Dalszy ciąg rewolucji na Dereniowej staje się faktem - właśnie rozpoczęła się przebudowa ulicy. Oprócz zwężenia jezdni do jednego pasa w każdą stronę i nowych przejść dla pieszych, powstaną nowe miejsca parkingowe i pasy rowerowe.
Przebudowa ulicy Dereniowej, obok Cynamonowej, Bartóka i Jastrzębowskiego, wchodzi w skład projektu "Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ulicach Ursynowa". Propozycja z budżetu partycypacyjnego zdobyła w 2015 roku poparcie prawie 3 tys. mieszkańców. Do dziś jednak budzi mnóstwo emocji. Po protestach mieszkańców wstrzymane zostały prace projektowe dotyczące ul. Bartóka i Jastrzębowskiego. Ale burmistrz zapowiedział, że zmiany na Dereniowej zostaną dokończone.
Przebudowa właśnie ruszyła, na Dereniowej pojawił się ciężki sprzęt. Co się zmieni?
Projekt zakłada wyznaczenie równoległych miejsc parkingowych. Zastąpią istniejące do tej pory miejsca prostopadłe do ulicy. Od ul. Ciszewskiego do ul. Gandhi przybędzie 49 miejsc postojowych, w tym dwa miejsca typu Kiss&Ride przy Szkole Podstawowej nr 310. Po zmianach cała ul. Dereniowa (łącznie z wcześniej wykonanym odcinkiem, od Gandhi do Płaskowickiej) będzie dysponować 120 miejscami parkingowymi.
Przejście przy podstawówce zyska też sygnalizację świetloną, na którą dzielnica zdobyła pieniądze w Biurze Drogownictwa i Komunikacji M. St. Warszawy.
Pasy rowerowe zostaną wyznaczone w trybie "oszczędnościowym". Oznacza to sfrezowanie starych i naniesienie nowych oznaczeń. Urząd tłumaczy, że to rozsądne wyjście, bo w trakcie budowy tunelu S-2 Dereniową mogą jeździć ciężarówki.
Dobra wiadomość dla rowerzystów - pojawi się bezpośrednie zjazdy na ścieżkę rowerową wzdłuż Ciszewskiego, i to po obu stronach ulicy. Niestety, podobnie jak przy poprzednich tego typu realizacjach, przed skrzyżowaniem z ul. Gandhi, gdzie nie ma ścieżki rowerowej nie będzie ani przejazdu rowerowego, ani wygodnego wjazdu na pas.
Zobacz projekt przebudowy kolejnego odcinka Dereniowej - po kliknięciu otworzy się duży plik .jpg:
Przebudowa ul. Dereniowej ma zakończyć się do 15 sierpnia. Koszt to ok. 530 tysięcy złotych. W sumie dotychczasowa realizacja projektu z budżetu obywatelskiego kosztowała ok. 2 mln złotych. Autor zakładał koszty rzędu 750 tys. Trzeba jednak zaznaczyć, że dzielnica wprowadziła do projektów zmian dodatkowe elementy, nie przewidziane przez autora.
[ZT]7808[/ZT]
Obserwator19:29, 16.05.2017
Może zmiany wyjdą na korzyść. 19:29, 16.05.2017
Robert21:17, 16.05.2017
Może gdyby Ciołko nie wprowadził tych dzielnicowych zmian ingerując w projekt to byłby nie najgorszy projekt ;) 21:17, 16.05.2017
Mama21:38, 16.05.2017
Kiedy Stryjeńskich? Panie Burmistrzu?! Halo! Jest Pan tam? 21:38, 16.05.2017
rzadzę dzielnicą23:55, 16.05.2017
Nigdy!!!! 23:55, 16.05.2017
kl;'16:40, 17.05.2017
Nigdy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Jesteś tam mamusiu????
Będziesz kazać swojemu dziecku jezdzić na rowerze po ulicy razem z samochodami i dużym ruchem???
