Zamknij

Rowerzyści dla zabawy niszczą Las Kabacki FOTO

07:19, 14.07.2018 Anna Łobocka
Skomentuj AŁ

W Lesie Kabackim powstał nielegalny tor do ekstremalnej jazdy na rowerze. Choć nie po raz pierwszy, tym razem jego rozmiar zdumiał leśników.

- Często można zobaczyć w lesie przedepty, wyjeżdżone ścieżki, usypane górki, jednak to, co znaleźliśmy ostatnio wprawiło nas w osłupienie. Rozkopana gleba, podcięte korzenie, usypane wysokie skocznie, rozjeżdżona ściółka i runo - mówią leśnicy z Lasów Miejskich w Warszawie. 

Rowerzyści już od kilkunastu lat bawią się z leśnikami w kotka i myszkę. Jedni budują, drudzy systematycznie rozkopują, nawet ścinają drzewa by uniemożliwić jazdę w rezerwacie. Tym razem jednak dewastacja terenu jest ogromna.

- Szkoda, że ci miłośnicy jazdy ekstremalnej mają dużo czasu i energii na budowanie nielegalnych torów, a mogliby np. zgłosić pomysł do budżetu partycypacyjnego i zbudować coś w dozwolonym miejscu - mówi Andżelika Gackowska z Lasów Miejskich.

Problem za każdym razem jest zgłaszany na policję i do straży miejskiej, ale patrolowanie tego miejsca jest bardzo trudne. - Tor jest w głębi lasu, oddalony od drogi, dostępny tylko dla patroli konnych. Pieszych nie mamy, a i tak robimy co w naszej mocy, by chronić las - dodaje Gackowska.

Szczególnie niebezpieczne według leśników jest podkopywanie skarpy wąwozu, która traci stabilność. Przy dużych opadach deszczu może po prostu spłynąć, pociagając za sobą drzewa.

Las Kabacki jest rezerwatem od 38 lat. To największy rezerwat przyrody na Mazowszu, ma ponad 900 ha powierzchni. Wprowadzanie w nim jakichkolwiek zmian wymaga zgody Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.

Leśnicy mają już pomysł jak zidentyfikować sprawców zniszczenia skarpy wąwozu. Mają nadzieję, że wkrótce uda się ich także pociągnąć do odpowiedzialności za szkody.

ZOBACZ JAK WYGLĄDA ZNISZCZONY FRAGMENT LASU:

(Anna Łobocka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(64)

memekmemek

0 23

Największy rezerwat na mazowszu ? A taki kampinos np ? 07:55, 14.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MBeMBe

29 0

Taki Kampinos na przykład jest Parkiem Narodowym a nie rezerwatem.

Odnośnie tematu, to sprawa jest bardzo prosta. Lesnicy mają kamery, które montują na drzewach. Pomagają one walczyć np. z kradzieżami drewna z lasów. W tym przypadku także mogą pomóc :) 09:09, 14.07.2018


reo

ObserwatorObserwator

9 12

A nie można było zgłosić takiego toru na BP w innym miejscu niż las? 09:00, 14.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

karolkarol

24 1

Przecież just jest takie miejsce. Na górce kazurce za kościołem. 11:11, 14.07.2018


MarcinMarcin

15 21

Walka zmienia tylko to, że rowerzyści szukają kolejnych miejsc i alternatywnych ścieżek, co powoduje dalsze zniszczenia. Leśnicy zamiast pomóc utrzymać stałe miejsca, uregulować i oznaczyć, potrafią ściąć kilkadziesiąt drzew, przez co wręcz dobijają okolicę... Rewelacyjne podejście. Takie... Urzędnicze.

I na pewno chroni skarpę przed podmywaniem 09:09, 14.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kabaczkikabaczki

26 9

Kogoś poniosło, rzeczywiście mocno weszli w las. Ale kompletnie się im nie dziwię - jeśli nie ma nad czymś nadzoru, to potem są takie tego efekty. W lesie jestem zazwyczaj dwa do trzech razy w tygodniu od kliku lat i nie zauważyłem, aby ktoś go pilnował.
Rezerwatem może i jest, ale chyba tylko z nazwy - ze względu na mocną eksploatację przez ludzi powoli staje się chyba zwykłym, rozległym parkiem. Kiedyś pisano o parku Cichociemnych, jako planowanej strefie buforowej dla lasu, mającej zatrzymać choć część ludzi, aby zmniejszyć liczbę ludzi w lesie - może pora zintensyfikować działania i prace nad parkiem?
Wracając do braku nadzoru nad rezerwatem - tak, jest to widoczne, zarówno od strony polany [ogołocony las z wszelkich gałęzi], grzybiarze, psy bez uwięzi, ogniska lub też miejsca nasiadówek od strony puławskiej.
Ludzie nie traktują tego jak rezerwatu, może pora pomyśleć albo nad przekształceniem statusu tego terenu lub nad jego aktywną i rzeczywista ochroną? 09:56, 14.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hrabiahrabia

