REKLAMAA1-PizzaSANGIOVANNI-01-01----31-01-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ11 stycznia 2020, 13:14 komentarzy 8

    (Ł. Jóźwiak/GDDKiA)

    135 mln złotych dołożył resort infrastruktury na budowę podwarszawskiego odcinka trasy S7 czyli Puławskiej bis. Dzięki temu w lutym może zostać podpisana umowa z nowym wykonawcą. Ursynowski fragment ekspresówki ma już dwa lata opóźnienia.

    W przyszłym roku mieliśmy już jeździć Puławską-bis - czyli odcinkiem nowej trasy ekspresowej S7 Warszawa-Kraków - od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola. Droga odciąży wiecznie zakorkowaną wylotówkę, ale kierowcom przyjdzie na nią poczekać dłużej niż przewidywano, bo najpierw - po ogłoszeniu przetargu w 2015 roku - drogowcy nie mieli zielonego światła na rozpoczęcie inwestycji od ministerstwa infrastruktury (pojawiło się ono dopiero w 2017 r.), a później zaczęły się problemy z wykonawcą.

    Drugi przetarg przyniósł... wyższą cenę

    Firma Rubau Polska wg GDDKiA nie wywiązywała się z umowy. Były opóźnienia w projektowaniu trasy, drogowcy mieli też wątpliwości czy firma bez maszyn i pracowników w Polsce zdoła wybudować trasę. W maju 2019 roku umowę rozwiązano. Ogłoszono nowy konkurs, który rozstrzygnięto w październiku. Wówczas okazało się, że najtańsza oferta znacznie przekracza budżet generalnej dyrekcji. Trasa miała kosztować 221 mln, a najtańsza z nowych ofert opiewała na 457 mln.

    Przez kilka miesięcy generalna dyrekcja czekała na decyzję resortu infrastruktury czy dołoży brakujące miliony. Rozważano też ograniczenie inwestycji. 10 stycznia ministerstwo ogłosiło jednak dobrą wiadomość. 

    - Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zatwierdził aneks do Programu Inwestycji dla budowy drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, zwiększający wartość finansową tego projektu o 135 mln złotych - napisano na stronie resortu.

    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad od razu zapowiedziała, że najlepszą ofertę w powtórzonym przetargu złożyła firma Polaqua.

    - Przekazujemy dokumentację do Prezesa Zamówień Publicznych do tzw. kontroli uprzedniej. Jeśli do 20 stycznia nie będzie odwołań, a kontrola uprzednia zakończy się bez uwag, w lutym chcemy podpisać umowę - poinformowali drogowcy.

    Droga ma być gotowa w 2022 r.

    Nowy wykonawca ma się zająć dokończeniem projektowania Puławskiej bis, zdobyciem nowego lub zamiennego pozwolenia oraz samą budową. A do wybudowania jest 6,6 km drogi (trzy pasy ruchu w każdą stronę), węzły drogowe „Zamienie” i „Lesznowola”, 8 wiaduktów, ciągi piesze oraz ścieżki rowerowe, kładka pieszo-rowerowa, system odwodnienia terenu oraz zabezpieczeń akustycznych, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne i zieleń. 

    Po wybudowaniu drogi S7 Warszawa - Grójec kierowcy zyskają nowy wyjazd z Warszawy w kierunku Krakowa. W efekcie podróżujący na południe kraju od Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego, a w przyszłości również do Krakowa, dojadą bezkolizyjną drogą ekspresową.

    Ukończenie odcinków Lesznowola - Tarczyn Północ oraz Tarczyn Północ - początek obwodnicy Grójca jest planowane w I połowie 2021 r., natomiast z trasy Lotnisko - Lesznowola kierowcy skorzystają w 2022 r.

    - szacuje Ministerstwo Infrastruktury.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 74

    • 45
      BARDZO PRZYDATNY
    • 4
      ZASKOCZONY
    • 12
      PRZYDATNY
    • 2
      OBOJĘTNY
    • 1
      NIEPRZYDATNY
    • 2
      WKURZONY
    • 8
      BRAK SŁÓW

    8Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~zwykły obserwator 8 10 dni temuocena: 50% 

      Wolałbym aby wcześniej ABW/CBA przetrzepało GDDKiA, bo jak nie to budowa będzie 4 razy droższa, 5 razy dłuższa a rozwiązania takie które najgłupszy tępak by nie wymyślił, ale fachowcy-dywersanci jak najbardziej.

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wawwf 7 10 dni temuocena: 33% 

      Głowę daję, że po otwarciu tego odcinka S7 Czosnkowski czy kto tam będzie na stołku, zamorduje Puławską zabierając prawy pas na buspas.

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~miki 6 9 dni temu

      nie zabierze, bo teraz nie robia bus pasa bo powstanie s7. Wiec

      Edytowany: 8 dni temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Lewostronny 5 3 dni temu

      Chyba reanimuje - buspas przewiezie więcej

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~dzik 4 12 dni temuocena: 75% 

      A będzie zjazd na Piaseczno i okolice tak żeby Rosnowskiego odciążyć?

      Edytowany: 12 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pieszy 3 13 dni temuocena: 50% 

      Jeszcze że dwie puławskie zbudujcie zamiast porządnego buspasa czy linii tramwajowej

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX 2 13 dni temuocena: 62% 

      @pieszy - a co Ci da buspas czy tramwaj? Kiedy do ludzi takich jak Ty dotrze, że nie każdy pracuje w jednym miejscu „od do” itd. oprócz tego ludzie mają dzieci które nie dostały się „pod domem” do przedszkola czy szkoły i trzeba je wozić bo nie dasz kluczy 4 czy 5 latkowi i nie wsadzisz go w autobus. Nie mówię oczywiście o wszystkich bo do określonych powyżej dochodzą osoby które po prostu wolą jechać autem i nawet największy korek tego nie zmieni. A mając Puławska i Puławska-bis może właśnie zmniejszenie obciążenia tej pierwszej pozwoli właśnie na wyznaczenie buspasa który nie wpłynie negatywnie na zmianę przepustowości?

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 8 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pieszy 1 12 dni temuocena: 75% 

      No właśnie jest na odwrót ale tu trzeba inżyniera ds drogownictwa a korkuja ci co wola samochodem niezależnie od korków.

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 6 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3213 sekundy
    REKLAMAA2-TlenowyZakatek-04-01----04-02-2020