W środę radni Ursynowa będą dyskutować na temat buspasa na ul. Puławskiej. Wysłuchają nie tylko ratuszowych drogowców, ale i mieszkańców.
Otwarty 30 września buspas po obu stronach ulicy Puławskiej wzbudza ogromne emocje. Drogowcy, którzy postanowili tak szybko wdrożyć rozwiązane korzystne dla komunikacji miejskiej, niemal miesiąc po otwarciu ursynowskiego fragmentu trasy S7, która w założeniach ma być Puławską-bis, są krytykowani ze strony niezadowolonych kierowców.
Na Puławskiej tworzą się niewdziane wcześniej bardzo duże korki, są problemy z lewoskrętami oraz z niedostosowaną w większości przypadków sygnalizacją świetlną. Dość powiedzieć, że korki tworzą się nawet w weekendy, czego przed erą buspasa nie notowano. Jednocześnie kierowcy zwracają uwagę na to, że buspas nie jest efektywnie wykorzystywany - autobusy jeżdżą nim zbyt rzadko.
Problemom z buspasem postanowili się przyjrzeć ursynowscy radni z Komisji Zielonego Ursynowa oraz Komisji Mobilności, Transportu i Inwestycji. Szefowie obu komisji - Paweł Lenarczyk z Polski 2050 oraz Tomasz Sieradz z Koalicji Obywatelskiej - zwołali zdalne obrady poświęcone temu tematowi na środę, 26 października na godz. 18. W obradach mogą wziąć udział także zainteresowani tematem mieszkańcy. Transmisja online będzie dostępna na Youtube oraz pod tym artykułem. W trakcie posiedzenia mieszkańcy mogą przekazać pytania mailowo na adres [email protected].
Na posiedzenie zostali zaproszeni przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego, Zarządu Dróg Miejskich oraz Biura Zarządzania Ruchem Drogowym. Są to instytucje odpowiedzialne za wdrożenie i użytkowanie buspasa na Puławskiej.
- Na połączonych komisjach będziemy pytali się m.in. o lewoskręt z Puławskiej w Karczunkowską, lepsze ustawienie świateł dla mieszkańców włączających się z Karmazynowej, ustawieniu lepszych parametrów dla "zielonej fali" na Puławskiej oraz polepszenie kursowania transportu publicznego na Puławskiej - zapowiada Paweł Lenarczyk, przewodniczący Komisji Zielonego Ursynowa.
Wciąż zbierane są podpisy pod petycją do władz Warszawy o ograniczenie funkcjonowania buspasa do niektórych godzin i dni. Rozpoczęła ją już po kilku dniach od uruchomienia buspasa radna Olga Górna z Nowoczesnej. W tej chwili podpisało się pod nią 2,1 tys. internautów. Prezydent Rafał Trzaskowski zapowiedział ostatnio, że propozycja ta zostanie rozważona.
ZOBACZ: Tu będzie transmisja obrad radnych w sprawie buspasa - rozpoczęcie w środę o godz. 18
asfalt zniszczyły ty13:46, 25.10.2022
1) Jestem przeciw buspasowi na Puławskiej. 2) Jestem za tym, aby natychmiast załatano głębokie dziury w al. KEN vis a vis dawnego Tesco na Kabatach, bo kierowcy jeżdżą slalomem i w końcu dojdzie do czołowego zderzenia. 13:46, 25.10.2022
Nie poświęcać się14:13, 25.10.2022
Najtrudniejszy moment dla kierowcy jest tam, gdzie buspas się zaczyna. Często nie ma jak zawczasu przejechać na sąsiedni pas. Wówczas należałoby właściwie stanąć z włączonym kierunkowskazem i czekać na przerwę :). Ale za nami samochody - i autobusy - większość kierowców nie chce ich tamować i kawałeczek jedzie buspasem, aby się rozpędzić, znaleźć lukę i w nią wpasować. Ale ... ja tak więcej nie będę robić. Dlaczego mam się narażać na mandat - za wjechanie na buspas, często jeszcze za przekroczenie ciągłej linii, a i mam być wyzwany od cwaniaczków. Stanę, dam kierunkowskaz i będę czekał przed buspasem, aż się zrobi luka (o co w korku dość trudno). A że za mną będzie np. czekał autobus - trudno. Ja więcej przepisów dla niego nie złamię. Nie wjadę na buspas choć na 10 centymetrów. 14:13, 25.10.2022
Korniszon14:47, 25.10.2022
