Prezydent Warszawy jednym zdaniem wywołał spore zamieszanie. Podczas swojej wizyty na Ursynowie Rafał Trzaskowski powiedział dziennikarzom, że są plany przedłużenia ul. Belgradzkiej do Pileckiego. Burmistrz zaprzecza i twierdzi, że w grę wchodzi wydłużenie ulicy, ale w innym kierunku. Dzielnicowa opozycja oczekuje teraz wyjaśnień i jasnego stanowiska.
W ramach akcji "Spotkajmy się w Warszawie" prezydent Rafał Trzaskowski spotka się o 18:00 w hali sportowej ZOS Hawajska przy Dereniowej 48 z mieszkańcami Ursynowa. Wcześniej na porannej konferencji prasowej w hallu ursynowskiego ratusza odpowiadał na pytania dziennikarzy. Jedno z nich dotyczyło przedłużenia ul. Belgradzkiej w kierunku Pileckiego.
I chociaż burmistrz wielokrotnie podkreślał, że takiego połączenia nie ma w żadnych miejskich dokumentach, a od 2006 roku możliwość takiego połączenia została wyrzucona ze studium rozwoju przestrzennego, to ta odpowiedź prezydenta wywołała konsternację:
Rzeczywiście takie plany były i są (przedłużenie Belgradzkiej - dop. redakcja), ale trzeba rozmawiać z mieszkańcami. Moja rola polega właśnie na tym, żeby rozstrzygać takie dylematy. W każdej sprawie, która dotyczy przedłużenia ulicy czy jej poszerzenia pojawiają się dwie strony medalu i trzeba to rozstrzygać. Po to też jesteśmy na Ursynowie, żeby o takich rzeczach rozmawiać
- powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent stolicy.
Słowa prezydenta są zaskoczeniem dla wszystkich, którzy interesują się sprawą Belgradzkiej. Od kilku lat bowiem burmistrz Ursynowa powtarza, że żadnego przedłużenia tej ulicy nie będzie, a miasto nie ma go w planach. - Chyba, że po moim trupie - mówił nam wówczas burmistrz.
Słowa prezydenta podchwycił od razu radny Projektu Ursynów, biorąc je za zmianę oficjalnej retoryki miasta i powrót do koncepcji sprzed lat. Połączenie Begradzkiej z Pileckiego przez ul. Welwetową, biegnącą pomiędzy Górką Kazurką a blokami, było przewidywane w planach zagospodarowania Warszawy z lat 80. XX wieku, a nawet jeszcze w 1992 roku. Później plany zmieniono.
Prezydent Trzaskowski na Ursynowie w temacie przedłużenia ulicy Belgradzkiej powiedział, że "były plany przedłużenia i są takie plany, ale chce rozmawiać".
To spora różnica względem tego co wcześniej deklarował Burmistrz, który mówił, że kategorycznie nie będzie przedłużenia Belgradzkiej
- skomentował w mediach społecznościowych Maciej Antosiuk, radny Projektu Ursynów.
Oficjalnego stanowiska w sprawie słów prezydenta oczekuje też inny opozycyjny radny, podkreślając jednocześnie, że jakakolwiek decyzja w sprawie połączenia Belgradzkiej z Pileckiego nie powinna zapaść bez konsultacji z mieszkańcami.
- Oczekuję od pana burmistrza jasnego stanowiska w tej sprawie. Powinien wydać oświadczenie, które rozwieje wszelkie wątpliwości w tej sprawie - mówi Mateusz Rojewski z Prawa i Sprawiedliwości.
Burmistrz, pytany dziś przez nas o wypowiedź prezydenta Trzaskowskiego, twardo broni swojej obietnicy, że Belgradzka nie będzie przedłużona w kierunku do Pileckiego. Twierdzi, że prezydent został źle zrozumiany. Ulica Belgradzka ma być jedynie przygotowana do ewentualnego wybudowania bocznych uliczek, wynikających z planu miejscowego, ktory jest znany od ponad 10 lat.
- Jak zwykle Projekt Ursynów manipuluje wypowiedziami. Powtórzę to kolejny raz - Belgradzka nie będzie przedłużona w kierunku Pileckiego. Owszem rozmawiamy o Belgradzkiej, ale w kontekście takiej przebudowy, żeby Moczydłowska zgodnie z planem została ciągiem pieszo-jezdnym - mówi burmistrz Robert Kempa.
Przedłużenie Belgradzkiej od lat budzi kontrowersje. Z jednej strony byłoby ono doskonałym skrótem w kierunku Puławskiej dla kierowców z Kabat. Z drugiej, mieszkańcy pobliskiego osiedla Kazury nie chcą tysięcy samochodów przed swoimi oknami. Kilka miesięcy temu pytaliśmy mieszkańców bloków przy Górce Kazurce o ocenę pomysłu, zdania były bardzo podzielone, ale wbrew pozorom nie brakuje zwolenników połączenia obu ruchliwych ulic.
- Mam mieszane uczucia, bo z jednej strony droga by się przydała, z drugiej zaś tu jest górka i tyle drzew, które na pewno by wycięli. Może warto zaryzykować? Ja wiem, że się narażę sąsiadom, którzy wolą mieć park obok, ale o kierowcach też trzeba myśleć. Taka jest brutalna prawda - mówił nam pan Rafał, mieszkaniec ul. Kazury.
Poprosiliśmy Rafała Trzaskowskiego na Twitterze o uściślenie swojej wypowiedzi na temat przedłużenia ul. Belgradzkiej. Potwierdził słowa burmistrza.
