REKLAMAA1-GREEN-PORT-od-01-12-2017-do-02-03-2018
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (SK)

    REKLAMA

    Ursynowscy radni chcą budowy sygnalizacji świetlnych na wszystkich przejściach dla pieszych w alei KEN. We wtorek jednogłośnie przyjęli apel w tej sprawie, który trafi do prezydent Warszawy i miejskich drogowców.

    Stanowisko w sprawie budowy sygnalizacji świetlnych przyjęto jednogłośnie na początku wtorkowego posiedzenia Rady Dzielnicy. Przygotowała je grupa radnych na czele z przewodniczącą Rady Teresy Jurczyńskiej-Owczarek. Impulsem był ostatni śmiertleny wypadek na KEN na przejściu na wysokości Pala Telekiego. 3 marca zginął tam 49-letni mężczyzna - znany i ceniony lekarz rodzinny. Jego 16-letni syn został ranny. Piesi zostali potrąceni przez 85-letniego kierowcę volvo.

    Kontrowersji i emocji - zazwyczaj towarzyszącej dyskusjom na temat rozwiązań poprawiający bezpieczeństwo na drogach - tym razem nie było. Za przyjęciem stanowiska zagłosowało 22 radnych, bez głosu sprzeciwu.

    Radni skierowali swoje pismo do prezydent Warszawy, Zarządu Dróg Miejskich, które administruje aleją oraz Biura Polityki Mobilności i Transportu.

    - Chodzi o bezpieczeństwo pieszych na skrzyżowaniach i na przejściach. W krótkim czasie mieliśmy aż trzy przypadki śmiertelne na reprezentacyjnej alei Ursynowa - przekonywała Teresa Jurczyńska-Owczarek.

    Za przyjęcie stanowiska na końcu sesji dziękowała radna Sylwia Krajewska z PO, która od dnia wypadku opowiada się za budową świateł przy Telekiego i nie tylko.

    - Jest to droga zbiorcza, ale czteropasmowa. Jest coraz więcej wypadków i potrąceń. Chcielibyśmy tych sytyuacji uniknąć. Trzeba chronić życie pieszych, którzy w konfrontacji z samochodami nie mają szans. Pomimo doświetleń, pomimo aktywnych znaków - mówiła Krajewska.

    W alei KEN jest w tej chwili 21 przejść dla pieszych, 12 z nich ma światła, 9 ich nie ma. Ostatnio zainstalowana sygnalizacja mieści się przy ul. Artystów, gdzie w czerwcu 2014 roku 70-letni kierowca volvo śmiertelnie potrącił 2,5-letnie dziecko. 

    Zarząd Dróg Miejskich jest przeciwny stawianiu świateł na każdym przejściu. Po pierwsze - ze względu na koszty - jedna sygnalizacja to min. 500 tysięcy złotych. Po drugie - zbyt gęsto ulokowane sygnalizacje źle wpływają na płynność ruchu. W marcu zakończy się trwająca od grudnia koordynacja świateł na 10 skrzyżowania alei KEN - drogowcy chcą uruchomić tzw. zieloną falę. Dodatkowe instalacje zniweczyłyby te zabiegi.

    Po trzecie ZDM stawia na doświetlenia i tzw. przejścia aktywne - nie tamujące ruchu a poprawiające bezpieczeństwo pieszych. Właśnie takie ma stanąć przy ul. Telekiego, gdzie tydzień temu zginął człowiek.

    - Najłatwiej powiedzieć, żeby postawić światła. A rachunek sumienia trzeba zaczynać od własnego, od stwierdzenia: Czy właściwie użytkujemy tę drogę? - przekonywał w niedawnej rozmowie z Haloursynow.pl, Łukasz Puchalski dyrektor Zarządu Dróg Miejskich. 

    Czy zatem apel radnych jest słuszny i spotka się z akceptacją władz Warszawy i miejskich drogowców?

