REKLAMAA1 DaGrasso 26.08.2022 - 25.11.2022
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (SK)

    Znów wygrały projekty sadzenia zieleni oraz rozbudowy i remontów ścieżek rowerowych. Znamy wyniki głosowania na projekty z Budżetu Obywatelskiego! To te projekty będą realizowane w 2023 roku na Ursynowie.

    To już 9. edycja Budżetu Obywatelskiego, kiedyś zwanego Partycypacyjnym. W tym roku ursynowianie mieli do wyboru 64 projekty. Tylko tyle ze 107 zgłoszonych pomysłów zostało dopuszczonych przez urzędników do głosowania.

    W tym roku na realizację wygranych projektów miasto przeznaczyło ponad 101 mln złotych, w tym dzielnica 6 mln złotych. Najwięcej projektów - tradycyjnie - dotyczyło sadzenia zieleni, rozbudowy infrastruktury rowerowej oraz drogowej, a także organizacji koncertów czy spotkań sąsiedzkich.

    - Nikt tak dobrze, jak autorzy nie zna potrzeb mieszkańców naszego miasta - mówiła Karolina Zdrodowska, dyrektorka koordynatorka ds. przedsiębiorczości i dialogu społecznego w stołecznym ratuszu na środowej gali ogłoszenia wyników BO 2023.

    Prezydent Trzaskowski nagrał wypowiedź kierowaną do autorów projektów z Budżetu Obywatelskiego. Podziękował za zaangażowanie "w budowanie lepszej, bezpieczniejszej i bardziej zielonej Warszawy".

    - Kolejny rok udowadniacie, że Warszawa ma zaangażowanych mieszkańców. To Wy jesteście najlepszymi ambasadorami Warszawy - stwierdził prezydent.

    Niestety. Mieszkańców głosujących w Budżecie Obywatelskim ciągle ubywa. Widać to doskonale na Ursynowie. W ubiegłym roku frekwencja u nas była najgorsza od początku akcji w 2014 roku i wyniosła 4,5%. W tym roku wynik jest jeszcze gorszy - zagłosowało zaledwie 6286 osób, czyli 4,2 proc. mieszkańców. To też czwarty najgorszy wynik spośród wszystkich dzielnic stolicy.

    Najlepiej w Warszawie pod względem frekwencji wypadł Ursus - zagłosowało tam 7,3 proc. mieszkańców.

    Te projekty zwyciężyły!

    Ursynowianie wybrali 16 projektów. Najwięcej głosów - 3369 - zdobył projekt Jerzego Szemplińskiego "Spójna sieć dróg rowerowych na Ursynowie". Zakłada on remont (za 1,1 mln zł) starej ścieżki po północnej stronie ulicy Wąwozowej od Mielczarskiego do alei KEN oraz remont ścieżki w parku Romana Kozłowskiego. Chodzi o dwa najbardziej zaniedbane odcinki - przy wiadukcie Doliny Służewieckiej oraz przy wiadukcie ul. Surowieckiego.

    Co ciekawe, mieszkańcy wybrali też inny projekt tego samego autora, również dotyczący remontów ścieżek i chodników. Zgodnie z projektem "Remont ursynowskich dróg rowerowych i chodników" wyremontowana ma zostać (za 1,17 mln zł) stara ścieżka przy Wąwozowej - na kolejnym odcinku od Stryjeńskich do Mielczarskiego oraz stworzenie nowej drogi dla rowerów od al. KEN do Wańkowicza.

    Innym rowerowym projektem - najdroższym w całym ursynowskim Budżecie - jest druga edycja "Łączymy rowerowe szlaki". Za 1,2 mln złotych ma powstać odcinek łączący ślepą Belgradzką z ul. Kazury, gdzie w tej chwili droga rowerowa urywa się, a rowerzyści przejeżdżają chodnikiem. Mają zostać także uzupełnione drogi wzdłuż ul. Stryjeńskich. Wystarczy tam połączyć kilka parkingów, przez które jednoślady mogą przejeżdżać, by stworzyć spójny ciąg rowerowy od Przy Bażantarni do Płaskowickiej. I właśnie to zakłada pomysł mieszkańca.

