Zamknij

Protest na Relaksowej. Będą dwie zawrotki, których chcieli mieszkańcy

07:00, 24.04.2018 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 10:37, 24.04.2018
Skomentuj SK SK

Zawrotki zarówno przy Wąwozowej, jak i przy Rosnowskiego czy dwukierunkowe jezdnie odbarczeniowe. Na takie rozwiązania przy ul. Relaksowej zgodzili się miejscy urzędnicy od bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zmian domagali się mieszkańcy Kabat, którzy ostro protestowali przeciwko odcięciu ich od nowej ulicy. Pytanie czy będą zadowoleni z tych, które wprowadzono?

Przed wtorkowym spotkaniem mieszkańców z władzami dzielnicy, burmistrz ma dla protestujących mieszkańców nowe informacje. Udało się uzyskać zgodę urzędników z Biura Polityki Mobilności i Transportu na rozwiązania, które nieco ułatwią dojazd do własnych posesji.

"Musielibyśmy nadrabiać 1 km"

Przypomnijmy, wraz z rozbudową Relaksowej o drugą nitkę oraz nową kategorią drogi (ulica zamienia się z lokalnej w dwujezdniową ulicę kategorii głównej), znika aż siedem zjazdów z ulic poprzecznych. Dla mieszkańców Starych Kabat efekt byłby katastrofalny.

- Odwiezienie dzieci do szkoły na Kabatach i z powrotem wymagać będzie nadłożenia 1 km i pojechania na Wilanów, ponieważ zlikwidowany jest lewoskręt w Kulisiewicza, a skrzyżowanie z Rosnowskiego nie umożliwia zawracania - mówi Rafał Markiewicz, mieszkaniec Starych Kabat.

Z kolei, aby pojechać na Wilanów przez ul. Rosnowskiego, mieszkańcy musieliby pojechać pod Tesco albo do Jeżewskiego, by zawrócić. Zdaniem mieszkańców taka organizacja ruchu spowodowałaby niepotrzebny zamęt na Kabatach.

Swoje obawy mają też mieszkańcy bloków po stronie Dembego. Im odbiera się kilka wyjazdów na Relaksową, pozostawiając jeden dwukierunkowy łącznik dość daleko - tuż przy Kabackiej. A przez lata walczyli o dogodny wyjazd na Relaksową.

Ludzie narzekają, że nikt nie konsultował z nimi przyszłej organizacji ruchu na Relaksowej, a o sprawie dowiedzieli się, gdy na miejscu pojawił się ciężki sprzęt drogowców.

Burmistrz: Będą zmiany, mamy uzgodnienia

12 kwietnia mieszkańcy spotkali się na placu budowy z radnymi i burmistrzem oraz projektantem i naczelnikiem wydziału w biurze miasta odpowiedzialmym za bezpieczeństwo ruchu drogowego. Po burzliwej wymianie zdań i wysłuchaniu wszystkich propozycji, dzielnica zaczęła przygotowywać plan zmian w organizacji ruchu na Relaksowej.

W poniedziałek wieczorem burmistrz Robert Kempa pochwalił się, że ma już pieczątki na uzgodnieniach, więc nowe rozwiązania można od razu wprowadzać. Pytanie, czy usatysfakcjonują one protestujących.

Najwięcej mieszkańców Starych Kabat ucieszy się z zawrotek przy Wąwozowej i Rosnowskiego. To oznacza, że nie będą musieli nadrabiać kilometrów zjeżdżając ul. Rosnowskiego aż do ronda w Powsinie, by wrócić do domu.

Wschodnia odbarczeniówka ul. Relaksowej będzie dwukierunkowa, dojedziemy nią aż do nowego wyjazdu w ulicę Rosoła, który powstanie kilkadziesiąt metrów za wjazdem do Lidla (ten wjazd zostanie zlikwidowany). Na Rosoła pojawią się specjalne pasy rozbiegowe do skrętów w odbarczeniówkę - zarówno od strony centrum, jak i od strony Kabat. Ruchem sterować będą światła. Z rozwiązania z pewnością niezadowoleni będą mieszkańcy bloku przy Rosoła 22, który wyjazd wyrośnie wprost pod oknami.

W nowej propozycji dzielnicy utrzymany zostanie wyjazd z Kulisiewicza tylko w prawo w stronę Wąwozowej. Skrętu w stronę Kabackiej, wg inżynierów ruchu drogowego, nie może być ze względu na przepisy dotyczące drogi o klasie "G".

- Ale pamiętajmy, że sprawę załatwią dwie zawrotki, które byłyby bez sensu, gdyby był skręt w lewo z Kulisiewicza - mówi burmistrz Robert Kempa.

Dziś spotkanie w ratuszu

Po stronie zachodniej zmienia się niewiele. Inżynierowie zgodzili się na dwukierunkowy ruch na całej długości ulicy odbarczeniowej, ze skrętem w lewo w Iwanowa-Szajnowicza, drogą między Dembego 10 a Relaksową 37 oraz w Chodorowskiego. Jedyny wyjazd z osiedli poprowadzony zostanie odbarczeniówką aż do bloku Relaksowa 33, gdzie będzie można wyjechać na Relaksową w stronę centrum. Jezdnia odbarczeniowa będzie miała 5,5 metra szerokości, obowiązywać będzie na niej zakaz postoju i zatrzymywania się.

