Zamknij

Przed wjazdem do tunelu POW staną... fotoradary. Zaskakująca deklaracja GITD

17:14, 19.08.2021 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 17:48, 19.08.2021
Skomentuj GDDKiA/pixabay.com GDDKiA/pixabay.com

Zaskakująca deklaracja inspekcji drogowej. Po ponad roku wymiany pism między urzędami i starań o odcinkowy pomiar prędkości, GITD niespodziewanie oświadczyło, że postawi przed wjazdami do tunelu POW... dwa fotoradary.

Z tematem problemów po oddaniu do użytku tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy prawie dwa lata temu wyszedł burmistrz Ursynowa Robert Kempa. Zaproponował drogowcom z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, aby na trasie S2 powstał odcinkowy pomiar prędkości - czyli sieć fotoradarów, która zapobiegłaby przekraczaniu prędkości m.in. w tunelu. Po co? Bo w przypadku kolizji lub wypadku tunel będzie zamykany, a samochody pojadą górą - przez Ursynów i Wilanów.

- Jeśli tunel będzie zamknięty, to gdzieś tych kierowców będzie trzeba skierować. Gdzieś - czyli ul. Płaskowickiej i Gandhi. Nawet nie chcę sobie wyobrażać, jak będzie wówczas wyglądała sytuacja w naszej dzielnicy - mówi Robert Kempa.

I są podstawy do takich twierdzeń. Tunelem POW wg szacunków początkowo ma przejeżdżać 5 tys. pojazdów na godzinę, a prognozy na 2035 rok przewidują nawet 7,5 tys. aut - czyli 180 tys. na dobę. To tyle samo ile dziś jeździ trasą Armii Krajowej i Trasą Toruńską, czyli odcinkiem S8. Liczba wypadków również może być podobna. W tunelu będzie obowiązywał limit prędkości 80 km/h.

Drogowcy zmienili zdanie

GDDKiA na początku nie chciała słyszeć o dodatkowych kosztach i odcinkowym pomiarze prędkości. Po kilku miesiącach zmieniła decyzję i skierowała w tej sprawie pismo do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, który odpowiada za sieć fotoradarów w Polsce. W maju tego roku o pomiary zaapelowali także ursynowscy radni, ale GITD pozostawała nieugięta.

- Ewentualne rozmowy dotyczące objęcia tunelu nadzorem z wykorzystaniem urządzeń rejestrujących mogą być podjęte po jego oddaniu do użytku i analizie faktycznego stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego na tym odcinku POW - mówiła wówczas Monika Niżniak, rzeczniczka GITD.

Ursynowski odcinek POW ma ponad rok opóźnienia, ale jest skończony. Drogowcy zapowiedziali otwarcie tunelu "za kilka tygodni", co więc z odcinkowym pomiarem prędkości?

Niespodziewana deklaracja

Z niespodziewaną deklaracją wyszła dziś w mediach społecznościowych inspekcja transportu drogowego. Była to odpowiedź na pytanie stowarzyszenia Miasto Jest Nasze o to " kto weźmie odpowiedzialność za ofiary (wypadków - dop. redakcja) w tunelu pod Ursynowem".

CANARD GITD zadeklarowało GDDKiA możliwość instalacji dwóch stacjonarnych urządzeń rejestrujących. Wprowadzenie kontroli z wykorzystaniem tzw. fotoradarów jest realizowane we współpracy i za zgodą GDDKiA oraz uzyskało pozytywną opinię Policji.

— ITD (@ITD_gov) August 19, 2021


- CANARD GITD zadeklarowało GDDKiA możliwość instalacji dwóch stacjonarnych urządzeń rejestrujących. Wprowadzenie kontroli z wykorzystaniem tzw. fotoradarów jest realizowane we współpracy i za zgodą GDDKiA oraz uzyskało pozytywną opinię Policji - poinformowała rzeczniczka GITD Monika Niżniak.

Inspekcja chce montować fotoradary "jak najszybciej", a termin montażu uzależnia od udostępnienia terenu przez GDDKiA. Niżniak dodała, że dwa radary "to początek".

