REKLAMAA1-DAGRASSO----13-05----13-08-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    Przejście dla pieszych przez ul. Gandhi przy Hirszfelda

    Przejście dla pieszych przez ul. Gandhi przy Hirszfelda (AŁ)

    W przyszłym roku na dwóch przejściach dla pieszych przy ulicy Gandhi stanie sygnalizacja świetlna. Zarząd Dróg Miejskich zlecił przygotowanie dokumentacji projektowej postawienia sygnalizatorów w pobliżu ul. Hirszfelda i Teligi - czyli przy szkołach i przedszkolach. Na ul. Roentgena na razie świateł nie będzie, bezpieczeństwo pieszych ma tam poprawić montaż spowalniaczy dla samochodów. 

    Na Ursynowie przybywa bezpiecznych przejść dla pieszych. W ubiegłym roku w alei KEN drogowcy dostawili 6 sygnalizacjii. Wciąż nie brakuje jednak miejsc, w których piesi nie czują się bezpiecznie na pasach. Audyt przeprowadzony przez drogowców w 2017 roku wymienia jeszcze 8 takich zebr. Pięć z nich znajduje się przy ul. Roentgena, jedno na Ciszewskiego przy Gutta oraz dwa przy ul. Gandhi. I to właśnie te ostatnie, jako pierwsze będą wyposażone w sygnalizację świetlną.

    - Opracowujemy dokumentacją projektową i na jej podstawie najprawdopodobniej w przyszłym roku zostaną postawione światła przy przyjściach w okolicy Hirszfelda i Dereniowej. Oba te przejścia są w bliskiej odległości od placówek oświatowych i zależy nam na jak najszybszym podniesieniu bezpieczeństwa - mówi Mikołaj Pieńkos z Zarządu Dróg Miejskich.

    Bezpieczna droga do szkoły

    Przejście przez Gandhi przy Hirszelda, z którego korzystają uczniowie pobliskiej Szkoły Podstawowej nr 323 oraz Liceum Ogólnokształcącego im. Kossutha, już teraz jest zabezpieczone. Z daleka widoczne biało-czerwone pasy, znaki pionowe z mrugającym światłem ostrzegawczym i metalowy płotek uniemożliwiający szybkie przebiegnięcie przez ulicę to - zdaniem drogowców - za mało, by dzieci były w tym miejscu dostatecznie chronione. 

    - Tu muszą stanąć światła zanim dojdzie do tragedii. Czasami ludzie wymuszają przejście przez ulicę, bo kierowcy nie mają zamiaru się zatrzymać. Niestety robią to też dzieci, a jak będą światła to problem sam się rozwiąże - przewiduje pani Ewa, mieszkanka ul. Marco Polo.

    Również z przejścia w pobliżu ul. Teligi korzysta wiele osób, w tym uczniów pobliskiej podstawówki nr 318 oraz rodziców z dziećmi uczęszczającymi do przedszkoli nr 352, 213 i 394.

    - Tu sporo ludzi chodzi też z psami na górkę, choćby ja, więc uważam za jak najbardziej zasadne postawienie świateł w tym miejscu, bo kierowcy bardzo się spieszą na odcinku między Cynamonową a Rosoła - mówi pan Mateusz z ul. Teligi.

    Na postawienie sygnalizacji świetlnej mieszkańcy poczekają jeszcze wiele miesięcy. Wprawdzie procedury ruszyły, ale wszystkie formalności - w tym projektowanie, zatwierdzanie zmian przez kilka instytucji, przetarg na wykonawcę, a wreszcie montaż - zakończą się prawdopodobnie dopiero w przyszłym roku. 

    Na Roentgena progi zamiast świateł?

    Inaczej wygląda sprawa pieszych na przejściach przy ul. Roentgena. Tu, wspomniany wcześniej audyt wykazał, że szczególnie zebry przy Pustułeczki, Łukaszczyka i Makolągwy są niebezpieczne. O tym ostatnim miejscu zrobiło się głośno, kiedy w połowie października ubiegłego roku kierowca peugeota potrącił 10-letniego chłopca wracającego ze szkoły. Dziecko trafiło wówczas do szpitala. 

    I choć po tragicznym wypadku na ul. Sokratesa, gdzie zginął młody ojciec potrącony przez pędzące bmw drogowcy dostali od miasta dodatkowe 20 milionów złotych na poprawę bezpieczeństwa na warszawskich ulicach, to ile z nich trafi na Roentgena - wciąż nie wiadomo. Od ponad dwóch miesięcy trwają w tej sprawie konsultacje. 

