REKLAMAA1-AUCHAN-01-07----31-12-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ8 listopada 2019, 14:52 komentarzy 16

    (SK)

    Rozpoczęła się budowa 6 sygnalizacji świetlnych w alei Komisji Edukacji Narodowej. Miejscy drogowcy zdecydowali się je postawić, by ukrócić piractwo drogowe przed przejściami. Właśnie przez takie zachowania kierowców najczęściej dochodzi do potrąceń pieszych.

    Decyzja o postawieniu 6 nowych sygnalizacji świetlnych zapadła na początku roku. Zarząd Dróg Miejskich czekał na wolne środki w budzecie i na początku września ogłosił przetarg. W dopięciu budżetu (3,3 mln zł) pomogła dzielnica, która postanowiła wyłożyć 340 tys. złotych.

    W ostatnich dniach firma Podkowa przystąpiła do budowy świateł. W dwóch miejscach - przy parkingu P&R Metro Ursynów oraz przy P&R Metro Stokłosy trwają już roboty ziemne.

    - Zaczynamy od miejsc, w których konieczne są większe prace. W obu tych lokalizacjach przejścia dla pieszych zostaną przesunięte - mówi Mikołaj Pieńkos z Zarząd Dróg Miejskich.

    Zebry na wysokości Końskiego Jaru oraz Koncertowej będą przeniesione o kilka metrów bliżej Doliny Służewieckiej, tak, aby nie sąsiadowały z zawrotką przy parkingu Park & Ride. Podobnie będzie w przypadku przejścia na wysokości al. KEN 81. Aby ograniczyć koszty i nie obejmować sygnalizacją wyjazdu z parkingu P&R Stokłosy, drogowcy przesuną zebrę o kilka metrów na północ.

    Pozostałe światła zamontowane zostaną na przejściach w rejonie ul. Koński Jar i Koncertowej (drugie przejście), przy kościele Wniebowstąpienia na wysokości al. KEN 101 oraz przy Telekiego i Jeżewskiego na Kabatach. To ostatnie zebry na odcinku od Doliny Służewieckiej po Wąwozową, przy których jeszcze nie ma sygnalizacji.

    - Nowa sygnalizacja zostanie skoordynowana z pozostałymi - mówi Mikołaj Pieńkos. Dzięki temu światła mają się dostosowywać do natężenia ruchu samochodów oraz tworzyć tzw. zieloną falę. Parę lat temu w tym celu wzdłuż alei KEN drogowcy położyli światłowód i stacje sterujące całym systemem.

    Natomiast wbrew wcześniejszym zapowiedziom Zarząd Dróg Miejskich w tym roku nie przebuduje skrzyżowania alei  z Bartóka i Surowieckiego, co powinien zrobić w ramach realizacji projektu z Budżetu Partycypacyjnego na 2018 rok. Zakłada on wyznaczenie przejazdu rowerowego na skrzyżowaniu al. KEN i ul. Surowieckiego. Dokumentacja techniczna jest gotowa od października ubiegłego roku, ale okazało się, że inwestycja przekracza założony budżet projektu i możliwości finansowe ZDM. Dlatego przesunięto ją na rok przyszły.

    ZOBACZ ZDJĘCIA Z BUDOWY ŚWIATEŁ W ALEI KEN:

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 48

    • 27
      BARDZO PRZYDATNY
    • 1
      ZASKOCZONY
    • 4
      PRZYDATNY
    • 1
      OBOJĘTNY
    • 1
      NIEPRZYDATNY
    • 9
      WKURZONY
    • 5
      BRAK SŁÓW

    16Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Ptomk 16 2 dni temuocena: 40% 

      No to dodajmy kolejne przejścia i koniecznie ze światłami! Na opuszczenie Ursynowa pd. samochodem trzeba będzie kwadransa (vide ul.Puławska). Zielona fala w jedną stronę oznacza postój na każdych światłach w przeciwną. Światłami nie oduczymy chamstwa drogowych chuliganów!

      Edytowany: wczoraj 10:28

      odpowiedz oceń komentarz 4 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Taka prawda 15 wczoraj 05:47ocena: 60% 

      Puławską to jeżdżą Osiołki z taką samą prędkością wszystkim pasami Jak by was trochę od kierownicy odspawac i powierzyć ja fachowcom z ZTM i na Puławskiej zrobić buspas to od razu można by szybciej przejechać.

      Edytowany: wczoraj 10:28

      oceń komentarz 6 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Fazi 14 dzisiaj 08:34ocena: 50% 

      Jest komunikacja miejska. Zamiast beczeć proszę z niej korzystać.

