Zamknij

Przepisy o epidemii nie dotyczą kościoła? "W środku było 20 osób"

07:39, 09.04.2020 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 19:19, 09.04.2020
Skomentuj nadesłane nadesłane

Mimo jasnych przepisów i informacji wywieszanych przy wejściach do kościołów, ursynowskie parafie mają problem z przestrzeganiem limitów wejść do świątyń. - Wczoraj po południu w kościele przy ul. Przy Bażantarni wchodziło po 20 osób. Księża nic sobie z tego nie robią - alarmuje nasz czytelnik.

Trwa Wielki Tydzień - czas przygotowań do Wielkanocy, która w Kościele katolickim jest największym świętem w roku. W ramach przygotowań wierni przychodzą do spowiedzi i komunii świętej. Jednak epidemia koronawirusa pokrzyżowała szyki także parafiom. Mimo jasnych wytycznych Episkopatu o konieczności stosowania się do zarządzeń ministra zdrowia bywają trudności z jego egzekwowaniem.

Jak poinformował nas jeden z czytelników w środę po południu, przed godziną 16:00, w kościele pw. Bł. Władysława z Gielniowa w świątyni siedziało co najmniej kilkanaście osób: dwanaście osób w ławkach, a kolejnych siedem w kolejce do spowiedzi. W sumie więc około 20 osób - cztery razy więcej niż powinno.

- Ksiądz, który udzielał komunii świętej widział, że w świątyni jest za dużo wiernych, mimo to nie zareagował - mówi nam czytelnik. - Żeby było jasne, sam jestem wierzący, ale uważam, że skoro wszyscy mamy się stosować do przepisów to kościoły również. Policja pilnuje lasu, więc może zajrzy też do świątyni? - dodaje ursynowianin.

"Przypominamy ludziom o ograniczeniach"

O ustosunkowanie się do tej sytuacji poprosiliśmy parafię Bł. Władysława z Gielniowa. Ksiądz Kamil Falkowski mówi, że do przekroczenia limitu wiernych mogło dojść w czasie, gdy jedyny obecny w kościele ksiądz spowiadał wiernych.

- Obok spowiedzi, mamy co 15 minut Komunię Świętą. Ksiądz spowiadający jest sam w świątyni, mógł nie zorientować się podczas spowiedzi, że na komunię czeka już sporo wiernych - mówi nam ksiądz Kamil Falkowski.

Dodaje, że księża z parafii doskonale zdają sobie sprawę z zagrożenia koronawirusem i sami przestrzegają przepisu o ograniczeniu liczby wiernych. - Jeżeli wierni zbyt długo są w kościele lub rośnie kolejka do spowiedzi, przypominamy ludziom o ograniczeniach - mówi kapłan. Parafia stosuje dodatkowe środki ostrożności: maseczki, dezynfekcję folii na kratach w konfesjonałach, 1,5 metrową odległość między spowiednikiem a wiernym oraz zaleca przyjmowanie Komunii Św. na rękę.

Dodajmy, że kościół przy ul. Przy Bażantarni jest bardzo dużą świątynią. Ma tysiąc miejsc siedzących, nawet gdyby limitów wejść nie było, wierni mogliby zachować odpowiedni odstęp między sobą. To jednak zależy w dużej mierze od nich samych.

Jak mówią księża, są jednak zaskoczeni zdyscyplinowaniem wiernych, którzy korzystają z transmisji mszy świętych w mediach i raczej nie gromadzą się w kościołach. Wygląda więc na to, że przypadek z wtorku był incydentalny, choć dla parafii to sygnał, że księża powinni wzmóc czujność.

Parafie przeszły na tryb online

Parafie z Ursynowa starają się odradzać wiernym osobiste uczestnictwo we mszach św. Zapraszane są na nie tylko osoby, które zamówiły intencję. W wielu kościołach w Wielki Piątek nie będzie ciemnicy, a groby Pańskie będą bardzo skromne.

Od wielkanocej niedzieli w kościołach będzie mogło się jednak gromadzić do 50 osób. Ryzyko roznoszenia się koronawirusa wzrośnie. Księża, z którymi rozmawialiśmy oczekują zmiany tego przepisu i utrzymania bardziej restrykcyjnego ograniczenia do 5 osób.

- Tak będzie lepiej, w imię wyższego dobra. Pewnie dziś zostaną ogłoszone takie decyzje - mówi ksiądz Falkowski z parafii z ul. Przy Bażantarni.

Poniżej zdjęcia wykonane w świątyni przed godz. 16:00 w tym samym czasie - źródło: nadesłane

(Redakcja Haloursynow.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(91)

polpol

40 18

Takie własnie półmózgi najmundrzejsze na całym świecie roznoszą tę zarazę.
Nie może miesiąc usiedzieć na dupie.
07:43, 09.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

POLAKmałyPOLAKmały

2 20

Proponuję, żebyś w ramach protestu, rzucił się do Wisły, lub rzucił pod pociąg-wtedy może będę Ciebie szanował i uwierzę w wagę postulatów... 15:48, 09.04.2020


