Zamknij

Radni chcą świateł na wszystkich przejściach w alei KEN

07:34, 15.03.2017 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 17:41, 15.03.2017
Skomentuj SK SK

Ursynowscy radni chcą budowy sygnalizacji świetlnych na wszystkich przejściach dla pieszych w alei KEN. We wtorek jednogłośnie przyjęli apel w tej sprawie, który trafi do prezydent Warszawy i miejskich drogowców.

Stanowisko w sprawie budowy sygnalizacji świetlnych przyjęto jednogłośnie na początku wtorkowego posiedzenia Rady Dzielnicy. Przygotowała je grupa radnych na czele z przewodniczącą Rady Teresy Jurczyńskiej-Owczarek. Impulsem był ostatni śmiertleny wypadek na KEN na przejściu na wysokości Pala Telekiego. 3 marca zginął tam 49-letni mężczyzna - znany i ceniony lekarz rodzinny. Jego 16-letni syn został ranny. Piesi zostali potrąceni przez 85-letniego kierowcę volvo.

Kontrowersji i emocji - zazwyczaj towarzyszącej dyskusjom na temat rozwiązań poprawiający bezpieczeństwo na drogach - tym razem nie było. Za przyjęciem stanowiska zagłosowało 22 radnych, bez głosu sprzeciwu.

Radni skierowali swoje pismo do prezydent Warszawy, Zarządu Dróg Miejskich, które administruje aleją oraz Biura Polityki Mobilności i Transportu.

- Chodzi o bezpieczeństwo pieszych na skrzyżowaniach i na przejściach. W krótkim czasie mieliśmy aż trzy przypadki śmiertelne na reprezentacyjnej alei Ursynowa - przekonywała Teresa Jurczyńska-Owczarek.

Za przyjęcie stanowiska na końcu sesji dziękowała radna Sylwia Krajewska z PO, która od dnia wypadku opowiada się za budową świateł przy Telekiego i nie tylko.

- Jest to droga zbiorcza, ale czteropasmowa. Jest coraz więcej wypadków i potrąceń. Chcielibyśmy tych sytyuacji uniknąć. Trzeba chronić życie pieszych, którzy w konfrontacji z samochodami nie mają szans. Pomimo doświetleń, pomimo aktywnych znaków - mówiła Krajewska.

W alei KEN jest w tej chwili 21 przejść dla pieszych, 12 z nich ma światła, 9 ich nie ma. Ostatnio zainstalowana sygnalizacja mieści się przy ul. Artystów, gdzie w czerwcu 2014 roku 70-letni kierowca volvo śmiertelnie potrącił 2,5-letnie dziecko. 

Zarząd Dróg Miejskich jest przeciwny stawianiu świateł na każdym przejściu. Po pierwsze - ze względu na koszty - jedna sygnalizacja to min. 500 tysięcy złotych. Po drugie - zbyt gęsto ulokowane sygnalizacje źle wpływają na płynność ruchu. W marcu zakończy się trwająca od grudnia koordynacja świateł na 10 skrzyżowania alei KEN - drogowcy chcą uruchomić tzw. zieloną falę. Dodatkowe instalacje zniweczyłyby te zabiegi.

Po trzecie ZDM stawia na doświetlenia i tzw. przejścia aktywne - nie tamujące ruchu a poprawiające bezpieczeństwo pieszych. Właśnie takie ma stanąć przy ul. Telekiego, gdzie tydzień temu zginął człowiek.

- Najłatwiej powiedzieć, żeby postawić światła. A rachunek sumienia trzeba zaczynać od własnego, od stwierdzenia: Czy właściwie użytkujemy tę drogę? - przekonywał w niedawnej rozmowie z Haloursynow.pl, Łukasz Puchalski dyrektor Zarządu Dróg Miejskich. 

Czy zatem apel radnych jest słuszny i spotka się z akceptacją władz Warszawy i miejskich drogowców?

