Zniknie rondo Krystyny Krahelskiej na skrzyżowaniu alei KEN i Płaskowickiej. Na dojazdach do krzyżówki nie będzie można skręcić w lewo. Na Ursynowie rusza pierwszy etap budowy Południowej Obwodnicy Warszawy. Ekipy budowlane pojawią się w rejonie bazarku "Na Dołku" już w najbliższą środę.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz Astaldi - główny wykonawca ursynowskiego odcinka POW przedstawiły swoje plany dotyczące rozpoczęcia budowy obwodnicy.
- Rozpoczynamy bardzo ważne zadanie, 18,5 km podzielone na trzy części. Będą utrudnienia, bo tych utrudnień nie wyeliminujemy - mówił Marian Gołoś, dyrektor oddziału warszawskiego GDDKiA.
- Mam nadzieję, że przetrwamy te konieczne utrudnienia - dodawał burmistrz Robert Kempa.
Od 1 marca do końca miesiąca utrudnienia w alei KEN będą niewielkie. Na początku drogowcy będą likwidować bowiem rondo Krystyny Krahelskiej oraz rozdziały na dojazdach do skrzyżowania a także montować sygnalizację świetlną.
- Przez pierwsze 30 dni będą trwały także prace związane z przygotowaniem drogi wzdłuż bazarku, omijającej obecne rondo - mówi Mateusz Witczyński z Astaldi.
Ok. 30 marca zacznie obowiązywać zmieniona organizacja ruchu. Kierowcy będą jeździć wschodnią jezdnią alei KEN a dawne rondo (teren budowy) omijać wybudowaną "opaską" przy bazarku. Obowiązywać też będą zakazy skrętu w lewo na wszystkich dojazdach do skrzyżowania alei KEN z Płaskowickiej. Objazdy będą skierowane ulicami: Cynamonową, Gandhi, Stryjeńskich i Belgradzką. Z końcem marca zniknie ulokowany przy bazarku przystanek autobusowy.
- Te zasady ruchu będą obowiązywały przez półtora roku, do końca budowy tunelu przy al. KEN - dodaje Mateusz Witczyński z Astaldi. Przekop pod pierwszą linią metra ma być zakończony do 10 grudnia 2018 roku. Metro ma cały czas jeździć bez utrudnień - takie są zapisy w kontrakcie.
- Ale 100% gwarancji nie możemy dać, zawsze może się coś zdarzyć - zastrzega Tomasz Kwieciński, z-ca dyr. warszawskiego oddziału GDDKiA.
Od kwietnia teren po dużej części ronda Krystyny Krahelskiej aż do myjni w stronę Rosoła zostanie ogrodzony - będzie tam się znajdowała tymczasowa baza wykonawcy obwodnicy.
Co z innymi ulicami na Ursynowie? Jakie zmiany zostaną wprowadzone w kolejnych terminach, gdy ruszy budowa na kolejnych odcinkach? Przedstawiciele GDDKiA nie chcieli się wypowiadać na ten temat.
- Dopiero, gdy uzyskamy pozwolenie na budowę na pozostałą część trasy, zorganizujemy spotkania w tej sprawie. Będziemy informować z wyprzedzeniem - mówi Tomasz Kwieciński, z-ca dyr. warszawskiego oddziału GDDKiA. Konkrety mamy poznać w drugim lub trzecim kwartale 2017 roku.