LekarzRodzinnyLekarzRodzinny

19 1

POLAKmały - faktycznie chyba jesteś jakiś mały. A co on takiego napisał, co Cię tak oburzyło? Mądry siedzi na tyłku! Zacofany i głupi chodzi gdzie się da. Weźcie pod uwagę przykład nawet z Papieża Franciszka, którego bardzo szanuję - pusty plac, pusta bazylika, wszystko dzieje się jednak tak jak powinno i jak co roku, byśmy mogli obejrzeć to w TV a potem cieszyć się w zdrowiu. Przypomnij sobie przykazanie 5 także. Przecież gdyby nie zakaz wprost, sporo tych zacofafamnych z koszyczkami by w sobotę pędziło do kościoła. A potem co? Mądrze ktoś powiedział, że te święta to okazja by przeżyć je jeszcze BARDZIEJ. 16:31, 09.04.2020


reo

zxcvzxcv

34 36

Nie róbmy sztucznego problemu tam gdzie go nie ma. Dwadzieścia osób w wielkim kościele, samotny wędkarz, 5 osób na hektar lasu - te zakazy pokazują jak władze się motają bez sensu. Prawdziwe problemy to brak testów dla medyków, domy opieki dla starszych .... 08:11, 09.04.2020

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

NickNick

13 32

Dokladnie, jakis kapus wlazl do Kosciola i robi z igly widly, W supermarketach zageszczenie jest 100 razy wieksze i jest ok. Akurat ludzie w Kosciolach bardzo rozsadnie podchodza do przepisow mimo, ze sa presadzone. Walczcie z Kosciolem, to z Warszawy zostanie to co po II wojnie. 11:30, 09.04.2020


Kabaty45Kabaty45

28 11

Kapuś? może dzięki temu 100 innych przeczyta, stuknie się w główki, chwilę pomyśli i zrezygnuje z pójścia? 11:48, 09.04.2020


NickNick

7 23

Zrezygnuje z pojscia do prawie pustego Kosciola ? I gdzie pojdzie - do Biedronki ? Tak, tam dostanie pomoc - maseczke i flaszeszczke. No to ludzie jeszcze troche pocierpia zanim zrozumieja w ktora strone ida. Bog jest cierpliwy - czeka, ale nikogo nie zmusza. 12:57, 09.04.2020


AntyAnty

24 3

Nick - i pojscie do kosciola i do sklepu jest legalne. Trzeba tylko pamietac o ograniczeniach, ktore przepisami wprowadzil wasz ukochany rzad Pis 13:28, 09.04.2020


ZaniepokojonyZaniepokojony

23 0

Do Nick . Czy dobrze rozumiem to co napisałeś w ostatnim zdaniu ?Kościół miałby zniszczyć Warszawę ? Dobrze się czujesz ? 13:41, 09.04.2020


NickNick

1 11

Bog nic nie niszczy, Bog tworzy, ludzie niszcza, przed wojna byli tacy sami madrzy jak teraz, zatwardzialosc ludzi jest zadziwiajaca. Bog pyta Warszawe - dokad idziesz ? A Warszawa odpowiada - nie Twoja sprawa. Ktos kto nie zna historii Warszawy jest ignorantem. Ta pandemia to jest nic, ale nikt nie wykluczy kolejnych znacznie gorszych. I kto wtedy uratuje ludzkosc ? Marsjanie ? 13:25, 10.04.2020


LogicznyLogiczny

29 53

Po pierwsze niewierzący nigdy nie zrozumie wierzącego podobnie jak bogaty biednego.
Po drugie przepisy są chore, bo jak 20 osób na tak dużej czystej powierzchni ma się do kilkudziesięciu osób w małym brudnym autobusie ?
Po trzecie ten kapuś jest jakiś nawiedzony jednakże za niego się pomodlę bo tylko to mu może pomóc
Po czwarte sądzę że wierni idący w tym trudnym czasie do świątyni są w pełni odpowiedzialni 08:13, 09.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

EwwAEwwA

31 6

Oj, część nie jest, uwierz mi. Część myśli ze w kościele nie można się zarazić. No bo jak to... 11:43, 09.04.2020


Kabaty45Kabaty45

28 7

Szalenie odpowiedzialni, zdecydowanie... 11:47, 09.04.2020


ShanShan

19 39

Robiący zdjęcia również złamał prawo? Wszedł do kościoła w którym było już 5 osób i nie wyszedł natychmiast. Tylko chodził po świątyni i jeszcze robił zdjęcia. Nieodpowiedzialne zachowania mógł się zarazić bądź zarażać innych 09:04, 09.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Kabaty45Kabaty45

30 10

Ale może dzięki temu 100 innych przeczyta, stuknie się w główki, chwilę pomyśli i zrezygnuje z pójścia? 11:47, 09.04.2020


......