PRZECZYTAJ STANOWISKO RADY DZIELNICY:


STANOWISKO 
Rady Dzielnicy m.st. Warszawy z dnia 14.03.2017 r. 
w sprawie budowy sygnalizacji świetlnych 

Na podstawie § 24 pkt. 2 Statutu Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy zawartego w załączniku Nr 12 do Uchwały Nr LXX/2182/2010 Rady m.st. Warszawy z dnia 14 stycznia 2010 r. w sprawie nadania statutów dzielnicom miasta stołecznego Warszawy ( Dz. Urz. Woj. Maz. z 2016 roku, poz. 420 j.t.), Rada Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy uchwala, co następuje: 

§ 1. Rada Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy zwraca się o pilną budowę sygnalizacji świetlnych na wszystkich przejściach dla pieszych w Alei Komisji Edukacji Narodowej. Jednocześnie Rada zwraca się o kompleksowy przegląd przejść dla pieszych na ulicach naszej dzielnicy pod względem bezpieczeństwa użytkowników i publikację listy tych najniebezpieczniejszych. 

§ 2. Stanowisko podlega przekazaniu Przewodniczącemu Rady m. st. Warszawy, Prezydentowi m. st. Warszawy, Dyrektorowi Zarządu Dróg Miejskich i Dyrektorowi Biura Polityki Mobilności i Transportu.

§ 3. Wykonanie stanowiska powierza się Przewodniczącemu Rady Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy. 

Przewodnicząca Rady Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy 
Teresa Jurczyńska-Owczarek 

UZASADNIENIE DO STANOWISKA
Rady Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy z dnia 14.03.2017 r. 
w sprawie budowy sygnalizacji świetlnych 

Rada Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy zwraca się o pilną budowę sygnalizacji świetlnych na wszystkich przejściach dlapieszych w alei Komisji Edukacji Narodowej. Jednocześnie Rada zwraca się o kompleksowy przegląd przejść dla pieszych na ulicach naszej dzielnicy pod względem bezpieczeństwa użytkowników i publikację listy tych najniebezpieczniejszych.

Radni Ursynowa wielokrotnie w interpelacjach zwracali się do Zarządu Dzielnicy, Prezydenta m.st. Warszawy i Zarządu Dróg Miejskich o budowę sygnalizacji świetlnych na przejściach dla pieszych, ich doświetlenia, przebudowę i instalowanie aktywnych znaków poprawiaj ących bezpieczeństwo przechodniów. 

W interpelacjach zgłaszane były m.in. przejścia dla pieszych w alei Komisji Edukacji Narodowej, ul. Dereniowej, ul. Przy Bażantarni, ul. Surowieckiego, ul. Cynamonowej, ul. Płaskowickiej i ul. Stryjeńskich. Szczególną uwagę Rada Dzielnicy przywiązuje do przejść przy żłobkach, przedszkolach i szkołach z uwagi na bezpieczeństwo dzieci. 

Według danych stołecznej policji mamy w dalszym ciągu bardzo niebezpieczne skrzyżowania i przejścia dla pieszych. Mimo poprawy infrastruktury drogowej w dalszym ciągu giną na pasach ludzie, a najsmutniejsze jest to, że również dzieci. Tylko na alei Komisji Edukacji Narodowej w ostatnim czasie zginęły trzy osoby, ponadto było wiele potrąceń, w tym skutkujących trwałą utratą zdrowia. 

Nie chcemy ofiar na pasach dla pieszych, nie chcemy pędzących samochodów zagrażających życiu pieszych.

Zwracamy się z prośbą o budowę świateł wszędzie tam, gdzie jest to konieczne ze względów społecznych, co potwierdzają zdarzenia drogowe i ich skutki. 

[ZT]9389[/ZT]

[ZT]9022[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(31)

Otwarty Ursynów Otwarty Ursynów

19 20

Przypominamy, że stowarzyszenie Otwarty Ursynów 7 marca uruchomiło akcję „Bezpieczny pieszy na Ursynowie”. Jej celem jest doprowadzenie do poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu ulicznego poprzez zmiany w infrastrukturze drogowej. W ramach akcji stowarzyszenie:
• zbierze od mieszkańców informacje o przejściach uznawanych przeze nich za niebezpieczne,
• stworzy mapę przejść niebezpiecznych wraz z dokumentacją fotograficzną i opisem,
• przygotuje propozycje rozwiązań, które powinny zostać zastosowane na każdym z takich przejść, aby poprawić na nim bezpieczeństwo pieszych.

