REKLAMAA1 UCK 09.09.2022 - 31.12.2022
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    POW

    wydrukuj podstronę do DRUKUJ9 sierpnia 2022, 08:46 komentarzy 19

    (GDDKiA/K. Nalewajko)

    O 10 proc. wzrósł ruch ciężarówek w tunelu POW w pierwszym tygodniu bez zakazów godzinowych - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Kierowcy tirów narzekają, że na trasie wciąż są znaki informujące o zakazie w Warszawie.

    Drogowcy eksperymentują z ruchem na POW. Okazją do tego jest remont mostu na drodze krajowej nr 50, którą zazwyczaj jeżdżą tiry, omijając Warszawę. Choć most wciąż jest przejezdny, kierowcy kierowani są na Południową Obwodnicę Warszawy.

    Wiadomo już, ilu kierowców ciężarówek powyżej 16 ton decyduje się na zjazd w POW od strony trasy S17 i od A2. Wyniki swoich szacunków podała GDDKiA.

    - Niespełna o 10% wzrósł ruch pojazdów ciężkich w tunelu na S2 POW w pierwszym tygodniu bez zakazów godzinowych pomiędzy węzłami Opacz i Lubelska. W ostatnim tygodniu lipca przejechało ok. 520 tys. pojazdów, w tym ponad 47 tys. powyżej 16 ton. W tygodniu bez zakazów ok. 530 tys. i ok. 52 tys. pow. 16 ton - oświadczyli drogowcy.

    Tranzyt ma jeździć przez Wawer, Wilanów i Ursynów przez całą dobę aż do września, choć drogowcy nie wykluczają pozostawienia go w przypadku gdy okaże się, że nie stwarza to większego zagrożenia dla ruchu. Na razie nie odnotowano żadnego poważnego wypadku w tunelu, a trasa ekspresowa jest dostosowana do przejazdów tirów.

    Ruch w tunelu może się wkrótce zwiększyć, bo kierowcy tirów zauważają, że nie wszystkie znaki o zakazie godzinowym zostały zasłonięte lub zdjęte. 

    - Jechałem w ostatnich dniach zarówno od strony S17 jak i A2, mijając węzły z DK 50. Dlaczego dalej są znaki o zakazie ruchu w Warszawie i dalej tiry masowo widoczne na wiaduktach DK 50? - zastanawia się jeden z nich.

    Konsekwencje dla Ursynowa. Kiedy filtry?

    Mieszkańcy Ursynowa, którzy mieszkają przy węzłach Ursynów Wschód i Ursynów Zachód zauważają, że od czasu zniesienia zakazów w środku dnia nawet co 4, 5 auto to tir. Skarżą się na dużo większy hałas. Zastanawiają nad tym, czy pogorszyła się jakość powietrza.

    GDDKiA od grudnia zeszłego roku prowadzi pomiary smogu na wyrzutniach powietrza z tunelu. Potrwają one do grudnia tego roku.

    - W sierpniu będą prowadzone pomiary przy portalu zachodnim. Pomiary przy portalu wschodnim były wykonywane w lipcu. Następna sesja pomiarowa jest planowana na październik - mówiła nam w ubiegłym tygodniu rzeczniczka GDDKiA Warszawa Małgorzata Tarnowska.

    Wyniki badań jakości powietrza, na które czekają ursynowianie zainteresowani kwestią filtrów, drogowcy poznają w II kwartale przyszłego roku. Wówczas ma też zapaść decyzja czy instalacja filtrów jest potrzebna. Choć obiecał je już minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. 

    27 stycznia 2018 roku minister na antenie TVP3 Warszawa w programie "Region Polityka" obiecywał: - Mogę powiedzieć, że momencie gdy będzie otwierana Południowa Obwodnica Warszawy, będą także już znajdowały się tam filtry.

    Na otwarciu tunelu POW w grudniu 2021 roku zapytaliśmy ministra o realizacje obietnicy.

    - Badane jest powietrze przed puszczeniem ruchu i w ciągu roku eksploatacji będzie badany poziom emisji spalin. Na koniec - myślę po roku - zapadnie decyzja jakie działania zostaną podjęte - powiedział minister Adamczyk w rozmowie z Haloursynow.pl.

    - Czyli sprawa nie jest wciąż przesądzona? - dopytywaliśmy.

    - Jeśli dziś powiedziałbym, że będą filtry, następnym Pana pytaniem byłoby "A jakie?" i co ja bym Panu odpowiedział na to pytanie? - powiedział minister infrastruktury.

