REKLAMAA1-AUCHANDirect-21-03----20-04-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ17 grudnia 2018, 07:14 komentarzy 21

    (AŁ)

    REKLAMA

    - Nowa ulica Rosoła to lekceważenie potrzeb pieszych - twierdzą okoliczni mieszkańcy. Po przebudowie odcinka między Jeżewskiego a Wąwozwoą zniknęło dogodne przejście dla pieszych prowadzące do sklepu Lidla. Sprawdziliśmy, skąd taka decyzja i czy jest szansa na zmianę.

    Nowa nitka Rosoła zapewne odkorkuje nieco południowy Ursynów. Na koniec prac remontowych czekało wielu kierowców, którym na kilka tygodni zablokowano jezdnię w kierunku centrum. Inwestycja zlikwidowała ostatnie wąskie gardło na Rosoła - teraz ulica na całej swej długości jest dwupasmowa. Piesi na takie udogodnienia nie mają co liczyć. Dla nich szeroka arteria to utrudnienie. Właśnie zniknęło wygodne przejście dla ludzi, którzy chodzą do sklepu.

    - Czy to jest miejsce dla ludzi, czy samochodów? Bo ja mam wrażenie, że robi się z Rosoła autostradę, nie dla mieszkańców Kabat tylko tych spod Warszawy. Im będzie szybciej się jechało, a wam, jak za daleko do sklepu, to sobie nie chodźcie - irytuje się pan Grzegorz. 

    Przed przebudową, w czasach gdy ulica Rosoła była jeszcze wąska, mieszkańcy budynków przy Dembego nie mieli problemu. Naprzeciwko Lidla było wybudowane wraz ze sklepem przejście dla pieszych. Po przebudowie Rosoła, zebry nie wróciły. Najbliższe pasy, po których można się bezpiecznie przeprawić na drugą stronę ulicy, są przy Wąwozowej oraz Jeżewskiego.

    - Urwanie głowy z tą budową i zmianami. Mieszkam na wprost i będę musiał samochodem jeździć na zakupy bo za daleko. Ręce mam sobie pourywać? Co innego nieść torby sto metrów, a co innego pół kilometra - mówi pani Małgorzata.

    Dlaczego zlikwidowano tak dogodne przejście? Czy projektant drogi brał pod uwagę komfort wszystkich mieszkańców, a nie tylko kierowców? Zapytaliśmy o to burmistrza.

    - Projektant musiał wziąć pod uwagę obowiazujące prawo. Ulica Rosoła jest drogą klasy G, czyli główną, gdzie odległość miedzy przejściami dla pieszych z sygnalizacją świetlną nie powinna być mniejsza niż 400 metrów. Rozumiem interes mieszkańców, ale pasy bez świateł w tym miejscu byłyby niebezpieczne - mówi Robert Kempa.

    Mieszkańcy Dembego, którzy traktują Lidl jak sklep osiedlowy, nie zmienią swoich przyzwyczajeń, na co zwraca uwagę jedna z nich, pani Beata.

    - Wiadomo jaką Polak ma mentalność. Ludzie będą szukać skrótu, przebiegać przez Rosoła. Nie da się tego uniknąć. Kto przy zdrowych zmysłach zlikwidował to przejście? Za ludzi trzeba nieraz myśleć, a nie narażać ich na niebezpieczeństwo, nawet z ich własnej głupoty. I przewiduje, że w miejscu, gdzie były pasy, teraz będą wypadki.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 84

    • 11
      BARDZO PRZYDATNY
    • 3
      ZASKOCZONY
    • 2
      PRZYDATNY
    • 5
      OBOJĘTNY
    • 1
      NIEPRZYDATNY
    • 21
      WKURZONY
    • 41
      BRAK SŁÓW

    21Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~tom 21 3 miesiące temuocena: 67% 