TAK BĘDZIE WYGLĄDAĆ DOCELOWA ORGANIZACJA RUCHU (będzie obowiązywać od końca marca)
[ZT]7320[/ZT]
Jarek14:01, 27.02.2017
Dobrze, że jeżdżę metrem. Ufff. Będzie się działo! Niezłe zwężenie. Zaraz odezwą się przyspawani do samochodów. 14:01, 27.02.2017
adamm17:37, 27.02.2017
No to rowerowi zwolennicy zwężeń przez 1,5roku zafundowali mieszkańcom Cynamonowej skuteczne trucie spalinami z aut stojących w korku... lewoskręt zamiast w KEN zrobią sobie w Dereniową. I dojdą kolejne spaliny.. i nie mówcie że będzie inaczej... 17:37, 27.02.2017
Marek18:18, 27.02.2017
Chciałbyś. Niestety to nie rowerzyści wymyślili wymianę sygnalizacji na skrzyżowaniach obu tych ulic z Gandhi i takie skrócenie zielonego że korki są już dziś a piesi mają dwukrotne wydłużenie czasu przejścia po przekątnej. A dokładnie to nieudolność kierowców którzy nie potrafią skręcać w lewo bez walenia w siebie zmusiła nasze władze to takiej zmiany przepisów żeby przypadkiem nie musieli się zastanawiać kto ma ierwszeństwo. 18:18, 27.02.2017
adamm19:21, 27.02.2017
@Marek - dla Ciebie zawsze kierowcy są i będą najgorsi - chociaż większość rowerzystów nie zna nawet połowy przepisów ruchu drogowego o ile w ogóle je zna... Nie zakłamuj jednak rzeczywistości - wszyscy mówili aby nie wprowadzać zmian przed budową POW ale Wy rowerzyści na czele z p. Wałkuskim i Nawrockim wiecie lepiej. No to teraz będzie lepiej... 19:21, 27.02.2017
Kaligula08:38, 02.03.2017
Panie kamilu, a dla pana wszyscy rowerzyści są najgorsi, a prawda jest taka ze połowa z nich powinna stracić prawo jazdy, bo nie znają przepisów. I weź się panie kamilu orlu zachowuj jak mężczyzna, a nie jak baba i przestań sobie gęby ludźmi wycierać. 08:38, 02.03.2017
qwertyy10:04, 02.03.2017
Cenna uwaga, to prawda, że połowa rowerzystów powinna stracić prawo jazdy. Jesli je w ogóle mają. 10:04, 02.03.2017
szary człowiek16:06, 03.03.2017
@adamm
Wczoraj jechałem sobie Cynamonową. Na niej oczywiście korek. I co widzę? Na wysokości Tesco przejściem dla pieszych statecznie przejeżdża rowerzysta. Z chodnika na chodnik. To po ...uj wymusiliście tam zwężenie jezdni i pas rowerowy? Dla mnie fanatyczni rowerzyści to ZUO... 16:06, 03.03.2017
adamm19:07, 03.03.2017
@kaligula - chyba mnie z kimś mylisz. Nigdy nie twierdziłem i nie będę twierdził że kierowcy są święci jednak chociażby pod postacią Policji jest nad nimi kontrola. A jaka jest nad rowerzystami? Jeżdżę rowerem ale mam prawo jazdy i znam przepisy w przeciwieństwie do niektórych rowerzystów. Jedno jednak trzeba jasno powiedzieć - korki które teraz będą po zwężeniach są dziełem w szczególności Pana Wałkuskiego - autora projektu BP i to jemu będziemy za to dziękować. 19:07, 03.03.2017
adamm19:09, 03.03.2017
@szary człowiek - chyba coś pomyliłeś - ja jestem za budową dróg (ścieżek) rowerowych przy chodniku a nie zwężaniu jezdni i malowaniu pasów rowerowych na Ursynowie. 19:09, 03.03.2017
Szary człowiek11:33, 09.03.2017
@adamm
Faktycznie, nie ten nick wpisałem. Odpowiedź miała iść do Marka. 11:33, 09.03.2017
J2318:06, 27.02.2017
Masakra! Autostrada przez środek osiedla! 18:06, 27.02.2017
Wiolka19:32, 27.02.2017
W tunelu będzie droga kategorii ekspresowej. Co za naród. Zero precyzji. Tylko ferment i hejt. 19:32, 27.02.2017
J2312:31, 04.03.2017
Nazwijmy autostradę parkiem, albo puszczą będzie od razu zdrowsze powietrze ;) 12:31, 04.03.2017
Monika19:42, 27.02.2017
Podziękujcie tym imbecylom od zwężania Dereniowej i Cynamonowej, teraz wszystko zatka się na amen. Hahaha. 19:42, 27.02.2017
Kamil22:20, 27.02.2017
No i dobrze wam tak! Hahaha 22:20, 27.02.2017