    Projekty rowerowe zgarniały ponad połowę oddanych głosów i ponad połowę całego budżetu ursynowskiego BO.

    Przepadł jednak główny faworyt w tej kategorii, czyli projekt "Rowerowa Od-Nowa", który zakładał ciąg dalszy rozpoczętego w tym roku remontu ścieżki wzdłuż ul. Rosoła oraz remont ścieżki na Belgradzkiej od al. KEN do Stryjeńskich. Nie wiadomo, czy miejscy drogowcy znajdą pieniądze na te zadania poza budżetem obywatelskim.

    Dużą popularnością cieszyły się - jak zwykle - pomysły sadzenia zieleni w dzielnicy. To od kilku edycji murowani zwycięzcy!

    Zieleń znów górą!

    Za 400 tys. złotych dzielnica posadzi kolejnych 200 drzew o obwodzie pnia 16-18 cm w parkach i na terenach tzw. zieleni nieurządzonej i przyulicznej. Projekt Daniela Mieniewskiego z Otwartego Ursynowa poparło 3,1 tys. mieszkańców. 

    Także 3 tys. osób zagłosowało na projekt radnego Pawła Lenarczyka z Otwartego Ursynowa i Polski 2050 - "Zielone skwery na Ursynowie - kontynuacja". Zakłada on usuwanie betonu i tworzenie skwerów. Tym razem za ponad 385 tys. złotych powstanie ich siedem: w rejonie ul. Przy Bażantarni i Rosoła oraz przy samej Przy Bażantarni, na Tramblanki, na Słonki, przy ul. Na Przyzbie, Wąwozowej na rogu z Mielczarskiego oraz na rogu z Rybałtów.

    Ponad 2,6 tys. osób zagłosowało na ciąg dalszy pomysłu sadzenia kwiatów i nasadzeń antysmogowych przy szkołach, przedszkolach czy w drodze do pracy. Nasadzenia cieszą oko, a kosztują niewiele ponad 12 tys. złotych. To docenili mieszkańcy.

    Ponad 2,3 tys. osób poparło projekt Doroty Gaweł wysiania łąk na 8 przystankach autobusowych na Natolinie i Imielinie. W parku Przy Bażantarni z kolei stanąć mają stacje postojowe dla ptaków - czyli nowoczesne karmniki. Wybrany został też projekt ochrony nietoperzy w Lesie Kabackim. Zakupionych zostanie 150 skrzynek dla tych ssaków, przeprowadzona inwentaryzacja oraz zorganizowane wycieczki tematyczne.

    Wygrały też oba projekty ratowania ursynowskich drzew przed usychaniem (podlewanie przy użyciu tysiąca worków) i przed pasożytniczą jemiołą. Sympatię zdobył też pomysł zazielenienia ulicy Puławskiej, porzucony w wersji miejskiej przez Zarząd Zieleni. W przyszłym roku powinno zostać posadzonych 67 drzew i ponad 600 mkw. krzewów na terenach przyulicznych tej arterii.

    Poćwicz i obejrzyj film w plenerze

    Z innych projektów popularnością cieszyła się koncepcja bezpłatnego sezonowego lodowiska przy Kajakowej, które kosztem 683 tys. złotych chce postawić radny Paweł Lenarczyk - to jego drugi zwycięski projekt w tegorocznym głosowaniu. Również ok. 1,7 tys. osób zagłosowało na plenerowe pokazy filmowe na Ursynowie w przyszłoroczne lato. To z kolei projekt weteranki Budżetu Obywatelskiego, społeczniczki z Zielonego Ursynowa, Marzeny Zientary.

    Głosami mieszkańców przeszedł jeden projekt sportowo-rekreacyjny. Za 20 tys. złotych dzielnica zorganizuje regularne i bezpłatne treningi plenerowe dla mieszkańców prowadzone na terenie Parku Romana Kozłowskiego, przy Kopie Cwila. To pomysł Marzeny Domagały, wolontariuszki ze stowarzyszenia "Zawsze w formie".

    Najmniej głosów, bo 765 dostał projekt kolorowych stref gier podwórkowych, które mają pomóc odciągnąć dzieci od komputerów i telefonów. Powstaną one między wejściem do filii Przedszkola nr 395 przy ul. Na Uboczu 9 a wejściem do Szkoły Podstawowej nr 336 i będą do dyspozycji przez cały rok.