- Nie przedłużamy Belgradzkiej w kierunku do Pileckiego. Każdy kto był na miejscu widzi, że infrastruktura jest przygotowana do ewentualnego wybudowania uliczek wynikających z planu miejscowego, w stronę ul. Moczydłowskiej, znanego od ponad 10 lat - napisał w odpowiedzi do naszego dziennikarza.
jako16:24, 28.02.2020
Doskonale Panie Prezydencie. Wybudować przedłużenie jak najszybciej, ale zrobić to z głową. Nie autostrada, ale też nie osiedlowa uliczka. Między pasami jezdni posadzić drzewa i zrobić coś na kształt alei. Wymusić ograniczenie prędkości i zapewnić pieszym bezpieczeństwo. Niech Kazoorianie wygodnie przechodzą do parku, to może przestaną jęczeć. To wszystko da się pogodzić. A jak się Kempie nie podoba, to wypad.
Zrobić to z głową! 16:24, 28.02.2020
Śmiesznie 16:38, 28.02.2020
Tam jest zaplanowany park i wara !!!!!!!!! 16:38, 28.02.2020
SL16:40, 28.02.2020
To przedłużenie powinno powstać parę lat temu, przed rozpoczęciem budowy obwodnicy. Jest to jedyne racjonalne rozwiązanie umożliwiające zwiększenie przepustowości połączenia Natolina, Kabat z północną częścią dzielnicy. Obecnie ul. Stryjeńskich jest zakorkowana przez ograniczoną przepustowość skrzyżowań z Płaskowickiej. To jest jedyne rozwiązanie, które usprawni ruch w dzielnicy. Oczywiście mieszkańcy ul. Kazury zaraz zaczną protesty, ale tak samo jest z budową każdej drogi, która nie jest w interesie osób mieszkających w sąsiedztwie. Czekam z niecierpliwością na rozpoczęcie budowy. 16:40, 28.02.2020
Pol17:05, 28.02.2020
Nie!!!!!!
Przesiądź się tak jak ja do dobrze rozwiniętej komunikacji miejskiej albo tkwij w korkach.
Wybuduj autostradę pod swoimi oknami 17:05, 28.02.2020
IDK02:36, 14.03.2023
daj ulicę gdzie mieszkasz, może namówię kolegę se studiów RT, aby ci pod domem autostrad wybudował, to zobaczysz dopiero jak co w nocy łóżko skakać będzie od aut pod domem lecących 24H całkowicie nieprzepisowo 02:36, 14.03.2023
TS16:47, 28.02.2020
Przedluzenie belgradzkiej budzi kontrowersje? No chyba tylko takie, ze HGW miala je w programie dla Ursynowa juz od 2006 (choc ta ulica byla w planach od poczatku ursynowa, pod nazwą Welwetowa) - i do tej pory jej nie wybudowano. Fakt, to jest skandal, ze budowa krotkiego fragmentu uliczki prowadzącej do węzła na obwodnicy tyle trwa. 16:47, 28.02.2020
Tubylec16:53, 28.02.2020
To nieprawda, połączenie Begradzkiej z Pileckiego przez ul. Welwetową, biegnącą pomiędzy Górką Kazurką a blokami, było przewidywane w planach zagospodarowania Warszawy z lat 80. ostatni raz w 1992 roku, ale potem miasto się z nich wycofało. Zresztą tam nie ma już na to miejsca, trze-baby rozebrać cześć Górki. 16:53, 28.02.2020
Pol17:03, 28.02.2020
Trzeba być świrem żeby chcieć wybudować autostradę na terenach zielonych pod samym lasem odcinając od niego tysiące ludzi 17:03, 28.02.2020
TS17:42, 28.02.2020
Jaka znowu autostrade pod lasem? A Ty Tubylec zajrzyj sobie do programu PO dla Ursynowa na lata 2006-2010. Oraz do analiz prognoz ruchu dla Ursynowa z 2014 roku, po wybudowaniu POW. Przedluzona Belgradzka do Pileckiego jest w nich uwzgledniona, wiec nikt sie z niczego nie wycofał. 17:42, 28.02.2020
Tubylec17:49, 28.02.2020
Burmistrz Kępa na spotkaniu w tej sprawie mówił wyraźnie że możliwość połączenia została wyrzucona w 2006 nawet na poziomie studium rozwoju przestrzennego. Znaczy TS sugerujesz że kłamał czy co ? 17:49, 28.02.2020
TS17:51, 28.02.2020
Analiza prognoz ruchu jest z roku 2014. Sam sobie odpowiedz. 17:51, 28.02.2020
TS17:59, 28.02.2020
Wierzysz politykom? Zacytowac Ci wpis Pań/Panów z Otwartego Ursynowa, co pisali o Panu Kempie przed wyborami? Że najgorszy burmistrz w historii Ursynowa, konflikt interesów, korupcja polityczna, kompleks Guziała, nieudolne inwestycje? Ano robie sobie takie różne print screeny, czasem się przydają. 17:59, 28.02.2020
Tubylec16:49, 28.02.2020
W prognozie raporcie dla z GDDKiA każdy mógł przeczytać że ten tzw "łącznik" byłby najruchliwszą ulica Ursynowa obok Rosoła. Piszcie to wyraźnie że to kataklizm i katastrofa dla sąsiednich domów i nikt się na to nie będzie pisał. A dla Burmistrza który by się zgodził pocałunek śmieci i przegrane wybory. 16:49, 28.02.2020
Pol17:01, 28.02.2020
Święta racja 17:01, 28.02.2020
TS17:45, 28.02.2020
Czyli jest ten łącznik, czy go nie ma Tubylec, od jak napisales 1992 roku?
I dzieki za potwierdzenie jak kluczowa dla Ursynowa i potrzebna jest ta ulica.. 17:45, 28.02.2020
Tubylec17:53, 28.02.2020
W latach 80 było wiele planów z których nic nie już zostało. I nie było w planach parków czy lasu w dzisiejszych granicach, na dolnej cześć planów przedłużenia Belgradzkiej pobudowano osiedla i metro. 17:53, 28.02.2020
TS18:01, 28.02.2020
Co ma ulica dojazdowa do węzła POW do metra?? 18:01, 28.02.2020
Pol17:14, 28.02.2020
Zakłamani parszywi politycy i urzędasy. Płacę wam pensje nieroby!