sprawiedliwie19:49, 27.02.2017
świetnie.........ciekawe kiedy Burmistrz się połapie, że trzeba uczciwie zarządzić połączenie Pileckiego z Belgradzką .....odwagi 19:49, 27.02.2017
Cola18:16, 08.03.2017
W związku z tym, że wszędzie zwęża chciał autostradę zrobić z Belgradzkiej. Ile rzeczy jeszcze spieprzy na Ursynowie. 18:16, 08.03.2017
Henryk_53r20:55, 27.02.2017
Dobrze, że od środy rusza Veturilo. Samochody czas odstawić. Zresztą uważam, że samochody starsze niż 7-8 lat nie powinny w ogóle mieć zgody na wjazd do aglomeracji. Tylko trują bo przeciętny Polak nie wiem co to regularne i dobre serwisowanie auta. Do tego często na Ursynowie mieszkają osoby z Lublina i okolic a pojawiły się w naszej dzielnicy kilka lat temu. Nie chodziły tu do przedszkola, podstawówki. Nie mają tu rodziny. 20:55, 27.02.2017
adamm22:01, 27.02.2017
Zdecyduj się trollu rowerowy czy jesteś Henryk czy Wiolka 22:01, 27.02.2017
Handryk09:19, 01.03.2017
Widzę, że kolega ma duże deficyty.... LB, WPI, TK, WL itp. wszyscy kiedyś do tej Warszawy przyjechali - przecież Ursynów praktycznie w całości jest zasiedlony przez ludzi napływowych - i co z tego?? Człowiek zawsze jest człowiekiem i nie ma znaczenia skąd pochodzi tylko jak się zachowuje i co sobą reprezentuje. Opamiętajmy się... Weź też Henryku _53r pod uwagę, że rejestracja nie do końca mówi o tym, skąd pochodzi użytkownik. Firmy leasingowe rejestrują auta tam, gdzie jest w danym momencie najtaniej i tak, ja przez lata jeździłem na WL'ach, chociaz całe życie mieszkam na Imielinie..... pozdrawiam! 09:19, 01.03.2017
Myśliwy21:23, 27.02.2017
skoro pod metrem będzie podkop to czemu cały ten cyrk. Do tej pory słyszałem, ze KEN bedzie w 100% przejezdny a utrudnienia miały dotkąc tylko ciąg Stryjeńskich Dereniowa a późne Rosoła. Skąd więc ta koncepcja i czemu to ma trwać tak długo? może ktoś to nam wyjaśni? 21:23, 27.02.2017
Pp23:25, 27.02.2017
Trasa będzie szła pod metrem. Z tego co wiem, drogowcy muszą wykonać wzmocnienia pod tunelem metra. Ten odcinek jest newralgiczny dla inwestycji. 23:25, 27.02.2017
seba23:39, 27.02.2017
Przecież będzie przejezdny. I jakim cudem utrudnienia miałyby dotknąć 3 ulic poprzecznych do tunelu a 4 nie ? :) 23:39, 27.02.2017
Wawrzyniec 21:52, 27.02.2017
A kiedy ruszają protesty Projektu Ursynów i Kamila Orła? Czy inwestycja zostanie przez nich oprotestowana? Co nic nie zrobią? Jeżeli nie będą protestować to znaczy, że są słabiakami. Myślałem, że to jest poważny ruch oporu, który będzie wszystko oprotestowywał. 21:52, 27.02.2017
dv2421:02, 01.03.2017
Właśnie PU 16 marca w NOK organizuje spotkanie dla mieszkańców Ursynowa z udziałem przedstawicieli GDDKiA nt. spraw dotyczących budowy POW i zmian komunikacyjnych.
Przyjdź ~Wawrzyńcze, ale czy będziesz miał odwagę pokazać swoją twarz? 21:02, 01.03.2017
Kaligula08:35, 02.03.2017
Mieszkańcy się już na Was poznali panie dronie. Mają dość kołtuństwa, więc bawcie się tam dobrze w swoim gronie ;) 08:35, 02.03.2017
seba23:42, 27.02.2017
Nareszcie !!! Po 30 latach gadania !!! I na całe szczęście w tunelu, a nie na powierzchni !!! 23:42, 27.02.2017
eit10:08, 28.02.2017
to 504 pojedzie prosto Stryjeńskich od Centrum? 10:08, 28.02.2017
Kabaciarz12:26, 28.02.2017
Całe szczęście, że nie zwężono ul. Stryjeńskich, przy zwiększonym ruchu samochodowym mógłby być dramat. 12:26, 28.02.2017
Ursus07:39, 04.03.2017
Stryjeńskich jest obecnie praktycznie jednopasmowa od Belgradzkiej do Ciszewskiego. 07:39, 04.03.2017
qwertyy21:04, 04.03.2017
Stryjeńskich praktycznie jednopasmowa od Belgradzkiej do Ciszewskiego to może w Ursusie jest, Ursusie.