22 13

"Szkoda, że ci miłośnicy jazdy ekstremalnej mają dużo czasu i energii na budowanie nielegalnych torów, a mogliby np. zgłosić pomysł do budżetu partycypacyjnego i zbudować coś w dozwolonym miejscu"

Szkoda lasu, fakt, ale argument z BP wyciagniety z kapelusza. To farsa dla przekretow (1sza edycja i papierowe "glosy"), rozwalania komunikacji i dzielenia ludzi (zwezania ulic), kretynskich pomyslow dla garstki zainteresowanych i organizatora (kursy itp.) i igrzyska dla politykow (zalew projektow, ktore powinny byc realizowane przez dzielnice w ramach normalnej dzialalnosci, a zglaszanych w ramach kampanii wyborczej). Nikt przy zdrowych zmyslach nie traktuje BP powaznie, w tym ludzie niszczacy las. 10:10, 14.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jotjot

22 2

To są jeszcze inne sposoby legalnego załatwienia sprawy. Niekoniecznie niszcząc rezerwat. 14:10, 14.07.2018


MTBDOLASUMTBDOLASU

20 47

W 100% popieram budowę i istnienie tego toru rowerowego. Las dla ludzi nie dla leśników! 11:07, 14.07.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

issaissa

26 5

jasne jasne...
że sparafrazuję "ludzie teraz wykazują sie nadmierna wrażliwoscią na lasy"..
A wuj tam, po co komu lasy skoro MY chcemy sobie pojeździć rowerami na crossie. Naszy MY jest ważniejsze niz wasze WY.
poczekaj az do chałupy wejdzie ci jeden z drugim, rozwali sie na twojej kanapie, wyżłopie twoje piwo (a może sam przyniesie?), zniewoli twoja kobietę bo przecież dlaczego mieszkania i kobiety, maja być tylko dla jednego ~MTBDOLASU, skoro mogą służyc wszystkim?
ps. tor rowerowy JEST, na Natolinie, wystarczy dupsko ruszyć, na rowerze. 19:13, 14.07.2018


kolorkolor

15 3

debil 08:24, 15.07.2018


Wielka_Polska_KatoliWielka_Polska_Katoli

10 3

Psychopata albo troll i tyle..... 09:10, 16.07.2018


warszawiakwarszawiak

32 8

Patologia :( 11:25, 14.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

..

10 38

Potologią to jesteś ty 11:53, 14.07.2018


Michal Michal

15 29

Urzędasy i wielce przejęta Pani Redaktor... oczywiscie nie można współpracować, tylko trzeba łapać i zniszczyc. Takie to trudne żeby jeden tor zabezpieczyć RAZEM z młodymi - w jednym ustalonym miejscu, gdzie bedzoe mozna bezpiecznie jezdzic? Takie to trudne? Jak milony "poszly w las" za Szyszki to nke bylo problemu; jal Mlodzi maja pomysl i sami się organizują- to nagle SM i SL pelna werwy dziala... ale na wyrzucajcych śmieci, palacych opony i plastik - na to nie maja pomysłu ani checi. Cielawe. 11:45, 14.07.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

jotjot

23 5

To może jak ci młodzi mają pomysł, to niech go najpierw zgłoszą się tu, gdzie trzeba, ustalą co i gdzie można zrobić itp. Bo wiesz, trzeba współpracować, a nie niszczyć. A gdzie jest ta współpraca ze strony tych młodych? Jak na razie to są to zwykli tchórze i wandale, którzy po kryjomu niszczą rezerwat. Myślę, że jeśli rzeczywiście byliby zorganizowani pozytywnie, to nie byłoby problemu ze zrobieniem tego choćby w ramach budżetu partycypacyjnego. Ale po co się męczyć i coś organizować, jak można po prostu, na chama, po tchórzowsku coś niszczyć. 14:08, 14.07.2018