Łapy precz od Lasu Kabackiego i jego przedpola!!!
Może jeszcze drzewa z lasu wytniecie i zrobicie parkingi!!!??
Świry!!!
Przesìądźcie się do dobrze rozwiniętej komunikacji miejskiej albo tkwijcie w korkach!
17:14, 28.02.2020
jako17:20, 28.02.2020
złap oddech. Ta ulica tam powstanie. Prędzej czy później. Możesz się z tym nie zgadzać, ale tak będzie. Ważne, by była przyjazna. A temu nie pomogą wrzaski, tylko merytoryczne argumenty. 17:20, 28.02.2020
Tubylec17:36, 28.02.2020
Nacisk społeczny spowodował że S2 pojedzie tunelem a nie środkiem Ursynowa. 17:36, 28.02.2020
jako17:44, 28.02.2020
I dlatego ważne jest, żeby ta ulica była przyjazna dla wszystkich. By dało się po niej jeździć i przez nią bezpiecznie przechodzić. Nacisk społeczny jest ważny, byle nie społeczny wrzask 17:44, 28.02.2020
TS17:47, 28.02.2020
Wyasfaltowany parking pod lasem to dostaliście Wy, mieszkańcy Kazury. Ale to jak rozumiem nie przeszkadza. 17:47, 28.02.2020
Autochton18:29, 28.02.2020
Konieczność budowy przedłużenia Belgradzkiej do Pileckiego jest oczywista od wielu lat. W zasadzie już wstępne koncepcje budowy Ursynowa zakładały powstanie tej drogi. Skandalem jest fakt niewybudowania tej ulicy przed rozpoczęciem budowy tunelu autostrady przez Ursynów.
Zaś Burmistrz, powinien być wywieziony na taczkach z gabinetu za to, że nie popiera budowy tej drogi, po tym jak mieszkańcy osiedla Kazury postawili szlabany. Zobaczycie, PO przez to wyleci z władz Ursynowa. Każdy kto codziennie stoi w korkach powinien przy następnych wyborach dać im czerwoną kartkę. 18:29, 28.02.2020
podróżnik20:25, 28.02.2020
Były konsultacje społeczne większość chciała park nie żadna drogę więc nie mąć. Welwetowa miała iść w Rolną. Rolną zaś zamieniono na park po konsultacjach i tematu starych planów Welwetowej nie ma. 20:25, 28.02.2020
jako21:36, 28.02.2020
@ podróżnik - zaklinanie rzeczywistości i odwoływanie się do konsultacji o których słyszeli tylko Kazoorianie nic ci nie da. Może i nie ma starych planów Welwetowej, ale będzie normalnie wytyczona ulica. 21:36, 28.02.2020
TS21:51, 28.02.2020
Welwetowej nie ma, jest Belgradzka. Odsylam kolejny raz do analiz prognozy ruchu na zlecenie gddkia wyykonanej w roku 2014. 21:51, 28.02.2020
Jaro10:57, 02.03.2020
PO wyleci z władz Ursynowa... Oplułem monitor... 10:57, 02.03.2020
TS15:39, 02.03.2020
To go mozesz smiało wytrzec, i przypomnij sobie, kto rzadził przed Kempą 15:39, 02.03.2020
Jaro16:16, 02.03.2020
Mówię tylko o tym, że od czasu nastania w naszym pięknym kraju podziału politycznego opartego na emocjach i wizerunku kreowanym, nie ma szans na coś takiego, jak osąd polityczny oparty na rzeczywistych dokonaniach. Nie jestem tak skrajny, by pisać o syndromie sztokholmskim, jak niektórzy na tym forum, ale w dzisiejszych czasach, ktoś z wierchuszki chyba by musiał rozjechać przysłowiową zakonnicę na pasach (parafrazując klasyka), żeby "głos polityczny się odwrócił"... A i tak dziś skończyłoby się na tym, że elektorat słusznie panującej formacji szukałby usprawiedliwienia dla kierowcy ;-) Może trochę przegiąłem, ale w ten deseń to widzę. Nastał wiek reklamy i partactwa, czy jakoś tak... 16:16, 02.03.2020
pink19:06, 28.02.2020
Czyli oba pany oszukują? Może Belgradzka aż do lasu, a może dalej do nowych osiedli za lasem kabackim??? A może przez nawet przez kazurkę? 19:06, 28.02.2020
BoB BuDoWnIcZy19:30, 28.02.2020
Budować jak najszybciej. Ci co najgłośniej krzyczą, że nie sami jeżdżą innym pod oknami i im to wcale nie przeszkadza. To takie nasza polskie. Rozumiem tyle lat było cicho i spokojnie, a tu nagle będzie wreszcie droga. No jak oni mogą nam tu pod oknami drogę wybudować no jak niszczyć wielką przyrodę no jak. Lepiej niech innym wybudują a od nas wara.