    Niewystarczające poparcie uzyskało wiele projektów, które były już realizowane w ubiegłych latach i cieszyły się sporą popularnością. Nie będzie kolejnych koncertów plenerowych latem ani doświetleń przejść dla pieszych (prawie wszystkie zebry Ursynowa są już przecież doświetlone). Uznaniem nie cieszą się pomysły remontów ulic i chodników - po raz kolejny przepadł m.in. remont chodnika wzdłuż alei KEN na wysokości Aldi. Przegrało stawianie 250 ławek na Ursynowie oraz pomysł oświetlenia ścieżki rowerowej pod Kopą Cwila. Głosujący nie mają już tradycyjnie serca do wszelkich miękkich projektów społecznych - warsztatów, zajęć dla dzieci czy dorosłych.

    Widać to ekologia i ekologiczne środki transportu najbardziej są bliskie naszym sercom w czasach, gdy zaczynamy dostrzegać zmiany klimatyczne.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 114

    • 45
      BARDZO PRZYDATNY
    • 7
      ZASKOCZONY
    • 42
      PRZYDATNY
    • 4
      OBOJĘTNY
    • 2
      NIEPRZYDATNY
    • 3
      WKURZONY
    • 11
      BRAK SŁÓW

    47Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Kontemplyta 47 2 miesiące temu

      Jaki jest sens zamieniania ścieżek z kostek Bauma (odpornych na upał, nietopliwych) i szybko oddających wodę po ulewach jesiennych (przez szczeliny) na asfalt? Te projekty to PRL powtarzany jak niezniszczalna mantra...i gdzie w ogøle podziewa się ta zdejmowana kostka. Takie nawierzchnie leżą po 100 lat, co najmniej.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby
    • ~Tubylec 46 2 miesiące temuocena: 100% 

      Czy urzędnicy byli zmuszani do głosowania? Co to jest 3000 głosów ? Żenada przy takiej liczbie mieszkańców?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby
    • ~Tubylec 45 2 miesiące temuocena: 100% 

      Dziwne że urzędnicy którzy biorą pieniądze nie wiedzą za co je biorą i muszą się pytać mieszkańców , żeby coś zrobić. POLSKA ISTNIEJE TEORETYCZNIE. (CCCP-LWP?)

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby
    • ~jac. 44 2 miesiące temuocena: 100% 

      To, że przepadł projekt remontu ścieżki wzdłuż Rosoła to akurat dobra wiadomość. Ta ścieżka (również ta część, którą niedawno remontowano) jest jak najbardziej ok. Remontowanie jej teraz to marnowanie pieniędzy.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby
    • ~Misiek 43 2 miesiące temuocena: 44% 

      Chcę zieleni, bezpieczeństwa, ciszy i lepszego powietrza. Niestety projekty uspokojenia ruchu które wygrały w poprzednich edycjach nie były realizowane. Mnie to zniechęciło. Wiele ulic na Ursynowie ma dwa pasy ruchu w obie strony a tymczasem są to ulice lokalne które możnaby zwęzić a zaoszczedzone miejsce przeznaczyć na zieleń parkingi lub sciezki rowerowe.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 9 wpisy tej osoby
    • ~ats 42 2 miesiące temuocena: 70% 

      No i bardzo dobrze- jeśli tylko zakaże się potem poruszania rowerami po ulicach, które mają te nowoczesne i wspaniałe DDR obok, to jak najbardziej dobry pomysł. Potem tylko solić mandaty spandeksiarzom, którym dalej coś się pod kaskiem nie zwiera, żeby ich batem nauczyć stosowania się do przepisów i wszyscy będą szczęśliwi.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 3 wpisy tej osoby
    • ~Kłobucka też płaci podatki 41 2 miesiące temuocena: 100% 

      Droga redakcjo! Dziwicie się niskiej frekwencji? Ludzie są zniechęceni, jeśli zwycięskie projekty z poprzednich edycji nie są realizowane od 4 lat (vide: ul. Kłobucka). Miały być chodniki, ścieżki, miejsca parkingowe, a nie ma nic. Może poświęcicie chwilę i spytacie urząd w imieniu mieszkańców co z tymi projektami?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 0 wpisy tej osoby
    • ~darkside 40 2 miesiące temuocena: 91% 