    PRZECZYTAJ STANOWISKO RADY DZIELNICY:


    STANOWISKO 
    Rady Dzielnicy m.st. Warszawy z dnia 14.03.2017 r. 
    w sprawie budowy sygnalizacji świetlnych 

    Na podstawie § 24 pkt. 2 Statutu Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy zawartego w załączniku Nr 12 do Uchwały Nr LXX/2182/2010 Rady m.st. Warszawy z dnia 14 stycznia 2010 r. w sprawie nadania statutów dzielnicom miasta stołecznego Warszawy ( Dz. Urz. Woj. Maz. z 2016 roku, poz. 420 j.t.), Rada Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy uchwala, co następuje: 

    § 1. Rada Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy zwraca się o pilną budowę sygnalizacji świetlnych na wszystkich przejściach dla pieszych w Alei Komisji Edukacji Narodowej. Jednocześnie Rada zwraca się o kompleksowy przegląd przejść dla pieszych na ulicach naszej dzielnicy pod względem bezpieczeństwa użytkowników i publikację listy tych najniebezpieczniejszych. 

    § 2. Stanowisko podlega przekazaniu Przewodniczącemu Rady m. st. Warszawy, Prezydentowi m. st. Warszawy, Dyrektorowi Zarządu Dróg Miejskich i Dyrektorowi Biura Polityki Mobilności i Transportu.

    § 3. Wykonanie stanowiska powierza się Przewodniczącemu Rady Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy. 

    Przewodnicząca Rady Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy 
    Teresa Jurczyńska-Owczarek 

    UZASADNIENIE DO STANOWISKA
    Rady Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy z dnia 14.03.2017 r. 
    w sprawie budowy sygnalizacji świetlnych 

    Rada Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy zwraca się o pilną budowę sygnalizacji świetlnych na wszystkich przejściach dlapieszych w alei Komisji Edukacji Narodowej. Jednocześnie Rada zwraca się o kompleksowy przegląd przejść dla pieszych na ulicach naszej dzielnicy pod względem bezpieczeństwa użytkowników i publikację listy tych najniebezpieczniejszych.

    Radni Ursynowa wielokrotnie w interpelacjach zwracali się do Zarządu Dzielnicy, Prezydenta m.st. Warszawy i Zarządu Dróg Miejskich o budowę sygnalizacji świetlnych na przejściach dla pieszych, ich doświetlenia, przebudowę i instalowanie aktywnych znaków poprawiaj ących bezpieczeństwo przechodniów. 

    W interpelacjach zgłaszane były m.in. przejścia dla pieszych w alei Komisji Edukacji Narodowej, ul. Dereniowej, ul. Przy Bażantarni, ul. Surowieckiego, ul. Cynamonowej, ul. Płaskowickiej i ul. Stryjeńskich. Szczególną uwagę Rada Dzielnicy przywiązuje do przejść przy żłobkach, przedszkolach i szkołach z uwagi na bezpieczeństwo dzieci. 

    Według danych stołecznej policji mamy w dalszym ciągu bardzo niebezpieczne skrzyżowania i przejścia dla pieszych. Mimo poprawy infrastruktury drogowej w dalszym ciągu giną na pasach ludzie, a najsmutniejsze jest to, że również dzieci. Tylko na alei Komisji Edukacji Narodowej w ostatnim czasie zginęły trzy osoby, ponadto było wiele potrąceń, w tym skutkujących trwałą utratą zdrowia. 

    Nie chcemy ofiar na pasach dla pieszych, nie chcemy pędzących samochodów zagrażających życiu pieszych.

    Zwracamy się z prośbą o budowę świateł wszędzie tam, gdzie jest to konieczne ze względów społecznych, co potwierdzają zdarzenia drogowe i ich skutki. 

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

    • 0
      BARDZO PRZYDATNY
    • 0
      ZASKOCZONY
    • 0
      PRZYDATNY
    • 0
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 0
      WKURZONY
    • 0
      BRAK SŁÓW

    31Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~mieszkaniec 31 9 miesięcy temu

      kłobucka 18 tu tiry,betoniarki wyścigi robią kto pierwszy w bazie.

      Edytowany: 9 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~j23 30 10 miesięcy temuocena: 97% 

      Przejść jest za mało. A rozpędzone auta, szalejący kierowcy to duży problem.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 29 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Lew Rywin 29 10 miesięcy temuocena: 40% 

      Populizm do kwadratu. Najbardziej chwali się tym Sylwia Krajewska. Najmniej rozgarnięta radna PO.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 26 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kleks 28 10 miesięcy temuocena: 38% 

      Akurat radna Sylwia Krajewska pasuje jak ulał jako twarz antyintelektualnej kampanii populistów.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 5 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~rob 27 10 miesięcy temuocena: 38% 

      owszem niech montują światła, ale też niech liczba przejść zostanie zweryfikowana, czasami jest to kompletna bzdura. np. przejście przy P+R stokłosy, kawałek dalej, w obie strony, jest przyjście ze światłami ( a wcześniej nawet przejście przez metro ). Dobrym rozwiązaniem wydaje się być przejście przy Polaka lub Polinezyjskiej/Hawajskiej. Tam do skrzyżowań jest spory kawałek, a i obecne światła nie utrudniają płynności ruchu, a to też bardzo ważne. Chcąc nie chcąc trzeba się pogodzić iż KEN jest główną ulicą - kręgosłupem Ursynowa i należałoby to jakoś uporządkować. Czy na Marszałkowskiej lub al.Jerozolimskich też powinny być przejścia co 50 metrów?