Mieszkańcy mogą zgłaszać niebezpieczne przejścia mailowo na adres: [email protected] – z dokładnym określeniem lokalizacji przejścia, krótkim opisem przyczyn niebezpiecznych sytuacji na tym przejściu, ewentualną propozycją zmian. Do zgłoszenia można dołączyć również zdjęcie. Stowarzyszenie czeka na zgłoszenia do 21 marca.

link: http://otwartyursynow.pl/otwarty-ursynow-tworzy-mape-niebezpiecznych-przejsc-dla-pieszych/#
09:28, 15.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

......

21 35

Proponuję rozwiązać problem ucząc ludzi, że nie wchodzi się pod koła rozpędzonego samochodu. 13:22, 15.03.2017


reo

PepePepe

11 16

Czy na pewno wszędzie światła będą dobrym rozwiązaniem? Na Ursynowie Północnym między Bartoka a Jastrzebowskiego jest już przy ul. Artystów i przy ul. Dzwonniczej. Jest jeszcze przejście pomiędzy tymi dwoma ulicami, przy kościele.
Moim zdaniem lepiej wynieść to przejście lub chociaż zamontować progi spowalniające.
Stawianie świateł jest bardzo drogie a niestety statystyki pokazują, że nie jest wystarczająco skuteczne. 09:33, 15.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CynamonCynamon

7 33

Bez sensu ten pomysł. Wpłynie na zwiększenie prędkości. 09:35, 15.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

STOP PIRATOM DROGOWYSTOP PIRATOM DROGOWY

42 19

DO PANI PREZYDENT WARSZAWY HANNY GRONKIEWICZ - WALTZ. W AL. KEN ZDARZYŁ SIĘ KOLEJNY ŚMIERTELNY WYPADEK DROGOWY. ZA KILKA MIESIĘCY POWSTANIE POŁĄCZENIE URSYNOWA Z WILANOWEM, KONSTANCINEM I GÓRĄ KALWARIĄ, WIĘC RUCH W AL. KEN JESZCZE WZROŚNIE. W ZWIĄZKU Z POWYŻSZYM PROSIMY O ZAMONTOWANIE W AL. KEN PROGÓW ZWALNIAJĄCYCH TAK JAK JEST TO NP. NA UL. PŁASKOWICKIEJ I DERENIOWEJ. 10:41, 15.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KenezKenez

27 3

Na jakim świetle "biedny celebryta" Dariusz zabił kobietę?? 11:38, 15.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GunGun

21 37

Pomysł stawiania świateł na każdym przejściu dla pieszych jest całkowicie pozbawiony sensu w momencie, gdy Al. KEN przejmie dużą część ruchu po otwarciu ul. Rosnowskiego i w trakcie budowy Południowej Obwodnicy Warszawy.

Przed oczami rysują się gigantyczne korki paraliżujące całą dzielnicę i generujące jeszcze większe zanieczyszczenie powietrza. 11:55, 15.03.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

volta2volta2

33 9

dzieki duzej ilosci swiatem ma szanse tego tranzytu nie przejac. i oby tak sie stalo. kierowcy wybiora wtedy droge, na ktorej pieszych spotyak sie na tyle rzadko, ze trudniej go upolowac centralnie na pasach. 15:36, 15.03.2017


Szary człowiekSzary człowiek

0 3

@~ volta2
Jaką drogę? Którędy będą jeździć? 13:09, 20.03.2017


konsensuskonsensus

4 1

Może na całej to nie ale światła przy Telekiego i Jeżewskiego - zdecydowanie TAK. Cena życia za uciążliwość związaną z kilkunastosekundowym oczekiwaniem na światłach lub ilością spalin? Odpowiedz wydaje sie być oczywista.... 11:10, 21.03.2017


LolekLolek

7 23

Zabawne, że radni PO wraz z radnymi Orłem i Jurczyńską z Projektu Ursynów, którzy blokują dobre zmiany dla pieszych na Stryjeńskich, Bartóka i Jastrzębowskiego (bo ponoć maja one utrudniać życie kierowcom, choć to nieprawda), teraz idą na całość i chcą w wątpliwy sposób poprawiać bezpieczeństwo pieszych na KEN i przy okazji chcą zablokować komunikacyjnie tą ulicę. Niech żyją PO-PU-liści. 12:09, 15.03.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

volta2volta2

30 13

jedyne sensowne wyjscie dla pieszych to zablokowanie tej ulicy wlasnie.