      Żenada i skandal, że inwestycje infrastrukturalne (drogi dla rowerów) trzeba robić z budżetu obywatelskiego. Trochę jednak szkoda, że szybkoschnącą kostkę niefazowaną zamienia się na asfalt - chemicznie szkodliwy i kałużo/ścieko-genny. Poza tym w wielu miejscach wystarczyłby znak C 13/16...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 1 wpisy tej osoby
    • ~hbk 39 2 miesiące temuocena: 87% 

      Przepadł cd. remontu ścieżki wzdłuż ul. Rosoła. Chciałbym zwrócić uwagę, że remont ścieżki, właśnie kończony, między Belgradzką a Mandarynki 6 został zaprojektowany bez głowy. Chodnik dla pieszych jest za wąski i zagraża bezpieczeństwu pieszych, którzy - aby siebie wyminąć - muszą wchodzić na ścieżkę rowerową. Teren przy chodniku o szerokości ok. 1,5 m należy do miasta, więc bez problemu można było zrobić szerszy chodnik. Po tym chodniku poruszają się dzieci i ich rodzice, często z wózkami, idący do szkoły 330, przedszkola i żłobka. W powietrzu wisi tragedia, którą sprowadzi bezmózgi projektant. Kiedyś ten ciąg pieszo-rowerowy był tylko ciągiem pieszym, potem wciśnięto jeszcze ścieżkę rowerową. Proszę redakcję o zajęcie się tym tematem.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 2 wpisy tej osoby
    • ~Boom 38 2 miesiące temuocena: 14% 

      Za potrącenie pieszego obwiniacie projektanta? Naprawdę?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 2 12 wpisy tej osoby
    • ~aster 37 2 miesiące temuocena: 0% 

      Pieszego - powinien patrzec gdzie idzie, tym bardziej ze chodnik waski!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 0 6 wpisy tej osoby
    • ~Szczupak 36 2 miesiące temuocena: 86% 

      Od tego, jak są zaprojektowane przestrzenie i budynki, bardzo dużo zależy. Na przykład projektant mógł zaprojektować zbyt wąskie lub zbyt długie wyjścia ewakuacyjne i przez to stała się tragedia. To czyja jest to wina? Ludzie nie umieli się ewakuować? Faktycznie to miejsce nie zostało przemyślane i jego rozplanowanie prowokuje niebezpieczne sytuacje. Ostatecznie, technicznie rzecz biorąc, to będzie wina pieszego, gdy wpadnie pod rower na DDR. Ale można zaprojektować ciągi w taki sposób, aby eliminować takie potencjalne sytuacje. Tylko trzeba odrobinę pomyśleć.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 6 1 wpisy tej osoby
    • ~Dikc 35 2 miesiące temuocena: 0% 

      Żeby siebie wyminąć w czasach pandemii rzecz jasna, bo inaczej jakoś dadzą radę. Gorzej, jak ktoś ma pęczek piesków albo po dwie siaty z biedry w każdej rączce.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 0 2 wpisy tej osoby
    • ~Mieszkaniec55 34 2 miesiące temuocena: 43% 

      Same istotne projekty... wszystkim w koło potrzebne... jak co roku za gruby wał kasiory...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 24 wpisy tej osoby
    • ~DBC 33 2 miesiące temuocena: 52% 

      A wziąłeś udział w głosowaniu? Bo jeśli nie, to sam jesteś sobie winny.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 12 11 wpisy tej osoby
    • ~tymczasowy 32 2 miesiące temuocena: 88% 

      @DBC a jak chcę zagłosować przeciw bo nie ma nic za co było by warte uwagi to jak to zrobić? Patologia się szerzy i niestety ileś kręgów wybrało sobie budżet obywatelski jako sposób spełniania swoich chorych snów bez w sumie możliwości zablokowania, bo czemu mam głosować na słaby projekt żeby ten jeszcze gorszy nie wygrał? To wyrzucanie kasy.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 7 1 wpisy tej osoby
    • ~Kokoko 31 2 miesiące temuocena: 59% 