6 2

Faktycznie - mógł zadzwonić i zgłosić nielegalne zgromadzenie. 18:32, 10.04.2020


Kabaty zieloneKabaty zielone

39 50

To jedna z największych świątyni w Warszawie.
Dwadzieścia osób może tam stac w bardzo dużej odległości, nawet ksiądz może niektórych nie zauważyć. Dopiero kiedy podchodzą do ołtarza jest możliwość policzenia, więc nie róbmy problemu tam gdzie do nie ma. 09:45, 09.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

nicknick

41 17

Hipermarkety też mają bardzo dużo powierzchnię i spokojnie może tam być więcej osób niż po 3 na kasę i też mogą stać w dużej odległości od siebie.
I w takich sklepach zakaz jest jakoś respektowany i przestrzegany.
Dlaczego akurat w kościele ma być inaczej. Skoro jest zakaz to trzeba go przestrzegać. 11:12, 09.04.2020


EwwAEwwA

30 5

Trudno przestrzegać zakazu, zgodzę się. Ale mądrzy parafianie potrafią. Gdy się wchodzi, widzi ile osób jest w środku, można się wycofać. W tv też dużo ciekawych transmisji z kościołów przygotowano. Mądrości życzę! 11:40, 09.04.2020


EwwAEwwA

34 8

Jak potem ogłoszą, że któryś z księży chory lub proszą o to, by każdy kto był w kościele np. 8 kwietnia między 12 a 16 skontaktował się z Sanepidem to miejcie tylko do siebie pretensje! 11:41, 09.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UrsynówRozumieUrsynówRozumie

26 5

Kilka takich apeli w Polsce już było przecież. I kilku księży także zachorowało, o ile się nie mylę także niestety wśród księży są ofiary śmiertelne. Mądrzy księża sami zalecają uczestnictwo niebezpośrednie - np. w tv. Spowiedź organizowana jest też w taki sposób, by zachować dystans między spowiednikiem a wiernym. Odpowiedzialni wierni powinni też myśleć o zdrowiu swoich księży - jeśli ksiądz dziennie spotka się np. ze 100 osobami przy konfesjonale, to tak jakby pracował w sklepie obsługując klientów - ryzyko złapania wirusa rośnie. Księża chyba nie mają masek ani ścianek z pleksi. Ten czas to także egzamin z odpowiedzialności - za zdrowie każdego z nas, za zdrowie księży i kościoła, także za bezpieczeństwo księży, na które my sami (każdy z nas osobno i razem) ma duży wpływ. PS. Zanim zminusujesz, zastanów się dlaczego a najlepiej to napisz :-0 12:41, 09.04.2020


BhawoBhawo

20 33

Uwaga na kapusia z IPhonem 11:57, 09.04.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

UrsynówRozumieUrsynówRozumie

30 8

Mam pomysł: idź tam, zaciągnij honorową wartę przy wejściu i każdego z iPhone wywalaj. Pamiętaj, że inne telefony też potrafią zrobić szpiegowskie zdjęcia. Najlepiej wywalaj każdego ze smartfonem. Zrobisz dobry uczynek, ilość osób w środku pewnie o jakąś 1/3 spadnie - w imię mądrości narodu działaj! 12:35, 09.04.2020


BhawoBhawo

9 24

~UrsynówRozumie - nie trywializuj ,nie chodzi o iPhony czy inne telefony , tylko o TEGO kapusia z JEGO iPhonem , i tyle . Nawet jak mi się nie podoba nie robię zdjęć ludziom na ulicy , w metrze czy sklepie bo coś tam robią nie tak. 14:02, 09.04.2020


MerroMerro

25 6

Do Brawo (rozumiem, że nick nie jest przypadkowy i ma się wiązać z jedną z osób - czyli cel zamierzony): a ty dla kontry nie wyolbrzymiaj! Przejrzałem teraz jeszcze artykuł i te foty - czy na którymś foto widać twarz któregoś z wiernych? Czy rozpoznać możesz choć jedną z osób? Nie da się zrobić zdjęcia o czymś/kimś, gdzie są ludzie bez ludzi. Zdjęcia robi się dokumentując coś. Ja też tak mam, że czasem robię zdjęcia w przestrzeni publicznej, oczywiście zawsze zachowując zasadę anonimowości dla osób, które na tej fotce się znajdą gdy chcę to gdzieś umieścić. PS. Sam jestem wierzący i praktykujący - dodaje to po to, by uciąć Twoje pewnie kolejne spekulacje. Nie jestem też zwolennikiem PiS, a przypominam że to on te zasady zgromadzeń w kościele ustalił :-) 14:14, 09.04.2020


MamakMamak

25 8

Proponują, aby osoby, które są za otwarciem lasu kabackiego pobiegły do kościoła i tam pobiegały razem z dewotkami, których wiara jest tak słaba, że nie potrafią się pomodlić w domu. 13:14, 09.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AntyAnty

41 8

Gromadzenie sie w kosciolach jest nielegalne - takie przepisy ustanowil wasz ukochany rzad. 13:26, 09.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Cos tamCos tam

1 13

A do czego sie modlisz - do Facebooka ? 13:30, 10.04.2020


AnnaChAnnaCh

18 0

Coś tam - a ty się wcale nie modlisz? Moi rodzice bardzo wierzący co roku bardzo uczestniczący w triduum paschalnym oglądają wszystko w tv w tym roku. Wybór aż za duży podobno. Dlaczego? Bo są mądrymi ludźmi, katolikami myślącymi! 15:44, 10.04.2020


jaja

17 31

każda okazja do przywalenia w Kościół dobra, zgadza się droga Redakcjo? 13:49, 09.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UuuuuuuUuuuuuu

35 16

Obsesja? Kto tu przywala w kościół? Czy jak ktoś pisze o kolejkach w sklepie to przywala w sklep? Gdy jak ktoś pisze ze las zamknięty to przywala w las?? Rozumu i samodzielnego myślenia życzę, bo inaczej sami kościół sobie zaoracie! Trudna sytuacja teraz wszędzie (także w kościołach: katolickim i innych) to tez szansa na pokazanie przez kościół jak do ważnych spraw podchodzi. Może zyskać (jeśli zdroworozsądkowo postąpi) lub stracić (jeśli przeważy w nim ciemnogród) 13:57, 09.04.2020


ObserwatorObserwator

16 23

A dlaczego czytelnik wszedł do kościoła jeśli było tam już więcej niż 5 osób? Przecież nie wolno. Jeśli w wejściu zobaczył że jest więcej osób, to nie powinien wchodzić i powiadomić Policję. A tak, to czy nie jest to złamanie obowiązujących przepisów również przez czytelnika? 14:26, 09.04.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AddamAddam

23 7

Jak wchodził to może był czwarty. I potem ten tumult się pojawił 15:06, 09.04.2020


dsadsa

4 20

Słuszna uwaga, to mu nie przeszkodziło zarażać! 17:19, 09.04.2020


AaaaaaaAAaaaaaaA

20 5

dsa, a skąd wiesz ze był chory? Jeśli coś wiesz zgłoś to, jeśli sam tam byłeś, tez się zgłoś. A jak nie to nie rozsiewaj plot jak baba na jakiej ławce. 17:56, 09.04.2020


WIERZĄCY-55WIERZĄCY-55

35 12

A TAK WOGÓLE TO PO CO TA CAŁA DYSKUSJA? SĄ PRZEPISY JAKIE SĄ. JEŚLI KTOŚ ICH NIE PRZESTRZEGA (CZY TO W SKLEPIE, CZY W LESIE CZY W KOŚCIELE CZY W KIOSKU CZY W INNYM MIEJSCU) NARAŻA SIĘ NA KARĘ I JESTEM ZA TYM, BY TE KARY EGZEKWOWAĆ (TAKŻE W KOŚCIELE!), NIEZALEŻNIE OD TEGO CO KTOŚ SOBIE MYŚLI, CZY JEST PARAFIANKĄ NR 1 NA PARAFII, KIMŚ KTO CODZIENNIE TAM CHODZI ALBO I CZĘŚCIEJ, NAJLEPSZYM PRZYJACIELEM KSIĘDZA ITP - TO NIE MA NIC DO RZECZY. MĄDRY KSIĄDZ POWIE TO DODATKOWO Z OŁTARZA: MODLIĆ MOŻNA SIĘ W DOMU, TO SZCZEGÓLNY CZAS I ZACHOWAJMY SIĘ ROZSĄDNIE BY BYŁO JESZCZE WIELE ŚWIĄTE PRZED KAŻDYM Z NAS, MYŚLMY O INNYCH, MYŚLMY O KSIĘŻACH, RODZINACH, OSOBACH Z GRUP RYZYKA, KTÓRYM MOŻEMY WIRUSA ZANIEŚĆ DO DOMU ( Z KOŚCIOŁA TAKŻE !). I TO JEST BEZDYSKUSYJNE - MUNUSY TU NIC NIE ZMIENIĄ - TO JEST FAKTYCZNY STAN. 16:10, 09.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

dsadsa

7 21

Jeszcze nie tak dawno mówiliście, że miejsce modłów jest w kościele nie na ulicy. Teraz już w kościele nie można, a niedługo będziecie z buciorami do domu wchodzić! 17:18, 09.04.2020


AaaaaaaAAaaaaaaA

19 4

dsa, ale kto?? 17:26, 09.04.2020


BhawoBhawo

13 33

Jakoś konfidenta nie było w Wilanowie , gdzie tłumy kłębiły się wzdłuż Przyczółkowej . No tak ale tam relaksują się zasłużeni obrońcy konstytucji , a tu wstrętni katole dopuszczają się przestępstwa. 16:11, 09.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WIERZĄCY-55WIERZĄCY-55

31 3

Bhawo, ul. Przyczółkowa toż to już nie Ursynów chyba, więc przejrzyj może portale wilanowskie. Ja widziałem gdzieś chyba na facebooku relację z Przyczółkowej i zdjęcia radiowozu oraz kontroli rowerzystów tam jadących :-) Także pudło, ale wszystkiego dobrego na święta i więcej miłości do innych, a także pokory by widzieć swoje błędy i upór :-) 16:22, 09.04.2020


jaja

17 33

do ~Uuuuuuu: po prostu haloursynow lubuje się w takich niby obiektywnych artykułach dot. Kościoła. A tak naprawdę podszytych niechęcią i chęcią przywalenia. Tak jak zauważyli inni: ten artykuł jest to robienie wielkiego halo z niczego, pod przykrywką troski. i tyle. tak to widzę. Choć Twój komentarz uważam za wyważony, masz w nim też sporo racji 16:14, 09.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

WIERZĄCY-55WIERZĄCY-55

36 2

Nie przesadzaj! Wg mnie gdzieś po środku. Nie powiem, że jestem jakimś regularnym, czytelnikiem każdego dnia, ale wracam tutaj regularnie dość. A czytałeś artykuły dotyczące np. koncertów w kościołach? wydarzeń dot. patrona kościoła Władysława z Gielniowa? i innych, które dotykają tego tematu? Jak następnym razem przeczytasz taki artykuł, zostaw swój komentarz i tam :-) 16:19, 09.04.2020