    - Rozważamy różne opcje. Ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły, nie wykluczamy montażu świateł na wszystkich przejściach, ale najszybciej bezpieczeństwo pieszych w tym rejonie poprawią progi zwalniające, które znacznie ograniczą prędkość jadących ulicą samochodów - tłumaczy Mikołaj Pieńkos z ZDM. 

    Drogowcy nie podają jednak żadnych terminów, nie wiadomo zatem, kiedy na Roentgena piesi będą bezpieczniejsi. Podobnie wygląda sprawa przejścia przez Ciszewskiego przy ul. Gutta, z którego korzysta m.in. wielu studentów SGGW. Jak się okazuje w okolicy powstanie nowa inwestycja, w ramach której deweloper miał się zobowiązać do postawienia na swój koszt sygnalizacji świetlnej. 

    Przejście dla pieszych przez ul. Gandhi w okolicy Teligi

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 49

    • 19
      BARDZO PRZYDATNY
    • 1
      ZASKOCZONY
    • 8
      PRZYDATNY
    • 1
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 14
      WKURZONY
    • 6
      BRAK SŁÓW

    26Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~nick_znik 26 3 miesiące temuocena: 20% 

      Nie ludzie wymuszają przejście na samochodach tylko samochody mają wywalone na to że pieszy stoi na krawężniku. Kiedy zmini się kodeks drogowy na taki jak w Europie? Nadal będą straszyć pieszego oskarżeniem o "wtargnięcie"?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kurkawodna 25 3 miesiące temuocena: 100% 

      Wybitny znawco, nie ma czegoś takiego jak kodeks drogowy. Jest prawo o ruchu drogowym. Dzięki takim ludziom jak ty, nie znającym w zasadzie tematu serwujecie pieszym złudne poczucie bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych i jego okolicach. Dzieci i ludzie bez wyobraźni nie znają praw fizyki, że aby zatrzymać pojazd trzeba kilkadziesiąt metrów i wychodząc bezpośrednio przed maskę kierujący nie jest w stanie go zatrzymać w miejscu.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kch3 24 miesiąc temu

      Co to znaczy, że samochody mają wywalone? Czy to znaczy, że mają wyrzucone? Ale co? Wywalone i pieszy na krawężniku. Kompletny bełkot.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mała 23 3 miesiące temuocena: 60% 

      super, bardzo się cieszę

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Konar 22 3 miesiące temuocena: 14% 

      A od kiedy to sygnalizacja swietlna daję poczucie bezpieczeństwa? Wystarczy że przejedzie na "wczesnym czerwonym "a to nagminne i mamy nieszczęście. Tylko ronda spowalnia auta,w moim zapyzialym w stosunku do Warszawy mieście zamienia się sygnalizację na ronda.Zdunska Wola jest 3 razy mniejsza jak Ursynów a już mamy 8 rondo a wkrótce przybędzie kolejnych 6 na dawnej krajowej a sygnalizacji świetlnych wprost proporcjonalnie ubywa.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 21 3 miesiące temuocena: 25% 

      Ołów w akumulatorach aut elektrycznych niezły zascianeky nam tu funduje elektryk...doczytaj proszę...

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~qwez 20 3 miesiące temuocena: 75% 

      Jeszcze kilka przejść ze światłami i będzie można zlikwidować latarnie bo od samych świateł będzie w nocy widno. Zlikwidować połowę przejść, niech się ludzie zaczną ruszać, jak przejdą 50 metrów do skrzyżowania to im tylko na dobre wyjdzie.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 47 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynów 19 3 miesiące temuocena: 0% 

      Jeżeli lekarz przepuszcza ludzi którzy w samochodzie łamią niewidomej laskę na przejściu to światła to bardzo mała restrykcja Dobrze że decydenci się za to wzieli.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 0 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~B 18 3 miesiące temuocena: 26% 

      I tak polaczki beda jezdzic na czerwonym. Ale popieram swiatla co 50 metrow. Polaczki beda soe pieklic. Bezmozgie polaczki

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 48 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 17 3 miesiące temuocena: 64% 

      Fajnie. Kolejne dwa miejsca w których częściej będą wypadki. Wystarczy spojrzeć co się dzieje na KEN. O smogu nie wspominam bo wszyscy go ostatnio polubili.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 65 36 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Moto 16 3 miesiące temuocena: 32% 

      To sobie kup samochód elektryczny

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 32 68 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Hurra 15 3 miesiące temuocena: 35% 

      Pod setkom

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 17 32 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~elektryk 14 3 miesiące temuocena: 57% 