      Edytowany: dzisiaj 11:00

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mieszkaniec Imielina 13 3 dni temuocena: 67% 

      Jeszcze należy odtworzyć przejście w rejonie KEN 50 i 52, które bezmyślnie zlikwidowali niekompetentni pseudo-projektanci przy okazji dobudowania 2 jezdni KEN. Dodam, że w interesie społecznym koszty odbudowy powinni ponieść z własnej kieszeni, ci projektanci i urzędnicy, którzy to zatwierdzili.

      Edytowany: 3 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Guns 12 3 dni temuocena: 58% 

      Głupota drogowych decydentów w stolicy przekracza jakiekolwiek dopuszczalne normy. Jak zwykle idzie się po najmniejszej linii oporu bez względu na jakiekolwiek negatywne konsekwencje wywołane takim działaniem. Zamiast budowy tych sześciu sygnalizacji świetlnych wystarczyłoby postawić odcinkowy pomiar prędkości na dwóch ciągach komunikacyjnych w relacji północ - południe (tj. KEN oraz Rosoła). Dzięki temu nie paraliżujemy ruchu drogowego, nie zwiększamy zanieczyszczenia powietrza (z którym mamy aż tak duży problem) i zwiększamy bezpieczeństwo względem innych uczestników ruchu drogowego. Z drugiej strony jestem ciekaw czy nowe sygnalizacje świetlne będą skorelowane z działaniem "zielonej" fali na Al. KEN, za którą zapłacono kilkanaście milionów złotych jakiś czas temu. I na sam koniec dodam, że jestem zwolennikiem priorytetyzacji ruchu pieszego i rowerowego względem samochodów. Uważam jednak, że należy zachować zdrowy rozsądek i ograniczać tak bezsensowne pomysły.

      Edytowany: 3 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mieszkaniec Imielina 11 3 dni temuocena: 54% 

      Zielona fala na Ken? Może i jest ale wymaga jazdy z prędkością 80-90 km/h.

      Edytowany: 2 dni temu

      oceń komentarz 7 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~J 10 4 dni temuocena: 75% 

      Bedzie bezpieczniej i to sie chwali. Szczegolnie jeslu chodzi o dzieci mlodsze.

      Edytowany: 3 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~misiu 9 4 dni temuocena: 42% 

      pod warunkiem że wariaci będą się zatrzymywać na czerwonym, w co śmiem wątpić. napiszę coś co się nie spodoba, ale przejść na KEN jest zbyt dużo, szczególnie przy metro stokłosy i kościele, można by było zrezygnować z tych dwóch bez świateł....

      Edytowany: dzisiaj 11:00

      oceń komentarz 8 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 8 3 dni temuocena: 74% 

      Przy metrze i przy kościele bez świateł- dobry gość:)

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 14 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Taki fajny był 7 4 dni temuocena: 79% 

      Super sprawa ostatnio jeździ jakieś Volvo które po pierwsze nie używa kierunkowskazów po drugie zajeżdża drogę pieszym na przejściu a po trzecie chyba się dziś rozbiło na kenie.ups...

      Edytowany: 3 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Legionista 6 4 dni temuocena: 88% 

      w ogóle zamknąć ulice KEN na całej je długości i będzie spokój

      Edytowany: 3 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mieszkaniec Imielina 5 4 dni temuocena: 65% 

      Wbrew pozorom, całkiem rozsądny pomysł. Tyle, że utrudniłby, a w niektórych miejscach uniemożliwił dojazd mieszkańcom. Dlatego najlepiej zwęzić do jednego pasa, a na drugim zrobić miejsca do parkowania.

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 22 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynowianin 4 4 dni temuocena: 24% 

      Miejsca do parkowania zamiast sciezek rowerowych

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 8 25 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ uwielbiam_gumowe_gacie 3 4 dni temuocena: 46% 

      Za mało. Powinno być 66. I drugie tyle takich mini-światełek pomiędzy nimi....

      Edytowany: 2 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 26 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kurkawodna 2 4 dni temuocena: 83% 

      nie..., między nimi śpiące policjanty i a na końcu fotoradar, a to wszystko zwęzić do jednego pasa.

      Edytowany: 2 dni temu

      oceń komentarz 35 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~s 1 4 dni temuocena: 42% 

      zapominacie o osiatkowaniu najlepiej z drutem kolczastym pomiędzy przejściami

      Edytowany: 2 dni temu

      oceń komentarz 14 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3128 sekundy
    REKLAMAA2-LiveHealthy-06-11----06-12.2019