To rozwiązanie nie podobało się wielu mieszkańcom, już na etapie propozycji. - Bardzo niebezpieczne będą wjazdy i wyjazdy z jezdni serwisowych przecinające ruchliwą ścieżkę rowerową prowadzącą do Lasu Kabackiego. Bardzo kontrowersyjne jest też kierowanie ruchu jezdnią serwisową od Chodorowskiego prawie do samej ul. Kabackiej - to kilkaset metrów! - komentuje Piotr Tłaczała, który obawia się zbyt dużego natężenia ruchu na odbarczeniówce.

Dziś o 18:30 w sali 136 ursynowskiego ratusza odbędzie się posiedzenie komisji inwestycji komunalnych i transportu z udziałem mieszkańców Kabat. Burmistrz zaprezentuje na nim najnowszy projekt zmian w organizacji ruchu na przebudowywanej Relaksowej. Wcześniej, bo o 16:00 rusza spotkanie Roberta Kempy z mieszkańcami Kabat w namiocie postawionym przy stacji metra Kabaty.

ZOBACZ CO ZMIENIŁA DZIELNICA - źródło: urząd dzielnicy

 

[ZT]9578[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(17)

okooko

5 5

Już niedługo wybierzemy sobie kogoś kto nie jest "spadochroniarzem" i rozumie naszą dzielnicę ! :) 13:21, 24.04.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Zły porucznikZły porucznik

4 5

Super, ale któż to taki? Kto tu nie jest przeszczepem z lubelskiego ugoru, spadochronem partyjnym albo zwykłym cwaniaczkiem, a przy tym idiotą? Nie rozpieszczają polityczne elity Ursynowa, oj nie. 16:21, 24.04.2018


AlfonsAlfons

2 2

Już nawet jakby pralkę wsadzić na fotel burmistrza, albo zmywarkę czy inny sprzet agd to już będzie wyraźna poprawa ;) 10:25, 25.04.2018


plpl

1 2

Problemem Ursynowa jest fakt, że mieszkańcy głosują na partię a nie na osoby zainteresowane tą dzielnicą.
W efekcie mamy np. ul. Relaksowa czyli ,,autostradę'' z okolic Warszawy do centrum a my nie łykamy smrody samochodowe (jak się pisze) tylko związki rakotwórcze przez nie emitowane.
Mamy skrzyżowanie ul. Belgradzkiej ze Stryjeńskich które jest początkiem łącznicy z POW ( dlatego jest takie duże).
Obudźmy się zanim będziemy korytarzem komunikacyjnym okolic Warszawy do centrum ponoszącym tego konsekwencje zdrowotne wraz z naszymi dziećmi . 19:58, 26.04.2018


reo

qwrqwr

4 2

Kolejny cud za wstawiennictwem Pana Burmistrza Roberta Kempy! 17:20, 24.04.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AlfonsAlfons

1 4

Może powinien zmienić imię na Jezus? 10:26, 25.04.2018


2BORNOT2B2BORNOT2B

5 2

Czy da się zrobić zawrotkę na KEN przy ratuszu? Jadąc do urzędu od strony Kabat trzeba się nakręcić by tam dojechać. 17:47, 24.04.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Robert_KRobert_K

3 2

Na Rosola tez by sie przydala. Bez sensu rozjezdzamy osiedle. A chcemy tylko wjechac w Pachnaca. 18:30, 24.04.2018


ZbyGZbyG

2 2

Lepszy dojazd do Ursynovii (i reszty osiedla) od strony Kabat też jest potrzebny. 00:30, 25.04.2018


KarolKarol

4 4

Presja ma sens. Dziękuję burmistrzowi za zmiany i żeby nie bylo tak słodko dodam że mogły być wcześniej! 22:00, 24.04.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AlfonsAlfons

3 3

Dziękujemy burmistrzowi, że koncertowo dał czterech liter, zeby w swoim stylu sgasić pożar który sam wzniecił. 10:27, 25.04.2018


124124

3 1

A na skrzyżowaniu Wąwozowa/Relaksowa nie będzie sygnalizacji świetlnej?? 12:59, 25.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MistrzMistrz

6 0

To teraz lewy pas, gdzie będą nawracać auta lub skręcać będzie zakorkowany, bo dla kogoś kto jedzie autem 800 m dodatkowej drogi było problemem.
Będziecie mieli przez to więcej smrodu pod oknami od aut stojących w korku. Gratuluję. 13:25, 25.04.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MefiMefi

4 0

Dokładnie. Samochód, który zawraca robi to wolniej niż skrecajacy. A będą jeszcze autobusy przegubowe do pętli Kabaty. To sobie wywalczyliście drodzy kabaciarze. 22:45, 25.04.2018


Kabaty ZieloneKabaty Zielone

10 3

Najlepiej byłoby, gdyby od mieszkańców Podwarszawy (szczególnie WPIiii) wymagać okazania paszportów ;) 09:49, 26.04.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tawtaw

2 1

A idiotów z Natolina nie wpuszczać do centrum Warszawy samochodami 01:19, 28.04.2018


green_is_badgreen_is_bad

0 0

Rozwiązaniem byłyby trzy pasy wszystkie z możliwością jazdy prosto ale ten lewy na którym da sie zawrócić. Taka ciekawostka że najczęściej najszybciej jedzie sie prawym pasem ew. skacząc między prawym a środkowym wyprzedzając kapeluszników. Lewy pas potrafi mocno zwalniać właśnie przez skręty w lewo 12:10, 04.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%