Ruszyła internetowa petycja ze sprzeciwem wobec pomysłów puszczenia ruchu z ekspresówki ulicami Ursynowa do czasu otwarcia tunelu POW. Akcję zbierania podpisów zainicjowało lokalne stowarzyszenie "Otwarty Ursynów", współrządzące dzielnicą.
W poniedziałek i w środę pisaliśmy o najnowszych planach drogowców dotyczących otwierania poszczególnych odcinków Południowej Obwodnicy Warszawy. Firma Astaldi na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad złożyła w stołecznym urzędzie wniosek o "awaryjne" poprowadzenie ruchu ulicami Ursynowa. W ten sposób samochody jadące otwieranymi pod koniec roku ominęłyby niegotowy jeszcze tunel pod Ursynowem.
Tranzyt prowadziłby ulicami: Rosoła, Gandhi i Płaskowickiej. GDDKiA zaprzeczyła, że ma w planach poprowadzenie tranzytu lokalnymi ulica na Ursynowie, ale to zapewnienie dotyczyło tylko ciężarówek powyżej 16 ton. Drogowcy potwierdzili, że chcą uruchomić do końca roku oba węzły POW na Ursynowie - Ursynów Wschód i Ursynów Zachód, co automatycznie oznacza również wyznaczenie drogi dla pojazdów jadących ekspresówką.
Przeciwni takiej organizacji ruchu są działacze wszystkich sił politycznych i społecznych z Ursynowa. W tym współrządzący dzielnicą "Otwarty Ursynów". Ugrupowanie to właśnie uruchomiło internetową petycję ze sprzeciwem wobec planów GDDKiA. Można ją podpisywać tutaj - link prowadzi do portalu petycji obywatelkich AVAAZ.org.
- Budowa tunelu POW jest znacznie opóźniona. Dlatego GDDKiA chce otworzyć odcinki naziemne POW wcześniej niż sam tunel, co jest wbrew wcześniejszym ustaleniom i umowie społecznej z mieszkańcami Ursynowa - mówi Piotr Skubiszewski z "Otwartego Ursynowa".
Stowarzyszenie lokalne argumentuje, że każdego dnia na wysoki Ursynów wjedzie dodatkowo kilkadziesiąt tysięcy samochodów tylko po to, aby przejechać w poprzek naszej dzielnicy i wrócić na POW.
- Oznacza to, że utrudnienia z jakimi mieliśmy i mamy do czynienia w trakcie budowy tunelu POW przez dzielnicę są niczym w stosunku do paraliżu, który czeka nas, gdyby plany GDDKiA zostały zrealizowane - pisze w swojej petycji OU.
My, mieszkańcy Ursynowa, sprzeciwiamy się skierowaniu przez Ursynów ruchu tranzytowego. Realizacja tego pomysłu oznacza paraliż i chaos komunikacyjny na Ursynowie, który dotknie również sąsiednie dzielnice, a także powiat piaseczyński.Domagamy się od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, aby odstąpiła od tego pomysłu.
- czytamy w petycji kierowanej do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jej treść została również przekazana prezydentowi stolicy oraz burmistrzowi Ursynowa.
