REKLAMAA1 DaGRASSO 25.11.2021 - 24.02.2022
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ2 grudnia 2021, 16:48

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹

    (mat. prasowe)

    Słynne powiedzenie mówi, że reklama to dźwignia handlu i zapewne takie argumenty przemawiają za firmami, które decydują się na wykup reklamy w telewizji. Choć przez wiele lat uważano, że ten rodzaj promocji produktów i usług jest bardzo drogi, jednak dziś zmieniły się możliwości reklamowania, a tańsze wersje reklam, kupowane od agencji mediowych, dają możliwość zakupu reklamy w TV już nawet w cenie od 100 zł.

    1. Reklama w telewizji - czym jest, statystyki, najważniejsze dane

    Reklama w TV stanowi formę prezentacji produktu lub usługi z zastosowaniem przekazu telewizyjnego i ma formę krótkiego filmu reklamowego, który emitowany jest na antenie w przerwach między programami telewizyjnymi. Co ciekawe, za pierwszą reklamę telewizyjną uznaje się umieszczenie marki BULOVA na wielkim zegarze tuż przed głównym wydaniem wiadomości w Stanach Zjednoczonych.

    Każdego roku Polacy spędzają więcej czasu przed telewizorem - w 2020 r. były to 4 godziny i 20 minut, co daje wzrost o 5 min. w stosunku do roku 2019. Oznacza to, że to telewizja jest ważnym medium w zakresie kształtowania opinii i przekonań, a także cenionym przez reklamodawców miejscem do emisji treści promocyjnych usług i produktów. Choć kampanie telewizyjne uważane są za jedne z najdroższych, to jednocześnie są też najbardziej skuteczne z uwagi na szerokie grono odbiorców do jakich trafiają.

    Telewizja to najważniejsze medium dla wielu grup wiekowych, a badania dowodzą, że każdego roku o 2,8% wrasta czas, jaki przecięty Polak poświęca na oglądanie treści w mediach masowych. Wśród najchętniej oglądanych stacji w minionym roku była Telewizja Polska, która awansowała z drugiej pozycji w stosunku do wcześniejszego roku. Na drugiej pozycji znalazła się Telewizja Polsat, która jednocześnie odnotowała największy spadek ilości średniego, dobowego udziału kanału względem 2019 roku - z 15,13% do 8,36%. Na trzecim miejscu znalazł się program 2 TVP, a za nim - TVN.

    2. Od czego zależy cena reklamy w TV?

    Cennik reklam jest zawsze ustalany indywidualnie przez każdą telewizję i jest to tajemnica handlowa. Na ostateczną cenę ma wpływ kilka czynników, takich jak:

    • Pora emisji - to ona w największym stopniu określa koszt reklamy, ponieważ cennik zawsze ustalany jest w oparciu o poziom oglądalności. Reklamodawca płaci zatem więcej gdy jego przekaz może obejrzeć potencjalnie większa liczba widzów, czyli np. w godzinach wieczornych. Badania wskazują, że blisko 50% Polaków deklaruje, że ogląda telewizję najchętniej przed snem i po południu (25%). To właśnie w tym czasie są najdroższe pory emisji - od ok. 17:00 do późnych godzin wieczornych. W szczególności dotyczy to godzin między 19.00 a 20.00, gdy większość stacji nadaje wieczorne wydanie wiadomości, a także w trakcie weekendowych wieczorów i pory emisji premier filmowych oraz najbardziej popularnych programów rozrywkowych, kulinarnych itp..
    • Pora roku- nie tylko godzina emisji reklamy, ale też pora roku ma wpływ na jej cenę, stąd też wskazanie tzw. sezonowych ramówek. I tak, ogółem ramówka dzieli się na wiosenną i jesienną oraz letnią i zimową, gdy widzów jest mniej - czyli wtedy gdy ceny reklam są na ogół niższe. Wzrastają one od marca do czerwca oraz od września do końca listopada.
    • Miejsce reklamy w bloku - reklamy na początku lub na końcu bloku mają szansę najbardziej zapaść w pamięć odbiorców, dlatego też są najdroższe. Innym, istotnym czynnikiem jest także możliwość obejrzenia takich reklam przez większą liczbę widzów, którzy nie zdążą jeszcze przełączyć kanału lub nie będą robić tego w przerwie reklamowej.

