Każdy, kto rozpoczyna swoją przygodę z prowadzeniem sklepu internetowego, rozważa wszelkie dostępne możliwości w zakresie wyboru platform sklepowych. Zarówno gotowe systemy, jak też w pełni zindywidualizowane kody mają swoje wady i zalety. Dziś porównamy właściwości PrestaShop i dedykowanych rozwiązań dla właścicieli sklepów online.
PrestaShop stanowi gotową platformę sklepową typu open source o wielu funkcjonalnościach i modułach. Właśnie z tego powodu jest jednym z najczęściej wykorzystywanych skryptów w Polsce. Do najważniejszych zalet tego rozwiązania należy zaliczyć:
· prosty system obsługi – platforma jest przygotowana w taki sposób, aby nawet osoba niebędąca programistą mogła bez problemu ją obsługiwać;
· bogaty wybór modułów – dzięki modułom sklep internetowy można jeszcze lepiej dopasować do swoich potrzeb;
· łatwa integracja z systemami płatności – sklep online oparty na platformie PrestaShop można bez problemu zintegrować z najpopularniejszymi systemami płatności, takimi jak PayU, Przelewy24 itp.;
· integracja z oprogramowaniem hurtowni – przedsiębiorca korzystający z PrestaShop nie musi martwić się o proces integracji systemu z oprogramowaniem hurtowni, z usług której korzysta – dzięki modułom nie będzie z tym żadnego problemu.
Wśród największych wad PrestaShop pojawia się podobieństwo sklepu z innymi działającymi w tej samej branży. Problemem może być również konieczność skorzystania z usług programisty, który dopasuje sklep do naszych konkretnych oczekiwań, implementując do niego poszczególne moduły.
Dedykowane rozwiązanie napisane pod konkretnego klienta – najistotniejsze zalety
Dedykowane platformy są wykorzystywane zazwyczaj w przypadku wysokobudżetowych i dużych realizacji. Są rozwiązaniem kosztownym, wymagającym wielotygodniowej pracy zespołu programistów i grafików, a co za tym idzie, wiążą się z koniecznością dysponowania dużą kwotą pieniędzy. Najważniejszą zaletą stworzonego od podstaw sklepu internetowego jest bez wątpienia jego precyzyjne dopasowanie do potrzeb przedsiębiorcy, jego branży i rodzaju sprzedawanych produktów, a także przygotowanie w pełni zindywidualizowanej szaty graficznej i układu, których nie można spotkać nigdzie indziej.
Dedykowany sklep internetowy – największe wady
Do najważniejszych wad dedykowanych rozwiązań należy zaliczyć:
· konieczność związania się na dłużej z jedną firmą – co daje mniejsze poczucie niezależności i swobody;
· wysoka cena – idealnie dopasowane rozwiązania wiążą się z dużymi kosztami.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz