REKLAMAA1 DaGRASSO 25.08.2021 - 24.11.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (KW)

    Rondo Krahelskiej wreszcie powróciło. Ursynowianie chwalą drogowców za wykonaną pracę, ale widzą też pewne niedociągnięcia i braki. Mimo tego cieszą się, że trwająca cztery lata budowa POW zbliża się ku końcowi. 

    W czwartek, 8 lipca późnym wieczorem zamknięte zostało skrzyżowanie ul. Płaskowickiej z al. KEN. Kierowcy zostali poprowadzeni na objazdy, a na rondzie Krahelskiej i w jego najbliższych okolicach pojawili się drogowcy. Za pomocą ciężkiego sprzętu prowadzili prace wykończeniowe, m.in. położona została ostatnia warstwa asfaltu.

    Prace miały trwać do poniedziałku 12 lipca. Drogowcy zaskoczyli jednak kierowców i rondo zostało oddane do użytku już w niedzielę. I chociaż zostały jeszcze znaki kierujące na objazdy, to skrzyżowanie jest już całkowicie przejezdne.

    - Jest nawet lepiej niż przed budową. Głównie ze względu na te nowe linie. Zdarzało się, że ludzie skręcali z wewnętrznego pasa i zajeżdżali sobie drogę. Teraz nie powinno się to już zdarzać. Sam jeszcze nie miałem okazji się przejechać, ale może dzisiaj wieczorem mi się uda - mówi pan Sławek.

    Teraz rondo Krahelskiej jest rondem turbinowym. Dzięki takiemu rozwiązaniu przejazd przez skrzyżowanie ma być płynniejszy i mniej kolizyjny. Znak informujący o obowiązujących zasadach ruchu na razie postawiono tylko na wjeździe od północnej strony. Brakuje jeszcze tabliczki z imieniem patronki ronda.

    Lepsze były światła?

    Pomysł ronda turbinowego na innych skrzyżowaniach z ul. Płaskowickiej - przy Dereniowej i Stryjeńskich oraz Pileckiego - do tej pory się sprawdza. W przypadku ronda Krahelskiej może być inaczej. O ile kwestia bezkolizyjnego przejazdu nie zostawia wątpliwości, to gorzej z jego płynnością. Ruch będą tamować piesi, którzy w weekendy zebrami tłumnie przechodzą na bazarek.

    - Samo odnowione rondo bardzo mi się podoba, ale w weekendy jest tyle ludzi, że samochody nie są w stanie przejechać, bo piesi cały czas przechodzą przez jezdnię. Korek w stronę Kabat potrafi się ciągnąć nawet od urzędu dzielnicy. Dużo lepiej by było, gdyby po prostu zamontowali światła, tak jak było w czasie budowy. Byłoby szybciej i bezpieczniej - zauważa pan Maksym.

    To jeszcze nie koniec

    Wątpliwości niektórych mieszkańców budzi rozkład chodników i dróg rowerowych w pobliżu ronda. Piesi i rowerzyści zmuszeni są do manewrowania między sobą. Zanim jednak cykliści na dobre będą mogli korzystać z tamtejszych ścieżek, minie jeszcze trochę czasu - droga dla rowerów wzdłuż Płaskowickiej cały czas nie jest gotowa. Drogowcy przypominają o tym, stawiając przeszkody na południowym przejeździe przez al. KEN. Aktualnie pieszym bardziej przeszkadzają inne niedogodności.

    - Podoba mi się, jak zrobili to rondo, chociaż przeszkadzają mi te pochylone chodniki. Mam problemy ortopedyczne i wolałabym, żeby było wszędzie płasko - stwierdza pani Anna.

    Według ursynowianki brakuje również zieleni w najbliższej okolicy ronda. Mieszkańcy cały czas liczą na planowany park linearny nad tunelem. Dodatkowe drzewa, krzewy i trawniki pomogłyby również w walce z coraz częstszym smogiem. Na park trzeba będzie poczekać co najmniej do 2024 roku.

    Właśnie czekanie to dla mieszkańców największy problem. Przyznają, że przywracanie ronda trwało zdecydowanie za długo. Podobnie zbyt długo trwa budowa całego ursynowskiego odcinka POW. Oddanie ronda Krahelskiej jest dla nich pierwszym znakiem, że wszystko idzie w dobrym kierunku.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 58

    • 26
      BARDZO PRZYDATNY
    • 2
      ZASKOCZONY
    • 11
      PRZYDATNY
    • 4
      OBOJĘTNY
    • 2
      NIEPRZYDATNY
    • 8
      WKURZONY
    • 5
      BRAK SŁÓW

    18Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~ba-ba 18 2 miesiące temu

      Światła w tym miejscu by były lepsze. - Teraz rowery i piesi będą w ciągłym konflikcie z autami, oczywiście pieszy i rowerzysta mają pierwszeństwo. Biedni ci kierowcy, będą korki.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~brakuje tylko 100 metrów 17 2 miesiące temuocena: 58% 

      Teraz przenosimy maszyny drogowe na Belgradzką i przedłużamy ją do Pileckiego.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~swój 16 2 miesiące temuocena: 71% 

      to jakaś choroba żeby wszystko kojarzyło się z zabudową Kazurki Belgradzką ?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 5 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Dark 15 2 miesiące temuocena: 78% 

      Pogonić bazarek.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • kamil 14 2 miesiące temuocena: 0% 

      Raczej ucywilizować, dostosować okoliczną infrastrukturę. Ursynów to bogata dzielnica. Chyba nas stać na pomysły i realizację. Kłopoty komunikacyjne w weekendy też się da rozwiązać, tylko potrzeba determinacji władnych.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 0 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Judo 13 2 miesiące temuocena: 80% 

      Niedlugo koniec pieknej opowiesci, epopei PoW. To byly piekne 4 lata, duzo sie dzialo i duzo powstalo. Troche szkoda.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~2BORNOT2B 12 2 miesiące temuocena: 100% 

      Z tym przegrodzeniem na zjeździe z drogi dla rowerów, to chyba ktoś przesadził! Przecież tam przejazd dla rowerów jest normalnie oznakowany. I na jezdni i na znakach, które tam stoją. To skąd tam nagle biało-czerwona barierka?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 11 2 miesiące temuocena: 94% 

      I tylko ciągle brak przejść dla pieszych przez drogę dla rowerów.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~dfs 10 2 miesiące temuocena: 67% 

      A używałbyś?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 9 2 miesiące temuocena: 22% 

      A gdzie na DDR są przejścia dla pieszych??? Po prostu trzeba się uważnie rozglądać.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 2 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • kamil 8 2 miesiące temuocena: 50% 

      Przejścia dla pieszych strukturyzują ruch. Rozglądać się można, ale co z tego jak rowerzyści nie mają impulsu (typu zebra) do refleksji i przepuszczenia jednak pieszego przez ścieżkę...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~syrenka 7 2 miesiące temuocena: 72% 

      Super ! Te uwagi zebrane przez redaktora , chyba przydadzą się wykonawcom, aby jeszcze bardziej zadowolić mieszkańców Ursynowa. Ale , ale .... ani jeden raz nie został w kontekście tych pozytywów , wymieniony WYKONAWCA ! KOMU DZIĘKOWAĆ ? Bo to nie robota Urzędu Ursynów ! Apeluję do .... ( chyba Burmistrza !) , żeby jednak drzewa i krzewy posadzić już , a nie za 4 lata. CZTERY LATA MIAŁ URZĄD , NA TO ŻEBY MIEĆ GOTOWY , ZATWIERDZONY PRZEZ MIESZKAŃCÓW I ODPOWIEDNICH FACHOWCÓW PROJEKT !

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 6 2 miesiące temuocena: 47% 

      Jeszcze się budowa nie skończyła A już są pretensje.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 9 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Przejazdem 5 2 miesiące temuocena: 65% 

      Drogę dla rowerów w południowo-zachodnim rogu to chyba pijany zając projektował. Nie dokładając jeszcze chodnika, który z jakiś powodów nie mógł być zrobiony równolegle do KEN, by prosto kierować się do przejścia dla pieszych, tylko skręca na przystanek i później odbija w kierunku przejścia, dokładnie przez centrum rowerowych zawijasów. A co do ronda turbinowego... bez słów.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 4 2 miesiące temuocena: 59% 

      Nie martw się, w końcu nauczysz się jeździć po rondzie turbinowym, które idealnie rozwiązuje problem niedouczonych kierowców zjeżdżających z wewnętrznego pasa zajeżdżając innym drogę.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 17 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kabacianin 3 2 miesiące temuocena: 67% 

      XD

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~dwfasd 2 2 miesiące temuocena: 45% 

      @boom rondo turbinowe to masz przy Arkadii, a tutaj zrobili jakies od sasa do lasa. Z jednej strony dwa pasy do jazdy na wprost , ale możesz tez skręcić , z boku tylko skręt w prawo a drgui jazda na wprost. Juz chyba lepiej było jak było po prostu rondo.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 5 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 1 2 miesiące temuocena: 63% 

      ~dwfasd, ty tak na poważnie?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 5 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3245 sekundy
    REKLAMAA2 GIGANT500 spoxschool 06.09.2021 - 29.09.2021