      ~~Moto nic nie rozumiesz. samochody elektryczne są mniej emisyjne tylko pod warunkiem że większość energii elektrycznej pochodzi ze źródeł odnawialnych. Przy naszym modelu produkcji energii (węgiel także brunatny) emisyjność z samochodami spalinowymi jest porównywalna, a może się zdarzyć że łącznie samochody spalinowe są nawet czystsze ekologicznie (bo trzeba wziąć pod uwagę jeszcze produkcję i utylizację np. ołowiu dla wielkich aku elektryków).. I jeszcze cię zmartwię - pyły z elektrowni węglowych nie opadają głównie w miejscu lokalizacji lecz często ich max jest nawet 100 150 czy wiecej km od komina czyli np. na Ursynowie.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 16 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~To ty nie rozumiesz. 13 3 miesiące temuocena: 26% 

      Elektryku to po co w takim razie filtry na obwodnicy?Pozatym te śmieszne protesty 30lat temu..

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 6 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Elektryk 12 3 miesiące temuocena: 85% 

      Co mają do tego filtry? Oczywiście są potrzebne. I nie zmienia to w niczym mojej poprzedniej wypowiedzi.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 11 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 11 3 miesiące temuocena: 71% 

      "Przy Gandhi na dwóch przejściach stanie sygnalizacja" zdziwieni ?! Przecież już za chwileczkę i jeden momencik, stanie się ona główną ulicą zbierającą ruch z POW i będzie rozprowadzać przyjezdnych po okolicy. Pozostałą część ruchu przyjmie Filipiny Płaskowickiej. Była szansa na połączenie z Belgradzką, ale Kazury ...

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 41 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~~ma 10 3 miesiące temuocena: 52% 

      Zważywszy, że za chwilę Gandhi będzie głównym zjazdem na Ursynów z POW, to decyzja jest jakoś uzasadniona. Choć akurat dzieci z 323 to rzadko chodzą w tym miejscu przez Gandhi, bo to już nie rejon.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 30 28 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rowerzysta 9 3 miesiące temuocena: 41% 

      Yes yes yes

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 41 58 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rowerzysta 8 3 miesiące temuocena: 40% 

      Ja mam czas

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 36 54 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ChwdKiP 7 3 miesiące temuocena: 65% 

      Rowerek tez postoi. Piesi postoją. Wszyscy k.. wa postoją.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 46 25 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ChwdKiP 6 3 miesiące temuocena: 62% 

      Byly jakies wypadki na gandhi czy co? Ciekawe, że jeszcze ze dwa lata temu puchalski mowił że kolejne swiatła na KEN są be, za to zajebiste beda pulsujące oczka.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 52 32 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 5 3 miesiące temuocena: 61% 

      Te pulsujące oczka oślepiały kierujących. Z kolei nowe sygnalizacje świetlne na KEN na razie generują kolejne wypadki. To efekt tego że myślenie o poważnych sprawach zostawia się "społecznikom" a decyzje o realizacji przyklepywane są decyzją stada, gdzie IQ całości spada do IQ najgłupszego osobnika.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 46 30 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ChwdKiP 4 3 miesiące temuocena: 67% 

      Swoją drogą ciekawe czy dotarł ktoś do super tajnej informacji, jakie wykształcenie kierunkowe ma Szanowny Pan Puchalski

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 45 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~elektryk 3 3 miesiące temuocena: 58% 

      Na pewno odpowiednie. U nas np. głównymi specjalistami od gospodarki są historycy (na tekach w rządzie obecnie jest ich kilku)

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 11 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ChwdKiP 2 3 miesiące temuocena: 67% 

      Skoro odpowiednie, to moze mógłby je już odtajnić. Na pewno ma sie czym pochwalić. Przeciez nie ukonczył, nie wiem.. licencjatu z turystyki? Ot tak strzelam tylko.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 6 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykly obserwator 1 3 miesiące temuocena: 53% 

      Burmistrz rusza znowu z akcją paraliżowania komunikacji. Jak widać zasłupkowania Mu mało. Dołoży setki, przy okazji zwęzi jezdnie, skasuje kilkanaście miejsc parkingowych (tak jak przy KEN'ie zrobił przy nowych światłach) wyostrzy zakręty, polikwiduje chodniki. Zna się na dywersyjnej robocie, oj zna się. No i odwirowanko będzie, te płotki, łańcuchy nie są darmo, tak jak terro-klomby, "inteligentne" trawniki utrudniające przejście pieszym, parkowanie itp.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 51 45 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.213 sekundy
    REKLAMAA2-DAGRASSO----13-05----13-06-2020