Jeżeli tak ,to inteligencją wręcz z ciebie tryska 16:40, 17.05.2017
mieszkaniec21:55, 16.05.2017
kolejne idiotyczne zmiany !!! zapraszam na Cynamonową tam korki od 8 do 9 , spaliny X2 niż wcześniej 21:55, 16.05.2017
Szary człowiek16:07, 17.05.2017
Ja, by dojechać do Kopcińskiego, jadę podwórkami przy Grzegorzewskiej, potem obok szkoły Przymierza Rodzin na wprost i w Nowoursynowską w lewo. Cynamonową rano sobie odpuszczam - za duży korek. No chyba, że się zapomnę, to wtedy skręcam w Szolc - Rogozińskiego, by skrzyżowanie Cynamonowej z Indiry Gandhi ominąć... 16:07, 17.05.2017
Mika07:18, 17.05.2017
Wszystko zaorać i zrobić wszędzie ścieżki rowerowe.....dramatu ciąg dalszy a POW na dniach zatrzyma cały Ursynów......idiotyzm goni idiotyzm..... 07:18, 17.05.2017
BUS07:36, 17.05.2017
Kolejna dobra ulica na Ursynowie odchodzi w niepamięć. "Sory" ale taki mamy klimat. 07:36, 17.05.2017
Inka07:51, 17.05.2017
pomysł beznadziejny przy tak szerokich chodnikach ograniczać jezdnie i wciskać rowerzystów po rury wydechowe samochodów to głupota
07:51, 17.05.2017
Tulipan08:19, 17.05.2017
Tylko zwężenia ulicy i zakazy dla samochodów mogą spowodować odwrót od tego środka komunikacji. Metro, autobusy, rowery. Samochód? Tak, korek i płać za parking. Pod szkoły mogą podjeżdżać tylko rowerzyści. Zróbmy w końcu tak jak w Holandii gdzie jest zakaz podjeżdżania samochodami pod szkoły. 08:19, 17.05.2017
nie,nie,nie16:38, 17.05.2017
to się oderacaj.
A codzienne bułeczki do sklepu przywiozą ci pewnie rowerem.
Dziecko w zimie przy minus piętnaście też pewnie będziesz katować na rowerze 16:38, 17.05.2017
U!09:57, 19.05.2017
Tulipana chyba nie stać na samochód i pluje jadem. Albo nie ma prawka hahaha. Skoro on nie jeździ, to nikt nie będzie jeździł!!! Precz z samochodami. Tulipan - lodu na głowę! 09:57, 19.05.2017
Pytający09:29, 17.05.2017
Czy nowe miejsca postojowe na Dereniowej pozwolą na uwolnienie pasa na Gandhi pomiędzy KEN a Dereniową blokowanego przez parkujące samochody? Z każdym dniem robi się tam coraz ciaśniej. A będzie jeszcze gorzej. 09:29, 17.05.2017
enjot11:41, 17.05.2017
pasy rowerowe budowane w ciągach ulic to bardzo niebezpieczne dla rowerzystów, po co je budować i zwężać jezdnie, należałoby zwęzić chodniki 11:41, 17.05.2017
do enjota19:01, 17.05.2017
Co się tak ograniczasz? Powinno się zupełnie zlikwidować chodniki 19:01, 17.05.2017
Twój nick14:26, 17.05.2017
Bardzo dobrze! 14:26, 17.05.2017
kolo16:35, 17.05.2017
bardzo źle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 16:35, 17.05.2017
oiuyt16:35, 17.05.2017
Świry!!!!!!!!!!!!!!!
Przez tyle miesięcy na Dereniowej widziałem JEDNEGO rowerzystę.
Tylko idiota może zabrać dziecko na rower jeżdżąc po pasie wydzielony z ulicy przy dużym ruchu wśród autobusów.
