REKLAMAA1 SanGiovanni 01.07.2022 - 31.08.2022
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (SK)

    Przebudowa ul. Karczunkowskiej wreszcie stanie się faktem? Miasto właśnie poczyniło kolejne kroki w sprawie zaniedbanej i niebezpiecznej ulicy - rozpoczęły się poszukiwania projektanta. To jednak dopiero początek bardzo długiego procesu. Odnowioną ulicą mieszkańcy pojadą dopiero za kilka lat.

    Znajdująca się na Zielonym Ursynowie ulica Karczunkowska to jedna z ważniejszych dróg tej części dzielnicy. Mimo tego jest cała dziurawa i nierówna. Brakuje na niej chodników, ścieżek rowerowych. Spacer nią jest jak przechadzka po polu minowym. Nigdy nie wiadomo, czy coś kogoś nie trafi, bo kierowcy nie zawsze jeżdżą tam zgodnie z przepisami. Już niedługo rozpędzonych samochodów będzie jeszcze więcej. Po otwarciu ursynowskiego odcinka trasy S7 ulica będzie łączyć węzeł Zamienie z ul. Puławską. Do tego powstaje tam jeszcze parking Parkuj i Jedź przy stacji PKP Warszawa-Jeziorki.

    Do przebudowy Karczunkowskiej jednak już coraz bliżej. W marcu przyznano na ten cel blisko 37 milionów złotych. Zmiany w stołecznym budżecie to jednak dopiero pierwszy krok. Drugim będzie zaprojektowanie nowej odsłony ulicy. Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta właśnie rozpoczął poszukiwania wykonawcy, który podejmie się tego zadania. 

    Projekty, pozwolenia, ulotki

    Do zadań potencjalnego wykonawcy będzie należało przede wszystkim zaprojektowanie długiej na mniej więcej 1,6 km drogi. Projekt będzie dotyczył całego warszawskiego odcinka ulicy - od Puławskiej do granicy miasta. W inwestycję ma zostać włączone także skrzyżowanie Karczunkowskiej z Puławską.

    W założeniu kierowcy - poza komfortem jazdy - nie odczują większych zmian. Nadal będzie to jednojezdniowa droga, po jednym pasie w każdą stronę. Znacząco poprawi się natomiast bezpieczeństwo pieszych. Wreszcie zyskają chodnik i to po obu stronach ulicy. Zadowoleni będą także rowerzyści. Wzdłuż Karczunkowskiej powstanie ścieżka i - co ważne - będzie wytyczona poza jezdnią. Do tego ulice mają zdobić szpalery drzew.

    Projektanci mają również zająć się uzyskaniem wszelkich pozwoleń - administracyjnych i środowiskowych - oraz uzgodnień. Dzięki temu budowlańcy przyjdą już „na gotowe” i będą mogli od razu przejść do działania. Przy projektowaniu wykonawca ma także uwzględnić rozwiązania z powstałej w 2019 roku koncepcji przebudowy ulicy.

    W ogłoszonym przez SZRM przetargu wiele miejsca poświęcono materiałom promocyjnym. Przygotowane mają zostać wizualizacje 3D i infografiki przedstawiające przebudowaną Karczunkowską. Będą także plakaty i ulotki, a nawet prezentacja multimedialna.

    Jeszcze tylko kilka lat...

    Tak duża inwestycja oznacza także długi czas oczekiwania. Tak też od samego początku zakładały władze Warszawy. Na przygotowanie projektu wartego 1,3 mln zł - tyle radni zaplanowali w marcu - wykonawca będzie miał czas aż do końca listopada… 2024 roku. Pocieszające może być to, że przebudowana ulica ma być gotowa w 2025 roku.  

    Temat przebudowy ulicy kilkukrotnie pojawiał się na obradach rady Warszawy. Kolejne wnioski o przyznanie na ten cel pieniędzy przepadały. Jedyne, co udało się w tym zakresie przez te lata osiągnąć, to koncepcja i 600 tys. zł - które i tak na nic by nie starczyły - przekazane w zeszłym roku przez władze Ureybowa. 