MisMis

0 15

Brawo dla tych co porownuja Kosciol z supermarketem albo z lasem. Zapraszamy kolejne pandemie do Warszawy i obserwujemy jak Trzaskowski zwalcza je za pomoca teczy. 13:35, 10.04.2020


RaffRaff

26 17

Wg mnie ten list to lekka przesada. Najważniejsza jest odległość między osobami. Porównajcie sobie moi drodzy lokalne sklepiki, piekarnie itp w których co prawda może przebywać na raz max 2-3 klientów, ale zagęszczenie jest mimo to bardzo duże (osoba na 1 metr kwadratowy). Uważam, że w przypadku kościołów limit powinien być uzależniony od powierzchni, np 1 osoba na 36m2 (wówczas średnia odległość miedzy osobami wynosiłaby min 6 m dla każdego kierunku). Dla takiego kościoła jak Przy Bażantarni pozwoliłoby to na wejście co najmniej kilkudziesięciu osób. 16:31, 09.04.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

LekarzRodzinnyLekarzRodzinny

24 2

Jeśli rząd zmieni przepisy dot. kościoła i zgromadzeń tam, przyznam ci rację. Na obecną chwilę nie - z wiadomych względów. 16:34, 09.04.2020


RaffRaff

24 6

@LekarzRodzinny,
Ok, ale spójrz co się dzieje na Kabatach. Masa ludzi nie przestrzega zakazów. Setki uprawiają sport, jeżdżą na rowerze, biegają. Skate park Przy Bażantarni nie jest pusty. Młodzież chodzi sama po ulicy. Rodzice spacerują z dziećmi itp. Nie chcę oceniać, czy to dobrze, bo rozumiem ich wszystkich (ruch jest potrzebny dla zdrowia). Ale gdzie tutaj jest literalne przestrzeganie zakazów dot. wyjścia z domu. Wiele osób kombinuje, jak to nagiąć pod pozorem istotnych spraw. 16:41, 09.04.2020


AaaaaaAAaaaaaA

23 4

Raff - ale to nic nie zmienia. Kary i mandaty. Na placu zabaw, w lesie, w kościele, bez wyjątku. Brak kasy na mandat? Samochód do licytacji. Szkoda ze u nas nie ma tak, ze mandat jest zależny od dochodów. 17:28, 09.04.2020


RaffRaff

19 2

@AaaaaaA masz rację. Ciężko jest te przepisy wyegzekwować. Chodzi mi jedynie o to, że koncentrowanie się na dużym kościele, a przymykanie oczu na inne nieprawidłowości może być dyskryminujące. Jak obserwuję policja na Kabatach jest raczej łaskawa dla wszystkich. 17:42, 09.04.2020


AaaaaaAAaaaaaA

20 0

Raf - zgadzam się. Ale wiesz co by się działo gdyby policja na kościół najechała i mandaty przy wyjściu wręczała? 19:09, 09.04.2020


AMrozAMroz

33 15

Mam tylko nadzieję, że jak już wejdzie nakaz noszenia maseczek, Ci nieliczni w kościele co jednak przyjdą, nie będą maseczek zdejmować by ksiądz i Maryja zobaczyli kto przyszedł. 16:37, 09.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MaaMaa

1 3

Zobaczym jak sobie w maseczkach poradza biegacze. 16:20, 11.04.2020


WWW12WWW12

2 2

Część biegaczy już dawno biega w maseczkach antysmogowych np. wiec już o nich się nie martw. Poza tym jeśli nie będą mogli biec to zrezygnują. Wg mnie myślą rozsądniej od grupy zaślepionych, którzy muszą pójść mino ostrzeżeń do kościoła i do tego jeszcze w taki sposób by inni widzieli, z księdzem na czele! 09:57, 12.04.2020


obiektywnieobiektywnie

26 22

Biorąc pod uwagę np. dopuszczalną ilość osób w autobusie który jest o wiele mniejszy od kościoła to dla mnie obecne przepisy drastycznie ograniczające ilość osób niezależnie od wielkości Świątyni są niezrozumiałe . Każdy proboszcz powinien zadecydować ile może wejść do kościoła wiernych zachowując bezpieczny dystans 2m i by było bardziej sprawiedliwie w tym trudnym czasie epidemii
16:57, 09.04.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

MaciekMaciek

40 5

Dokładnie tak. Nielegalne jest przebywanie 6 wiernych w bazylice w Licheniu, ale legalne jest przebywanie 19 osób w autobusie przegubowym. Idąc dalej, legalne jest zorganizowanie mszy św w autobusie na 19 wiernych + posługa. I dzień tu logika pana ministra? 17:12, 09.04.2020


AaaaaaaAAaaaaaaA

29 7

O, i wracamy do sedna sprawy! A jakiego ministra? A jakiego premiera? Nie bójmy się tego powiedzieć. Z PiS :-) 17:16, 09.04.2020


konstytucjakonstytucja

15 29

Całe szczęście że z PIS. Strach pomyśleć co by sie działo jak by Kopacz nadal rządziła. 18:21, 09.04.2020


