańcom rozbiórkę.

Nowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy budowany jest w technologii betonowej. Zamiast asfaltu na dojazdach do tunelu i w samym tunelu pod Ursynowem jest nawierzchnia betonowa - bardziej trwała. 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad właśnie nakazała wykonawcy ursynowskiego odcinka POW rozebranie części trasy S2 - blisko węzła Ursynów Wschód.

- Nasze laboratorium badając właściwości ułożonej nawierzchni betonowej wykryło nieprawidłowości. Są one zlokalizowane na ok. 400-metrowym odcinku lewego i środkowego pasa ruchu, na jednej jezdni pomiędzy zjazdem z trasy S2 na ul. Branickiego i wjazdem do tunelu. Nieprawidłowości dotyczą braku wymaganej mrozoodporności nawierzchni w badaniu z udziałem soli odladzających - poinformowała Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału GDDKiA.

To już drugi taki przypadek na świeżo oddanej drogowcom inwestycji. Niedawno zakończyła się wymiana nawierzchni na moście Południowym, którą GDDKiA też zakwestionowała.

Prace rozbiórkowe na ursynowskim odcinku Astaldi już ruszyły i mają się zakończyć do niedzieli, 19 września. Później budowlańcy mają położyć nowy beton, spełniający wszelkie wymogi, co potrwa około tygodnia.

Dlaczego dopiero teraz drogowcy zorientowali się, że z betonową nawierzchnią na wjeździe do tunelu jest coś nie tak?

- Badanie mrozoodporności jest badaniem długoterminowym, ponieważ wliczając konieczny czas dojrzewania betonu, wynik uzyskujemy po trzech miesiącach od pobrania próbek - informuje GDDKiA.

Konieczność przeprowadzenia prac naprawczych na odcinku przy węźle Ursynów Wschód tylko potwierdza wcześniejsze nasze informacje o tym, że nie ma szans na otwarcie nowego odcinka S2 we wrześniu.

- Stawiamy na bezpieczeństwo i jakość, dlatego w pierwszej kolejności pozytywnie muszą się zakończyć wszystkie testy i odbiory. Przed nami jeszcze kontrola Państwowej Straży Pożarnej. Kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Warszawie (WINB) o wydanie pozwolenia na użytkownie. To również złożona procedura administracyjna. Pracownicy WINB muszą sprawdzić obszerną dokumentację powykonawczą, następnie przeprowadzić kontrolę w terenie i wydać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie. Dopiero ten dokument daje nam możliwość oddania do ruchu trasy S2 wraz z tunelem pod Ursynowem - mówi Małgorzata Tarnowska.

Nowy termin otwarcia tunelu dla kierowców to wciąż jesień tego roku. Przypomnijmy, jesień kończy się 21 grudnia.

[ZT]18202[/ZT]

[ZT]17585[/ZT]

[ZT]17746[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(36)

ZatrważająceZatrważające

17 6

No super - jeszcze nie oddane a już rozbierane bo zagraża bezpieczeństwu! A co z nawierzchnią w środku tunelu?
A co z filtrami?
To dopiero fachowcy! 09:58, 13.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

KorbolKorbol

16 7

A dopiero co pisałem "Dodam jeszcze parę groszy na temat zjazdu na A2 od wschodu. Tu po otwarciu będziemy świadkami wielu dzwonów i przycierek. Wyjazd - jeden pas i to jakoś tak z boku. Układ drogi i dwa pasy do Wilanowa będą przyczyną wielu skrętów w ostatniej chwili w prawo na zjazd do A2 i bum. A nie czekaj, udało się pojechać po zeberce i uniknąć przycierki. Niestety przed samy wjazdem na A2 ponownie zeberka i zwężenie do jednego pasa! Logicznie by było że skoro wjeżdżam na Autostradę to się rozpędzam, nie zwalniam! ......
Wjazd z A2. To jakieś kuriozum! Patrz na znaki bo się pomylisz i skręcisz na Wilanów. Następnie zdecydowanie zwolnij, bo jak nie to barierki twoje. Na szczęście za barierką ścieżka rowerowa. Co to kurna jest!!? Miejsca nie było, by zrobić to prosto ?! Ponownie droga z Wilanowa dwa pasy i to po lewej stronie ?! WTF! Światła na Rosoła, tu czeka nas zagadka" ... Polska, mieszkam TU TU TU 10:08, 13.09.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

to trwa od lat to trwa od lat

8 2

TO czysta dywersja ! To samo jest po remontowej modyfikacji odcinka ul. Puławskiej do Rakowieckiej. Autobusy , samochody i tramwaje długie - dwuwagonowe muszą jeżdzić ostrym zygzakiem . 12:32, 13.09.2021


BoomBoom

23 4

Nic się nie stało, Astaldi, nic się nie stało ...
A czas płynie, korki po wakacjach wzrosły, gotowy odcinek na ul. Płaskowickiej i Rosoła wciąż zamknięty. Ale google maps już udostępniło odcinek na ul. Płaskowickiej i co poniektórzy kierowcy jadą zamkniętą drogą wierząc nawigacji i ignorując znaki. 10:26, 13.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

alisterkabatalisterkabat

19 3

Szkoda, że - zgodnie z przewidywaniami antyentuzjastów POW - oni uczą się metodą prób i błędów paraliżując dzielnicę Ursynów od lat. 10:55, 13.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FaziFazi