A na Ursynowie odcinek ulicy Stryjeńskich od Belgradzkiej do Płaskowickiej jest obecnie na szczęście praktycznie dwupasmowy. 21:04, 04.03.2017
lambada14:38, 28.02.2017
Autostrada (obwodnica) przez miasto to bezsens. 14:38, 28.02.2017
???18:08, 28.02.2017
a przez co ? przez Radom ? 18:08, 28.02.2017
italiano09:17, 01.03.2017
Jest tak jak w latach 50 -tych z paleniem papierosów , jeszcze nikt głośno nie mówił jakie są skutki zanieczyszczonego powietrza. Za 10 -20 lat będzie lament ile to osób zapada na nowotwory. W Warszawie w przeciwieństwie do Krakowa aż 60% zanieczyszczeń produkują samochody. A zapadalność na raka cały czas rośnie . Berlin - Moskwa przez największą sypialnię Polski - arcydzieło ! 09:17, 01.03.2017
xyz21:04, 28.02.2017
Szkoda tylko, że bazarek na dołku zostanie zlikwidowany przez działania takich osób jak Piotr Skubiszewski... Jako radny 12 lat nic nie zrobił w tej sprawie, a od kiedy przegrał wybory urządza polityczną szopkę, aby jednak go usunąć z tego miejsca 21:04, 28.02.2017
kocur09:45, 01.03.2017
Bardzo dobrze by było gdyby bazarek został zlikwidowany, ludzie przychodzą na zakupy raz w tygodniu, a syf i brud straszy przez cały tydzień. 09:45, 01.03.2017
Ken5417:16, 01.03.2017
Bardzo dobrze ze zostanie zlikwidowany. Ludzie robia zakupy na nim dwa dni w tygodniu i jest to sobota i niedziela. Przez co w te dwa dni nie ma mowy aby mieszkancy znalezli miejsce do zapatkowania - uwaga - na terenie wokol bloku za ktory placa podatek! 17:16, 01.03.2017
zmartwiony21:06, 28.02.2017
Gratuluję wszystkim, teraz cały ruch pójdzie zwężoną Cynamonową... 21:06, 28.02.2017
spinel14:01, 04.03.2017
Nie sądzę, opłacałoby mi się to tylko jakbym jechał do/z budynków po zachodniej stronie KEN, między Plaskowickiej a Belgradzką. Zatem nie myślę, że zwiększy się jakoś bardzo ruch. 14:01, 04.03.2017
Cola17:53, 08.03.2017
A nasz genialny burmistrz zrobił tam ścieżki rowerowe.Geniusz..... 17:53, 08.03.2017
Magda22:52, 08.03.2017
Czy jak robotnicy zajmą odcinek Płaskowickiej od KEN do Rosoła, to będzie można przejść od CYnamonowej do Lanciego (w poprzek Płaskowickiej?) 22:52, 08.03.2017
rycerz10:17, 10.03.2017
Przecież można było zaprojektować wlot do tunelu przed ul Puławską w stronę Ursynowa. Nie potrzeba by było wiaduktu nad Puławską i nie kolidowałoby wtedy z infrastrukturą obecną Ursynowa. Chyba tylko jest ten wiadukt , żeby zaraz górki rozpędzając się wjechać do tunelu. Bez sensu zaprojektowano. 10:17, 10.03.2017
adamm20:33, 15.03.2017
A co teraz robi burmistrz wiedząc jakie są plany kierowania ruchu podczas budowy POW? Zwęża dalej DERENIOWĄ.... To teraz sobie wszyscy postoimy w korkach!!! 20:33, 15.03.2017
Ico01:03, 20.03.2017
Czy może ktoś się orientuje, jak będą uchodzić spaliny z tego tunelu wzdłuż Płaskowickiej? Będą jakieś filtry, czy wyloty wywietrzników będą kierowały spaliny na nasze okna? 01:03, 20.03.2017
honda15:42, 24.03.2017
mają być dwie pionowe wyrzutnie spalin + wentylacja pozioma wjazdy/wyjazdy z tunelu 15:42, 24.03.2017
Ken5422:25, 27.03.2017
A czy ktos wie, czy planowane jest 'podniesienie' szlabanu, ktory jest na Migdałowej, tak za blokiem al ken 52? Moznaby wtedy łatwiej dojechac od Lanciego do blokow Ken 52, 54, 56.
22:25, 27.03.2017
mietek15:11, 27.02.2017
11 6
oby nie, ale zapewne metro też będzie miało wyłączenia/ograniczenia w ruchu, tak jak to bywało na świętokrzyskiej.
Jakoś ten tunel muszą wybudować, a drgania generowane przez pociągi metra mogą im to utrudniać.
oby nie, ale kto ich tam wie... 15:11, 27.02.2017
adamm19:36, 27.02.2017
15 21
@Jarek/Czytanie ze zrozumieniem planów - weź się do roboty zamiast trollować pod różnymi nickami. 19:36, 27.02.2017
Handryk10:04, 28.02.2017
18 16
Pojeździsz sobie metrem kolego...... - jak będzie kursowało :)))). przy takiej inwestycji - przynajmniej czasowe - zawieszenie kursowania metra jest nieuniknione :))) bądźmy realistami 10:04, 28.02.2017
adamm22:25, 28.02.2017
8 18
@Handryk - jaja będą jak będą kursować od centrum do stacji imielin... jakoś nie chce mi się wierzyć że zabezpieczenie przejścia pod tunelem jest w takim stanie który zapewni bezpieczeństwo poruszających się pociągów. Odchylenie główki szyny metra od dopuszczalnej wartości i na bank zamkną metro. 22:25, 28.02.2017