REKLAMAA1-EARLY-STAGE--24-08---23-09-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    Trasa S2 za węzłem Ursynów Wschód w kierunku Przyczółkowej

    Trasa S2 za węzłem Ursynów Wschód w kierunku Przyczółkowej (GDDKiA)

    Ursynowscy radni chcą zaprotestować przeciwko pomysłowi puszczenia ruchu z trasy S2 ulicami Ursynowa, z pominięciem niegotowego jeszcze tunelu. Na dzisiejszej sesji mają uchwalić stanowisko w tej sprawie.

    O pomyśle Astaldi i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pisaliśmy jako pierwsi w poprzedni poniedziałek. Wykonawca POW przedstawił miastu koncepcję zakładającą uruchomienie dwóch ursynowskich węzłów trasy S2 bez budującego się jeszcze tunelu. To oznaczałoby, że ruch z obu stron wleje się na lokalne ulice Ursynowa - ul. Gandhi, Rosoła czy Płaskowickiej. Pod oknami mieszkańców przejeżdżać będzie dodatkowo kilkadziesiąt tysięcy aut dziennie.

    GDDKiA zaprzeczyła w środę, że chciała puścić "awaryjną" trasą tranzyt wszystkich pojazdów, ale wykluczone z niej mają być tylko pojazdy pow. 16 ton, a więc te, które już dziś nie mogą wjeżdżać trasą S2 na węzeł przy Puławskiej.

    Pomysł otwarcia kolejnych odcinków Południowej Obwodnicy Warszawy z pominięciem tunelu skrytykowały wszystkie organizacje społeczno-polityczne działające na Ursynowie.

    Otwarty Ursynów ruszył z internetową petycją. W ciągu pięciu dni podpisało się pod nią ponad 1,8 tys. osób.

    Realizacja tego pomysłu oznacza paraliż i chaos komunikacyjny na Ursynowie, który dotknie również sąsiednie dzielnice, a także powiat piaseczyński. Domagamy się od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, aby odstąpiła od tego pomysłu.

    - piszą autorzy petycji.

    W piątek radni Koalicji Obywatelskiej i Otwartego Ursynowa złożyli wniosek o zwołanie na poniedziałek nadzwyczajnej sesji rady dzielnicy poświęconej tematowi puszczenia ruchu z POW objazdem awaryjnym. Wnioskodawcy złożyli projekt stanowiska rady w sprawie POW. Większość rządząca Ursynowem liczy na poparcie klubów opozycyjnych: PiS, Projektu Ursynów i Inicjatywy Mieszkańców Ursynowa.

    Sesja odbędzie się w poniedziałek, 14 września 2020 r., o godz. 18.00 w trybie zdalnym i będzie prowadzona transmitowana w internecie.

    Projekt stanowiska:

    Stanowisko
    Rady Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy
    z ….09.2020 r.

    w sprawie wyrażenia sprzeciwu wobec koncepcji przeprowadzenia przez lokalny układ komunikacyjny Ursynowa ruchu samochodowego o charakterze tranzytowym z drogi ekspresowej S2 POW

    Na podstawie § 13 ust. 1 pkt. 8 oraz § 24 pkt. 2 Statutu Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy stanowiącego załącznik nr 12 do uchwały Nr LXXl2182/2010 Rady m.st. Warszawy z dnia 14 stycznia 2010 r. w sprawie nadania statutów dzielnicom miasta stołecznego Warszawy w związku z propozycją przeprowadzenia przez lokalny układ komunikacyjny Ursynowa ruchu samochodowego o charakterze tranzytowym z drogi ekspresowej S2 POW, Rada Dzielnicy Ursynów podejmuje następujące stanowisko: 

    Południowa Obwodnica Warszawy (POW) składa się m.in. z odcinków drogi ekspresowej S2 biegnącej na terenie dzielnic: Ursynów (odcinek A wraz z tunelem), Wilanów (odcinek B) i Wawer (odcinek C). Budowa tunelu jest znacznie opóźniona względem pozostałych odcinków. Z informacji upublicznionych  przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wynika, że zakończenie budowy drogi ekspresowej na odcinkach naziemnych A, B i C nastąpi do końca 2020 r., ale planowany termin oddania do użytku tunelu, przewidziany jest  najwcześniej w II kwartale 2021 roku. 

