REKLAMAA1-PizzaSANGIOVANNI-01-05----31-05-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹

    (mat. prasowe)

    Mówi się, że marketing w internecie jest jedną z najtańszych form reklamy. A czy tak jest w praktyce? To zależy, na jakie działania postawisz. My dziś skupimy się na pozycjonowaniu organicznym oraz płatnej reklamie. Na czym to polega? Jakie są różnice?

    Mówi się, że marketing w internecie jest jedną z najtańszych form reklamy. A czy tak jest w praktyce? To zależy, na jakie działania postawisz. My dziś skupimy się na pozycjonowaniu organicznym oraz płatnej reklamie. Na czym to polega? Jakie są różnice?

    Pozycjonowanie organiczne a płatne

    Na początku musimy wyjaśnić, czym jest SEM (Search Engine Marketing). To jeden z segmentów marketingu internetowego, którego celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce (w Polsce o SEM najczęściej mówi się w kontekście pozycji osiąganych w wyszukiwarce Google).

    Na działanie SEM składa się SEO (Search Engine Optimization) oraz PPC. SEO to proces polegający na osiąganiu jak najwyższej pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, nazywanych też wynikami naturalnymi bądź organicznymi. Natomiast PPC (Pay Per Click) to nic innego jak reklama płatna. Właściciel strony, który się na nią decyduje, płaci za wyświetlenie swojej reklamy w wybranym miejscu (znajdują się ona ponad wynikami organicznymi i oznaczona jest jako reklama), przy czym może dokładnie określać, kto powinien ją zobaczyć (np. tylko mieszkańcy Warszawy odwiedzający strony z podobnej branży). 

    Czy któraś z tych form działań jest lepsza lub gorsza? Nie, uzupełniają się, dając nieco inne efekty. Dlatego często przywołuje się równanie: SEM = SEO + PPC. Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce jest procesem rozłożonym w czasie, ale dającym bardziej stabilne, długotrwałe efekty. W PPC chodzi o to, aby od razu uzyskać reakcję, wyniki. Najczęściej mówi się, że pozycjonowanie organiczne warto uzupełnić płatną reklamą Google, wtedy działania SEM będą kompleksowe.

    Pozycjonowanie lokalne w Warszawie

    Jeśli twoja firma ma charakter stacjonarny, a klientów pozyskujesz z określonego obszaru, powinno zainteresować cię przede wszystkim pozycjonowanie lokalne, ukierunkowane na osoby przebywające w Warszawie.

    Organiczne pozycjonowanie lokalne to przede wszystkim wizytówka Google Moja Firma, obecność w mapach Google. To również osiąganie wysokich wyników na frazy lokalne, np. restauracja Warszawa. Ale to nie wszystko. Dzięki dobrze rozwiniętej przez Google funkcji geolokalizacji oraz właściwie zaplanowanej strategii SEO, na wybraną frazę kluczową, np. restauracja (bez dopisku Warszawa), twoją firmę będą mogły znaleźć osoby przebywające na terenie miasta. 

    A więc pozycjonowanie lokalne umożliwia dotarcie do realnych klientów, a nie osób z drugiego końca Polski, które i tak nie skorzystają z twoich usług. Tylko, jak już wspominaliśmy, pozycjonowanie to długi proces. Co zrobić, gdy klientów chcesz pozyskać natychmiast? Postaw na reklamę Google Ads. 

    Google Ads

    Google Ads (dawniej Google AdWords), to system reklamowy Google, umożliwiający umieszczenie płatnej reklamy ponad wynikami organicznymi. Uruchamiając kampanię PPC, możesz w szybki i prosty sposób dotrzeć do swoich klientów, pozyskać ruch i konwersję.

    Reklamę w Google Ads można precyzyjnie targetować ze względu na różne kryteria, a jednym z nim jest lokalizacja. Dzięki temu możesz ustalić, że ma być widoczna wyłącznie dla osób przebywających w Warszawie lub szukających usług/produktów w tym miejscu. Prowadzisz restaurację, która jest otwarta w określonych godzinach? Dobrym pomysłem jest ustalenie, że reklama będzie emitowana wyłącznie wtedy, gdy twoja knajpka jest otwarta – tak też można! 

    W praktyce Google Ads daje wiele możliwości, pozwala na precyzyjne ustawienie reklamy, zwiększając tym samym szansę na konwersję. Tylko, od razu ostrzegamy, mimo iż cały system wydaję się intuicyjny, w praktyce taka kampania, aby faktycznie była skuteczna, nie jest łatwa do zrealizowania. Dlatego tak samo, jak do pozycjonowania, do reklamy płatnej warto zatrudnić specjalistę.

    Artykuł załadowany: 0.2211 sekundy
    REKLAMAA2-DAGRASSO----13-05----13-06-2020