Miejscy radni dali dodatkowe pieniądze na postawienie świateł na wszystkich przejściach w alei Komisji Edukacji Narodowej. W pierwszej kolejności sygnalizacje staną przy Końskim Jarze, P&R Stokłosy, przy kościele Wniebowstąpienia, Pala Telekiego oraz Jeżewskiego.
Radni nie mieli wątpliwości - aby poprawić bezpieczeństwo w alei Komisji Edukacji Narodowej - trzeba wyłożyć dodatkowe środki. Zarząd Dróg Miejskich dostał 10 mln złotych do wykorzystania m.in. na Ursynowie.
- Dzięki pozyskanym funduszom wszystkie przejścia dla pieszych w al. KEN zostaną wyposażone w nowoczesną instalację sygnalizacyjną wraz z detekcją oraz zostaną skoordynowane z istniejącymi światłami. W ramach prac obniżymy krawężniki na przejściach, skorygujemy geometrię skrzyżowań i wyremontujemy chodniki przy skrzyżowaniach - mówi Karolina Gałecka z ZDM.
Za te pieniądze powstaną 6 sygnalizacji na przejściach, przy których jeszcze jej nie ma: na wysokości Końskiego Jaru, przy kościele Wniebowstąpienia Pańskiego (KEN 101), oraz przy przejściach, gdzie dochodziło w przeszłości do największej liczby potrąceń: przy P&R Stokłosy, Pala Telekiego i Jeżewskiego. Oznacza to, że niedawno postawione tzw. aktywne przejście przy Telekiego zostanie zdemontowane.
Przetarg na projekty sygnalizacji już ogłoszono. Do końca roku będzie trwało ich opracowywanie, a same światła staną w przyszłym roku. W kolejnych latach światła mają zyskać ostatnie przejścia.
VIDEO: Co mówią mieszkańcy Ursynowa?
Czwartkowa decyzja o sfinansowaniu kolejnych sygnalizacji wynika z audytu bezpieczeństwa 222 przejść ursynowskich, przeprowadzonego pod koniec roku przez niezależną firmę badawczą z Gdańska.
Eksperci uznali, że najczęstszymi grzechami kierowców w alei KEN są wyprzedzanie przed zebrami i nadmierna prędkość. W ostatnich latach właśnie z tych powodów doszło do kilku śmiertelnych wypadków na przejściach. 16 zebr oceniono jako najbardziej niebezpieczne, 9 kolejnych do poprawki w zakresie bezpieczeństwa.
[ZT]9452[/ZT]
Karol20:45, 22.03.2018
Nareszcie! 20:45, 22.03.2018
AZX21:11, 22.03.2018
Chyba żart? 10mln za 4 przejścia? Strzyżenia baranów ciąg dalszy w wykonaniu puchalskiego i spółki... 21:11, 22.03.2018
Michałek22:27, 22.03.2018
dwa lata bili pijane o doświetleniu przejś na al.KEN a teraz wychodzi,że dopiero za rok coś sie zmieni...-żenada 22:27, 22.03.2018
Rack05:39, 23.03.2018
Bez sensu, KEN stanie sie nieprzfjezdny 05:39, 23.03.2018
qwr10:47, 23.03.2018
Jest jeszcze ulica Rosoła. 10:47, 23.03.2018
hrabia08:12, 23.03.2018
Po kiego wala swiatla na Pala Telekiego, jak obok jest przejscie podziemne?
No i jeszcze jedno - montaz swiatel nic nie da, jezeli po ulicach jezdza: ukrainscy mlodzieniaszkowie na Uberku bez poczucia zadnych zasad, emeryt ktory nic nie kapuje ale jedzie i nacpany celebryta (ale nie pod wplywem kokainy, a tylko po jej spozyciu). A to sa sprawcy ostatnich powaznych wypadkow. Za to wszyscy utkniemy w korku. Bez sensu. 08:12, 23.03.2018
suweren08:42, 23.03.2018
Szkoda, że burmistrz nie słuchał mieszkańców Ursynowa, a posłuchał gdańszczan.
Może niech przeniesie się do Gdańska na ul. Polanki? 08:42, 23.03.2018
suweren08:48, 23.03.2018
Mnóstwo pieniędzy zmarnowano na mrugające światełka w jezdniach i w powietrzu, na wyświetlacze pokazujące prędkość i tym podobne, zupełnie nieskuteczne zabawki. Ursynowianie ocenią to marnotrawstwo podczas jesiennych wyborów samorządowych. 08:48, 23.03.2018
qwr11:00, 23.03.2018
Świetna wiadomość. Teraz jeszcze trzeba by zrobić wyniesione przejścia na mniejszych ulicach. 11:00, 23.03.2018
Wujek Władek12:27, 23.03.2018
"Dzięki" przestawieniu świateł teraz z ul. Romera do Leclerca na Ciszewskiego jedzie się nawet 10 minut, jesli trafi się na czerwone światał i nieco wieszy ruch (poza szczytem, bo w godzinach szczytu odcinek KEn od metra Stokłosy do skrzyżowania KEN/Ciszewskiego stoi na obu pasach). Jazda z Kabat na Jary potrafi trwać nawet 20 minut, bo mitycznej zielonej fali nikt nie widział! Czy ktoś tu o...chujał?! Kto ma cel w totalnym zakorkowaniu tej ulicy? 12:27, 23.03.2018
miki12:41, 23.03.2018
Jaka Rosoła? Od rana zakorkowana, wyjechać z parkingu nie można bo cały Konstancin tędy jedzie do miasta 12:41, 23.03.2018
Polędwica4018:02, 23.03.2018
Teraz to juź nie będzie jazdy tylko stanie ze zwiększonym hałasem i spalinami, brawo wy! 18:02, 23.03.2018
Zet00:27, 24.03.2018
Zamiast wydawać na światła, lepiej zrobić więcej zwykłych przejść, i zwężać pasy jezdni, co zniechęci do szybkiej jazdy. W szczególności należy odtworzyć przejście dla pieszych na przedłużeniu Migdałowej, które niekompetentni projektanci zlikwidowali przy budowaniu drugiej jezdni KEN. 00:27, 24.03.2018
hrabia14:49, 26.03.2018
Kurde, po tym wypadku z przed chwili to nam rzeczywiscie gotowi zwezic KEN albo zamontowac czarcie zapadki. Banda oszolomow... 14:49, 26.03.2018
James05:51, 31.03.2018
Warszawa powinna być strefą ekologiczną. Zero samochodów osobowych! Tylko taksówki, ztm, służby miejskie, zaopatrzenie, policja itp. 05:51, 31.03.2018
mik23:34, 22.03.2018
15 8
10 mln jest na wiele innych ulic, nie tylko na KEN 23:34, 22.03.2018