Dla rowerzystów (jeden na kilka miesięcy) też będzie zagrożnie,gdy ktos będzie wyjezdzał na ulicę z miejsc parkingowych 16:35, 17.05.2017
mama32322:21, 17.05.2017
Zgadzam się, pasy rowerowe to pomyłka i ogromne zagrożenie dla użytkowników. Zawsze jeżdżę z dziećmi chodnikiem i zastanawiam się, dlaczego nie wyznaczono ścieżki rowerowej obok chodnika, jak przy KEN. Jeśli już trzeba było oszczędzać, można było po prostu podzielić szeroki chodnik na pas dla pieszych i rowerów. 22:21, 17.05.2017
Dereń16:41, 17.05.2017
Skoro Urząd zakłada, że będą tamtędy jeździć wywrotki POW to czemu nie poczekał z przebudową do ukończenia POW. Patrząc na znikomy ruch rowerów na zbudowanej w zeszłym roku ścieżce, takie rozwiązanie wydaje się bezsensowne. Po prostu rowerzyści boją się tamtędy jeździć i wcale się nie dziwię bo to niebezpieczne. 16:41, 17.05.2017
Łukasz23:37, 18.05.2017
Pasy rowerowe ok, ale burmistrz Kempa jak zwykle dodał od siebie dodatkowe światła. Teraz będzie, że przez rowerzystów są korki, gdy tak na prawdą winne będą światła, które są niepotrzebne, bo węższa jezdnia już poprawia bezpieczeństwo na przejściu. 23:37, 18.05.2017
wypad11:51, 19.05.2017
Dlaczego Pan się tak uwziął na tą Dereniową panie burmistrzu??? Przecież to jest obłęd, więcej na Was ani na Wasze przystawki (IMU, PU) w życiu nie oddam głosu Platformo Obywatelska! 11:51, 19.05.2017
Andrzej8714:02, 19.05.2017
wypadało by kogoś powiesić za JAJCA, za te kolejne przeróbki ulic na Ursynowie....co za idiota to zleca? 14:02, 19.05.2017
Obserwator21:15, 19.05.2017
Kiedyś był w TV film o Kubie. Pokazali zlikwidowana fabrykę autobusów. Tzn. nie do końca bo przeszła ona na produkcję rowerów. 21:15, 19.05.2017
marek10:05, 20.05.2017
Ta "MODERNIZACJA" to całkowity paraliż, kiedy dobudują bloków obok Ciszewskiego, trzeba będzie pilnie przywrócić przejezdność. Kto wtedy za to zapłaci? Może projektanci, albo burmistrz z własnej kieszeni? Oni przecież te "UDOGODNIENIA" zafundowali. Kolejne światła- PARANOJA! 10:05, 20.05.2017
Jan13:06, 26.05.2017
A gdzie te bloki wzdłuż Ciszewskiego maja powstać? Naprzeciw Leclerca? 13:06, 26.05.2017
MN12:27, 29.05.2017
Wielka szkoda, że przy projektowaniu i przystąpieniu do realizacji NIKT nie popukał się w głowę. Zrozumiałe jest, że w dużych miastach uspokaja się ruch, ale trzeba robić to racjonalnie.
Bieżąca przebudowa nie tylko sparaliżuje ul. Dereniową, ale także wyjazdy spod bloków. A tak szerokie wyspy w osi jezdni przy zatokach autobusowych to już debilizm. Przy każdym postoju autobusu wszystkie samochody będą czekać aż wysiądą i wsiądą pasażerowie. Po prostu pogratulować decydentom tej inwestycji. Przeciągnąłbym Was za nogę z gołą d*pą za tym autobusem..... Niech Ci co będą stać przed przystankiem mają jakąś atrakcję. 12:27, 29.05.2017
Mieszkaniec Ursynowa01:35, 18.06.2017
Kompletne niepirozumienie!!!!
Głupota z naszych pieniędzy. Architekt niech wraca do szkoły! 01:35, 18.06.2017
wypad 11:31, 18.06.2017
a burmistrz do siebie do Poznania, tam zwężać! 11:31, 18.06.2017
Jan13:36, 18.05.2017
8 3
Wykonawcy pewnie tak. 13:36, 18.05.2017