neiwazne w jaki sposob, swiatlami czy podniesieniami czy zwezeneim do jednego pasa.

jak sie towarzystwo samochodowe ucywilizuje - bedziemy demontowac.
ps. sama jestem samochodowym towarzystwem, ale na boga, ken na kabatach to nie jest tranzyt zeby tam sie komu mialo spieszyc. 15:34, 15.03.2017


stefanstefan

16 6

~~volta2 Ja bym tam zrobił wilcze doły, zasieki i gniazda karabinów maszynowych 17:26, 15.03.2017


SzuSzu

11 2

To w sumie szczegół, ale nie bardzo mogę się doliczyć tych 9 przejść bez świateł. Chyba że wliczamy trzy przejścia od Wąwozowej do STP Kabaty, ale tam budowanie świateł mija się z celem. Problematyczne są w sumie przejścia przy Telekiego i Jeżewskiego, przy pętli autobusowej na Stokłosach i między Dzwonniczą a Artystów, może jeszcze na wysokości Koncertowej. Coś pominąłem? Przy czym nie jestem pewien, że światłą we wszystkich tych miejscach to dobry pomysł, choć coś na pewno trzeba zrobić. Sam przy Telekiego i Jeżewskiego dwa razy się oglądam zanim wpuszczę kogoś na przejście bo wiele razy w takich przypadkach drugim pasem ktoś mnie mijał. Zdarza mi się nawet stawać na dwóch pasach po to, by takiego przyblokować. Nie chcę mieć nikogo na sumieniu 12:52, 15.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

volta2volta2

6 10

jak to technicznie robisz z tym przyblokowaniem na 2 pasach?
wjezdzasz na srodek mieszy pasy? 15:32, 15.03.2017


stefanstefan

25 15

Za mało. w końcu na kabackim odcinku to będą światła tylko co 100-150 m.

Ja bym jeszcze pomiędzy tymi światłami, ustawił takie malutkie światełka w połowie drogi. 13:05, 15.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KleksKleks

27 36

Straszny idiotyzm. Radni się tylko kompromitują takimi pomysłami, a twarzą tych głupot jest Sylwia Krajewska. Dziwi mnie, że wszyscy pozostali radni poprali tego pomysł. Instynkt stadny? Czy naprawdę tam w tej radzie sami ludzie z przypadku bez żadnego przygotowania merytorycznego siedzą? 13:48, 15.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RafałRafał

16 18

Porozumienie radnych ponad podziałami to miła niespodzianka. Ale w zasadzie nie powinno to nikogo dziwić, ponieważ życie i bezpieczeństwo mieszkańców powinny być priorytetem dla wszystkich. Światła na każdym przejściu na KEN to oczywiście przesada, ale należy to rozpatrywać jako punkt wyjścia w negocjacjach z ZDM. Jeśli uda się wprowadzić chociaż jedną sygnalizację to uznam to za sukces. Według mnie na KEN-ie najbardziej potrzebne są światła przy Telekiego (światła służyłyby także kierowcom włączającym się do ruchu z tej małej, ale ruchliwej uliczki) lub Jeżewskiego. Są to także najczęściej wykorzystywane zebry na KEN. Bardzo niebezpieczne (ale o niskim natężeniu pieszych) są przejścia między Metrem Ursynów a Dolinką. W mojej ocenie to właśnie w tych miejscach (od Metra Ursynów do Dolinki i od skrzyżowania z Przy Bażantarni do Wąwozowej) kierowcy rozwijają na KEN największe prędkości. 14:55, 15.03.2017

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

volta2volta2

16 12

niebezpiecznie jest na tych przejsciach, gdzie sa pierzeje kenu. tam ludzie maja powody by sie przemieszczac po ulicy. i tam jest najwiecej problemow

czyli ken polnocy i kabaty...

natolin jakos na kenie swiatla ma, choc one chyba sa zbudowane za kase developerow, by kierowcy z nowych blokow mogli na ken do centrum wyjechac w ogole?(mowie o odcinku gdzie jest restauracja gruzinska itp.) 15:39, 15.03.2017