Wielka_Polska_KatoliWielka_Polska_Katoli

12 2

Oni złamali obowiązujące prawo, będące podstawą życia społecznego w tym kraju. Jeżeli zorganizuję grupę osób np. do zabrania Ci siłą mieszkania - przecież to super pomysł! P.S. Tor dla rowerzystów jest bardzo niedaleko - pod górką Kazurką - tutaj "rowerzyści" wykazali się po prostu złą wolą i brakiem szacunku dla przyrody .... 09:08, 16.07.2018


Czekam moherkiCzekam moherki

2 0

Niedorozwinięte ameby jak się to zgłosi to ci nie pozwolą nie ma to nawet szans albo to zniszczą tak jak zawsze 01:19, 23.03.2020


będzie remisbędzie remis

20 23

Wysłać spychacz i zniwelować tory rowerowe na kazurce. 13:12, 14.07.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MichałMichał

7 13

A to jest jakaś walka? 13:50, 14.07.2018


MichałMichał

7 15

Poza tym to tak samo jakby powiedzieć "Skoro niemcy zabili podczas II wś 6mln ludzi to powinniśmy zabić 6mln niemców." 13:56, 14.07.2018


mmmmmm

7 12

i twój blok 08:23, 15.07.2018


MTB DO LASUMTB DO LASU

12 46

BARDZO DOBRZE, ŻE JEST TAM TA TRASA! PRZYNAJMNIEJ LUDZIE Z AMBICJAMI MOGĄ SIĘ ROZWIJAĆ, A NIE DOPIEPRZAĆ SIĘ DO WSZYSTKIEGO Z NUDÓW ;) 13:55, 14.07.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

las - nie dla idiotólas - nie dla idiotó

23 9

masz górkę Kazurke bezmyślna istoto 08:22, 15.07.2018


rozbawiony do łezrozbawiony do łez

12 6

"...z ambicjami..." Hahaha!!!!! 13:58, 16.07.2018


pytekpytek

18 29

Zamiast się kopać z koniem warto zrobić taką trasę profesjonalnie. Las przeżyje. A swoja drogą - co drugi dzień ćwiczę w lesie - cały rok - nigdy nie widziałem kontrolera, strażnika czy kogoś podobnego. Czasem zdarzy się policjant konny ale jedyny efekt ich pobytu to nawóz na drodze. A strażnik zarobiłby na siebie oj zarobił. 14:55, 14.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

yerbabuenoyerbabueno

15 2

Nie znasz się. Las nie przeżyje. Chętnych do jego ukatrupienia jest więcej. Każdemu pozwolisz to po rezerwacie 09:05, 16.07.2018


KrzychuKrzychu

25 38

Nie mam nic przeciwko, lepiej by młodzi sobie tam śmigali na rowerkach i modzili ewolucje niż ćpali znudzeni w wakacje jakieś gówno w postaci dopalaczy czy innych.

Popieram was! fajny tor. Napisał to stary 35 letni downhill-owiec :) 15:13, 14.07.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

issaissa

26 5

na Ursynowie, całkiem niedaleko, JEST tor do ekstremalnej jazdy rowerowej. Dostepny całą dobe (bo nie jest ogrodzony), z daleka od mieszkań (za kosciołem), mozna jeździc, hałasować.
Zamiast niszczyć las, drzewa i ich mieszkaców.

Wystrczy 10 minut jazdy rowerem od lasu kabackiego. Nawet nie jest specjalnie oblegany bo często tam przejżdżam rowerem - obok toru, nie że po nim. 19:02, 14.07.2018


WarszawiakWarszawiak

26 9

Ci kretyni mają pod nosem Górkę Kazurkę . Znaleźć i ukarać ! 21:01, 14.07.2018


P.P.

18 6

A gdzie byli leśnicy, Straż Miejska i pozostali użytkownicy lasu, jeśli było możliwe zbudowanie tego toru. Nie wyobrażam sobie, że to można było zrobić i pozostać niezauważonym. Może ktoś to w nocy kopał? ;) s 18:41, 14.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObiObi

21 14

To te rowerowe siodełka sprawiły, że się im w d... poprzewracalo. 07:43, 15.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Żaden BoomerŻaden Boomer

0 0

Żeby Ci się zaraz zęby w mordzie nie poprzewracaly 17:58, 07.05.2021


 njko njko

27 15

Ma śmieć buraczany jeden z drugim Kazurkę z ekstremalnym torem rowerowy.
Ale nie.......musi ćwoczyna niszczyć las!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 08:20, 15.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DirtŻyciem DirtŻyciem

