REKLAMAA1 SanGiovanni 01.07.2022 - 31.08.2022
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ21 czerwca 2021, 14:52 komentarzy 30
    Ruszyła budowa 130 metrów Branickiego

    Ruszyła budowa 130 metrów Branickiego (FB/Ludwik Rakowski - burmistrz Wilanowa)

    Słynne "130 metrów wstydu dla miasta" doczekało się realizacji. Chodzi o 130 metrów brakującego odcinka ulicy Branickiego, które połączą zjazd ze skrzyżowania Płaskowickiej i Rosoła do Wilanowa. Może się okazać, że ostatecznie wstydzić się będzie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która nie zdąży otworzyć tunelu POW.

    - Rozpoczynają się prace na budowie Branickiego pomiędzy ul. Ledóchowskiej a POW - oświadczył w mediach społecznościowych burmistrz Wilanowa Ludwik Rakowski. Chodzi o fragment uliczki, który umożliwi kierowcom zjazd z Ursynowa do Wilanowa przy węźle Ursynów Wschód przy wlocie tunelu POW.

    Prace prowadzi miejski Zakład Remontów i Konserwacji Dróg. Budowę tak krótkiego odcinka udało się zakwalifikować urzędnikom jako remont, na który nie trzeba ogłaszać przetargu. To znacznie przyspieszyło procedury. Niewykluczone, że drogowcom uda się skończyć budowę do końca wakacji.

    Rozpoczęcie prac było problematyczne ze względu na długo trwające uzgodnienie w biurze mobilności oraz na uzyskanie zgody Ministerstwa Infrastruktury na odstępstwa od przepisów budowlanych. Prawomocne zezwolenie na budowę zostało udzielone dopiero na początku czerwca. 

    Koszt budowy 130 metrowego odcinka oszacowano na około 7 mln złotych. Dlaczego tak dużo? Bo jest przy nim więcej zachodu, niż się wydaje. W terenie są kilkumetrowe różnice, trzeba będzie wywieźć mnóstwo ziemi, ponad uporządkować instalacje podziemne.

    Jeśli miejskim drogowcom uda się skończyć połączenie zjazdu z POW z ul. Branickiego na czas - czyli na koniec sierpnia, unikną kompromitacji. Może się okazać, że to Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która buduje ursynowski odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy będzie się wstydziła. Bo "130 metrów wstydu" ma być gotowe wcześniej lub równocześnie z tunelem POW.

    Do końca czerwca mają się zakończyć wszelkie prace w tunelu, ale potem wiele tygodni potrwają odbiory techniczne. Tunel pod Ursynowem, liczący 2,3 km długości, to skomplikowane i unikalne urządzenie infratruktury technicznej. Nie wiadomo czy służby zdążą ze sprawdzeniem wszystkich instalacji do września - nieoficjalnego terminu oddania tunelu do użytku. GDDKiA nadal nie wypowiada się na temat terminów, nie rozpatrzyła też jeszcze roszczeń wykonawcy związanych z pandemią koronawirusa.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 136

    • 44
      BARDZO PRZYDATNY
    • 22
      ZASKOCZONY
    • 13
      PRZYDATNY
    • 6
      OBOJĘTNY
    • 4
      NIEPRZYDATNY
    • 17
      WKURZONY
    • 30
      BRAK SŁÓW

    30Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Miastowy 30 ponad rok temuocena: 67% 

      Da się tam będzie przejechać rowerem, czy będą koko korki

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 29 ponad rok temuocena: 27% 

      Zapewne za 5 lat. GDDKiA tak jak kamandir działa. 130m to 130km, dziury i wyrwy po zimie w podobnym tempie "naprawia". A neurobiałki cieszą się jak zwykle, hi, hi, a może nawet bardziej. Po 30cm krawężnikach, słupkach i chocholim tańcu z POW to mają dodatkową radość z dziur, ha, ha.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Oby jak najpóźniej! 28 ponad rok temuocena: 45% 

      Od kiedy? Oby jak najpóźniej. Bo kolejne tysiące aut będą blokować i zasmradzać Ursynów, jakby teraz korków, potrąceń pieszych i smogu było tu za mało.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~rafałek 27 ponad rok temuocena: 26% 

      tak tak juz był taki jeden co wieszczył że tranzyt ze wschodu rozjedzie dzielnice i nie zostanie nic tylko piach i kurz. Jak widać nie sprawdziło się