KleksKleks

14 30

Tu nie chodzi o żadne życie czy zdrowie tylko o populistyczne pseudo załatwianie tematu pod wpływem emocji społecznych. Takie PPPP, czyli porozumienie populistów ponad podziałami. 17:43, 15.03.2017


adaada

4 0

Są jeszcze przejścia, np. jadąc od Dolinki, gdzie KRZAKI zasłaniają widoczność na przejście. Parkować nie można kilka metrów przed przejściem, ale jak krzaki zasłaniają widoczność na przejście to jest OK???!!! 10:26, 16.03.2017


RafałRafał

5 0

Odcinek KEN między Przy Bażantarni i Wąwozową liczy 600m. Na tym odcinku zlokalizowane są 2 przejścia dla pieszych (o dużym natężeniu korzystających osób). Zabudowa jest tutaj zwarta. W sąsiedztwie są szkoły, przedszkola i parki, stąd widok wózków z dziećmi na przejściach nie jest rzadkością. Dla porównania odcinki KEN: Przy Bażantarni - Belgradzka (400 m i 1 przejście z sygnalizacją pomiędzy), Belgradzka - Płaskowickiej (700 m 1 przejście z sygnalizacją pomiędzy), Płaskowickiej - Gandhi (600m 1 przejście z sygnalizacją pomiędzy), Gandhi - Ciszewskiego (550 m 1 przejście z sygnalizacją pomiędzy). Jak widać jest miejsce na nowe przejście przy Telekiego lub Jeżewskiego. To Rosoła ma przejąć ruch po otwarciu połączenia z Konstancinem. Na całym 5 kilometrowym odcinku nie ma tam przejść bez sygnalizacji (za wyjątkiem przebudowywanego odcinka w okolicy Wąwozowej). Poza tym koszt 0,5 mln za sygnalizację wydaje się lekko zawyżony. 12:45, 16.03.2017


KleksKleks

2 5

Sądząc po ilości minusów pod komentarzami, płatne trolle PO, czyli projekt ursynów wziął się do roboty :D 12:57, 16.03.2017


KleksKleks

0 2

Rosoła to droga o zupełnie innym charakterze niż KEN, a dwa, że koszt 500 000 raczej jest zaniżony niż zawyżony. 12:58, 16.03.2017


robrob

20 33

owszem niech montują światła, ale też niech liczba przejść zostanie zweryfikowana, czasami jest to kompletna bzdura. np. przejście przy P+R stokłosy, kawałek dalej, w obie strony, jest przyjście ze światłami ( a wcześniej nawet przejście przez metro ). Dobrym rozwiązaniem wydaje się być przejście przy Polaka lub Polinezyjskiej/Hawajskiej. Tam do skrzyżowań jest spory kawałek, a i obecne światła nie utrudniają płynności ruchu, a to też bardzo ważne.

Chcąc nie chcąc trzeba się pogodzić iż KEN jest główną ulicą - kręgosłupem Ursynowa i należałoby to jakoś uporządkować.
Czy na Marszałkowskiej lub al.Jerozolimskich też powinny być przejścia co 50 metrów?
16:30, 15.03.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

volta2volta2

33 9

A może zamiast do Alej to przyrównałbyś KEN do Nowego Światu?
Blikle tu urzęduje, mamy ogródki, lodziarnie, kawiarnie, itp.

23:07, 15.03.2017


adekadek

29 9

Na Marszałkowskiej akurat np. pomiędzy Placem Unii Lubelskiej, a Pl. Konstytucji przejść jest dużo i można sprawnie przejechać. KEN to nie autostrada (chociaż po otwarciu nowego połączenia z Wilanowem, a praktycznie z Konstancinem i Górą Kalwarią czy okolicami ruch na KEN-ie może być duży) i światła powinny być na wszystkich przejściach. 10:21, 16.03.2017


Lew RywinLew Rywin

17 26

Populizm do kwadratu. Najbardziej chwali się tym Sylwia Krajewska. Najmniej rozgarnięta radna PO. 19:40, 15.03.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KleksKleks

5 8

Akurat radna Sylwia Krajewska pasuje jak ulał jako twarz antyintelektualnej kampanii populistów. 12:59, 16.03.2017


j23j23

29 1

Przejść jest za mało. A rozpędzone auta, szalejący kierowcy to duży problem. 11:47, 23.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

0 0

kłobucka 18 tu tiry,betoniarki wyścigi robią kto pierwszy w bazie. 13:12, 06.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%