Szybko budować bo nie ma jak jeździć, a taki łącznik bardzo się nam wszystkim przyda :-) 19:30, 28.02.2020
podróżnik20:38, 28.02.2020
W latach 80 ul Leśna przez Kabaty była w planach drogą do Puławskiej, czy przez nich też ma być ruch uliczny bo byłą w planach? Opanujcie się, zarówno Leśna , Rolna i Welwetowa to stare które plany zarzucono i skasowano ze względu na uciążliwość dla przyrody i ochronę terenów zielonych, którą począwszy od lat 2000 się docenia i chroni. W latach 80 nikt o tym nie myślał ale niektórzy aroganccy osobnicy intelektualnie tkwią zatrzymali się w rozwoju w latach 80 i interesuje ich jedynie jak szybko dojadą do kopro. Trzeba było kupować mieszkania wzdłuż trasy szybkiego ruchu albo w Mordorze, a nie narzekać na korki na Ursynowie. Ja tam kupowałem ze względu na zieleń i spokój a to sprzeczne jest z kolejnymi międzydzielnicowymi trasami tranzytowymi. 20:38, 28.02.2020
jako21:34, 28.02.2020
na początku piszesz słusznie, potem wpadasz w czysty populizm. Tak oczywiście zieleń jest bardzo ważna i nikt Leśną nie poprowadzi skrótu do Puławskiej. Ale co do tego ma przedłużenie Belgradzkiej?? Czemu nazywasz ją "międzydzielnicowymi trasami tranzytowymi"?? I nie, nie dojeżdżam do korpo. Kupowałeś mieszkanie ze względu na zieleń przy planowanej ulicy? I właśnie dlatego ma ona nie powstać? Bo Ty kupowałaś?? A ja kupowałem bo tam miała być ulica.
I niestety dla ciebie ona powstanie. Ale możesz zawalczyć o jej cywilizowany kształt tak, by ocalić jak najwięcej zieleni. 21:34, 28.02.2020
podróznik22:08, 28.02.2020
według prognoz główny wzrost ruchu to tranzyt miedzy Puławską a Przyczółkową stracą na tym wszyscy mieszkańcy Ursynowa którym ten tranzyt będzie przelewał się pod domami nie tylko okolicy Kazurki trzeba być naprawdę bardzo krótkowzrocznym by tego nie rozumieć 22:08, 28.02.2020
jako23:08, 28.02.2020
@ podróżnik - no to teraz przywaliłeś prognozę. Powiedz mi na chłopski rozum, kto będzie jeździł pod twoimi oknami pomiędzy Puławską i Przyczółkową mając do dyspozycji POW? 500z szybciej będzie pojechać tunelem. A w najgorszym razie Płaskowickiej. Jeśli ty się takimi prognozami posługujesz to nie dziwię się, że się boisz mieć autostradę pod nosem. Ale rusz głową samodzielnie. 23:08, 28.02.2020
max21:10, 28.02.2020
Połączenie Belgradzkiej z Pileckiego jest niezbędne, więc dość gadania i do łopaty! 21:10, 28.02.2020
pol09:45, 29.02.2020
Dość gadania głupot.
Połączenie Belgradzkiej JEST NIEPOTRZEBNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Łapy precz od Lasu Kabackiego i jego przedpola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 09:45, 29.02.2020
dddd21:46, 28.02.2020
Jeden osiołek klepie co mu ślina przyniesie na język, zaś drygi baran teraz musi się z tego tłumaczyć. Tyle, 21:46, 28.02.2020
nie dla dranzytu08:18, 29.02.2020
Burmistrz składał w 2016 publiczne zapewnienia że żadnego połączenia Stryjeńskich z ul. Płaskowickiej i że ma go w studium uwarunkowań i zagospodarowania przestrzennego Warszawy i że takie połączenie nie jest w interesie mieszkańców Ursynowa. Przypominać żeby dotrzymywał słowa! 08:18, 29.02.2020
TS09:18, 29.02.2020
No skoro wierzysz w to co ci politycy wmawiają, to powodzenia. A połączenie jest w interesie mieszkańców Ursynowa, choc oczywiscie zakladam, ze nie tych z Kazury, bo oni sobie załatwili prywatny komfortowy wyjazd z osiedla ulicą Pileckiego. 09:18, 29.02.2020
pol09:44, 29.02.2020
TS.............trzeba byc niedorozwinietym ,żeby popierać tranzyt tysięcy samochodów przez OSIEDLOWĄ uliczkę 09:44, 29.02.2020
TS09:54, 29.02.2020
Umiesz dyskutowac bez obrażania? Ja tego nie robie, wiec prosiłbym o wzajemność. Skoro sam piszesz o tysiącach aut ktore musza przejechac, to sie zdecyduj, czy ta ulica jest potrzebna bo poki co tylko uzasadniasz koniecznosc jej powstania. 09:54, 29.02.2020
Zaniepokojony10:12, 29.02.2020
TS . To połączenie nie jest potrzebne mieszkańcom Ursynowa , tyko dla tych jeżdżących tranzytem przez nasze osiedle . 10:12, 29.02.2020
TS10:27, 29.02.2020
Owszem, ja mieszkam na Ursynowie i jest potrzebne. Marnuje wiele czasu stojac na Stryjenskich, zeby dojechac do POW. Czesto jezdze 504 i wtedy tez stoje. W interesie mieszkancow jest, zeby ruch był płynny a nie korek nawet w niedzielne południe. A tranzytu (rozumiem, ze chodzi o auta z Konstancina) sie nie pozbedziesz, choc korki na Stryjenskich w strone Płaskowickiej były od lat, na długo zanim zbudowali Rosnowskiego. 10:27, 29.02.2020
jako11:50, 29.02.2020
@ zaniepokojony - ta ulica nie jest potrzebna by jeździć przez twoje osiedle, tylko żeby je ominąć. Samochody stojące w korku, co chwila ruszające i hamujące trują cię znacznie bardziej, że te, które płynnie przejadą obok. Wiem, że trudno to ogarnąć, ale tak jest. 11:50, 29.02.2020
Pepe21:47, 01.03.2020
@jako płynności ruchu, jakiej oczekujesz nie osiągniesz w dużym mieście. Tu raczej stoimy i nie jest to kwestia braku ulic, tylko komasacji pojazdów. Otwarta cześć obwodnicy, częściej się korkuje, niż gwarantuje płynność przejazdu. 21:47, 01.03.2020
TS15:37, 02.03.2020
Co to znaczy Pepe nie osiagniemy? Wyobrazasz sobie jak wyglądałby ruch na Ursynowie, gdyby nie było ulicy Rosoła? Wlasnie po to sa takie ulice, zeby ten ruch nie walił środkiem osiedla, czyli np. przez Ken czy Stryjeńskich. 15:37, 02.03.2020
Jaro16:07, 02.03.2020
Akurat KEN miał być w pierwotnym zamyśle jeszcze szerszy... 16:07, 02.03.2020
TS16:33, 02.03.2020
I to dobrze? Czy moze jednak lepiej, zeby ruch byl prowadzony na obrzeżach? 16:33, 02.03.2020
Pepe21:40, 03.03.2020
@TS piszę o płynnym przejeździe samochodów. O której godzinie jesteś w stanie "płynnie się przejechać" po Warszawie? Gdzie ta "płynność" jest? Skoro nawet obwodnica (bez świateł, "bezkolizyjna", bez poziomych skrzyżowań) stoi. Nocą po obwodnicy możesz płynnie pojeździć. 21:40, 03.03.2020
pol09:42, 29.02.2020
Tu nie chodzi o interesy mieszkańców Kazury ,czy inych części Ursynowa.