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 33 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~volta2 26 10 miesięcy temuocena: 79% 

      A może zamiast do Alej to przyrównałbyś KEN do Nowego Światu? Blikle tu urzęduje, mamy ogródki, lodziarnie, kawiarnie, itp.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 33 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~adek 25 10 miesięcy temuocena: 76% 

      Na Marszałkowskiej akurat np. pomiędzy Placem Unii Lubelskiej, a Pl. Konstytucji przejść jest dużo i można sprawnie przejechać. KEN to nie autostrada (chociaż po otwarciu nowego połączenia z Wilanowem, a praktycznie z Konstancinem i Górą Kalwarią czy okolicami ruch na KEN-ie może być duży) i światła powinny być na wszystkich przejściach.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 29 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Rafał 24 10 miesięcy temuocena: 47% 

      Porozumienie radnych ponad podziałami to miła niespodzianka. Ale w zasadzie nie powinno to nikogo dziwić, ponieważ życie i bezpieczeństwo mieszkańców powinny być priorytetem dla wszystkich. Światła na każdym przejściu na KEN to oczywiście przesada, ale należy to rozpatrywać jako punkt wyjścia w negocjacjach z ZDM. Jeśli uda się wprowadzić chociaż jedną sygnalizację to uznam to za sukces. Według mnie na KEN-ie najbardziej potrzebne są światła przy Telekiego (światła służyłyby także kierowcom włączającym się do ruchu z tej małej, ale ruchliwej uliczki) lub Jeżewskiego. Są to także najczęściej wykorzystywane zebry na KEN. Bardzo niebezpieczne (ale o niskim natężeniu pieszych) są przejścia między Metrem Ursynów a Dolinką. W mojej ocenie to właśnie w tych miejscach (od Metra Ursynów do Dolinki i od skrzyżowania z Przy Bażantarni do Wąwozowej) kierowcy rozwijają na KEN największe prędkości.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~volta2 23 10 miesięcy temuocena: 57% 

      niebezpiecznie jest na tych przejsciach, gdzie sa pierzeje kenu. tam ludzie maja powody by sie przemieszczac po ulicy. i tam jest najwiecej problemow czyli ken polnocy i kabaty... natolin jakos na kenie swiatla ma, choc one chyba sa zbudowane za kase developerow, by kierowcy z nowych blokow mogli na ken do centrum wyjechac w ogole?(mowie o odcinku gdzie jest restauracja gruzinska itp.)

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 16 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kleks 22 10 miesięcy temuocena: 32% 

      Tu nie chodzi o żadne życie czy zdrowie tylko o populistyczne pseudo załatwianie tematu pod wpływem emocji społecznych. Takie PPPP, czyli porozumienie populistów ponad podziałami.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 14 30 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ada 21 10 miesięcy temuocena: 100% 

      Są jeszcze przejścia, np. jadąc od Dolinki, gdzie KRZAKI zasłaniają widoczność na przejście. Parkować nie można kilka metrów przed przejściem, ale jak krzaki zasłaniają widoczność na przejście to jest OK???!!!

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Rafał 20 10 miesięcy temuocena: 100% 

      Odcinek KEN między Przy Bażantarni i Wąwozową liczy 600m. Na tym odcinku zlokalizowane są 2 przejścia dla pieszych (o dużym natężeniu korzystających osób). Zabudowa jest tutaj zwarta. W sąsiedztwie są szkoły, przedszkola i parki, stąd widok wózków z dziećmi na przejściach nie jest rzadkością. Dla porównania odcinki KEN: Przy Bażantarni - Belgradzka (400 m i 1 przejście z sygnalizacją pomiędzy), Belgradzka - Płaskowickiej (700 m 1 przejście z sygnalizacją pomiędzy), Płaskowickiej - Gandhi (600m 1 przejście z sygnalizacją pomiędzy), Gandhi - Ciszewskiego (550 m 1 przejście z sygnalizacją pomiędzy). Jak widać jest miejsce na nowe przejście przy Telekiego lub Jeżewskiego. To Rosoła ma przejąć ruch po otwarciu połączenia z Konstancinem. Na całym 5 kilometrowym odcinku nie ma tam przejść bez sygnalizacji (za wyjątkiem przebudowywanego odcinka w okolicy Wąwozowej). Poza tym koszt 0,5 mln za sygnalizację wydaje się lekko zawyżony.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kleks 19 10 miesięcy temuocena: 29% 