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 6 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rozjeżdżony Ursynów 26 ponad rok temuocena: 52% 

      do rafałek: Nowe połączenie drogowe nie spowoduje napływu dodatkowych samochodów na Ursynów owszem, ale pod warunkiem, że tą drogą nie będą jeździć samochody. Jeżeli jednak kilka tysięcy samochodów będzie codziennie przyjeżdżać tą drogą, to jasne jest, że ruch samochodowy na Ursynowie ZWIĘKSZY SIĘ o te kilka lub kilkanaście tysięcy aut dziennie.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 14 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 25 ponad rok temuocena: 62% 

      @rafałek Jeśli nie widzisz rzeki samochodów wlewających się na Ursynów co ranek od wschodu to widocznie lubisz pospać niczym pewien prezes 13 grudnia.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 16 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 24 ponad rok temuocena: 85% 

      Zjazd z Branickiego na S2 na węźle Ursynów Wschód byłby już bardziej pożyteczny. Nie rozumiem, dlaczego oba ursynowskie węzły są "jednokierunkowe".

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nick_znik 23 ponad rok temuocena: 9% 

      mało miejsca

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 1 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~na kanapie leży leń, nic nie robi cały dzień! 22 ponad rok temuocena: 75% 

      Nigdy nie ma za mało miejsca, bo mnóstwo miejsca jest w powietrzu vide najnowsze, wielopiętrowe węzły drogowe w Chinach. U nas króluje "niedasizm", dlatego jesteśmy sto lat za Chińczykami. Albo inaczej. Chińczyk zbudował tarczę 100m długości i 13,5m średnicy, która drąży podwodny tunel drogowy w Świnoujściu. Co w tym samym czasie wyczynia burmistrz Ursynowa? Zamiast szybciutko zrobić dwukierunkowe połączenie z ul. Branickiego pisze list do J. Kaczyńskiego z żądaniem, aby każdy właściciel prywatnej działki w Polsce pisał do urzędu podanie z prośbą o pozwolenie na wycięcie drzewa na swojej działce. Tam pragmatyzm i rozwój, a tu rozrost biurokratycznej ośmiornicy i wtykanie nochala do wielkiej polityki z całkowitą pogardą dla świętej własności prywatnej!

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 9 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 21 ponad rok temuocena: 90% 

      Kanapa, piszesz o świętej własności i podajesz przykład Chin? To jest wręcz żenujące. Ale w jednym masz rację - tempo przygotowania i realizacji inwestycji w Europie jest bardzo słabe.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 9 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 20 ponad rok temuocena: 25% 

      Też nad tym ubolewam. Prawdopodobnie jest to kwestia pieniędzy. Ale z drugiej strony, jeżeli powstanie dobra, pojemna droga na ziemi, to nie będzie źle. Węzeł Puławska dalej działa więc będzie on odbierał część ruchu - głównie z Ursynowa Północnego. Korki na pewno będą, ale gdzie ich w Warszawie nie ma, w godzinach szczytu?

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 1 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 19 ponad rok temuocena: 80% 

      Wróćmy na ziemię czyli na Ursynów. Co z budową brakującego kawałka ul. Belgardzkiej? Może da się ją ekspresowo "wyremontować"?

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 33 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~s 18 ponad rok temuocena: 81% 

      no właśnie

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 13 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~na kanapie leży leń, nic nie robi cały dzień! 17 ponad rok temuocena: 79% 

      Tu nie ma różnicy wysokości jak na drodze do Wilanowa, więc nie trzeba wywodzić ziemi za 7 mln zł. Koszt budowy jest niewielki, a połączenie bardzo potrzebne dla mieszkańców Ursynowa. PrzypomnijcIe mi, którzy radni działają na rzecz jak najszybszej budowy tego połączenia, bo nie dostrzegłem żadnego. Trzeba będzie o tym pamiętać przy najbliższych wyborach.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 11 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Jaro 16 ponad rok temuocena: 100% 

      @na kanapie.... Już widzę to głosowanie "za sprawą", a nie "przeciwko opcji"... To nie ten gatunek literacki.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~thjm 15 ponad rok temuocena: 25% 

      A co ma być? Nie ma tego w żadnych planach.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 1 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Inżynier 14 ponad rok temuocena: 93% 