TRZEBA BYĆ PO PROSTU NIENORMALNYM ,ŻEBY CHCIEĆ AUTOSTRADY PO ZIELONYCH TERENACH ,TUŻ POD LASEM KABACKIM ODCINAJĄC ZUPEŁNIE OD NIEGO TYSIĄCE LUDZI I ZWIERZĄT.
NIE DLA PRZEDŁUŻENIA BELGRADZKIEJ!!!!!!
TO NIE JEST W INTERESIE MIESZKAŃCÓW.
PRZESIĄDŹ SIĘ DO DOBRZE ROZWINIĘTEJ KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ ,ALBO STÓJ W KORKACH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zresztą jak skończą budowę POW ,to skończą się korki,których nigdy nie było na Stryjeńskich przed budową POW.
Może dwa razy dziennie po godzinie lekkie przytkanie przed rondem w największym szczycie.
Otworzą zablokowane ulice i będzie znowu dobrze.
Wystarczy poszerzyć do Puławskiej istniejącą już ul Płaskowickiej.
Korków nie będzie.
ŁAPY PRECZ OD LASU KABACKIEGO I JEGO PRZEDPOLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 09:42, 29.02.2020
TS09:58, 29.02.2020
Stryjenskich sie korkowala przed budowa obwodnicy wiec po wybudowaniu bedzie jeszcze bardziej. To oczywiste. Kolejny raz odsyłam do analizy prognoz ruchu z 2014 roku - tam to jest wprost rozpisane, ze Stryjeńskich sama tego ruchu nie jest w stanie przejąć a ciezar przejmuje Belgradzka. I komunikacja miejska nie ma nic do rzeczy, bo ludzie tedy walą głownie do Puławskiej w strone obwodnicy i Piaseczna. 09:58, 29.02.2020
Zaniepokojony11:08, 29.02.2020
TS . Nie mogę się zgodzić z tym co piszesz . Stryjeńskich , do momentu kiedy zwężono ją do jednego pasa ( w stronę Płaskowickiej ) była ulicą bez korków . Po zakończeniu prac przy POW , należy przywrócić dwa pasy i będzie dobrze . Wiem co mówię , gdyż obserwuję Stryjeńskich od ponad trzydziestu lat . A jeśli chodzi o przedłużenie Belgradzkiej , to bardzo zły pomysł , należy chronić zieleń , zwłaszcza w miastach . 11:08, 29.02.2020
jako11:47, 29.02.2020
@ pol - zdecyduj się, bo zaczynasz się gubić, tracisz wiarygodność, robisz się zacietrzewiony, kończą ci się argumenty i zaczyna się wrzask. Tutaj piszesz, że trzeba być nienormalnym by chcieć autostrady po zielonych terenach i że po otwarciu POW nie będzie korków. Poniżej piszesz o tysiącach samochodów puszczonych po osiedlowej uliczce. To w końcu autostrada będzie czy osiedlowa uliczka? Tysiące samochodów czy nie będzie korków? Ja wiem czego chcesz, by pod twoim oknem nie było ulicy. Klasyczna NIMBA. Też bym nie chciał, jeśli mogę mieć trawkę. Ale sprowadzając się tam, wiedziałeś że ulica będzie. Zrobiłeś świadomy wybór. Zresztą w mieście tak czasem bywa, że są ulice. Więc odetchnij i powalcz by ulica ta miała ludzki wymiar, z drzewami, bezpiecznymi przejściami itp. 11:47, 29.02.2020
TS11:52, 29.02.2020
Tu sie zgodze. Zanim sie wywali kase nalezy najpierw poszerzyc Stryjenskich do dwóch pasów w stronę Płaskowickiej, tam zrobic rondo turbinowe i obserwować. Wtedy sie zastanowic co dalej. Natomiast Belgradzka po ewentualnym przedluzeniu nie niszczy zadnej zieleni. Zreszta tu przeciez i tak jezdza auta parkujacych na Kazury. Wzdluz tej ulicy mozna by zreszta zasadzic krzewa, krzaki, drzewa bo teraz to i tak glownie ubita ziemia. 11:52, 29.02.2020
TS12:03, 29.02.2020
I jeszcze jedna uwaga. To, ze stryjenskich jest zwezona i sa korki to akurat wymusili mieszkańcy Kazury. Do tego blokuja planowaną od lat ulice Belgradzką. Sami mają za to wyasfaltowany parking pod samym lasem kabackim, co juz Polowi nie przeszkadza. I komfortowy prywatny wjazd wyjazd z Pileckiego do Płaskowickiej po zamknieciu swojego osiedla. A ta wybudowana od lat czesc Pileckiego jest blizej lasu niz to co miałoby być dobudowane. Czyli typowa samolubna postawa, sam mam, ale innym nie dam. 12:03, 29.02.2020
jako12:04, 29.02.2020
rondo turbinowe zdecydowanie tak, z wyraźnymi prawoskrętami, bo niestety rodacy niezbyt sobie radzą z jazdą po rondach. Co do dwóch pasów na Stryjeńskich nie jestem pewien. Bo jeśli rondo turbinowe, to i tak przed rondem jeden pas będzie to skrętu w prawo. Więc czy zwężenie będzie tu czy wcześniej to trochę wszystko jedno. A lepiej jednak wcześniej, żeby nie było bałaganu przed rondem. A to że nowa Belgradzka nie niszczy żadnej zieleni poza trawnikiem jest oczywiste dla wszystkich poza Kazoorianami. Ale to inna planeta. Trzeba przedłużyć Belgradzką, żeby ich objeżdżać i dać żyć we własnym mikrokosmosie :-))) 12:04, 29.02.2020