Burmistrz Ursynowa, komentując zaskakującą deklarację inspekcji, mówi, że lepiej byłoby, gdyby "nie wydawano pieniędzy publicznych dwa razy".

- Lepiej od razu zainwestować w odcinkowy pomiar prędkości wyceniany na 2,3 mln złotych, niż najpierw w fotoradary, a później w OPP - komentuje w rozmowie z Haloursynow.pl.

Robert Kempa obawia się, że przed radarem kierowcy zwolnią, by w samym tunelu dodać gazu.

[ZT]18180[/ZT]

[ZT]13521[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(17)

BoomBoom

17 8

A gdzie jest ta organizacja MJN z marginalnym poparciem społecznym gdy na warszawskim odcinku S8 każdego dnia jest zdarzenie drogowe, nagminne korki spowodowane wypadkami i ogoólna wolną amerykanka, że strach tamtędy jeździć? A oni martwią się już zamkniętym tunelem. Zróbcie coś pożytecznego, a nie promujcie się jako niby głos mieszkańców Warszawy, bo nim nie jesteście. 17:41, 19.08.2021

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

FacepalmFacepalm

15 1

Tylko należy pamietac ze S8 jest nieprawidłowo zaprojektowany i zrealizowany dlatego tam jest masa wypadków. Węzły sa za gęsto. Oczywiście drugim powodem sa mistrzowie środkowego pasa, którzy nie wiedzą, że w Polsce jest ruch prawostronny i środkowy pas na takiej drodze jest do wyprzedzania a nie do przejażdżki. Ale do tego wymagany byłby jakiś program edukacyjny którego nikt nie chce zrealizować przez co trzypasmówce drogi zredukowane sa do tak naprawde dwóch pasów. 18:14, 19.08.2021


BoomBoom

9 6

Ja tam nie widzę błędów projektowych, bo bezproblemowo można przejechać. Ja tam widzę jedynie błędy mięsnej wkładki za kierownicą, która myśli, że droga ekspresowa to droga miejska i np. wjeżdżają na lewy pas prosto z rozbiegówki lub zatrzymują się na środkowym pasie by zjechać w prawo. Stała kontrola obecnej milicji i nauka mandatami bardzo szybko nauczy kierowców jeździć. 19:35, 19.08.2021


hzlhzl

2 13

Jak to "gdzie jest"? Akurat o bezpieczeństwie na drogach MJN trąbi bez przerwy, mieli ostatnio m.in. głośne akcje mierzenia prędkości kierowców na warszawskich ulicach czy nawoływania do podwyższenia mandatów. Jak już krytykujesz, to krytykuj zgodnie z prawdą. 09:33, 20.08.2021


Miasto nie jest waszMiasto nie jest wasz

11 0

Już sama nazwa Miasto Jest Nasze wiele mówi. Otóż nie jest wasze, czyli grupki szaleńców. Jest własnością ogółu mieszkańców. A wracając do sedna sprawy dobrze napisałeś, że mają " głośne" akcje, czyli takie że będą pokazywani w mediach. Np. walczą o jedno czy dwa drzewa ale jak się chce wyciąć 200 lub 300 to milczą. Bo chodzi tylko o wzmocnienie swojej pozycji. 10:13, 20.08.2021


Miasto nie jest waszMiasto nie jest wasz

10 0

PS W Legionowie ostatnio w jeden dzień i jak przypuszczam przy użyciu jednego lub dwóch patroli policja wykryła 8 pijanych rowerzystów. Dlaczego mjn tu nie widzi problemu? 10:16, 20.08.2021


BoomBoom

10 1

hzl, ostatnia akcja milicji to była pokazówka przed projektem zmiany taryfikatora. Stali jak zwykle w najbardziej "niebezpiecznych" miejscach, czyli na środku pola przy Przyczółkowej, na Trasie Siekierkowskiej, na wylotówce w kierunku Łomianek, itp.
A co ma z tym wspólnego MJN? Zamknąć ulicę to pierwsi, ale usprawnić ruch to już nie. 11:31, 20.08.2021


reo

AsiatAsiat

7 39

Czy Ursynow przyjmie uchodźców? Powinniśmy to zrobić! Jest tyle pustych mieszkań! Czy dzielnicy nie stać na ten humanitarny gest? 19:35, 19.08.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Kazimierz WielkiKazimierz Wielki