16 15

Państwo z dykty. JPRDL. 10:57, 13.09.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nieistotnynieistotny

12 4

Z dykty to by było, jakby wzięli w łapę i pozwolili na użytkowanie, a po 5-10 latach pęknięcia i dziury. Przedłuży się, ale przynajmniej wykonawca nie będzie robił fuszerki w przyszłości, bo to wykonawca poniesie koszty wymiany. 13:55, 13.09.2021


macmac

17 23

kompromitacja GDDKiA... nie pierwsza zresztą !! 11:37, 13.09.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

brak słówbrak słów

17 9

To nie kompromitacja GDDKiA ! tylko kto by.ł wykonawcą ???? Kto nadzorował te prace ???? kto za to odpowiada ????????!!!!!!
Skąd my to znamy ?
BETONOZA ! BTONOZA! BETONOZA ! 12:26, 13.09.2021


BoomBoom

13 4

Gddkia nadzoruje inwestycję i dokumenty potwierdzające zakontraktowane parametry materiałów budowlanych. 14:33, 13.09.2021


skąd wiesz ?skąd wiesz ?

7 7

Do Boom-a, który chyba jest rzecznikiem wykonawcy ! Boom nielogicznie oskarża GDKiA. Przecież chyba GDKiA sam siebie nie oskarża o złe materiały !
Piszesz , że "dokumenty potwierdzające zakontraktowane parametry materiałów budowlanych” sprawdzał GDKIA a skąd wiesz, że były zgodne z rzeczywistością ? A 16:56, 13.09.2021


BoomBoom

8 5

Pisowski trollu piszący pod wieloma nickami - nie każdy przychodzi tutaj trollować znikąd. Nazywając mnie rzecznikiem tych nieudaczników obrażasz mnie. 22:04, 13.09.2021


zorientowanyzorientowany

15 12

Sam hejt na GDDKiA jest nie zasadny. Skoro w badaniach betonu jeden parametr jest nie spełniony dla połowy jezdni w kierunku Poznania to słuszna decyzja żeby rozebrać. Chcecie żeby GDDKiA czekała aż coś zacznie odpadać i wtedy zamknęła na czas remontu 3/4 jezdni za jakieś 3-5 lat w okresie gwarancji? Do czasu zakończenia rozruchów tunelu jest czas na poprawki. To co jest nad tunelem na Ursynowie jest w gestii Urzędu Miasta st. Warszawy - jakby wyrazili zgodę to wszystko jest gotowe do puszczenia ruchu wszystkimi drogami. Czekają żeby najpierw ruszył ruch tunelem potem otworzą wszystkie drogi. Przedmówca boi się o ocierki - pytam się po co? Póki nie wjedziesz na trasę prędkość jest ograniczona w terenie zabudowanym do 50 km/h i nie ma mowy o żadnym rozpędzaniu się przed włączeniem się do ruchu A2. Przykro mi pisać, ale sami dyletanci się tutaj wypowiadają. 13:26, 13.09.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BoomBoom

11 10

Nie kłam. Czyja działka tego to co na działce. A działka należy do Skarbu Państwa i musi być dopiero podpisana umowa która zapewni warstwową własność, a coś takiego nie występuje powszechnie w Polsce.
I gddkia ma obowiązek kontrolować parametry betonu na bieżąco, bo inaczej jak sobie wyobrażasz naprawę np. obudowy tunelu z powodu wady materiałowej? 15:56, 13.09.2021


AdiiiAdiii

16 2

Dylentanci??? A od czego jest kierownik robót??? Zanim położony zostanie materiał jest sprawdzany w laboratorium. Więc w trakcie robót ktoś daje na to przyzwolenie??? Więc dziwisz się że ludzie oburzeni tym co się dzieje??? Ludzie mieszkający w pobliżu mają dość tego wieloletniego kurzu,brudu na drogach i hałasu maszyn!!! 16:16, 13.09.2021


atsats

3 2

"Póki nie wjedziesz na trasę", panie ~zorientowany, rozumiem że pan to się włączasz tą 50 wprost na eskę, co nie? "Halo uwaga bo ja jadę!" i cyk na początku rozbiegowego kierunek i heja!
Popraw pan kapelusz i odpuść sobie drogi ekspresowe, pozostań w bezpiecznej pięćdziesiątce. 19:59, 13.09.2021


atsats

11 5

Wałologia na miarę naszych możliwości. Brakuje jeszcze żeby sufit w tunelu zwalił się na łeb pierwszemu przejeżdżającemu.
GDDKiA zwali winę na wykonawcę, wykonawca znajdzie jakiegoś podwykonawcę, a ten powie że ich losowy zdzichu pomylił wajchę do mieszania w jednym miejscu "ale już został ukarany naganą więc nie ma problemu". 13:36, 13.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ss