      Sądząc po ilości minusów pod komentarzami, płatne trolle PO, czyli projekt ursynów wziął się do roboty :D

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 2 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kleks 18 10 miesięcy temuocena: 0% 

      Rosoła to droga o zupełnie innym charakterze niż KEN, a dwa, że koszt 500 000 raczej jest zaniżony niż zawyżony.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kleks 17 10 miesięcy temuocena: 43% 

      Straszny idiotyzm. Radni się tylko kompromitują takimi pomysłami, a twarzą tych głupot jest Sylwia Krajewska. Dziwi mnie, że wszyscy pozostali radni poprali tego pomysł. Instynkt stadny? Czy naprawdę tam w tej radzie sami ludzie z przypadku bez żadnego przygotowania merytorycznego siedzą?

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 27 36 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • stefan 16 10 miesięcy temuocena: 63% 

      Za mało. w końcu na kabackim odcinku to będą światła tylko co 100-150 m. Ja bym jeszcze pomiędzy tymi światłami, ustawił takie malutkie światełka w połowie drogi.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 25 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Szu 15 10 miesięcy temuocena: 85% 

      To w sumie szczegół, ale nie bardzo mogę się doliczyć tych 9 przejść bez świateł. Chyba że wliczamy trzy przejścia od Wąwozowej do STP Kabaty, ale tam budowanie świateł mija się z celem. Problematyczne są w sumie przejścia przy Telekiego i Jeżewskiego, przy pętli autobusowej na Stokłosach i między Dzwonniczą a Artystów, może jeszcze na wysokości Koncertowej. Coś pominąłem? Przy czym nie jestem pewien, że światłą we wszystkich tych miejscach to dobry pomysł, choć coś na pewno trzeba zrobić. Sam przy Telekiego i Jeżewskiego dwa razy się oglądam zanim wpuszczę kogoś na przejście bo wiele razy w takich przypadkach drugim pasem ktoś mnie mijał. Zdarza mi się nawet stawać na dwóch pasach po to, by takiego przyblokować. Nie chcę mieć nikogo na sumieniu

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~volta2 14 10 miesięcy temuocena: 38% 

      jak to technicznie robisz z tym przyblokowaniem na 2 pasach? wjezdzasz na srodek mieszy pasy?

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 6 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Lolek 13 10 miesięcy temuocena: 23% 

      Zabawne, że radni PO wraz z radnymi Orłem i Jurczyńską z Projektu Ursynów, którzy blokują dobre zmiany dla pieszych na Stryjeńskich, Bartóka i Jastrzębowskiego (bo ponoć maja one utrudniać życie kierowcom, choć to nieprawda), teraz idą na całość i chcą w wątpliwy sposób poprawiać bezpieczeństwo pieszych na KEN i przy okazji chcą zablokować komunikacyjnie tą ulicę. Niech żyją PO-PU-liści.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~volta2 12 10 miesięcy temuocena: 70% 

      jedyne sensowne wyjscie dla pieszych to zablokowanie tej ulicy wlasnie. neiwazne w jaki sposob, swiatlami czy podniesieniami czy zwezeneim do jednego pasa. jak sie towarzystwo samochodowe ucywilizuje - bedziemy demontowac. ps. sama jestem samochodowym towarzystwem, ale na boga, ken na kabatach to nie jest tranzyt zeby tam sie komu mialo spieszyc.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 30 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • stefan 11 10 miesięcy temuocena: 73% 

      ~~volta2 Ja bym tam zrobił wilcze doły, zasieki i gniazda karabinów maszynowych

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 16 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Gun 10 10 miesięcy temuocena: 36% 