      400 000 zł za podlewanie drzew? 59 000 zl za skrzynki dla nietoperzy? Koszty są tak wywindowane, ze mam pełne zrozumienie dla niskiej frekwencji.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 15 wpisy tej osoby
    • ~Karczoch 30 2 miesiące temuocena: 42% 

      Ciekawy przebieg ścieżki rowerowej przez ZAGRODZONE parkingi wzdłuż Stryjeńskich, ciekawe doprawdy.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 18 wpisy tej osoby
    • ~cik 29 2 miesiące temuocena: 76% 

      Czyli patrząc logicznie zapewne parkingi zostaną rozgrodzone i dostosowane do ruchu rowerowego. Innego rozwiązania raczej nie będzie. Mieszkańcy wybrali, projekt idzie do realizacji.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 25 8 wpisy tej osoby
    • ~Karczoch 28 2 miesiące temuocena: 50% 

      Powodzenia

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 6 6 wpisy tej osoby
    • ~cik 27 2 miesiące temuocena: 65% 

      Powodzenia? Przecież parkingi są na gruncie miasta i miasto jesli będzie taka potrzeba ogrodzenia po prostu zdemontuje.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 11 6 wpisy tej osoby
    • ~Karczoch 26 2 miesiące temuocena: 50% 

      A po co rozgradzać, jak się przytula pieniążki za dzierżawę parkingów. Zatem powodzenia raz jeszcze.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 5 5 wpisy tej osoby
    • ~cik 25 2 miesiące temuocena: 58% 

      Miasto stawia na drogi rowerowe i ekologiczne formy transportu takie jak wlasnie rowery. Skoro mieszkańcy wybrali w głosowaniu taki projekt, to w przypadku konieczności rozgrodzenia parkingów zapewne Umowa dzierżawy (jeśli taka jest) zostanie po prostu wypowiedziana. Jakiś czas temu rozgrodzono ogrodzone parkingi przy Rosola

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 7 5 wpisy tej osoby
    • ~Boom 24 2 miesiące temuocena: 50% 

      cik, a na czym polega ta ekologiczność transportu rowerowego, popularnego jedynie wiosną i latem (ale głównie w weekendy), z marginalnym udziałem w ogólnym transporcie ludzi, ale wymagającym osobnych dróg zabierających tereny zielone? A zbiorkom i tak musi jeździć cały rok. To jest taka sama "ekologia" jak auta elektryczne.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 7 7 wpisy tej osoby
    • ~aster 23 2 miesiące temuocena: 60% 

      @Boom ale ktoredy maja jezdzic rowery nawet przez te pol roku albo w te same weekendy? Po ulicy? Źle Po chodniku? Źle. W czym jest problem, ze czesc spoleczenstwa wybiera rower i chce by z hajsu z ich podatkow byla do tego infrastruktura, w czym jest problem?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 6 4 wpisy tej osoby
    • ~Szczupak 22 2 miesiące temuocena: 60% 

      Im więcej infrastruktury danego typu, tym więcej ludzi z niej korzysta. Ja nie lubię roweru, ale boom - nie decyduj za ludzi czym i w jaki sposób chcą się poruszać. To naprawdę nie od ciebie zależy, czy ktoś chce jechać rowerem, czy nie, czy robi to zimą, czy latem. Jeśli płaci podatki, to może oczekiwać, że i jego potrzeby będą także z tych pieniędzy zaspakajane. A na czym polega ekologiczność roweru? Na tym, że jest bezemisyjny i tani w eksploatacji. Ma jeszcze jedną zaletę - pozwala nie jechać zbiorkomem z ludźmi, którzy o mydle to raz kiedyś słyszeli, ale już zdążyli zapomnieć.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 3 2 wpisy tej osoby
    • ~dark 21 2 miesiące temuocena: 50% 

      zagrodzone bezprawnie btw... Najwyższy czas na jakąś porządną ustawę antyzagrodzeniową (w typie krajobrazowej, bo to też niszczy obraz miasta i jego funkcjonalność)

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby
    • ~Boom 20 2 miesiące temuocena: 33% 