      Różnica poziomu terenu wynosi około 130-140cm, można się przejść i zobaczyć. Na długości odcinka 130m to będzie spadek raptem 1%, także w normie. Robót tam jest na ok 6 tygodni plus 2 na kontrole i odbiory inspekcji nadzoru budowlanego. Na 1 września pojedziemy, tak samo jak tunelem.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Oby jak najpóźniej! 13 ponad rok temuocena: 48% 

      Od kiedy? Oby jak najpóźniej. Bo kolejne tysiące aut będą blokować i zasmradzać Ursynów, jakby teraz korów i smkgu było tu za mało.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~sąsiad 12 ponad rok temuocena: 55% 

      pewnie puszczą ruch dopiero po otwarciu POW, inaczej nie ma sensu - już teraz nie da się skręcić z Powsińskiej w Branickiego.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 6 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Oby jak najszybciej 11 ponad rok temuocena: 50% 

      Tak jak tysiace aut z ursynowa jezdza na i przez mokotow. Nie pasuje cos, to wypad. To nie jadące auta sa zrodlem smogu w miescie, ile mozna w kółko prostowac te durnoty. A blokowac jazde? Przeciez to teraz ekooszolomy promują zwężając ulice, wiec powinniscie sie cieszyć

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 17 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nick_znik 10 ponad rok temuocena: 33% 

      "obi" rozumiem twoje wzmożenie ale trzymaj się faktów. Lepiej się sprawie przysłużysz. Samochody są odpowiedzialne za 40-60% emisji. Latem gdy piece domowe nie hodują nowotworów waszych dzieci, zostaje praktycznie ruch samochodowy. Ale dobrze wskazałeś konieczność trochę większego solidaryzmu społecznego. Jeśli wyjeżdżamy poza dzielnicę samochodami to pozwólmy innym wjeżdżać.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 4 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 9 ponad rok temuocena: 83% 

      Nick, nie kłam. Latem poziom zanieczyszczenia powietrza nie przekracza norm. A wpływa na to także komunikacja miejska.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 5 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~fiona 8 ponad rok temuocena: 36% 

      Polskie państwo zmalało gwałtownie i niepomiernie przy tej nieudolnej władzy i durnej administracji. Pycha kroczy przed upadkiem tego niekompetentnego, zapatrzonego w siebie tworu !

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~sąsiad 7 ponad rok temuocena: 86% 

      "kilkumetrowe różnice w poziomach" - naprawdę?

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~fiona 6 ponad rok temuocena: 75% 

      Całkiem słusznie - to ile tych poziomów tam występuje ?!

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~a 5 ponad rok temuocena: 67% 

      ze dwa metry tam są chyba

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Sąsiadka 4 ponad rok temuocena: 33% 

      Sąsiad - a byłeś tam? Tam jest mocny spadek terenu

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 3 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 3 ponad rok temuocena: 81% 

      "Koszt budowy 130 metrowego odcinka oszacowano na około 7 mln złotych. Dlaczego tak dużo?" Odpowiedź: "Prace prowadzi miejski Zakład Remontów i Konserwacji. Budowę tak krótkiego odcinka udało się zakwalifikować urzędnikom jako remont, na który nie trzeba ogłaszać przetargu." Niestety, ale na premie pewnie zabraknie :-)

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Oby jak najszybciej 2 ponad rok temuocena: 36% 

      Skoro za krótka przejazdzke rowerkiem kuc ze szczecina krzyczy sobie 5 tys., to widocznie takie jest teraz przyzwolenie miasta na rozpirzanie pieniedzy.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 5 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nick_znik 1 ponad rok temuocena: 20% 

      ale jakie premie .. po co to szczuć na bliźniego. wszyscy tacy mądrzy na forum. a weźcie kiedyś zbudujcie sobie dom. zobaczycie ile wszystko kosztuje .. jakiś tam wyżej się wymądrza że to tylko 120 cm.. a może to jest dołek a nie równy spadek? może dołek trzeba zasypać? Widział projekt? 130 m przy szerokości 25 m (tyle ma ulica z pasem drogowym) i nasypaniu 120 cm daje prawie 4 tys. m3 ziemi do przesunięcia.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 1 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.4349 sekundy
    REKLAMAA2 DaGRASSO 26.05.2022 - 25.08.2022