    Z uwagi na opóźnienie w budowie tunelu, GDDKiA planuje częściowo otworzyć drogę ekspresową S2 POW i przeprowadzić przez lokalny układ komunikacyjny Ursynowa ruch samochodowy (tranzyt do 16 ton). Ma to stanowić czasową organizację ruchu w celu zapewnienia przejezdności pomiędzy węzłami Ursynów Zachód i Ursynów Wschód. 

    Rada Dzielnicy Ursynów wyraża stanowczy sprzeciw wobec takiej koncepcji. Realizacja zaproponowanego układu drogowego jest niebezpieczna dla mieszkańców oraz doprowadzi do paraliżu komunikacyjnego zarówno dzielnicy Ursynów, jak i okolicznych – Wilanowa i Mokotowa. 

    Lokalny układ drogowy dzielnicy Ursynów nie jest przystosowany do przyjęcia wewnątrz dzielnicy ruchu tranzytowego z drogi ekspresowej S2 POW (szacowanego na kilkadziesiąt tysięcy samochodów). Wobec stwierdzonych już opóźnień inwestycji, trudno dać wiarę, iż wskazywane obecnie przez GDDKiA terminy oddania tunelu do użytku, zostaną dotrzymane. Istnieje ryzyko, że mieszkańcy Ursynowa i użytkownicy trasy zostaną z tymczasowym rozwiązaniem znacznie dłużej, niż wskazują deklaracje.   Na tej, proponowanej przez GDDKiA, atrapie układu komunikacyjnego znajduje się aż 11 placówek oświatowych, w tym 7 przy ul. Gandhi z przejściami dla pieszych bez sygnalizacji. Realizacja takiej organizacji ruchu oznaczałaby narażenie pieszych uczestników ruchu drogowego (w tym dzieci), na zagrożenie zdrowia i życia. 

    Rada Dzielnicy Ursynów  zwraca uwagę, że zaproponowana przez GDDKiA koncepcja tymczasowa,  stoi w sprzeczności z wcześniejszymi zapewnieniami, że budowane odcinki drogi ekspresowej S2 POW wraz z tunelem, zostaną oddane do użytku w całości, a nie etapami. Celem takiego podejścia było uniknięcie dodatkowych uciążliwości dla społeczności lokalnych, czy to Ursynowa, czy innych dzielnic Warszawy. Dlatego też w ocenie Rady, aktualne propozycje GDDKiA, stanowią rażące naruszenie umowy społecznej. 

    Ponadto Rada Dzielnicy Ursynów z niedowierzaniem i niepokojem przyjmuje informacje, które pojawiły się w doniesieniach medialnych, jakoby brak akceptacji ze strony m.st. Warszawy propozycji GDDKiA, oznaczał brak zgody na przekazanie terenu nad tunelem POW pod budowę tzw. parku linearnego. Rada Dzielnicy Ursynów domaga się od GDDKiA zaprzeczenia, iż takowe stwierdzenia miały miejsce. Taki sposób prowadzenia rozmów przez instytucje publiczne byłby niedopuszczalny i stanowił by naruszenie powszechnie obowiązujących standardów. Budowa parku nad tunelem POW jest dla mieszkańców dzielnicy Ursynów i m.st. Warszawy priorytetowa, a jego realizacja nie będzie możliwa bez przejęcia przez m.st. Warszawa terenu nad tunelem.

    Biorąc powyższe po uwagę, Rada Dzielnicy Ursynów zwraca się do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o odstąpienie od pomysłu skierowania przez dzielnicę Ursynów ruchu tranzytowego z naziemnych części drogi ekspresowej S2 POW. Apelujemy o otwarcie wszystkich odcinków drogi ekspresowej S2 POW (A, B i C) w jednym czasie i zgodnie z deklarowanymi terminami. 

    Jednocześnie Rada Dzielnicy Ursynów zwraca się do Biura Polityki Mobilności i Transportu m.st. Warszawy o negatywne zaopiniowanie koncepcji przedstawionej przez wykonawcę GDDKiA, dotyczącej czasowej organizacji ruchu na terenie Ursynowa. 

    Przewodniczący
    Rady Dzielnicy Ursynów m .st. Warszawy
    Michał Matejka

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 58

    • 21
      BARDZO PRZYDATNY
    • 1
      ZASKOCZONY
    • 3
      PRZYDATNY
    • 8
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 12
      WKURZONY
    • 13
      BRAK SŁÓW

    14Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Ciekawy 14 6 dni temuocena: 80% 

      A ciekawe czy z Ursynowa animalsi nie jeździli blokować np. Rospudy to niech teraz poczują to co mieszkańcy Augustowa bo to najlepiej jest na czyimś guw.... się slizgac

      Edytowany: 6 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ko-za 13 7 dni temuocena: 100% 

      A co będzie w przypadku dłuższej awarii w tunelu? TiR-y i inne auta z POW i tak przejadą przez ulice Ursynowa.