      Pomysł stawiania świateł na każdym przejściu dla pieszych jest całkowicie pozbawiony sensu w momencie, gdy Al. KEN przejmie dużą część ruchu po otwarciu ul. Rosnowskiego i w trakcie budowy Południowej Obwodnicy Warszawy. Przed oczami rysują się gigantyczne korki paraliżujące całą dzielnicę i generujące jeszcze większe zanieczyszczenie powietrza.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 37 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~volta2 9 10 miesięcy temuocena: 79% 

      dzieki duzej ilosci swiatem ma szanse tego tranzytu nie przejac. i oby tak sie stalo. kierowcy wybiora wtedy droge, na ktorej pieszych spotyak sie na tyle rzadko, ze trudniej go upolowac centralnie na pasach.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 33 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Szary człowiek 8 10 miesięcy temuocena: 0% 

      @~ volta2 Jaką drogę? Którędy będą jeździć?

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~konsensus 7 10 miesięcy temuocena: 80% 

      Może na całej to nie ale światła przy Telekiego i Jeżewskiego - zdecydowanie TAK. Cena życia za uciążliwość związaną z kilkunastosekundowym oczekiwaniem na światłach lub ilością spalin? Odpowiedz wydaje sie być oczywista....

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 4 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kenez 6 10 miesięcy temuocena: 90% 

      Na jakim świetle "biedny celebryta" Dariusz zabił kobietę??

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 27 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~STOP PIRATOM DROGOWYM! 5 10 miesięcy temuocena: 69% 

      DO PANI PREZYDENT WARSZAWY HANNY GRONKIEWICZ - WALTZ. W AL. KEN ZDARZYŁ SIĘ KOLEJNY ŚMIERTELNY WYPADEK DROGOWY. ZA KILKA MIESIĘCY POWSTANIE POŁĄCZENIE URSYNOWA Z WILANOWEM, KONSTANCINEM I GÓRĄ KALWARIĄ, WIĘC RUCH W AL. KEN JESZCZE WZROŚNIE. W ZWIĄZKU Z POWYŻSZYM PROSIMY O ZAMONTOWANIE W AL. KEN PROGÓW ZWALNIAJĄCYCH TAK JAK JEST TO NP. NA UL. PŁASKOWICKIEJ I DERENIOWEJ.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 42 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Cynamon 4 10 miesięcy temuocena: 18% 

      Bez sensu ten pomysł. Wpłynie na zwiększenie prędkości.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 33 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pepe 3 10 miesięcy temuocena: 41% 

      Czy na pewno wszędzie światła będą dobrym rozwiązaniem? Na Ursynowie Północnym między Bartoka a Jastrzebowskiego jest już przy ul. Artystów i przy ul. Dzwonniczej. Jest jeszcze przejście pomiędzy tymi dwoma ulicami, przy kościele. Moim zdaniem lepiej wynieść to przejście lub chociaż zamontować progi spowalniające. Stawianie świateł jest bardzo drogie a niestety statystyki pokazują, że nie jest wystarczająco skuteczne.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Otwarty Ursynów 2 10 miesięcy temuocena: 49% 

      Przypominamy, że stowarzyszenie Otwarty Ursynów 7 marca uruchomiło akcję „Bezpieczny pieszy na Ursynowie”. Jej celem jest doprowadzenie do poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu ulicznego poprzez zmiany w infrastrukturze drogowej. W ramach akcji stowarzyszenie: • zbierze od mieszkańców informacje o przejściach uznawanych przeze nich za niebezpieczne, • stworzy mapę przejść niebezpiecznych wraz z dokumentacją fotograficzną i opisem, • przygotuje propozycje rozwiązań, które powinny zostać zastosowane na każdym z takich przejść, aby poprawić na nim bezpieczeństwo pieszych. Mieszkańcy mogą zgłaszać niebezpieczne przejścia mailowo na adres: bezpieczny.pieszy@otwartyursynow.pl – z dokładnym określeniem lokalizacji przejścia, krótkim opisem przyczyn niebezpiecznych sytuacji na tym przejściu, ewentualną propozycją zmian. Do zgłoszenia można dołączyć również zdjęcie. Stowarzyszenie czeka na zgłoszenia do 21 marca. link: http://otwartyursynow.pl/otwar...

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~... 1 10 miesięcy temuocena: 38% 

      Proponuję rozwiązać problem ucząc ludzi, że nie wchodzi się pod koła rozpędzonego samochodu.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 21 35 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.1243 sekundy
    REKLAMAA2-NEONOWKA-3tygodnie-od-08-01-do-28-01-2018