Zamknij

Progi na Dereniowej? Będą jeszcze przed końcem wakacji!

16:42, 18.03.2014 Agnieszka Pająk-Czech Aktualizacja: 10:51, 20.03.2014
Skomentuj Apacz Apacz

Będą progi spowalniające na Dereniowej i to jeszcze w tym roku. Tak przynajmniej deklaruje burmistrz Piotr Guział. Twierdzi, że jeszcze przed wrześniem progi zostaną zamontowane.

O bezpieczeństwo na ulicy Dereniowej od lat walczą okoliczni mieszkańcy i rodzice dzieci ze szkoły podstawowej przy Hirszfelda. Na przejściach często dochodziło do potrąceń i wypadków z udziałem dzieci. Dzielnica chciała wybudować tutaj sygnalizację świetlną, ale niestety przeszkodą okazał się brak pieniędzy w kasie miasta.

Mieszkańcy się nie poddali i już udało im się uzyskać pierwsze deklaracje. Dzielnica skłoniła się w stronę propozycji, jakie przedstawiło Zielone Mazowsze. Przedstawiciele stowarzyszenia sugerowali, aby ograniczyć liczbę pasów ruchu dla samochodów do jednego w każdym kierunku, a zaoszczędzoną przestrzeń, przeznaczyć na pas dla rowerów.

Ze zmianą organizacji ruchu na Dereniowej nie będzie jednak tak łatwo. W pierwszej kolejności, dzielnica chce zainstalować progi zwalniające – dokładnie takie same, jakie znajdują się na ulicy Płaskowickiej.

Bardziej kłopotliwe będzie utworzenie pasa dla rowerów. Okazuje się bowiem, że miejski inżynier ruchu nie pozwoli na jego utworzenie, dopóki nie zostaną przebudowane miejsca parkingowe wzdłuż ulicy.

- Miejsca parkingowe muszą być równoległe, a nie skośne jak jest teraz. W przeciwnym razie inżynier nie wyrazi zgody na pas dla rowerów – mówi burmistrz Piotr Guział.

Na razie nie wiadomo, czy uda się pozyskać środki na przebudowę miejsc parkingowych i utworzenie pasa dla rowerów. Burmistrz jest jednak przekonany o tym, że część zaoszczędzonych przez dzielnicę pieniędzy na innych inwestycjach, miasto pozwoli przesunąć na rzecz ulicy Dereniowej.

Mieszkańcy liczą na to, że działania burmistrza przyniosą pożądany efekt. Na razie bacznie się przyglądają i dopytują, czy coś robi się w sprawie poprawy bezpieczeństwa na Dereniowej. Na tym najbardziej zależy rodzicom, których dzieci codziennie muszą przechodzić na drugą stronę tej ruchliwej ulicy.

Według badań przeprowadzonych przez urząd, zwężenie Dereniowej do jednego pasa w każdym kierunku nie spowoduje, że ulica będzie się korkowała.

[ZT]2457[/ZT]

[ZT]2381[/ZT]

[ZT]1954[/ZT]

[ZT]4310[/ZT]

(Agnieszka Pająk-Czech)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(8)

rowerzystarowerzysta

8 2

Szanowny Pan Inżynier Ruchu jest w błędzie. Nie ma żadnej pdstawy prawnej, która by nakazywała zmianę miejsc prostopadłych na równoległe przy wyznaczaniu pasów rowerowych. Nie ma też żadnych badań, które by świadczyły o tym, że bezpiezcniej jest, gdy miejsca postojowe są równoległe, a nie prostopadle czy skośne. 20:22, 18.03.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

AvantiAvanti

2 7

Myślę, a nawet jestem przekonany, że najtańszym rozwiązaniem będzie brak jakichkolwiek remontów ulic. Dziury, które w tym czasie powstaną zdecydowanie spowolnią ruch i uczynią, nie tylko ulicę Dereniową, ale wszystkie ulice, na całej swej długości bardzo bezpieczne. A ile pieniędzy zostanie w kasie na kolejne głupie pomysły Pana Guziała. 20:52, 18.03.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StryjekZeStryjenskicStryjekZeStryjenskic

0 6

Progi zwalniajace: bardzo dobry pomysl, malo kto przestrzega tam ograniczen. Zwezic ulice? "Teraz" jak zaraz obok wyrosnie trasa szybkiego ruchu i wjazd do tunelu? Lepiej poczekac i zobaczyc jak ruch sie ustabilizuje po otwarciu tunelu niz wykonywac jakies "pozorowane ruchy" juz teraz 13:30, 19.03.2014

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

rowerzystarowerzysta

5 2

Stryjku ze Stryjeńskich. W swoim wpisie wprowadzasz bardzo szkodliwe założenia. Niestety typowe. Ulica Dereniowa jest ulicą lokalną. W interesie okolicznych mieszkańców wcale nie leży to, aby dostosowywać jej szerokość do ruchu, ale to, aby ruch dostosowywać do szerokości. Czy gdyby ruch na niej po otwarciu trasy szybkiego ruchu zwiększał się w takim stopniu, że do jego obsługi potrzebne byłyby 4 pasy ruchu w każda stronę to byłbyś za takim poszerzaniem? 16:58, 19.03.2014


StryjekZeStryjenskicStryjekZeStryjenskic

0 4

@rowerzysta:
Ulica lokalna? Ulica lokalna zgodnie z Dz. U. z 1999 roku nr 43, pozycja 430 na terenie zabudowanym moze miec maksymalna dopuszczalna predkosc 40 km/h. Na Dereniowej 40 jest postawiona miejscowo w miejscu podwyzszonego ryzyka. Wiec mylisz sie, ul. Dereniowa nie jest droga lokalna.
Narazie Dereniowa jest przejezdna, na Flipiny natomiast tworza sie korki zwiazane z POW. Myslsiz ze dobrym rozwiazaniem bylo by, aby po otwarciu tunelu zakorkowaly sie obie ulice? Nie uwazam zeby ulice nalezalo poszerzyc. Moze nawet warto ja zwezic...ale nie teraz. Dopiero jak bedziemy dysponowali danymi po zmianach organizacji ruchu wynikajacych z otwarci tunelu. 07:52, 20.03.2014


rowerzystarowerzysta

5 2

Poza tym: Co jest ważniejsze - bezpieczeństwo ludzi, czy możliwość nieskrępowanego grzania samochodem po tej ulicy? Gdyby się nawet okazało, że samochody będą musiały z powodu tego zwężenia zwolnić z 60 km/h do 40 albo nawet 30 km/h, to tylko lepiej dla mieszkańców. Poza tym trudno mówić o zwężaniu, tylko raczej o redystrybucji przestrzeni. Były dwa pasy dla samochodów, teraz będzie jeden pas dla samochodów i jeden dla rowerów i jeszcze zostanie trochę miejsca, które będzie można wykorzystać do parkowania samochodów. Same plusy. Polecam, tę grafikę: http://ibikekrakow.com/2014/03/14/niebezpieczna-predkosc/ 17:05, 19.03.2014

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rowerzystarowerzysta

3 0

Dereniowa jest drogą sklasyfikowaną jako L (lokalna) zachęcam do zapoznania się z dokumentami planistycznymi 09:25, 20.03.2014


PitbullPitbull

4 1

Proponuję również takie same progi zainstalować na Dereniowej przy SP310 21:03, 20.03.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%