AaaaaaaAAaaaaaaA

24 2

Konstytucja - nie gdybajmy, mówmy o faktach. I ja wcale nie napisałem, że PiS zrobił błąd. Wskazałem tylko gdzie kierować mozna ewentualnie swój sprzeciw jeśli nie można wziąć udział w nabożeństwie. 18:31, 09.04.2020


KabatTyKabatTy

1 3

Jest duza różnica między autobusem i kościołem. Autobusem musisz się przemieścić jeśli nie masz innego wyjścia (praca itp). A kościół? Możesz zgodnie z zaleceniami także hierarchów kościelnych obejrzec w tv czy internecie - mszy wybór duży. 11:59, 12.04.2020


AaaaaaaAAaaaaaaA

24 2

Ale też pamietajmy że księża mądrzy tez tłumaczą i przypominają by zostać w domu. 17:58, 09.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RaffRaff

33 26

Nadgorliwego autora listu proszę o przysyłanie zdjęć spacerujących wspólnie osób, które nie zachowują nakazanego 2 metrowego dystansu. Przepisy są dla wszystkich, więc bez sensu jest ta nagonka na ludzi wierzących, skoro prawie nikt nie przestrzega tych przepisów na ulicy. 18:53, 09.04.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AaaaaaAAaaaaaA

30 19

Człowieku, gdzie tu ta nagonka? Ja tu raczej widzę troskę o wierzących. Ze strony innego wierzącego, który był w kościele. Więc nie bij piany! Przeczytaj też ostatnie zdanie artykułu i wypowiedź normalnego, ludzkiego księdza. 19:07, 09.04.2020


RaffRaff

23 13

@AaaaaaA ja tu raczej widzę fałszywą troskę. Ludzie zachowywali odstęp i to jest najważniejsze. Też jestem zwolennikiem restrykcji dot. liczby osób czy to w kościele, czy gdzie indziej, ale odrobina zdrowego rozsądku nie zawadzi. Poza tym każdy musi się zatroszczyć o siebie, bo za jakiś czas restrykcje znikną, a koronawirus pozostanie. Większość społeczeństwa się z tym zetknie, większość przejdzie bezobjawowo. Ważne, aby nie nastąpiło to na raz i by seniorzy szczególnie na siebie uważali. 20:47, 09.04.2020


issaaissaa

7 1

~Raff, ale tu akurat miej pretensję do tych ustalajacych durnowate przepisy - że w olbrzymim kosciele nie moze być kilkanascie osób - a nie do tych, ktorzy domagaja sie ich przestrzegania. Jesli mnie zbrania sie jazdy rowerem po lesie, na powietrzu, "bo tak" to dlaczego wierzacym wolno być w kosciele, w nadmiarze? To nie jest nagonka na ludzi wierzacych, jesli juz...raczej na bezmyslne przepisy 19:17, 10.04.2020


Kabaty zieloneKabaty zielone

21 37

Żałosne są te donosy i nakręcanie się w oburzeniu. Teraz to można się tym tylko brzydzic, ale aż się boję pomyśleć co wasi dziadkowie robili za czasów okupacji czy stalinizmu... 20:44, 09.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gumowe uchoGumowe ucho

12 30

Kapusta będzie miał dużo roboty w święta, pewnie będzie zawsze tym szóstym 21:39, 09.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WWW12WWW12

2 0

Nie będzie miał dużo roboty, bo większość zostanie w domach. Zgodnie z dobrym przykładem i zaleceniami m.in. Papieża czy abp Nycza. 09:54, 12.04.2020


NoSNoS

34 16

Wystarczyłoby, gdyby katabasy wystawiły kilkanaście tac, przecież na jedną kasę może wejść 3 klientów, dodatkowo 2 osoby na każde okienko konfesjonału, po 3 osoby na każdy święty stragan i po sprawie 01:24, 10.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BhawoBhawo

11 32

~NoS świetnie znasz się na kombinacjach , pewnie zbierałeś do puszki KODziarskiej 01:52, 10.04.2020


NosNos

29 12

nie, uczyłem się od największej korporacji na świecie, byłem ministrantem:) oszuści, nieważne z której strony, są wciąż oszustami 02:23, 10.04.2020


Łukasz1Łukasz1

29 42

Osoba która wysyła takie zdjęcia i donosy powinna mieć przynajmniej na tyle cywilnej odwagi żeby się pochwalić oraz podpisać w artykule. Łatwo się ukrywać i rzucać oskarżenia z utycia. 13:19, 10.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AnnaChAnnaCh

32 6

A czy ten donos jest zły? Jeśli tak to w czym jest zły? Tylko odpowiedz mądrze, bez zaślepienia kościołem, bez elementów fascynacji nim i zgodnie z tym co mówi większość mądrych duchownych. Pamiętaj też o obowiązujących przepisach. 15:39, 10.04.2020


Jacek Kr.Jacek Kr.

