To nie lada gratka dla wszystkich miłośników historycznych pojazdów komunikacji miejskiej! Do końca września przedłużone zostało kursowanie Warszawskich Linii Turystycznych. W weekendy możemy się przejechać się zabytkowymi tramwajami i autobusami.
- Przedłużamy sezon Warszawskich Linii Turystycznych! Tramwaje linii 36 i T oraz autobusy 100 będą jeździły do 27 września - poinformował Zarząd Transportu Miejskiego.
Wszyscy miłośnicy komunikacji miejskiej i Warszawy będą mieli okazję przejechać się w starym stylu przez najciekawsze miejsca stolicy. Zabytkowe wagony tramwajowe i autobusy wyjadą na swoje trasy również we wrześniowe weekendy. Obowiązują w nich zwykłe bilety ZTM, czyli np. Karta Warszawiaka.
Na trasę linii T wyjeżdża zabytkowy skład wagonów typu K + 4ND, którego konstrukcja pochodzi z lat 40. i 60. XX w – tzw. wagon silnikowy powstał w latach 40., a wagon doczepny jest z lat 60. Wyremontowane, tworzą kolekcję historycznych warszawskich tramwajów. Jeździ na trasie:
Plac Narutowicza – Grójecka – Al. Jerozolimskie – most Józefa Poniatowskiego – Al. Zieleniecka – Targowa – most Śląsko-Dąbrowski – al. „Solidarności” – Okopowa – Towarowa – Grójecka – Plac Narutowicza.
Nowsze wagony (tzw. szybkobieżne) można spotkać trasie linii 36:
Plac Narutowicza – Filtrowa – Nowowiejska – Marszałkowska – pl. Bankowy – gen. W. Andersa – A. Mickiewicza – J. Słowackiego – Metro Marymont.
Jeżeli ktoś bardziej niż tramwaje ceni autobusy, to ZTM zaprasza na przejażdżkę Ikarusem z 1982 roku i Berlietem z 1991 roku (oba doskonale znane starszym ursynowianom) następującą trasą:
Centrum – Marszałkowska – Królewska – pl. marsz. J. Piłsudskiego – Senatorska – Miodowa – Świętojerska – M. Anielewicza – Karmelicka – Stawki – Muranowska – Konwiktorska – R. Sanguszki – Wybrzeże Gdańskie – Nowy Zjazd – most Śląsko-Dąbrowski – al. „Solidarności” – Targowa – al. Zieleniecka – most Józefa Poniatowskiego – Al. Jerozolimskie – Nowy Świat – pl. Trzech Krzyży – Al. Ujazdowskie – Bagatela – pl. Unii Lubelskiej – Marszałkowska – Centrum.
Parówka18:04, 06.09.2020
Wielki szacun dla Kierowców i Motorniczych!. Te sprzęty bardzo wyniszczały zdrowie, porównywalnie z pracą w kopalni. Ojciec stracił częściowo słuch od kilkuletniego prowadzenia Ikarusa. Najgorszy możliwy tabor, podobnie tramwaje starego typu. Dramat. Nie wiem czym tu się podniecać aczkolwiek wszyscy roszczeniowi pasażerowie w temacie klimy i przyklęku powinni zaznać luksusów w tych retro sprzętach, klasykach km i przestać tak marudzić :) 18:04, 06.09.2020
Aśka22:22, 07.09.2020
Czy tym się zajmuje ZTM ? Czyli organizowaniem fanklubów ? "Miłośnicy" starych gratów , odmalowanych nie istnieją. To tylko marketingowa zagrywka tych , którzy na tym zarabiają. ZTM powinien zająć się usprawnieniem taboru jeżdżącego obecnie po mieście. Jest baaaaaaardzo dużo do zrobienia. 22:22, 07.09.2020
Pasażer1018:47, 06.09.2020
4 7
@Parówka - pamiętaj, że czasy się zmieniły. I tak jak kierowcy wymagają lepszych warunków pracy (zresztą sam o tym piszesz) i by marudzili, tak i pasażerowie oczekuje kompletnie innego standardu niż 20 czy 40 lat temu. I tyle. 18:47, 06.09.2020