[ZT]15579[/ZT]
[ZT]15558[/ZT]
[ZT]15543[/ZT]
me too12:15, 10.09.2020
Co na to jedyny rozsadny glos Ursynowa, reprezentant nas wszystkich w walce o lepsze rozwiazania drogowe, filozof WalKuski? 12:15, 10.09.2020
U12:54, 10.09.2020
Jak juz droga bedzie zbudowana to niech bedzie uzytkowana. Ja mieszkam przy Lanciego i chce z niej korzystac. 12:54, 10.09.2020
mario13:05, 10.09.2020
Dokładnie, ja tak samo 13:05, 10.09.2020
Geralt17:07, 10.09.2020
Uwaga, ściema! Nie sądzę, żeby ktokolwiek mieszkający na Lanciego coś takiego napisał. Mieszkańcy Lanciego bardzo ucierpią. Ulica prawdopodobnie zamieni się w jeden wielki korek, poziom spalin i hałasu wzrośnie wielokrotnie. Takie to będzie "skorzystanie" 17:07, 10.09.2020
H09:15, 11.09.2020
Lanciego 10 dokladnie mieszkam :) jedna rzecza za ktora bardzo nie tesknie to autobusy. Jak jezdza to sciany sie telepia. Ale czekam na otwarcie lanciego bo jazda do okola juz mnie zmeczyla. 09:15, 11.09.2020
zwykły obserwator13:25, 10.09.2020
Cóż, kabaret to mało powiedziane, dywersja komunikacji na maksa. POW lata paraliżuje dzielnice i końca nie widać, a nawet coraz gorzej. Postęp inaczej, hi, hi. 13:25, 10.09.2020
alisterkabat13:41, 10.09.2020
Podpisać trzeba, ale petycje nie wystarczą - chyba trzeba będzie nogą tupnąć na wjeździe. Im więcej nóg, tym tupnięcie głośniejsze. Oni słowa mają za nic - dla nich "obwodnica" to droga szybkiego ruchu przeprowadzona przez środek wielkiej warszawskiej dzielnicy. 13:41, 10.09.2020
Gubernator ursynowsk09:51, 12.09.2020
Głąbie a jak chcesz wyprowadzić ruch lokalny poza miasto? Ciagi trasy jak i zjazdy z niej mają też służyć lokalnej społeczności. Żeby wjechac na obwodnice mam jechac dodatkowe np 50km? taka obwodnica traci wtedy sens bo sobie lokalnymi ulicami też wyjadę w osobnym czasie 09:51, 12.09.2020
PiS Oszukal13:57, 10.09.2020
Precz z PiSem. Co oni robią z Ursynowem. Rojewski, Polak, Szadowiak. Zdrajcy. 13:57, 10.09.2020
wojti14:23, 10.09.2020
bardzo dobrze!!! może by tak petycja by jeszcze z mostu zrobić pomnik i zakazać wjazdu ... na cześć mieszkańców ursynowa, przecież tyle wycierpieli podczas budowy pow, należy im się 14:23, 10.09.2020
Geralt17:10, 10.09.2020
A Ty gdzie mieszkasz hejterze? Cieszysz się z cierpienia innych? Może porozmawiaj z kimś przyjaznym, napij się herbaty, przejdź na spacer. 17:10, 10.09.2020
wojti22:06, 10.09.2020
na ursusie, co nie zmienia faktu że wystałem już swoje na dolince/na moście siekierkowskim/na Idzikowskiego/ na zjeździe z s2 w Puławską/ na remontowanej co chwila Marynarskiej/przed rądem na wale miedzeszyńskim..... więc uważam że każda kolejna droga łącząca wschód-zachód jest super! no ale widocznie niektórym postęp nie pasuje 22:06, 10.09.2020
Warszawiak(bardzo ju08:54, 11.09.2020
Wojti , proszę o większe postępy w twojej ortografii . 08:54, 11.09.2020
MWM10:34, 11.09.2020
Pisze osoba z błędem ortograficznym w nick'u :) 10:34, 11.09.2020
Wałek Ruski14:29, 10.09.2020
Koniecznie trzeba zwezic ulice do jednego pasa. To zgodnie z prawem Luisy Martyny poprawi plynnosc. 14:29, 10.09.2020
Lelum Polelum14:33, 10.09.2020
Ok, a mają pomysł w jaki sposób poprowadzić ten zjeżdżający ruch, czy nie chcą w ogóle żadnego gotowego kawałka obwodnicy otwierać? 14:33, 10.09.2020
asd09:54, 11.09.2020
Dokładnie tak. Mam mieszane uczucia, ale jak widać po komentarzach, jestem w mniejszości. 09:54, 11.09.2020
bolo14:46, 10.09.2020
Otwarty Ursynów zamyka Ursynów, hehehehe. 14:46, 10.09.2020
ksawier 21:43, 10.09.2020