Może by te buspasy tak nie raziły kierowców ...jakby co chwilę rzeczywiście mijał ich autobus. A tak ....autobus leci co 15 minut wyładowany po brzegi, a z bus pasa to korzystają głównie Ubery i inne takie . Poza tym czasami jest ona tak namalowany że aby skręcić w prawo w Mysikrólika ... to na 30metrów muszę przeskoczyć z prawego na środkowy aby opuścić buspas :-( 14:47, 25.10.2022
Tak16:05, 25.10.2022
Każdy fachowiec przyzna, że warunkiem istnienia buspasa powinien być gęsty ruch autobusów po nich, tak, żeby licząc w osobach na godzinę było to więcej osób, niż pzejeżdza samochodami. Ale merytoryczne zarządzanie ruchem dawno się skończyo. Ci ludzie, teoretycznie merytoryczni, wcale tak nie myślą. Tylko: kolejny buspas - kolejny powód do dumy, kolejna pierś do orderów. 16:05, 25.10.2022
Ferromagnetyk15:47, 25.10.2022
Panowie z ZDM, wprowadzając kolejne buspasy, radzą "przeczekać gniew kierowców". To jest niesłychane - urzędnik, opłacany z pieniędzy podatników, działa przeciw nim i za każdym razem zaleca "przeczekać gniew". Jak się zastanowić, to groza ogarnia, dlaczego ci ludzie przy pierwszej tego typu odzywce nie stracili stanowisk. Ale wygląda nareszcie, że ten mechanizm się zaciął. Po prostu w swojej bezczelności i poczuciu bezkarności poszli za daleko. 15:47, 25.10.2022
Obywatel Ursynowa 12:59, 26.10.2022
Nie przeciw podatnikom tylko małej, ale bardzo głośno wrzeszczącej grupie, z czego większość podatków w Warszawie nie płaci 12:59, 26.10.2022
F.12:15, 27.10.2022
@Obywatel Ursynowa - metoda Kaczyńskiego, przezywać innych tym, czym się samemu jest. Małą, wrzeszczącą grupką są różnej maści aktywiści. To powiedziawszy, stwierdzam, że nie będę więcej dyskutował z tym rozmówcą na takim poziomie. 12:15, 27.10.2022
Mój Boże16:42, 25.10.2022
Radny Lenarczyk zapyta o zieloną falę na Puławskiej i o to, żeby światła na Karczunkowską dłużej były zielone blokując Puławską. Jestem pewny, że radny Lenarczyk, nie ogarnia swoim umysłem, że to są sprzeczne pomysły. To całe spotkanie to będzie rozmowa encafalopatów z imbecylami. 16:42, 25.10.2022
Krystiann22:51, 25.10.2022
A ja widzę, że jako jedyny to ogarnia. Chce dyskusji kiedy wszyscy najchętniej by zamietli temat pod dywan. Ja mu kibicuje bo robi, a inni tylko bąki zabijają. 22:51, 25.10.2022
Mój Boże11:09, 26.10.2022
Obym się mylił, ale z jego cytatu nie wynika, że ogarnia. Już np. wiemy, że nawet remont Karczunkowskiej, chociaż o kilka lat spóźniony, nie pomoże, żeby upłynnić ruch na Puławskiej. Korki się robią obecnie na samych zjazdach z S7, które są jednojezdniowe, na nowym wiadukcie przy PKP Jeziorki, który również jest jednojezdniowy, więc remont Karczunkowskiej pomoże tylko pieszym, bo będą mieli porządne chodniki, będzie mniej dziur, ale w żadnym wypadku nie poprawi sytuacji dojazdowej do Puławskiej oraz nie zmniejszy korków. A w ogóle ciekawe co będzie z buspasem, gdy Karczunkowska zostanie zamknięta lub mocno ograniczona na czas remontu. 11:09, 26.10.2022
Katowicka/ Puławska 21:26, 25.10.2022
A co tu dyskutować, wiadomo, że potrzeba systemu dróg dojazdowych. Raczej petycja do wojewody, by inwestycje oraz połączenia autobusowe sfinanowal 21:26, 25.10.2022
Korbol09:03, 26.10.2022
Jechałem wczoraj Puławską odcinek Madalińskiego - Goworka. Odcinek jest w przebudowie (budowa transportu szynowego) Zamknięta jedna nitka, ale bus pas wyznaczony. Jechałem w południe i dramatu nie było, ale jestem pewien takiego widoku w godzinach szczytu - auta stojące na jednym pasie, a bus pas pusty. 09:03, 26.10.2022
mdo10:20, 26.10.2022
Warto się uważnie przyjrzeć tej dyskusji, bo idą wybory. Każdy mieszkaniec powinien wiedzieć którą opcję reprezentuje radny i czy pojawia się u niego jakakolwiek refleksja, czy też może ma głęboko, głęboko zdanie i potrzeby swoich wyborców. Ja osobiście szukam kandydata, który ma dystans do mody na zwężanie ulic i malowanie buspasów. 10:20, 26.10.2022