      Polecam takim awanturnikom jak pan Grzegoz poczytac ustawe Art 127 pkt.4. Na ulicy klasy GP, G lub Z przejścia dla pieszych powinny być usytuowane w odległościach nie mniejszych niż 100 m, jeżeli nie ma sygnalizacji świetlnej. pkt.5. Odległość przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną od skrzyżowania lub sąsiedniego przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną nie powinna być mniejsza niż: a) na ulicy klasy GP - 600 m, b) na ulicy klasy G - 400 m, c) na ulicy klasy Z - 200 m. Ja rozumiem pieszych... ale pomyslcie tez o kierowcach. Ja nie wyobrazam sobie stania co kazde 50m bo trzeba dogodzic wszystkim. W takim ukladzie to zaczniemy robic przejscia na wysokosci kazdego z blokow... Wszystkim nie dogodzisz. A, i przypominam dodatkowo iz jezeli w przypadku drogi dwujezdniowej jezeli odleglosc pomiedzy przejsciami wynosi wiecej niz 100m mozna spokojnie przekroczyc taka droge nie fatygujac sie do przejscia pod warunkiem ze nie stwarza sie przy tym zagrozenia...

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~issaa 20 3 miesiące temuocena: 73% 

      nie tylko znikneło przejście ale zniknął także dojazd do sklepu. Wlaśnie dzis probowałam (samochodem) dostać sie do sklepu i...musiałam dojechać niemal pod las, zrobić nawrotke, żeby dojechać do sklepu. Szczerze powiem, że dziwię się, iż Lidl toleruje taka utratę dochodow, szczególnie w okresie przedświatecznym. Podczas kiedy pod innymi marketami trudno było zaparkować, tak pod Lidlem na Rosola miejsc parkingowych pod dostatkiem! A wszystko z powodu utrudnień z dojazdem! Oczywiście, nie musi być ani przejścia pieszego, ani dogodnego samochodowego dojazdu. Wynikiem bedzie brak klientów = likwidacja sklepu. Życzę wesołych świąt, kierownictwu Lidla i wladzom Ursynowa, które ciągnęly z niego podatki. ps. a przy okazji - kiedy wreszcie zniknie durne i mylne oznakowanie, przy wjeździe na nowootwartą obwodnicę, z Relaksowej via Konstancin, gdzie znaki pokazują możliwość zawracania i skrętu, po to, żeby kilkanaście metrów dalej tego zawracania zabraniać!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Krystiax 19 3 miesiące temuocena: 60% 

      dominiaczek chciał robic pasy na puławskiej ale zabrali mu na rosoła- druga porażka specu od miast mądrych inaczej :*

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kwinto 18 3 miesiące temuocena: 48% 

      Zrobić tunel dla pieszych pod jezdnią, tunele na Ursynowie są bardzo modne !

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wojciech 17 3 miesiące temuocena: 68% 

      Nie każde przejście dla pieszych blokuje ruch samochodów. Przecież przejścia dla pieszych mogą być nad drogą lub pod nią. Ta droga miejscami ma dziewięć pasów ruchu (pięć pasów droga główna, po dwa kasy każda z dróg technicznych) plus chodnik i ścieżka rowerowa plus betonowe przeszkody. Tworzy się na niej korek ponieważ jest źle zaprojektowana. Wypadki i stłuczki są teraz na porządku dziennym. Ścieżka rowerowa jest przy głównych pasach ruchu. W każdej chwili dziecko może przez przypadek wjechać pod samochód.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 32 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kos 16 3 miesiące temuocena: 51% 

      Kładki i przejścia podziemne są drogie, niewygodne i są barierą dla niepełnosprawnych i wózków dziecięcych. Budowano je 30-40 lat temu, teraz się od tego odchodzi, szczególnie w miastach. Miasto ma być przede wszystkim wygodne dla pieszych. Budowanie kilku pasmowych ulic dzielących osiedla w znacznym stopniu uprzykrza życie w takim mieście. Niby wszędzie blisko, ale w praktyce do najbliższego przejścia jest 300 metrów, a samo przejście jest na 3 fazy. Efekt jest taki, że do celu oddalonego o 200 metrów prostej linii idzie się 10 minut.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 27 26 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~dfgdfgdfgdfg 15 3 miesiące temuocena: 35% 

      MOże to Lidl pisał artykuł;)

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zły porucznik 14 3 miesiące temuocena: 76% 