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 12 7 dni temuocena: 93% 

      Kabaret POW już sięga zenitu (chyba), hi, hi. Jak widać główna i jedyna rola to paraliż komunikacji na maksa, hi, hi. I Puławska i Płaskowickiej i KEN i Rosoła i tak można bez końca. Gratulacje dla GDDKiA, ZDM i Ratusza.

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Też Ursynów 11 7 dni temuocena: 69% 

      Jako mieszkańcy Zielonego Ursynowa zdecydowanie sprzeciwiamy się aby radni, którzy reprezentują również nas podejmowali takie, zdecydowanie niekorzystne dla nas stanowisko.

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zielony Ursynow poważna sprawa 10 7 dni temuocena: 0% 

      Nie żartuj

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 0 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Też Ursynów 9 7 dni temuocena: 100% 

      Zdecydowanie w tym temacie daleko mi do żartów. Moje dzieciaki jeżdżące do szkoły również.... Zjazd w Ghandi według mnie zmieniłby naszą sytuację komunikacyjną diametralnie.

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 6 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Arnie 8 7 dni temuocena: 73% 

      Nie ma o co się burzyć. I tak w przypadku jakiegokolwiek wypadku w tunelu, ruch automatycznie będzie kierowany od węzła przed do węzła za tunelem ulicami Ursynowa. Pojadą i ciężarówki i wszystko co tam będzie jechać. To są skutki puszczenia autostrady przez środek osiedla mieszkaniowego.

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 27 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Vincent 7 7 dni temuocena: 62% 

      A ktoredy ma isc obwodnica miejska? I bardzo dobrze, Warszawa jest JEDYNĄ europejską stolicą bez obwodnicy. To nie agroskansen. Na s8 ponad 80% to ruch miejski. A dla tranzytu powstanie drugi ring, i bardzo dobrze, oby jak najszybciej.

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 18 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 6 7 dni temuocena: 100% 

      Do ~Vincent "A ktoredy ma isc obwodnica miejska?" A od kiedy trasa E30 jest obwodnicą?. Wiki "E30 – trasa europejska, wiodąca z irlandzkiego portu Cork do Omska w Rosji. Często uznawana jest za najważniejszy europejski szlak komunikacyjny na osi wschód-zachód. Polski odcinek E30 stanowi: droga krajowa nr 2 z granicy polsko-niemieckiej do Świecka - autostrada A2" W warszawie fragment tej trasy nazywa się S2! To na pewno nie jest obwodnica miejska!

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Remek 5 7 dni temuocena: 82% 

      Zowu Skubiszewski w akcji! tak, tak, ten sam, który oskarżał o korupcje polityczna przy bazarku, ten sam, ktory blokowal jego przenosiny, ten sam, ktory sam obiecal Wam park nad POW, jeszcze jakies pytania misiaczki? :D

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~alisterkabat 4 7 dni temuocena: 67% 

      W USA jak chce się drogę przeprowadzić przez rezerwat, trzeba się dogadać z Radą Plemienia :). U nas nie trzeba. Blokować na wszelki możliwy sposób.

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jurek 3 7 dni temuocena: 17% 

      W usa drogi dzbanku yo korpo mowi ci, ze w trosce o twoje zdrowie i twoich najblizszyvh musza puscic taka droge przez twoje podworko.

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 2 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~alisterkabat 2 7 dni temuocena: 60% 

      -Yurek Yurek, nieładnie się odnosisz, nie do sedna sprawy, lepiej więc dokręć swą pokrywkę słoiku.

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 6 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nie dla tranzytu przez Ursynów 1 7 dni temuocena: 38% 

      Pomysły, żeby lokalnymi ulicami puszczać tranzyt są skandaliczne. Oburzające są też groźby w sprawie parku. No i co z filtrami? Niejaki jaki zdaje się obiecywał, że będą, a GDDKIA to przecież ta sama opcja.

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3539 sekundy
    REKLAMAA2-ZapkiexyLuksusowe-GIGANT400--01-09----30-09-2020