Zaniepokojony14:24, 29.02.2020
Do wszystkich tu piszących . Też mam autko i chciałbym się nim poruszać płynnie i jak najbardziej ekonomicznie i ekologicznie ( ? ) . No , ale jak widać , każdy ma inny pogląd na te sprawy . Ale taka dyskusja jest bardzo potrzebna , daje bowiem do myślenia . Oby efekt tej rozmowy zadowolił większość mieszkańców . Na marginesie , nie mieszkam na Kazury 14:24, 29.02.2020
Rumburak14:14, 29.02.2020
Miałem piękny sen: Robert Kempa już drugą kadencję jest burmistrzem Środy Wielkopolskiej. Nasz piękny Ursynów rozwija się i jest obiektem zazdrości mieszkańców innych dzielnic. U nas nie ma korków a ulice są szerokie, dwupasmowe, mnóstwo miejsc parkingowych. Nawet do Konstancina można się dostać szybciutko przez Piaseczno dzięki niedawno oddanemu przedłużeniu Belgradzkiej, która wyprowadza sprawnie ruch z Natolina i Kabat w kierunku Puławskiej. Właśnie oddano tunel w ciągu S2, ale budowa nie była zbyt uciążliwa, bo władze dzielnicy zadbały o pełną przejezdność głównych ulic przecinających tę inwestycję. Robię zakupy w centrum handlowym na Kabatach, gdzie ktoś chciał postawić kolejne bloki ale nasz burmistrz nie dopuściła do tego. Wkrótce oddadzą do użytku przedłużenie Ciszewskiego a pomysły wpuszczenia tranzytu przez Kabaty zostały raz na zawsze odrzucone...Przebudzenie było dość nieprzyjemne, a do tego skasowaliście mj komentarz. 14:14, 29.02.2020
zwykły obserwator16:21, 29.02.2020
Na drugim końcu Burmistrz powoli likwiduje Belgradzką i to jest bardzo perspektywiczne. Nie daj Boże przedłużą to ukatrupimy ruch dalej. Zna się na dywersyjnej robocie, oj zna. 16:21, 29.02.2020
zizi16:55, 29.02.2020
TAK DLA PRZEDŁUŻENIA BELGRADZKIEJ !! 16:55, 29.02.2020
Light10:10, 01.03.2020
Zdecydowane 3 razy NIE NIE NIE planów liwidacji terenów rekreacyjnych. A korpoludy niech wykorzystają niedziele na spacer pod górkę Kazurke żeby zobaczyć na własne oczy co chcą zniszczyć i jak inni korzystają tam z tego dziedzictwa. 10:10, 01.03.2020
jako11:18, 01.03.2020
nikt wam nie chce likwidować góry ani terenów rekreacyjnych, nie powtarzaj pustej propagandy 11:18, 01.03.2020
Light11:41, 01.03.2020
~ jako Zastanow sie nad własną propagandą wskrzeszenia zarzuconych industrialnych planów z PRL. Jak widziałbyś oczekiwaną halasliwa i zatloczona obwodnicę Ursynówa sąsiadującą z parkiem Pileckiego, Górka Kazurka na ktorej odbywaja cyklicznir sportowe zawody i lasem Kabackim gdzie ludzie przychodzą w poszukiwaniu ciszy i spokoju? 11:41, 01.03.2020
jako14:17, 01.03.2020
@ Light, jakie industrialne plany PRLu? Czy jak ktoś mówi ulica, to ty widzisz autostrady a'la Los Angeles? I jaka znowu zatłoczona obwodnica Ursynowa? Stary, jak ty się nakręcasz takimi wyobrażeniami, to nie dziwi, że nerwy puszczają. To będzie kilkaset metrów zwykłej ulicy, która będzie miała wokół drzewa i bezpieczne przejścia dla pieszych. Została wyprofilowana tak, żeby się nie rozpędzać. Zwykła nowoczesna zielona ulica/aleja, a nie autostrada w mieście. Kazoorianie będą mogli ze wszystkiego w parku spokojnie korzystać. 14:17, 01.03.2020
Light14:27, 01.03.2020
jako czy to nie ty przytaczales prognozy według ktorych gdyby ta droga powstała bylaby nakbardziej zrucliwa ulicą ursynowa wiec stala by sie de facto obwodnica na dowod ze jest potrzebna? Kto by poszedł do parku wzdluz takiej ulicy? Pozwolil jezdzic tam dzieciom na rowerach po górce jak dziś Myslales nad tym choc raz? 14:27, 01.03.2020
jako16:10, 01.03.2020
nie Light, to nie byłem ja. Z pewnością wiele osób będzie z tej ulicy korzystało, ale zdecydowanie nie nazwałbym jej obwodnicą. Ruch do Konstancina przeniesie się na POW. Ruch w kierunku Moczydła, Natolina i Kabat rozłoży się na nową Belgradzką, Styjeńskich i trochę KEN. Więc ta ulica sprawi, że ruch będzie bardziej płynny, mniej korko smrodliwy. A ponieważ będzie miała ludzi wymiar naprawdę nie przeszkodzi wam w korzystaniu z parku. 16:10, 01.03.2020
Light17:27, 01.03.2020
Nie mieszkam na Kazury a do parku przychodzę reguralnie ze środka Ursynowa. Dzis bylo mnóstwo ludzi zarówno na rowerach jak i o na silowni takze na górce i na zwyklym spacerze szukajacych ciszy i spokoju i na pewno nie byli to jedynie mieszkańcy Kazury. Nie wyobrazam sobie jak mozna by planowac puscic wzdłuż parku ruchliwą i halasliwą przelotowa ulicę i chcieć rozwalic tak piekne i unikalne miejsce bo komus się śpieszy. 17:27, 01.03.2020