      Wychodzi na to, że jesienią i zimą rowerzyści wracają do zbiorkomu, a jazda latem to tylko fanaberia i wygoda po specjalnie dla nich budowanych drogach na miejscu likwidowanej zieleni.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 3 6 wpisy tej osoby
    • ~Szczupak 19 2 miesiące temuocena: 50% 

      Ludzie jeżdżą jesienią do oporu. A i zimą też czasem. To nie jest żadna fanaberia i nie jakiś internetowy anonim na lokalnym forum będzie decydował co jest, a co nie fanaberią. Ludzie płacą podatki i mają prawo oczekiwać,że z tych pieniędzy coś dla nich będzie. Nie próbuj zarządzać nie swoimi pieniędzmi. Ostatnio tu żeś prezentował się jako wielki liberał, a tym czasem okazuje się, że masz ciągotki do mówienia innym, co mają robić i na co mają być wydawane ich pieniądze.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 2 2 wpisy tej osoby
    • ~Rowerem 18 2 miesiące temuocena: 50% 

      Boom - jakiś czas temu pisałeś, że nie głosujesz w budżecie. OK, twoja sprawa, nic mi do tego. Napisałem ci wtedy chyba w komentarzu - o ile dobrze pamiętam - że nie głosując pozbawiasz się niejako prawa do krytyki, przyjmując werdykt pozostałych. Brak twojego głosu być może też pomógł rowerzystom w sukcesie, za co dziękuję. Ty nie jeździsz rowerem i mam wrażenie, że coś cię boli. Ja jeżdzę różnymi środkami lokomocji, w tym rowerem. Cieszę się, że projekty rowerowe wygrały. Także sorry, ale twoje zdanie nie ma tutaj znaczenia - sam się go pozbawiłeś.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby
    • ~aster 17 2 miesiące temuocena: 67% 

      @Boom co raz wiecej ludzi jezdzi i jesienia i zima - zimy sa dosyć łagodne ostatnio, koszty utrzymania samochodu rosną więc będzie tendencja wzrostowa moim zdaniem.... dalej nie rozumiem co to komu przeszkadza, obecny remont nie ingeruje w żaden sposób w zieleń... jak to jest że pod artykułem o przebudowie skrzyżowania na Rosoła - gdzie wycieli spory pas zieleni kosztem dodatkowych pasów do skrętu nic nie pisałeś, że szkoda zieleni a tu nagle robi się problem :)

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby
    • ~Boom 16 2 miesiące temuocena: 60% 

      ~Rowerem, dlaczego za urzędniczą cenzurę zgłaszanych propozycji przez mieszkańców obwiniasz moje głosowanie? Po wynikach głosowania widać wyraźnie, że ludzie mają dosyć tego tworu. Urząd arbitralnie odrzuca część projektów, brakuje głosowania na nie i mieszkańcy nie chcą w tym uczestniczyć. ~Szczupak, ja nazywam rzeczy po imieniu, asfaltowanie terenów zielonych dla marginesu transportowego nie jest ekologiczne, szczególnie że zbiorkom i tak musi jeździć.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 3 2 wpisy tej osoby
    • ~ats 15 2 miesiące temuocena: 75% 

      @Boom dobrze pisze - co to jest za farsa, by 2700 osób sobie ubzdurało przebudowę, w dzielnicy która ma ponad 300 000 mieszkańców? W ten sposób to krótka kampania reklamowa, zebranie zbłąkanych meneli z ulicy i zaciągnięcie znajomych do głosowania, może przepchać nawet i wysypisko śmieci w miejscu ratuszu.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby
    • ~aster 14 2 miesiące temuocena: 100% 

      A nawet jedna osoba sobie to ubzdurala, a reszta poparla. Skoro tak malo odob glosuje to reszta ma tow dupie, wiec dlaczego sie dziwicie ze wygral projekt przebudowy chodznika?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby
    • ~ghsrndc 13 2 miesiące temu