    - Nie wiemy jakie. Nikt nie wie jakie, bo nie wiemy, jakie będą poziomy emisji i z czym się będziemy musieli zmierzyć. Jakie urządzenie rekomendować, by spełnić warunki bezpiecznej eksploatacji tunelu - bezpiecznej przede wszystkim dla użytkowników, ale i mieszkańców - dodawał.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 35

    • 2
      BARDZO PRZYDATNY
    • 0
      ZASKOCZONY
    • 2
      PRZYDATNY
    • 3
      OBOJĘTNY
    • 1
      NIEPRZYDATNY
    • 9
      WKURZONY
    • 18
      BRAK SŁÓW

    19Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Marek 19 miesiąc temuocena: 100% 

      Od kiedy puścili TIRy całą dobę to hałas niesie się daleko od tunelu - kilka kilometrów, myślę że ludzie nie beda w stanie tego znosic bo hałas jest rzeczywiscie non-stop

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby
    • ~Antypow 18 miesiąc temuocena: 67% 

      Precz z POW!

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 6 wpisy tej osoby
    • ~Korbol 17 miesiąc temuocena: 86% 

      "Niespełna o 10% wzrósł ruch pojazdów ciężkich w tunelu na S2 POW w pierwszym tygodniu bez zakazów godzinowych pomiędzy węzłami Opacz i Lubelska." i "Kierowcy tirów narzekają, że na trasie wciąż są znaki informujące o zakazie w Warszawie." Jak już się zaktualizuje informacja w nawigacjach, to się zacznie. Ale nie o tym chciałem. Decyzja ta ("bez zakazów godzinowych") zmieniła sytuację na DK50, tyle że na odcinku który dotychczas praktycznie był pomijany przez kierowców ciężarówek. Opuszczają Oni trasę S8 na DK50, Ostrów Mazowiecka i jadą do DK50, Mińsk Mazowiecki, omijając zakaz godzinowy na S8 i korki na niej. Jechałem wczoraj do Łochowa od Mińska i ilość ciężarówek się znacząco zwiększyła, na tyle, że ciężko było cokolwiek wyprzedzić. Na tym odcinku DK50 nie ma nawet pobocza, nigdy nie było tu takiego ruchu. Spodziewam się wysypu nagłówków z DK50 w tytule, połączonych z tragediami jakie tu się pojawią, bo ktoś tak se wymyślił. Oni nigdy nie widzą skutków swoich decyzji.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 2 wpisy tej osoby
    • ~Warszawiak82 16 miesiąc temuocena: 73% 

      7,5 tys. ciężarówek na dobę (a po wznowieniu tranzytu do Rosji murowane 12tys,) przez środek dzielnicy mieszkaniowej stolicy. Głupota, korupcja, sabotaż czy totalny kretynizm? Jak do tego mogło dojść?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 30 11 wpisy tej osoby
    • ~ats 15 miesiąc temuocena: 21% 

      Nie przez środek, a pod... Jak do tego doszło? To już pytanie do obecnych i przeszłych włodarzy, którzy nie zaproponowali innego rozwiązania czy choćby planu zagospodarowania.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 19 wpisy tej osoby
    • ~obserwator 14 miesiąc temuocena: 31% 

      Odpowiedzi szukajmy we wczesnych latach 90-tych kiedy to rozważane były dwa warianty tzn. drugi za Piasecznem w okolicach Baniochy. Pamiętam że była wówczas w TV audycja w której padały stwierdzenia o braku uzasadnienia dla wariantu drugiego, bo przecież większość kierowców jedzie do Warszawy.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 11 wpisy tej osoby
    • ~Warszawiak82 13 miesiąc temuocena: 71% 

      Ponad połowa autostrady na Ursynowie idzie na ziemi a nie w tunelu. Tam też mieszkają ludzie którym dokucza hałas i spaliny.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 20 8 wpisy tej osoby
    • ~Boom 12 miesiąc temuocena: 41% 

      Widziały gały co brały, bo od 40 lat była trzymana rezerwa pod trasę. Po co w ogóle ten wątek?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 14 20 wpisy tej osoby
    • ~ats 11 miesiąc temuocena: 42% 

      @Boom jak to po co- wielki pan z małego miasteczka chciał kupić mieszkanie "we warsiawie" ale mu się ceny nie zgadzały, to wziął "takom taniom działkę/lokal", z widokiem na las xD