19 5

Sam jestem katolikiem, głęboko wierzącym i regularnie praktykującym. Rozumiem wprowadzone przepisy i ograniczenia. One są dla naszego dobra, choć czasem jest to bardzo trudne (rozłąka, brak święconki, brak uczestnictwa bezpośredniego w nabożeństwach itp). Nie rozumiem natomiast oburzenia w komentarzach niektórych poniżej - to co, chcecie chodzić normalnie do kościoła? Czy na święta też jedziecie do swoich rodziców czy dziadków, bo tak trzeba? Mimo apeli, aby tym razem zostać w domu? Choćby z tego powodu, by świąt takich jak przed rokiem czy wcześniej, czyli wspólnych, było jeszcze wiele? Narażacie innych, postępujecie wbrew przykazaniom, także miłości. Zgadzam się w pełni z tym, co powiedział na końcu materiały ksiądz Falkowski - młody, ale mądry człowiek. Zostańmy w domach, przeżywajmy jak co roku, a może nawet bardziej! 16:26, 10.04.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

MiciuMiciu

8 17

Chcemy aby Kosciol byl traktowany przynajmniej nie gorzej niz supermarkety i autobusy. I zeby nie robic afery, bo do Jedynego Zrodla Nadzieji przyszlo kilka osob wiecej niz jest w absurdalnym przepisie. Zagladam codziennie i nie widze problemu. Ale ktos przyszedl do Kosciola po cos zupelnie innego. Mam nadzieje, ze skorzystal ze spowiedzi i sam nikogo nie zarazil, bo tez przekroczyl limit. 17:59, 10.04.2020


......

17 5

No właśnie - traktujmy równo. Jeśli wzywamy policję do zgromadzeń, jeśli policja kontroluje rowerzystów itp to niech tez kontroluje sytuacje w kościołach. Przestrzegasz przepisów - nie musisz się obawiać. Przekroczyłeś przepisy - kara w postaci mandatu. Budżet teraz w potrzebie. 18:26, 10.04.2020


MiciuMiciu

4 11

To proponuje zamknac wszystkich biegaczy, rowerzystow, rolkarzy - nie wychodza przeciez w celach niezbednych do zycia, czyli tez lamia przepisy. Gdyby przeliczyc liczbe osob na kase na liczbe osob na metr, to do Kosciola Wladyslawa weszly by setki ludzi, wiec niech nikt nie robi afery, ze weszlo przez chwile 20 osob. Ale Kosciol wytrzyma i to," bramy piekielne go nie przemogą". Wiec daremny trud przeciwnikow. 11:25, 11.04.2020


Sobota11Sobota11

11 3

Miciu - przecież to nie jest żadna nagonka na kościół i nikt nie chce z kościołem walczyć. To przepisy i ograniczenia dla naszego dobra. I ciebie, i mnie, i naszych rodziców, dziadków itp. Także wbij odrobinę chociaż rozsądku do swej głowy i pomyśl racjonalnie - to nie stoi w sprzeczności z wiarą i kościołem, no chyba, że już ktoś kompletnie zaślepiony jest. Weź przykład nawet z duchownych, którzy to tłumaczą. Weź przykład z Papieża Franciszka. 11:31, 11.04.2020


WerterWerter

19 4

Kompletnie nie rozumiem osób, które minusują właściwe komentarze. Oczywiście jestem przeciw obrażaniu kogoś czy czegoś, także wiary i kościoła - tu nie ma wyjątku. Ale aby minusować kogoś, kto w komantarzu przypomina, jakie są przepisy czy ograniczenia? Że my się z tym nie zgadzamy, nie oznacza, że inni nie mają racji. Są tu takie komentarze, że niezaleznie od wieku, wiary, gorliwości katolickiej itp. powinny mieć same plusy. Zanim zminusujesz, zastanów się dlaczego?? 16:42, 10.04.2020

Odpowiedzi:11
Odpowiedz

PoetaPoeta

4 14

System minusow i plusow nie dziala poprawnie, mozna plusowac, a wychodza minusy i odwrotnie. Jednym slowem najlepiej zignorowac. 17:50, 10.04.2020


......

17 3

System działa dobrze. Ja trafiam w plus lub minus także to nie problem 18:28, 10.04.2020


issaaissaa

6 11

~..., akurat zdarzało mi sie wielokrotnie, że np. daje + a zwieksza sie % minusów.
TAK ŻE nie masz racji. Co z kolei mnie nie dziwi, biorac pod uwagę całą resztę... 19:08, 10.04.2020


PlusCzyMinusPlusCzyMinus

15 3

System działa. Może na smartfonie macie kłopot w trafienie w odpowiednie miejsce z uwagi na za duże palce? ;-) Zaraz zresztą sprawdzę plusując swój komentarz. 07:45, 11.04.2020


KtosKtos

2 13

System nie dziala, chyba, ze przy dodawaniu liczby zmniejszaja sie. Nawet jeden przypadek swiadczy, ze system nie dziala poprawnie. 11:02, 11.04.2020


Sobota11Sobota11

11 2

Drogi Ktoś i Poeta - działa system bez zarzutu, czytam i komentuję portal od kilku lat, oceniam też często. Nie zdarzyło mi się, by plus był minusem i odwrotnie. No chyba, że nie umiecie trafić w łapkę w dół lub w łapkę w górę, ale to już może być inna kompletnie przyczyna :-) PS. Przy okazji: działa tez opcja "wpisy tej osoby" - pokazuje wszystkie wpisy z tego samego IP. Polecam sprawdzić bo okaże się, że Poeta / Ktoś / Miciu / Miś / Coś tam / Nick to jedna i ta sama osoba, którą bardzo uraża, gdy ktoś śmie skrytykować lub zauważyć nieprawidłowość w kościele. Polecam zacząć od siebie i -to takie przesłanie ode mnie na te święta! :-) PS2. Z góry dziękuję już za minusy od ciebie :-)))) 11:28, 11.04.2020