      Nowa ulica Rosoła to nie jest tylko lekceważenie potrzeb pieszych, ale jest to lekceważenie potrzeb dosłownie wszystkich - oprócz WPI. Pan burmistrza nikt inny nie obchodzi. Z największym obrzydzeniem przyjmuję wiadomość, że ten facet przez kolejną kadencję będzie zaniedbywał Ursynów i olewał ludzi, którzy tu żyją i płacą podatki.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 34 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~art_as 13 3 miesiące temuocena: 44% 

      Proponuję w ramach protestu nie korzystać z przebudowanej ulicy, nie jeździć do WPI, Wilanowa - w ogóle nigdzie. Siedzieć i narzekać...

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 19 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Karol88 12 3 miesiące temuocena: 65% 

      Ja mieszkam na przeciwko Lidla i mam zamiar przechodzić/przebiegać w tym miejscu gdzie były pasy od zawsze. Nikt nie będzie chodził pół kilometra z ciężkimi zakupami... Kabaty schodzą na psy ostatnio.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Z Kabat 11 3 miesiące temuocena: 76% 

      Schodzą, schodzą. Niestety to fakt.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 16 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~PanKierofca 10 3 miesiące temuocena: 21% 

      Samochody se kupcie jak normalni ludzie i jeździjcie nimi na zakupy (300 m)! A biedaki, co ich nie stać, niech sobie pochodzą na około to im na zdrowie wyjdzie!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 41 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~uwielbiam_gumowe_gacie 9 3 miesiące temuocena: 78% 

      A ja kupiłem sobie rowerek, a nie samochód. Zawsze chciałem być pedałem!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 21 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynów 8 3 miesiące temuocena: 89% 

      Do pierwszego TRUPA. Potem wybudują przejście.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 34 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Arnuch 7 3 miesiące temuocena: 81% 

      Przepis jest przepis. Barierki raczej postawią :-(

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 13 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kabatka 6 3 miesiące temuocena: 67% 

      @Arnuch W Polsce przepis jest przepis??? Wiesz, ile rzeczy naginano do przepisów w czasie budowania tej drogi? I w ogóle, ile przepisów jest łamanych (albo naciąganych) codziennie przez normalnych ludzi, tzw. władze wszystkich szczebli i różnych innych kombinatorów? Nie znasz powiedzenia, że 'przepisy są po to, żeby je łamać'?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~To 5 3 miesiące temuocena: 38% 

      Buraki w samochodach to tragedia. Polak nie dorośli do jazdy samochodem. Czy to z miasta czy wsi. Może PiS opodatkuje samochody bardziej to ludzie trochę się ogarnął i czegoś nauczą.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 29 48 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Judyta 4 3 miesiące temuocena: 55% 

      Głosowali na PO i na Projekt Ursynów. Widocznie im to nie przeszkadzało.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~issaa 3 3 miesiące temuocena: 38% 

      a co, qwa, ma do tego głosowanie "na PełO"? chyba Rosoła zaczęto przebudowywać już dobrych kilka miesięcy wcześniej.... Puknij sie w łepetynę, albo zacznij używać mózgu. Chyba, że go brak...?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 5 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zirytowany 2 3 miesiące temuocena: 60% 

      Polska, czyli kraj, w którym w terenie zabudowanym wśród osiedli między tysiącami mieszkańców a sklepem nie robi się przejścia dla pieszych. Jak tu się dziwić, że kierowcom wydaje się w każdej sytuacji, że są Panami na drodze a pieszy ma siedzieć w domu? Szaleństwo.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 53 36 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~issaa 1 3 miesiące temuocena: 14% 

      domniemywam, że tego akurat sklepu na oczy nie widziałeś. W przeciwnym razie nie pisałbys głupot o samochodach(!), ktore w jakis sposób utrudniają poruszanie sie pieszym, w tym rejonie.. Przy okazji spieszę doniesc, że samochody TEŻ mają utrudniony dojazd do tego sklepu. Życze zdrowia. Szczególnie psychicznego.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 2 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.1862 sekundy
    REKLAMAA2-GOODBIKE-11-03----10-04-2019