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 7 wpisy tej osoby
    • ~italiano 10 miesiąc temuocena: 74% 

      Tak się robi z ludzi pajaców. Nie autostrada , bo to niezgodne z prawem przez środek największego osiedla w Polsce, a droga ekspresowa . Park nad tunelem ? Filtry ? Płaskowickiej i Rosoła to teraz dojazdówki do autostrady . Huk przez całą dobę odczuwalny w wysokich blokach które mają okna skierowane na autostradę ( z odległości ponad 2 km ) . Jakość powietrza , wystarczy wieczorem przespacerować się w okolicy . A już szczyt hipokryzji to centrum onkologii z oknami w odległości kilkuset metrów od wylotu tunelu . Na zdrowie .

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 35 12 wpisy tej osoby
    • ~ats 9 miesiąc temuocena: 28% 

      Nie byłoby bólu z dojazdem przez Ursynów, gdyby ktoś wpadł na pomysł i poprowadził wjazdy na S2 na obu końcach Ursynowa. A już wybitnym kretynizmem, takim na miarę Oscara, są usilne próby puszczania ruchu przez Gandhi i w wielu miejscach jednopasmowa Płaskowickiej, mająca naturalne warunki do jej poszerzenia i nawet stosownego otoczenia po bokach zielenią, niż zabudowana po bokach Gandhi, na której jeszcze gryzipiórki dostawiają światła dla kur.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 13 wpisy tej osoby
    • ~Wbjs 8 miesiąc temuocena: 80% 

      Kiedyś jakiś dyskutant na tym forum pisał , że ta "obwodnica " jest niezbędna i bardzo potrzebna mieszkańcom Ursynowa . A ja uważam , że komuś jest potrzebna by wytruć połowę mieszkańców Ursynowa . PS . FILTRY MUSZĄ BYĆ ZAMONTOWANIE .

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 6 wpisy tej osoby
    • ~Boom 7 miesiąc temuocena: 53% 

      To, że ruch będzie rósł, to było oczywiste, bo przez lata S2 była pustawa i nie można było oczekiwać, że ten stan się utrzyma. Ale jak zwykle na wielopasmowych drogach w Polsce ruch jest utrudniony przez okupowanie środkowego pasa, podczas gdy prawy jest pusty. A policji - brak. Zawsze się zastanawiam co ma w głowie taki kierowca jadący wolno środkowym pasem gdy jest wyprzedzany z prawej i lewej. Kiedy w końcu zapali mu się lampka, że powinien zjechać w końcu na prawy pas. I zamiast korzystać z ułatwienia wielu pasów to na środku robi się spowolnienie i długie kolumny pojazdów jadących czasem 70-80 km/h na środkowym pasie drogi szybkiego ruchu.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 21 wpisy tej osoby
    • ~Wbjs 6 miesiąc temuocena: 86% 

      Tym bardziej FILTRY są potrzebne .

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 19 3 wpisy tej osoby
    • ~Gdzie są władze Ursynowa? 5 miesiąc temuocena: 64% 

      No właśnie, ruch ciężarówek rośnie, rośnie emisja spalin, a filtrów jak nie było, tak niem. Gdzie te filtry? Gdzie władze Ursynowa? Wszyscy na wakacjach?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 16 wpisy tej osoby
    • ~Boom 4 miesiąc temuocena: 59% 

      A co mają władze Ursynowa do rządowej trasy? Temat tyle lat jest wałkowany i dalej nie wiecie kto i za co jest odpowiedzialny?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 24 17 wpisy tej osoby
    • ~Ciocia Roberta 3 miesiąc temuocena: 61% 

      Skoro władze nic nie mogą to po co je utrzymywać? Jak już z Kepmy nie ma żadnego pożytku to niech chociaż będzie taniej.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 20 13 wpisy tej osoby
    • ~ „Lodowisko” 2 miesiąc temuocena: 100% 

      Władze Ursynowa urządzają pod urzędem alternatywne zabawy zjazd na oponach po styropianie.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby
    • ~cicha lipa 1 miesiąc temuocena: 55% 

      Towarzysz Adamczyk to stan nielotnego umysłu, w dodatku zna się na wszystkim, a wiadomo, że jak coś jest do wszystkiego , to jest do ****...

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 9 wpisy tej osoby
    Artykuł załadowany: 0.5888 sekundy
    REKLAMAA2 DaGrasso 26.08.2022 - 25.11.2022