REKLAMAA1-WIMAR-AUTO---10-06----10-09-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ21 października 2019, 14:11 komentarzy 8

    (GDDKiA)

    Złe wieści z frontu robót drogowych. Budowa trasy S7 z Warszawy do Krakowa na odcinku ursynowskim może być nawet dwa razy droższa niż przewidywano. I powstanie z co najmniej dwuletnim opóźnieniem.

    W przyszłym roku mieliśmy już jeździć Puławską-bis - czyli nowym odcinkiem trasy ekspresowej od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola. Droga odciąży wiecznie zakorkowaną wylotówkę, ale kierowcom przyjdzie na nią poczekać dłużej niż przewidywano. Przyczyną jest to co od paru lat 

    W 2015 roku ogłoszono pierwszy przetarg, jego zwycięzca firma Rubau Polska miała zaprojektować, a następnie zbudować jeden z trzech odcinków trasy w kierunku Krakowa. Tak się jednak nie stało. W maju 2019 GDDKiA zerwała umowę, obwiniając wykonawcę za opóźnienia. Ogłoszono kolejny konkurs, który rozstrzygnięto w ubiegłym tygodniu.

    O ile zainteresowanie przetargiem było bardzo duże (wpłynęło aż 8 ofert od wszystkich liczących się firm budowlanych), to ceny zwalają z nóg. Trzy lata temu Rubau Polska miało zaprojektować i wybudować stołeczny odcinek S7 za 221 mln złotych, a dziś najtańsza oferta  to aż 457 mln złotych! Trzeba dodać, że dominują takie z cenami w okolicach pół miliarda, tymczasem generalna dyrekcja zakładała, że na inwestycję przeznaczy 331 mln.

    Decyzja o tym co zrobić czy wystąpić do Ministerstwa Infrastruktury o dodatkowe fundusze, czy też powtórzyć przetarg ma zapaść niebawem, choć GDDKiA deklaruje, że umowa z nowym wykonawcą zostanie podpisana w lutym przyszłego roku. Wybrana firma będzie miała nieco ponad dwa lata na zaprojektowanie i budowę trasy, w tym złożenie wniosku o pozwolenie na budowę w ciągu pięciu miesięcy od podpisania umowy. - Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest jesienią 2022 roku - informuje GDDKiA.

    Odcinek A południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 obejmować będzie m.in. budowę: węzłów drogowych „Zamienie” i „Lesznowola”, ciągów pieszych oraz ścieżek rowerowych, systemu odwodnienia terenu oraz zabezpieczeń akustycznych, przejść dla zwierząt, przepustów ekologicznych i zieleni. 

    Pozwolenia na budowę pozostałych odcinków nowej trasy ekspresowej wojewoda wydał pod koniec ubiegłego i na początku tego roku. Buduje się już fragment trasy od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca, o długości ok. 7,9 km.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 149

    • 11
      BARDZO PRZYDATNY
    • 6
      ZASKOCZONY
    • 8
      PRZYDATNY
    • 4
      OBOJĘTNY
    • 3
      NIEPRZYDATNY
    • 61
      WKURZONY
    • 56
      BRAK SŁÓW

    8Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Znowu 8 8 miesięcy temuocena: 40% 

      Cóż postoimy wszyscy w koreczku- a bus pas?

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mehr 7 8 miesięcy temuocena: 100% 

      O tak, S7 odjeżdża, a buspas na Puławskiej odjechał już dawno i definitywnie w siną dal. Z planowanymi przychodami miasta nie będzie nawet za co łatać dziur w drogach.....

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~TRAM 6 8 miesięcy temuocena: 47% 

      NIE dla buspasa na Puławskiej!!! Na Puławskiej powinnna być linia tramwajowa. Z tym, że Czosnkowski pomimo obietnic, nie zbuduje ani centymetra tramwaju na Puławskiej. Kasa idzie na l,gbt.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 9 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursyn. 5 8 miesięcy temuocena: 100% 

      Ani buspas, ani linia tramwajowa. Chyba, że to Piaseczno za ten tramwaj zapłaci. Piaseczno juz ma bardzo dobre połączenie z mordorem, dw. zachodnim i centrum Warszawy. Dostali też ścieżkę rowerową. I nie widzę żadnego powodu, dla którego Warszawa ma stać w korkach, żeby Piaseczno miało bus pas.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~trasa NS 4 8 miesięcy temuocena: 100% 

      Powinna już ruszać budowa trasy NS Marynarska- Jerozolimskie, ona nawet na razie spadła z planów budowy. Przez NS ruch z S7 będzie mógł przejechać przez miasto. Jeśli teraz rozpoczęto by procedurę, projekt, przetarg budowa, to za 5 lat mogłaby być gotowa. Po zakończeniu budowy S2, ruch na S2 mocno wzrośnie, a samochody z S7 będą wjeżdżały właśnie w S2.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Autochton 3 8 miesięcy temuocena: 50% 

      Może zamiast zrywać umowę z Rubau trzeba było usiąść do stołu zrobić aktualizacje kosztorysu, dopłacić i budować? Pewnie 300-350 mln by wystarczyło. Teraz trzeba będzie 450-500 mln zapłacić.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~OBYWATEL 2 8 miesięcy temuocena: 50% 

      TRAGICZNA GRAFIKA, NIC NIE WIDAĆ

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~drwal z hal 1 8 miesięcy temuocena: 50% 

      Karczunkowskiej nie umieją zagospodarować a za bis puławską się biorą

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.2079 sekundy
    REKLAMAA2-SanGiovanni--01-07----31-07-2020