14 2

zbyt duży ruch no i sie dziury zrobiły 14:02, 13.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

doktorekdoktorek

18 13

Polska PiS wstała z kolan. 14:14, 13.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IrfyIrfy

12 3

Przecież pisali, że skończą we wrześniu. Więc nie wiem, o co ten rwetes? W końcu nadejdzie ten sławny wrzesień. A którego roku, to się zobaczy. Na razie będą zrywać ten beton, żeby położyć nowy. Potem będzie "czwarta fala", więc trzeba będzie przerwać. Potem zima, która tradycyjnie zaskakuje drogowców. Potem "piąta fala", czyli marcowy sezon grypowy, potem zaskakujący powrót zimy (beton nie mógł wyschnąć), potem znów coś walnie w tym tunelu. Ale jakaś szansa na wrzesień 2022 by tu była. A jak nie... cóż, wrzesień. 15:04, 13.09.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

love tesco kabatylove tesco kabaty

8 0

Nie wrzesień, a "jesień" i tego się trzymamy ;) 17:05, 13.09.2021


MSMS

7 2

Mi tam się nie śpieszy. Mieszkam blisko wylotu spalin, więc ten syf z tunelu akurat będzie zawiewał na mój blok. A dziecko bardzo wrażliwe na smog i kaszle przez te zimniejsze miesiące w roku. Strach, co będzie, jak to wszystko uruchomią. 19:02, 13.09.2021


asdasd

38 11

Daleki jestem od chwalenia GDDKiA ale jak czytam tutaj komentarze to nie wiem co myśleć. WYKONAWCA wykonał niepoprawnie, GDDKiA wykonuje odbiory, przeprowadza testy. Coś nie przechodzi testów i ludzie obwiniają Gdakę? Wykonawca wykonał niezgodnie z wymaganiami, to mieli przyklepać coś co ich nie spełnia? Coś jest wykonywane z naszych pieniędzy, z naszych podatków, to chyba warto by było, by spełniało wszystkie wymagania - tym bardziej, że nawierzchnia nie przeszła testu mrozoodporności. Dopiero by GDDKiA była wyzywana od niegospodarnych jak by po 1 czy 2 zimach się okazało, że nawierzchnia pęka czy się zapada. 15:22, 13.09.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

skolkaskolka

15 7

Zgadzam się! Lepiej poczekać niż później płakać. 17:52, 13.09.2021


TujTuj

18 8

A jak się mają prace przy parku linearnym. Rok minął co? 17:13, 13.09.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UMUM

6 6

Nie zadawaj niewygodnych pytan. 06:33, 14.09.2021


kurkawodnakurkawodna

14 0

Niech teraz frajer który skopsał robotę oddaje forsę, albo robi za swoje 17:39, 13.09.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nick_zniknick_znik

0 3

specjalnie tak piszesz bo wiesz, że na 100% tak się stanie i obwołają cię prorokiem! Sprytna bestia .. 12:14, 14.09.2021


Ale jaja Ale jajaAle jaja Ale jaja

13 23

na razie nie będą rozbierać bo są zajęci rozbieraniem przystanków , żeby nowe tramwaje ,zamówione przez stołeczny ratusz mogły jeździć 17:45, 13.09.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoomBoom

5 0

Co ma wspólnego POW z miejskimi tramwajami? 15:52, 14.09.2021


krasnowolakrasnowola

2 17

Bloki dookoła tunelu obsuwają się ( np: ul. Hirszfelda) problemy dopiero się zaczną. Zaczną jeździć ciężarówki które przyspieszą opadanie gruntu. 22:19, 13.09.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nick_zniknick_znik

4 4

Które bloki na Hirszfeldta się obsuwają? Numery 1 i 2? tylko te są w pobliżu. Można gdzieś o tym poczytać? Będę wdzięczny za linka lub wskazówkę. 12:13, 14.09.2021


  jako jako

13 1

Nie ma się czym emocjonować. Zawsze pisałem, ze oddadzą we wrześniu i oddadzą. Rok się później ustali.
Dobrze, że wykryto błąd, lepiej rozebrać to teraz, niż później, pod ruchem. Ciekawi mnie tylko jak ten beton przeszedł wcześniejsze testy robione przez wykonawcę na etapie kładzenia. I jak to możliwe w dzisiejszych zautomatyzowanych czasach. 10:09, 14.09.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

nick_zniknick_znik

0 6

Beton testuje się jeszcze po związaniu co najmniej 3 mce od położenia. Tych testów nie przeszedł. 12:09, 14.09.2021


BoomBoom

8 1

To spowoduje co najmniej 2 miesiące pracy. Najpierw rozbiórka, potem nowa nawierzchnia i czekanie min. 28 dni. A potem dopiero odbiory.
I przyłączam się do pytania jak to jest możliwe, że beton nie przeszedł prób. 15:56, 14.09.2021


ŁukiŁuki

1 0

A czy ktoś wie co stoi na przeszkodzie aby wiadukt nad Puławską przywrócono do ruchu na zasadach przed zamknięciem? Przecież obecny stan rzeczy jest nie do przyjęcia, przez korek jaki się tworzy na zjeździe z obwodnicy... 07:50, 17.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%