      @szczupak - ludzie płacą podatki więc oczekują...Więc ja też płacę podatki i oczekuję, że raz na jakiś czas mogę pojechać samochodem bez korków, a tymczasem np. zwężenie w dolince Służewieckiej na rzecz buspasa uniemożliwia mi to. Ścieżka rowerowa wzdłuż POW zostałą wybudowana, ale już o pieszych zapomniano - dla nich może być stary chodnik. Poza tym nie rozumiem tej chęci asfaltowania ścieżek rowerowych - jak była kostka bauma to przynajmniej szybko było sucho , a na asfalcie jesienią jak sa przymrozki można orła wywinąc na rowerze. Żeby nie było większą część roku jeżdżę na rowerze, z samochodu korzystam sporadycznie, ale nie uważam, że ruch samochodowy należy ograniczać za wszelką cenę. Wkurza mnie też jak widze pomykających rowerzystów mających przepisy ruchu drogowego głeboko w poważaniu - jak takich widze to się zastanawiam po licha im są DDR.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby
    • ~kabat_19 12 2 miesiące temuocena: 75% 

      Aby korzystający z tych ścieżek myśleli jadąc że nie są sami użytkownikami w miejscach przecięcia z przejściem dla pieszych i drogami, niestety często wyłączają myślenie i uważają że nic nie muszą nawet tam gdzie ścieżka się skończyła. Rowerzyści powinni płacić ubezpieczenia to może myślenie by się włączyło że nie są sami na drogach.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 7 wpisy tej osoby
    • ~aster 11 2 miesiące temuocena: 67% 

      Można wykupić oc na rower, nawet nnw i ac… jesli rowerzysta nie ma ubezpieczenia i spowoduje szkode to płaci ze swoich prywatnych pieniedzy.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby
    • ~Tadek 10 2 miesiące temuocena: 68% 

      Kupujesz samochod - pomysl o parkingu.... albo garazu.... Dosc parkowania wszedzie i czesto, bezprawnie. Mam samochd, ale tez garaz.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 13 wpisy tej osoby
    • ~juhyg 9 2 miesiące temuocena: 100% 

      A jak jedziesz do znajomych to oni mają garaż specjalnie dla Ciebie...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby
    • ~DBC 8 2 miesiące temuocena: 81% 

      Trudno się dziwić niskiej frekwencji, z wyborami jest przecież tak samo. Większość ludzi ignoruje.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 4 wpisy tej osoby
    • ~Ek 7 2 miesiące temuocena: 24% 

      WIĘCEJ MIEJSC PARKINGOWYCH!!!!!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 48 wpisy tej osoby
    • ~Są setki wolnych miejsc parkingowych w garażach podziemnych! 6 2 miesiące temuocena: 76% 

      A po co? Przecież steki wolnych, niesprzedanych miejsc parkingowych są garażach podziemnych, wystarczy kupić lub wynająć.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 35 11 wpisy tej osoby
    • ~DBC 5 2 miesiące temuocena: 83% 

      Gdyby tylko na Ursynowie był jakiś szybki środek transportu zbiorowego, np. metro... najlepiej z parkingami P+R... Szkoda, że nie ma.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 19 4 wpisy tej osoby
    • ~Wystarczy chcieć! 4 2 miesiące temuocena: 68% 

      Nowe miejsca parkingowe? Nie ma problemu. Wystarczy wyciąć trochę drzew, zlikwidować kilka trawników, a potem je zabetonować i zaasfaltować. O pieniądze też nie trzeba się martwić - koszty pokryją wszyscy mieszkańcy Ursynowa, z podatków. Proste?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 17 8 wpisy tej osoby
    • ~tymczasowy 3 2 miesiące temuocena: 67% 

      Zatem nie budujmy miejsc parkingowych dla rowerów jest tyle wolnych czekających na wynajem! Skrzyknąć się, we 4 wynająć i może rower stać!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby
    • ~Rowerem 2 2 miesiące temuocena: 66% 

      Bardzo się ciesze z wyników głosowania. Korzystam ze ścieżek rowerowych, tak też głosowałem.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 39 20 wpisy tej osoby
    • ~To sobie je kup! 1 2 miesiące temuocena: 72% 

      Jeśli uwielbiasz gumowe gacie to sobie je kup (albo zrób) i noś na codzień.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 13 5 wpisy tej osoby
    Artykuł załadowany: 0.313 sekundy
    REKLAMAA2 DaGrasso 26.08.2022 - 25.11.2022