    3. Możliwości reklamowania w TV: banery, lokowania produktów, spoty reklamowe i inne

    Reklama w telewizji to najbardziej skuteczny i chętnie wybierany rodzaj promocji produktów i marek. Do jej rodzajów zaliczamy:

    • banery sponsorskie w trzech wariantach: slajder, animacja, kamera, które trwają do 8 sekund i są emitowane przed programem. Są to treści reklamowe wskazujące sponsora i będące alternatywą dla spotów reklamowych. Ich atutem jest fakt, że są łatwe w tworzeniu. Często mają jedną, powtarzaną formułę, np.: "„Sponsorem programu jest...” lub „Na program zaprasza – ...”
    • Lokowania produktów (Product Placement) w programach oraz serialach. Lokowanie produktów to tańsza alternatywa dla spotów, polegająca na umieszczenie różnych artykułów - na ogół spożywczych w programach i serialach wraz z podkreśleniem ich zalet i rezultatów jakie daje ich jedzenie lub używanie. W ramach lokowania produktów oferuje się też zaproszenia osobom znanym ze świata TV, celebrytom, sportowcom i innym, znanym postaciom do np. telewizji śniadaniowej, gdzie opowiadają o atutach danego produktu lub marki, ukazując je w jak najlepszym świetle.
    • Spoty reklamowe, trwające do 60 sekund. Są to krótkie filmy reklamowe, które wyświetlają się w telewizji w przerwach pomiędzy programami lub też w trakcie - gdy film jest nimi przerywany. Na ogół trwają 30 sekund, ale są też krótsze i dłuższe spoty.

    Spoty są najdroższą formą reklamy telewizyjnej. Ich cena zależy m.in. od czasu emisji i np. spoty pojawiające się ok. godz. 19.00 mogą kosztować nawet do 70 tys. zł. Ta sama reklama w formie spotu reklamowego pojawiającego się godzinę wcześniej może kosztować o połowę mniej. Najtańsze spoty emitowane są w godzinach porannych - między 4.00 a 5.00 rano.

    4. Produkcja spotów reklamowych - jak wygląda proces produkcyjny?

    Produkcja spotów reklamowych dzieli się na trzy etapy:

    • Preprodukcję;
    • Produkcję;
    • Postprodukcję

    Najdłużej trwa pierwszy proces, ponieważ to od jakości jego przygotowania zależy efekt końcowy. Na ogół realizacja spotu wynosi ok. 3 tygodni, a czasami więcej. W tym czasie opracowywane są dokumenty produkcyjne, takie jak: harmonogram produkcji wraz z planem pracy na poszczególne dni, call sheet'em – czyli harmonogram godzinowym pracy na planie zdjęciowym i shootingboard – czyli dokładny storyboard'em, zawierającym rozrysowane i zaplanowane wszystkie kolejne ujęcia spotu. W dalszej kolejności niezbędne jest zebranie ekipy realizacyjnej i castingu, wybranie lokalizacji, środków technicznych i realizacyjnych oraz ustalenie kosztów.
    Drugi etap trwa znacznie krócej i odbywa się zgodnie z planem opracowanym wcześniej, a ostatni - postprodukcja dotyczy obróbki negatywu i transferu, montażu offline i kolaudacji.

    Interesuje Cię reklama w telewizji? Dowiedz się więcej na stronie Warszawskiej Grupy Mediowej!

    Więcej: https://warszawskagm.pl/reklama-tv/

    Artykuł załadowany: 0.3441 sekundy
    REKLAMAA2 AUTO WIMAR 01.11.2021 - 31.01.2022