KtosKtos

2 7

Dziala dobrze ? W systemie chinskim, prosze sobie policzyc glosy, bystrzaku :-))) 16:07, 11.04.2020


MatematykaLogicznieMatematykaLogicznie

8 2

Drogi Ktosiu, włącz myślenie, logikę i podstawy matematyki(!) - trochę wstyd, chyba że jesteś np. uczniem 1 klasy SP. System działa, policz jeszcze raz. Zasady, które zaobserwowałem: (1) jeśli są same plusy, wynik mamy zielony, 100%, jeśli są same minusy, mamy wynik czerwony i 0% (bo brak jest rekcji pozytywnych), (2) wynik % pokazuje ile jest reakcji pozytywnych w stosunku do ogółu reakcji na dany komentarz - czyli jaki % osób zgadza z danym komentarzem, (3) jeśli jest 11 reakcji dodatnich i 4 ujemne, wynik jest zielony i pokazuje 73% (czyli 11 z 15 jest pozytywnych), (4) jeśli są np. 2 reakcje pozytywne, 7 negatywnych, wynik jest czerwony i pokazuje 22% (czyli 2 na 9 reakcji jest pozytywnych, a wiec 22% ogółu), (5) jeśli np. brak jest reakcji pozytywnych i jest 6 reakcji negatywnych, wynik czerwony 0%, // Posprawdzaj sobie, przemyśl - logiczne myślenie nie jest niestety twoją mocną stroną :-)))) 23:56, 11.04.2020


KabatTyKabatTy

5 2

Ciekaw jestem czy taki Ktoś przeczyta i będzie miał odwagę się przyznać ze nie zrozumiał. Czy tez należy do dużej grupy ludzi, którzy na fb np. chcąc pochwalić się „elokwencją” krytykują coś, po czym jak wychodzi ze nie mieli jednak racji czy wiedzy, zamiast przeprosić i przyznać się do błędu, kasują post :-)))) Internet często nie zapomina takich internetowych przygłupów :) 11:54, 12.04.2020


KtosKtos

0 3

Dokladnie jak powiedzialem, system chinski - zawsze mozna sie dostosowac do schematu, to juz zalezy od tego czy ktos ma ograniczone myslenie logiczne czy nie. 2+2 tez moze rownac sie 5, dlaczego, nie ? Dlatego procenty sa bez sensu i zostaje przy swoim . Proponuje sprawdzic sobie system ocen np. na youtube, no ale widac tam tez maja problem z mysleniem. SP juz skonczylem, ale inne, i cale szczescie. Bo nawet w czasie PRL nie bylo takiej pogardy i obrazania Kosciola jek teraz w Polsce. Zmartwychstal Pan i zyje - alleluja ! 18:05, 12.04.2020


KabatyKabaty

3 1

Ktoś - sam już bredzisz i plączesz się w wersjach, ale nie masz honoru by przyznać się do błędu, bo po co, prawda? System oceny działa tak, że kolor zielony/czerwony pokazuje czy większość reakcji na komentarz jest zgodny/przeciwny z komentującym a sam % pokazuje ile osób procentowo jest "za" wobec wszystkich, którzy reakcję na komentarz dali. Co tu jest złego? Czego nie rozumiesz? Przykład, konkret, co wg Ciebie jest nie ok - najlepiej liczbowo.. Powyżej ktoś Ci opisał przykładowo jak to działa i wszystko działa ok. Piszesz sam, że "System minusow i plusow nie dziala poprawnie, mozna plusowac, a wychodza minusy i odwrotnie." Rozumiem, że cieżko Ci zaakceptować to, że większość osób myśli tak a nie inaczej? I nie ma tu nic do pogardy wobec kościoła i zmartwychwstania. Nie za bardzo też rozumiem, co masz na myśli pisząc "SP juz skonczylem, ale inne, i cale szczescie" You made my day :-))))))) 18:31, 12.04.2020


Asia12Asia12

4 3

Mały wiejski kościółek - 5 osób, wielka Świątynia Opatrzności Bożej - też 5 osób. Gdzie tu logika. W sklepach decyduje liczba kas, w autobusach liczba miejsc siedzących. W kościołach możne np. przyjąć powierzchnię na 1 osobę (np. 5 m2 na 1 osobę). 23:07, 13.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KabatTyKabatTy

1 2

Pretensje? Pisz do premiera z PiS 23:42, 13.04.2020


adwokatadwokat

1 0

Limit 5 osób obowiązuje tylko w przypadku obrzędów religijnych (takich jak np. Msza). Prawo nie zostało złamane, do kościoła można wchodzić - np pomodlic sie - nawet gdy osób jest więcej.

"(...) w trakcie sprawowania kultu religijnego, w tym czynności lub obrzędów religijnych, na danym terenie lub wdanym obiekcie znajdowało się łącznie, zarówno wewnątrz,jak ina zewnątrz pomieszczeń, nie więcej niż 5uczestników, oprócz osób sprawujących kult religijny lub osób zatrudnionych przez zakład pogrzebowy w przypadku pogrzebu" 15:02, 15.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%