1 0

A co to za niszczenie? Las na niczym nie ucierpi a przynajmniej frajda jest. Wyjmij kija z dupy bo chyba wszedł za głęboko, otwórz oczy i rozejrzyj się w jakim świecie żyjesz. I polecam kupić sobie Valerin na uspokojenie bo nerwowy jesteś. Jak by lasy państwowe wydawały pozwolenia to by nielegalnych bike parków nikt nie robił i był by spokój i porządek. Wypowiadasz się jak typowy stary boomer. Nie pozdrawiam 17:55, 07.05.2021


elkaelka

14 30

A przeszkadzają pieski prowadzone na smyczy.
Należy zakazać jazdy rowerem po lesie. 10:29, 15.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

elkaelka

9 24

A przeszkadzają pieski prowadzone na smyczy.
Należy zakazać jazdy rowerem po lesie. 10:29, 15.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abcabc

18 8

Tendencyjny tytuł. Górkę w lesie usypała pewnie grupa kilku osób, a w tytule "Rowerzyści niszczą!", co sugeruje, że przez las przewalają się tłumy cyklistów. A pewnie większość rowerzystów warszawskich nawet do lasu kabackiego nie zagląda. Generalizowanie i nakręcanie burzy. 10:03, 16.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

karolkarol

15 5

Ja bym dodał że to jacyś gimnazjaliści/licealiści. Takimi ewolucjami to z zasady dzieciaki sie fascynują. 12:07, 16.07.2018


adam19adam19

23 20

Gdy trasa rowerowa na Kopcu PW została zgłoszona do legalizacji przez miasto Warszawę co się stało - trasa została zaorana. A naprawde nikomu nie przeszkadzala... 11:18, 16.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mecenasmecenas

20 7

Ostatnio lasy zaczynają mieć inny problem oprócz motorów i quadów, rowery elektryczne - zaczynają one być coraz popularniejsze. I nie mam tu nic przeciwko rowerom elektrycznym, ale gdy jedzie on przez las 50 kmh niemal bezszelestnie po głównych sciezkach jest to bardzo niebezpieczne. 12:56, 16.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

19801980

29 19

Taki problem, że przez 10 lat nikt tego nie zauważył... Tymczasem pójdźcie w ładny dzień na polanę i policzcie ogniska poza wyznaczonymi miejscami. Będzie co najmniej kilka, bo każdy robi co chce i nikt za to nie ściga. Przejdźcie się lasem wokoło polany - pół patyka na ziemi nie znajdziecie, bo wszystko wyzbierane... Popatrzcie na drzewa - do 2 metrów nie mają gałęzi, bo są poobcinane przez amatorów ognisk. Psy biegające samopas i płoszące dziką zwierzynę. Tu jakoś problemu nikt nie widzi. 14:20, 16.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mel.mel.

28 21

Założę się, że Ci wszyscy oburzeni nawet nie wiedzą gdzie w lesie jest ten tor. Ja go obserwuję od lat i nie sądzę, żeby przyrodzie działa się tam krzywda. Więcej szkody zwierzynie leśnej robią puszczane samopas psy na spacerach z właścicielami (bez smyczy).

Nie pochwalam budowy tego toru, ale nie jestem tym faktem ani oburzona, ani nie uważam, że trzeba go teraz zniszczyć. Naprawdę lepiej, żeby młodzież miała swój własny kawałek lasu, gdzie może sobie pośmigać, skoro na ścieżkach rowerowych jazda na rowerze wszystkim (pieszym szczególnie) przeszkadza. Była już o tym dyskusja. 20:01, 16.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jak demokracja to deJak demokracja to de

29 2

Tylko trochę nie na temat: uważam, że powinno się wymusić na rządzących otwarcie dla wszystkich Parku Natolińskiego. Nie powinno być tak, że tak duży teren rekreacyjny jest dostępny tylko dla "elit" z Kolegium Europejskiego. 01:46, 17.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KryKry

9 16

Te tory obserwuje od 30 lat... wpierw byly w lasku kabackim a teraz na skarpie...

Jak to jest tak malo dostepne ze zajelo 5-6 znalezienie wam tego to co to komu przeszkadza?