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 18

    • 2
      BARDZO PRZYDATNY
    • 1
      ZASKOCZONY
    • 0
      PRZYDATNY
    • 0
      OBOJĘTNY
    • 2
      NIEPRZYDATNY
    • 4
      WKURZONY
    • 9
      BRAK SŁÓW

    10Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Tymek 10 19 dni temuocena: 100% 

      Ta ulica to jedna wielka kompromitacja dla władz Warszawy i Ursynowa. Można by napisać - szlak śmierci dla samochodów i horror dla pieszych i "rowerowych" zwolenników przemieszczania się. Dno dna. Jeśli w sierpniu ma być głównym łącznikiem węzła Zamienie / Puławska to nie wróżę sukcesów. Masakra.

      Edytowany: 19 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 9 21 dni temuocena: 100% 

      Najśmieszniejsze jest to, że stosunkowo krótki odcinek drogi będą projektować aż 2 lata, a potem kolejne 2 lata budować. A przecież było wiadome kiedy powstanie ekspresówka. Co za tempo prac.

      Edytowany: 21 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Miejscowy 8 20 dni temuocena: 100% 

      i ciekawe czy nie zapomną o 150 metrach wstydu między wiaduktem a Zgorzałą.

      Edytowany: 20 dni temu

      oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Sąsiad 7 21 dni temuocena: 88% 

      Przeskalowana inwestycja... Projekt jest najtańszy w realizacji i co z tego, że będzie wykonany, jak potem zabraknie pieniędzy na wykup tylu gruntów i wykonawstwo... Wystarczyłoby przyjąć skromniejsze założenia: z jednej strony chodnik, a z drugiej ciąg pieszorowerowy i nie trzeba by wykupować tylu gruntów, żeby poszerzyć ulicę do absurdalnych 20 metrów. Także proszę bez przesadnego entuzjamu, bo poza pieniędzmi wydanymi na projekt może się okazać, że więcej się prędko nie wydarzy. Poza tym przeczytałem dokumentację przetargową i nie ma tam słowa o uspokojeniu ruchu do np. 40 km/h - tak jak na przykład jest na ul. Krasickiego, która zresztą powinna być wzorem, jak powinna wyglądać Karczunkowska (obie łączą Puławską z S7... na obu mieszkają ludzie...).

      Edytowany: 21 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Jaro 6 21 dni temuocena: 100% 

      Pędzą, ale już niedługo... Jak ruszy przedłużenie S79, to korek przy Puławskiej najprawdopodobniej sięgnie do torów PKP... Niby dużo nie trzeba, ale z tego, co pamiętam, to Miasto nie wykupiło póki co terenów pod poszerzenie, więc procedury trochę zajmą.

      Edytowany: 21 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Balbina 5 21 dni temuocena: 67% 

      Za kilka lat to będzie tor testowy dla samochodów terenowych.

      Edytowany: 21 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Dard 4 21 dni temuocena: 83% 

      Dużo tam zmian nie trzeba, chodnik, droga dla rowerów, zatoki przystankowe, nowa nawierzchnia i już.

      Edytowany: 21 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Sąsiad 3 21 dni temuocena: 86% 

      Zdecydowanie ma Pan rację. Ta inwestycja jest przeskalowana, przesadzona i ostatecznie nie zostanie zrealizowana, bo zabraknie na nią pieniędzy... szczególnie na grunty, tylko po to, żeby zrobić "szpaler drzew" czy chodnik odrębny od ścieżki podczas gdy mógłby być zastąpiony ciągiem pieszorowerowym z jednej strony.

      Edytowany: 21 dni temu

      oceń komentarz 6 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3919 sekundy
    REKLAMAA2 DaGRASSO 26.05.2022 - 25.08.2022