Balcerek12:16, 26.10.2022
To nie portal randkowy,ale kto zabroni szukać i tutaj. 12:16, 26.10.2022
Mój Boże15:00, 26.10.2022
Ja Tobie przed debatą powiem o czym radna Górna i radny Lenarczyk powiedzą. Żadne z nich nie stanie po stronie konkretnej grupy, bo nie wiedzą w jakiej grupie mają swoich wyborców, więc będą to pomysły w stylu: Górna powie, że buspas niech zostanie, ale niech tylko korkuje Puławską 2 razy dziennie w godzinach szczytu, gdy wszyscy spieszą się z dziećmi do szkół, przedszkoli i do pracy. A radny Lenarczyk będzie za tym, żeby Karczunkowska miała priorytet skrętu, a także żeby Puławska miała zieloną falę. Na koniec jedno i drugie powie, że dołożą wszelkich starań, aby jak najszybciej wykonać remont Karczunkowskiej, co oczywiście również nie rozładuje korków na Puławskiej. Podsumowując - będą udawali, że coś robią dla dobra mieszkańców, ponieważ żyją z samorządu i naszych podatków. To spotkanie to dla nich forma autopromocji. 15:00, 26.10.2022
Mój Boże11:21, 27.10.2022
Nie pomyliłem się. Dokładnie było tak jak opisałem przed debatą. Pani Górna zaczęła od prezentacji w stylu 8 klasa szkoły podstawowej. Na koniec stwierdziła, że wszyscy mieszkańcy są za jej petycją. A radny Lenarczyk wprost stwierdził, że nigdy nie pozwoli na dobudowanie 4 pasa dla autobusów i w popiera politykę priorytetu transportu publicznego. 11:21, 27.10.2022
Kierowca15:06, 26.10.2022
A o czym tu dyskutować? Zysku dla autobusów jest tak niewiele w porównaniu do strat aut, że to jakiś absurd że to jeszcze funkcjonuje. To nie ścisłe centrum żeby buspasy robić. Nie miejsce na to. Chyba że dorobić kolejny pas dla autobusów i zostawić trzy tak jak były. Świateł nawalone, brak zielonej fali i korki murowane. Ludzie też jeżdżą jakby pod gazem mieli wycieraczki pozawijane zamiast dynamicznie. Kolejny wybryk to buspas na Dolince. Następna ulica cudów z buspasem i na niej jeszcze to przejście dla pieszych bez synchronizacji. Kolejna sprawa jaka zauważyłem to lewoskret do szkółki policyjnej na Polawskiej. Kiedyś kamera załączała światło do skrętu dla policji. Teraz nie ważne czy ktoś tam stoi czy nie i tak lewoskret się załącza - zawsze. I do tego światła na tym przejściu też nie są zsynchronizowane. Ja się pytam do czego te kamery jak auta które ruszyły przed wiaduktem do Auchan i mają zielone przy decathlon muszą stanąć na pasach. Puławska i Dolinka to kpina drogowa. 15:06, 26.10.2022
Mój Boże11:24, 27.10.2022
Wszystkie te buspasy blokujące Warszawę wynikają z polityki transportu miejskiego, która transport publiczny ma traktować jako priorytet. Radni powiedzieli wprost, nie gryząc się nawet w języki, że na Puławskiej ludzie nie chcieli podporządkować się tej polityce, wciąż jeździli samochodami, dlatego zabrano im jeden pas, żeby nie mieli wyjścia. Każdy może na YouTube odsłuchać tego wystąpienia, naprawdę warto zobaczyć jacy ludzie rządzą miastem i jakie oszołomy reprezentują mieszkańców. 11:24, 27.10.2022
Warszawa 02:33, 06.11.2022
Dobrze dobrze buspas musi być a wszyscy którzy są tak wygodni że muszą jechać samemu w 5 osobowym pojeździe - niech sobie postoja grzecznie w koreczku 02:33, 06.11.2022
awruk16:34, 25.10.2022
35 9
Ja zawsze ustępowałem autobusom umożliwiając im jak najszybsze włączenie do ruchu, a teraz mam ich w zadzie. Jak wojna to wojna. Ostatnio jeden na mnie trąbił, bo buspas pusty, a ja czekam, zeby mnie ktoś na środkowy wpuścił. To jest w zasadzie legala forma protestu. Jakby każdy w ten sposób przyblokował autubus na buspasie. 16:34, 25.10.2022
drogi dla wszystkich20:20, 25.10.2022
15 3
Można też wykorzystać wydzielone odcinki do skrętu w prawo tylko do tego trzeba się zorganizować.
Kilkanaście samochodów by wystarczyło.
20:20, 25.10.2022