20 2

Zacznij od siebie i okaż dobrą wolę i bądź przykładem dla innych. Przyjmij uchodźców do siebie, pod swój dach i podziel się z nami tą radosną informacją. Czekamy :-)
Żeby było jasne nie jestem przeciwko ale drażnią mnie takie przypływy ludzkości jak Twoje i publikowanie na mediach społecznościowych zdjęć z psami na FB dla pokazania się. 09:55, 20.08.2021


ArkArk

11 0

Nie wiem czy to przypadkiem nie zwiekszy liczby wypadkow, bo czesc kierowcow bedzie gwaltownie hamowac jak zobaczy fotoradar...., a inni gwaltownie przyspieszac zaraz po minieciu fotoradaru... 11:21, 20.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DickDick

12 1

Kontrola odcinkowa tak, fotoradary nie. Wiadomo, jak się zachowują kierowcy widząc fotoradar. Panika, hamowanie, bo nikt nie wie jakie jest ograniczenie prędkości. Świetnym przykładem jest pstryk przy Karowej. Na 70-tce. Hamowania, tamowania, zderzenia, a w tunelu, gdzie jest 50, hej do przodu 120. Gratulacje. A tu na S-ce... 12:01, 20.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Chyży rójChyży rój

2 0

Decyzji idiotów się nie komentuje... 14:23, 20.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

atsats

8 0

Przed każdą długą prostą fotoradar- bo przecież jeszcze jakieś niemowle wylezie pod auto, co nie? Albo jakiś zjazd, skrzyżowanie albo pasy będą, nieprawdaż?
Odcinkowy z sensem, dwa fotoradary od czapy to debilizm na miarę typowych wymysłów aktywistów utrudniających życie obywatelom.
I mówię to ja, gdzie generalnie nie jest za zbędnym ograniczaniem ruchu na drogach. 15:28, 20.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kurkawodnakurkawodna

7 3

dlaczego największe zawalidrogi zawsze jeżdżą środkowym pasem? 17:54, 20.08.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BoomBoom

8 6

Ponieważ milicja chroni schody do nieba i część Żoliborza zamiast zrobić porządek z jadącymi środkowym pasem. To jest po prostu plaga. 19:28, 20.08.2021


lumicolumico

2 0

Bo pamietaja z prehistorii slawetne "trzymaj sie srodkowego". Nie znaja miasta, drogi, zjazdow (ktore w Polsce sa slabo oznaczone w porownaniu z Niemcami, Francja czy Belgia). Ze srodkowego zawsze zdarza wykonac manewr. Najpierw trzeba poprawic oznaczenia zjazdow (wielkie tabilice nad kazdym pasem na przynajmniej 1500m wczesniej + ich powtorzenie + finalne oznaczenie), a nie jakies tabiliczki z prawej przed tuz zjazdem (tak jest od Ursynowa do Konotopy), potem mozna wymagac. Takie slabe oznaczenie wystarcza dla osob, ktore sa dobrymi, doswiadczonymi kierowcami lub znaja okolice, a na jezdni sa wszyscy. Ja staram sie rozumiec, ze ktos sie boi, ze nie zna drogi, itd. 10:54, 22.08.2021


lumicolumico

2 0

Oczywiscie, ze w gre wchodzi tylko odcinkowy pomiar predkosci i od samego poczatku, a nie "kiedys". Burmistrz ma calkowita racje, ze radar to wyrzucanie pieniedzy. Odcinkowy pomiar powinen byc bardzo wyraznie oznaczony, bo nie chodzi o zarabianie, a o wymuszenie spokojnej jazdy. Przytlaczajaca wiekszosc Polakow nie ma doswiadczenia w jezdzie tunelemi. Nie zdaja sobie sprawy, ze drobny wypadek moze zamienic sie w tragedie pod ziemia i na ziemi. W dodatku ew. zamkniecie tunelu calkowicie zakorkuje Ursynow na wiele dni lub tygodni. 10:43, 22.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%