Oni chociaż jako jedyni walczą o nasze ursynowskie sprawy. Lepiej podpisz petycję ~bolo! 21:43, 10.09.2020
bolek14:47, 11.09.2020
nie podpisze ! 14:47, 11.09.2020
wprowadzić komisarza15:58, 10.09.2020
Nie podpiszę petycji. Niech miliony tirów przejeżdżają przez al. KEN rog ul. Gandhi pod oknami burmistrza Kempy, aż spali się ze wstydu i poda do dymisjì! Mam nadzieję, że do dymisji za bierność po ubiegłorocznej awarii oczyszczalni ścieków podadzą się także szambelan z pl. Bankowego i szambelanka z Wodociągów. 15:58, 10.09.2020
Geralt17:14, 10.09.2020
Oho, jakiś kolejny trol zawitał do naszej dyskusji. Znowu te same hasła: szambelan, Czajka, Kempa - to takie powtarzalne i nudne, bardzo jałowe 17:14, 10.09.2020
ogień20:44, 10.09.2020
Co to za sowieckie pomysły!!!! 20:44, 10.09.2020
Warszawiak (bardzo j21:37, 10.09.2020
Brawo , jak miło poczytać co ma czekista do powiedzenia . 21:37, 10.09.2020
Ciekawa16:37, 10.09.2020
Jakby ogłoszono, że wkrótce będzie wygodny zjazd z obwodnicy dla mieszkańców Ursynowa (którzy nie musieli by stać na zakorkowanej nawrotce do Puławskiej), to wyglądałoby to zupełnie inaczej marketingowo??? 16:37, 10.09.2020
Ciekawa16:51, 10.09.2020
Jak ruch ze wschodu wleje się tymi łącznicami na zdjęciu na Płaskowickiej, to niezły będzie sajgon przy bazarku w weekendy.... Robi się ciekawie... 16:51, 10.09.2020
wojti16:58, 10.09.2020
nie będzie ciekawie na początku - fakt, no ale przesadzajmy... to tylko parę miesięcy, Zarkęt, Miłosna, Wawer cierpią od lat 16:58, 10.09.2020
Geralt17:17, 10.09.2020
Pewnie na pierwszy rzut oka tak. Nie trzeba być jednak geniuszem, żeby zrozumieć "plusy ujemne" i że ta decyzja oznacza paraliż Ursynowa, wypadki, smog. Dla jadących S2, to też nie będzie bajka... 17:17, 10.09.2020
wojti21:41, 10.09.2020
aha... smog i korki na ursynowie beee a w innych dzielnicach ok!! co wam aż tak bardzo przeszkadza by zaraz petycje/blokady wymyślać.... przecież ursynów i tak jest największym wygranym budowanej POWki - brak eski pod oknami (tunel), węzły właściwie na wyłączność bo poza mieszkańcami nikt inny nie ma interesu by tam jeździć , nawet wilanów ma już gorzej bo Przyczółkowa nawet po otwarciu tunelu bedzie bardziej oblegana i węzły ursynowskie 21:41, 10.09.2020
Ursynowianin20:09, 10.09.2020
Ursynów został ukarany za to" że warszawskie fekalia zapaskudzily Polskę 20:09, 10.09.2020
Korbol21:11, 10.09.2020
Szkoda tylko że moje ursynowskie sranie, trafia do oczyszczalni koło Siekeirek! A i wykreślamy z pamięci wszystkie te lata, gdy nie było Czajki! 21:11, 10.09.2020
yebiewdenko14:45, 11.09.2020
oj tylko z kilku dzielnic raptem... bez przesady 14:45, 11.09.2020
NIE NIE NIE23:32, 10.09.2020
Mam nadzieję, że nikt się na to nie zgodzi. 23:32, 10.09.2020
Obserwator 11:50, 12.09.2020
Każde, ale to każde zamknięcie tunelu (obstawiam że raz na tydzien) spowoduje konieczność jego objazdu. I zgodnie z prawem będzie można zjechać przed tunelem w Gandhi i przepisać się do Rosoła (lub odwrotnie). A niby jaki miałby stanac znak. Zakaz wjazdu - nie dotyczy mieszkańców Ursynowa? Trzeba się będzie przyzwyczaić. 11:50, 12.09.2020
wqer14:47, 14.09.2020
Co innego "koenieczność" a co innego nieudolnośc Astaldi, które kosztem mieszkańców chce poprowadzić ruch przez Ursynów.
Gdyby tak im zależało na "dobru" mieszkańców to już dawno by uruchomili skrzyżowanie Rosoła i KEN tak jak były przed POW.
14:47, 14.09.2020
kazimierz14:49, 11.09.2020
3 0
zaorać, zbronować, zasiać trawą, dziękuje dowidzenia, ja mam dobrze 14:49, 11.09.2020