jako17:35, 01.03.2020
Light, szanuję Twój pogląd, wyobrażenia i obawy, ale się z nimi nie zgadzam. Żeby zakończyć naszą dyskusję pozwól, że powiem: ulica powstanie, będzie miała ludzki wymiar. Jeśli masz obawy dopilnuj tego. Dopilnuj żeby przejścia były bezpieczne, dzieci na rowerach mogły bez obaw jeździć, było wystarczająco dużo zieleni. Każdy sensowny pomysł się liczy i jest ważny. Pozdrawiam 17:35, 01.03.2020
Jaro11:21, 02.03.2020
Idźmy na całość: zróbmy dwupasmówkę na linii Kabacka-Wilczy Dół-za Kazurką i do straży. Deal? 11:21, 02.03.2020
TS15:43, 02.03.2020
Tak by pewnie było najlepiej. Tak to zreszta kiedys miało wyglądać, wzdłuż Wełnianej. Ale na to juz nie ma miejsca. Dlatego pozostaje tylko przedluzenie Belgradzkiej. 15:43, 02.03.2020
Jaro16:04, 02.03.2020
A ja uważam, i pisałem o tym nieraz, że najpierw niech FACHOWCY zrobią dla nas całościowe studium połączeń komunikacyjnych dzielnicy, potem do konsultacji, i potem, na jego bazie, rozwijajmy sieć dróg. a nie realizujmy plomby. Jak tak sobie gawędzimy w gronie domorosłych inżynierów ruchu, to ja powiem, że takie połączenie jedynie przeniesie korek ze Stryjeńskich na okolice Straży. I można ze mną spierać się do upadłego. Bo przecież każdy z nas się na tym zna, no nie? 16:04, 02.03.2020
TS16:31, 02.03.2020
Analiza prognoz ruchu dla POW została sporzadzona właśnie przez FACHOWCÓW dla GDDKiA. Zgadzam sie, ze na Ursynowie zbyt duzo takich "inzynierow", ktorzy sie znają na wszystkim. Zwlaszcza tu czy na forum OU. 16:31, 02.03.2020
asd12:28, 02.03.2020
Nie ma to jak kupić mieszkanie na Kazury, gdzie plany przedłużenia belgradzkiej były od lat 80-tych, a teraz buntować się jak ktoś podnosi ten temat ponownie.
Drogi są fajne, autostrady są fajne, lotniska są fajne, bazarki też są super - byle dalej od siebie. Bo obok siebie, tylko park! Prawda Kazuranie? 12:28, 02.03.2020
Jaro14:14, 02.03.2020
Prawda. Słowo-klucz (jeśli chodzi o plany): BYŁY... 14:14, 02.03.2020
TS15:46, 02.03.2020
Prognoza ruchu dla gddkia jest aktualna 15:46, 02.03.2020
Jaro15:59, 02.03.2020
Na liście dokumentów, które są podstawą realizacji inwestycji, szukam takiego dokumentu, i nie widzę... W którym paragrafie mam szukać? 15:59, 02.03.2020
TS16:24, 02.03.2020
Analiza i prognoza ruchu dla południowej obwodnicy warszawy 16:24, 02.03.2020
Light22:40, 02.03.2020
Znalazłem szczycie porannym prognoza przewiduje owym łacznikiem 680 pojazdów na godzinę , na początek a potem wzrost ze wzrostem tranzytu. Zgroza!!! 22:40, 02.03.2020
TS23:21, 02.03.2020
Zgroza to bedzie, jak ta droga nie powstanie:/ 23:21, 02.03.2020
podróżnik 16:29, 02.03.2020
Dużo ludzi kupiło mieszkania po likwidacji planów budowy tej drogi wiec słaby argument. Za to w planach nawet z lat 80 nie było wlot do tunelu bez filtrów spalin jaki dostaną za chwile mieszkańcy okolic Kazury... 16:29, 02.03.2020
TS16:47, 02.03.2020
Tzn gdzie konkretnie Podróżnik (czy Tubykec?) kupili i kiedy? 16:47, 02.03.2020
tako21:38, 02.03.2020
Czy ktoś z szanownych kabackich nie tylko zwolenników przedłużenia Belgradzkiej był kiedykolwiek pieszo w okolicach osiedla Kazury od strony górki Kazurki? Czy widział tą okolicę na żywo a nie palcem na mapie? Gdzie ta normalna droga z drzewami i przejściami dla pieszych miałaby powstać? Pod balkonami budynków czy może zamiast nich? W miejscu osiedlowego parkingu? Bo mówi się o przedłużeniu Belgradzkiej po północnej stronie górki Kazurki, a nie po jej stronie południowej - czyli tam gdzie samochody rozjechały dotychczasową polną drogę, której przejazd zablokowali urzędnicy. Od południa nie ma po prostu miejsca na ten cud łącznikowy z przejściami, chodnikiem i drzewami... Dlatego zaplanowano Park. A dla porównania to ta wizja łączika to tak jakby środkiem terenu przy Kopie Cwila poprowadzić ulicę... Serio? 21:38, 02.03.2020
Light21:54, 02.03.2020
Wreszcie głos Rozsądku. Porównanie do Kopy Cwila zaiste celne. Jakiż byłby tam piękny łącznik do Puławskiej! 21:54, 02.03.2020
TS22:04, 02.03.2020