Budzet partycypacyjny? I co zeby mieszkncy od razu zakmneli to skargami na czyjas frajde (tak samo jak skarza sie na lotnisko szopena ktore tak znienacka wyroslo...). 14:38, 17.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MilorMilor

16 11

Uważam, że jak się ma rower to powinno się móc wszędzie jeździć. Nie wolno nam rowerzystom ograniczać naszej wolności. My możemy wszystko i wszędzie. 14:47, 17.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RobRob

14 12

Drodzy Państwo. Jeżdżę od czasu do czasu rowerem z dziećmi (10 lat i 11 lat) po Kabackim i osobiście najbardziej przeraża mnie to co dzieje się na polance. Niekontrolowane ogniska, hałas, wydeptane wokół co tylko zielone. Niespodob przejechać główną ścieżką aby nie śmierdzieć kiełbaskami etc. To co dzieje się wieczorami to już istna głupota, byłem świadkiem imprezy gdzie podpalony został cały chrust i gałęzie składowane obok. Płomienie sięgały ok 3 m.
Inna rzecz,ze piesi maszerują jak na pochodzie 1 Majowym całą ławą, rowerzyści nie pozostają dłużni i nadużywają prędkości. 16:23, 17.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

green_is_badgreen_is_bad

9 3

A ja was zaskocze bo uważam ze jak gdzieś mają rajtuziarze jeździć to po lasach i ew w parkach a nie na ulizach! 19:40, 23.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AgnieszkaGAgnieszkaG

2 30

Szanowna redakcjo,
to nie rowerzyści to wandale. Proszę zacznijmy nazywać rzeczy po imieniu.
09:03, 24.07.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Mb freakMb freak

10 0

Jesteś głupia babą 11:39, 30.03.2020


Xd wandalizm jest ZŁXd wandalizm jest ZŁ

6 0

To jest zabawa a nie wandalizm nawet nie pisz o tym 09:03, 16.08.2020


dalagmka09dalagmka09

7 1

jakie wandale co ty gadasz głupia babo to super sport który nie jest doceniany przez głupie baby np ty srako głupia 13:00, 12.11.2020


OldabredaOldabreda

12 3

Szaleju sie najedliscie ? WSZYSTKIEGO ZAKAZAC !!!!! Potrzebna alternatywa a nie zakazy. Zrobic skate - bike park i maniacy ewolucji beda mieli sie gdzie wyszlec....a co lepiej na lawce z piwem ? grilownicy to osobna sprawa... 10:04, 24.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

0 0

podobny tor jest w rezerwacie skarpa ursynowska 21:22, 28.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy Anonimowy

10 0

Po pierwsze to nie jest niszczenie lasu a po drugie wywalczyć LEGALNE miejsce do jazdy to rzecz nie wykonalna 17:43, 04.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Leśny freerideLeśny freeride

8 0

Myśle ze to co tu jest napisane-opowiedziane przez leśników to kompletna bzdura. Jeśli lasy państwowe miały by otwarte umysły to nie zaskoczył by ich w lesie tor dirtowy tylko na skraju lasu,tor dirtowy,mowa tu również o trasach budowanych nielegalnie.Niestety dla leśników pozostaje obudzić się w 21 wieku ,po socjalistycznym śnie i zacząć współpracować z lokalną społecznością,bo i tak nie maja ludzi żeby patrolować co chwile a budowniczych i ludzi jeżdżących na rowerach jest więcej niż straży leśnej. Doskonałym przykładem współpracy, świeżego umysłu za tereny górskie ,gdzie trasy powstają jak grzyby po deszczu, tam chyba inna firma zarządza lasami, niż lasy panstowe. Więc drodzy nadleśniczowie którzy siedzicie na stołkach od początku upadku komunizmu czas zejść ze stołka i dać się rozwijać młodym ,którzy nie pala lasów ,a mogą, chcą tylko mieć coś dla siebie, 16:37, 13.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TtTt

0 0

No i jak drzewa sa masowo wycinane to tez nikomu nie przeszkadza :/ 23:49, 09.04.2022


BikersBikers

8 0

Po pierwsze nie niszczą dla zabawy tylko dla trenują
Po drugie dzięki takim ludziom sporcie nikt nie osiągnie nic 16:15, 28.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MtbFreakMtbFreak

8 0

Żal mi was grubi głupi ludzie... 11:43, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XdXd

7 0

Co wam to przeszkadza to jest mega miejsce 09:00, 16.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

budaendurobudaenduro

7 0

a co to za niszczenie jest oni spełniają swoje hobby w taki sposob
13:30, 19.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DisStreamDisStream

1 0

JD 12:10, 28.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%