W ktorym miejscu? Dokładnie w tym w ktorym była od początku planowana. Nie wiem czy to jest fragment obecnego parkingu, nie siedze z nosem w mapach geodezyjnych. Ale nawet jesli, to moja spoldzielnia tez odsprzedała miastu czesc swojego parkingu pod budowe drogi. Czy przez kope cwila byla kiedys planowana droga, czy jest uwzgledniona w analizach prognoz ruchu dla dzielnicy? 22:04, 02.03.2020
Light22:36, 02.03.2020
Tam gdzie była planowana droga w mrokach PRL nie było górki Kazurki bo to gruz z budowy metra to raz. Pod kopą Cwila miał powstać kościół ale pod wpływem masowych protestów protestów działka została zamieniona z miastem na inną (na Woli) a park im. Romana Kozłowskiego rozszerzony o ową działkę (2010) Wiec zorganizowanie się w obronie zachowania rekreacyjnego terenu parku i masowy protest jak widać ma głęboki sens to dwa. 22:36, 02.03.2020
TS23:19, 02.03.2020
Ta droga jest w analizie prognoz ruchu z 2014 roku, wiec nie bardzo wiem o jakich mrokach PRLu mowa. A górka kazurka tez nie powstała po 2014. 23:19, 02.03.2020
Light00:25, 03.03.2020
Sprawdziłem ze Welwetowa jest z planów z 1960 roku kiedy jedynymi rzeczywistymi ulicami normalnymi była Leśna i Moczydłowska co też już nie aktualne bo w 1980 powstał na ich terenie rezerwat, na mapie Ursynowa z 1987 ani 1990 nie ma Kazurki nawet. Wiec wprowadzenie parków i rezerwatów zmienia plany. A jestem przekonany że o park pod Kazurką będzie walczyć nie mniej ludzi i z nie mniejszą determinacją niż o park pod Końskim Jarem, tym bardziej że tu mają na piśmie zapewnienia burmistrza że od 2006 plany Welwetowej zostały skasowane. 00:25, 03.03.2020
TS09:15, 03.03.2020
Skoro została skasowana w 2006 roku przez burmistrza, to po co ta i inne dyskusjeprzez ostatnie lata, w tym krzyki mieszkańców, gdy Kempa budował slepy fragment belgradzkiej? Przecież nie macie sie o co martwić, prawda? A to, ze ta droga jest na planach z 2014 roku na zlecenie GDDKiA gdy rządziło PO w Polsce i Warszawie, to na pewno tylko przypadek. Kto by się tym przejmował. Takze luzik. 09:15, 03.03.2020
podróżnik09:50, 03.03.2020
dobra napiszmy więc i rozgłośmy na forach MTB, sportowych i ekologów że tutejsze lobby deweloperów i ich poplecznicy z kabat chcą zamienić częściowo park i Kazurkę w trasę szybkiego ruchu a prezydent Trzaskowski właśnie puszcza do nich oko i że nie będzie już na Kazurce Mistrzostwa Polski w MTB, ani Pucharu Mazowsza Runmagedonu czy innych imprez sportowych bo nikt przy zdrowych zmysłach nie zaplanuje ich wzdłuż bardzo ruchliwej ulicy zobaczą ile politycznie będą ich kosztować takie pomysły i jak skompromitują swój wizerunek 09:50, 03.03.2020
TS10:52, 03.03.2020
Planowana droga nie jest na terenie parku. Impreza sie nie odbedzie, bo tuz obok bedzie ulica? No logiczne. A ekipy z calej Polski zjada tu pewnie rowerami. A to czy sobie Kempa rujnuje wizerunek zwezajac drogi, czy je budujac - no to juz temat dlugi i szeroki. 10:52, 03.03.2020
zwykly obserwator16:58, 06.03.2020
Ściemnia, Burmistrz powoli zwęża jezdnie i chodniki Belgradzkiej, no i naprodukował tysiące słupków, klombów, betonków, płotków i trawników. Ani zaparkować, ani wysiąść, ani przejść bo chodniczki powężone i idiotyczne zlokalizowane. Burmistrz zna się na robocie, pod czujnym okiem Pierwszego Mieszkańca. Ściema i tyle. A neurobiałki, w komentarzach, już skaczą sobie do gardeł, he, he. 16:58, 06.03.2020
Szarak23:03, 15.05.2020
Skąd ten upór burmistrza Kępy? Droga jest potrzebna, są grunty (miejskie nie trzeba wykupywać) większość mieszkańców dzielnicy jest za budową połączenia Belgradzka-Pileckiego. Trzeba budować albo burmistrza na taczkach wywalić z urzędu. Swoją drogą to ten łącznik powinien powstać przed rozpoczęciem budowy tunelu autostrady przez Ursynów.
Jaki interes ma p. Kempa wstrzymywać tak potrzebną inwestycję? 23:03, 15.05.2020
Pol17:08, 28.02.2020
11 50
Przestań jęczeć i przesiądź się tak jak ja w dobrze rozwiniętą komunikację miejską albo tkwij w korkach.
Trzeba być świrem żeby budować ulicę przez zielone tereny pod samym lasem. 17:08, 28.02.2020
jako17:18, 28.02.2020
45 9
komunikacja miejska zaspokaja wszystkie twoje potrzeby? Gratuluję, moich nie. A może dzięki tej ulicy będziesz mniej stał w korkach jadąc autobusem, czego życzliwie ci życzę. 17:18, 28.02.2020
TS17:50, 28.02.2020
25 4
Komunikacja miejska tkwi w korkach przez świrów zwężających ulice.
17:50, 28.02.2020